![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loketbediendes die systematisch achterblijven in verkoop krijgen zelfs al doen ze al hun werk perfect negatieve evaluaties, en vallen snel af. Dát is een vorm van stress die de loketbediende van het ocmw zeker nooit zal kennen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'van bovenaf opgelegd' : misschien door de ministers en 't hoogste kader ? Ik kan enkel maar vaststellen dat jij geen enkel benul hebt van de 'dubieuze interne werking' bij een federaal ministerie.....
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een belachelijk, hersenloos geraaskal... Bon, dit is volstrekt zinloos. Blijf jij maar koppig volharden in je verkeerde veronderstellingen. Het zal me eerlijk gezegd worst wezen. Je geloofwaardigheid heeft wel een flinke opdoffer gekregen. Maar goed, ook dat is jouw probleem.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 29 juni 2014 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen publieke fondsen meer ?
![]() |
![]() |
#247 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik haal mijn voorbeelden eerder uit mijn rechtstreekse omgeving, want ik werk wel in de "prive" maar op publieke fondsen. En daar geldt hetzelfde natuurlijk. Ik heb voorbeelden genoeg met eigen ogen gezien van zichzelf plezier doen op belastingsgeld zonder de minste zinnige return, en promoties omdat men de chef prive plezier doet (het was geen gras maaien, het was helpen zijn huis om te bouwen en zijn broodoven te installeren bvb). Citaat:
![]() Als je publiek immers "doorzichtig, efficient en tijdsloos" wil noemen, dan is dat toch wel een giller ! Citaat:
Enkel geweldpleging hoort daar niet in thuis, en is een exclusieve staatstaak (= gerecht en politie). Al de rest is productie. En over de overeenkomst tussen de "officiele" bedoeling en de echte bedoeling moet je in de prive geen vragen stellen: uiteraard is de bedoeling van zoveel mogelijk winst te maken, omdat de beslissers daar beter van worden. Dus is er geen twijfel over de gegrondheid van hun streven. Echter, publiek is er geen enkele reden om aan te nemen dat winstmaximalisatie zal nagestreeft worden, aangezien de beslissers daar niet noodzakelijk beter van worden, maar dat die wel beter worden van alles behalve optimale winstmarges.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2014 om 13:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij nog de tijd dat het officieel verboden was om een andere dan een Belgacom telefoon op het netwerk aan te sluiten. Maar toen kon je al veel betere telefoons kopen voor veel minder geld dan bij Belgacom, hoewel die onwettig waren. Ik heb jaren een "onwettige" telefoon met ingebouwd antwoordapparaat (met een mini cassette) gebruikt. Er was niet eens een equivalent in de Belgacom winkel, en bovendien kostten die telefoons veel en veel duurder. "staatsproduct". Citaat:
Ik zeg niet dat een staatsbedrijf SOMS wel niet eens een goed idee kan hebben dat ook echt aanslaat. Maar niet vaker dan een prive bedrijf (en dan ben ik vriendelijk). En prive bedrijven die niet het beste idee hebben, gaan aan de kant, ook al werken die goed. Voorbeeld: Nokia. Als dat een staatsbedrijf was geweest, dan hadden we nog altijd geen smartphones gehad, want dan zou ons opgelegd zijn om met een feature phone te bellen. Goeie technologie, maar niet de beste. Goed bedrijf, maar uiteindelijk niet de winnende strategie. Dat Apple en Samsung Nokia uiteindelijk de ravijn hebben in gereden, kon niet op voorhand geweten zijn. Als je een staatsmonopolie hebt, dan zit je vast. Ander voorbeeld: Kodak. Als kodak het staatsbedrijf voor staatsfotografie was geweest, dan zaten we nog altijd met chemische film. Kodak was een heel goed bedrijf. Maar op een zeker ogenblik: verkeerde strategische inschatting. DAT is de reden waarom staatsprodukten 99% van de tijd minderwaardige producten zijn. Omdat een GEGEVEN bedrijf meestal foute strategieen maakt, en enkel de concurrentie stuurt dat bij, of, als ge koppig zijt, rijdt U in de afgrond (terecht). Een staatsbedrijf is IN HET BESTE geval zo goed als een "gegeven" bedrijf. En dus maakt het meestal slechte producten, en is er geen correctie.
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter ook uw bewering rammelt.....de oude KBC loketbediende in mijn gemeente heb ik nog nooit horen proberen om iets te verkopen en ik kom er al jaar en dag...en zeker niet aan mij ..die man heeft me daar nog nooit over aangesproken en doet enkel wat de klanten vragen ...Oudere mensen die vragen hebben over een betaling van een factuur of een andere die wat cash geld komt bestellen of een andere die US Dollars bestelt enz enz..Iedereen heeft geen online rekening en zeker geen oudere mensen..Waar zou hij de tijd halen om wat proberen te verkopen ? ....want er is maar 1 loket en er staat wel altijd iemand aan te schuiven.De meeste klanten die er komen komen amper toe op het einde van de maand en ik zie er zelden iemand met het profiel van een belegger de meeste zullen eerder proberen een lening los te futselen. Dus in dit geval klopt uw bewering van geen kanten. Uw bewering dat bedienden nu verkopers zijn zal wel waar zijn maar die namen allemaal....je weet toch dat vroeger iemand die naar het OCMW ging gewoon een 'arme' mens was ? Let daar nu mee op want nu heeft deze persoon zelfs een officiële titel.....het is een OCMW klant. Maar ik kan u wel volgen dat het niet overal hetzelfde verhaal is....in de grootstad gaat het er waarschijnlijk wel weer anders aan toe....net als dat de loketbediende van het OCMW in Borgerhout niet precies dezelfde stress zal hebben als deze van Vresse Sur Semois. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2014 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik moest ooit een dienst optimaliseren bij Bpost. Men zei reeds van voor de start dat ik zeker op 50% FTE meer moest rekenen als een gelijkaardige prive dienst.....van vòòr de start. Tot daar de optimalisatie van een gemoderniseerde overheidsdienst... Je kan je al afvragen hoe erg het dan gesteld is met de ministeries.... Hoe komt het dat daar nooit of nooit reorganisaties zijn...toch niet omdat er te weinig volk zit of omdat ze reeds efficient werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
By the way....mijn nieuwe auto werd me plechtig beloofd voor 1 juli.....ik wil er mee op verlof......ben er weeral aan voor mijn goedgelovigheid.....nu zegden ze me al dat het eind juli zal zijn....voor zover ik weet is dat toch privé met heel veel reorganisaties toch ?? Ik ben al goed geholpen en correct bediend geweest op oa ministeries bij de post maar ook door sommige privé instellingen....Het omgekeerde gebeurde spijtig genoeg ook al meermaals. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2014 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen jongen. U staat met uw broek tot op de enkels en beweert dan maar dat ik lieg. Er zullen hier veel ouders kunnen bevestigen dat hun onthaalouder er die uren op na houdt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hey Raf, dat is je goed recht hoor. Als je kan profiteren dan moet je dat helemaal niet laten. Geniet ervan nu het nog kan, maar uw hoog pensioen? Daar zal je uiteindelijk toch naar kunnen fluiten. Het kan goed zijn dat jij je werk met passie doet en je dat pensioen uiteindelijk wel zou verdienen, maar niet al uw collega's zijn zo. Dus of die parasieten zo hard uw verdediging verdienen is weer een andere zaak. Toch zal je er solidair mee blijven en op straat komen en de zwarte piet doorschijven naar de privé die het uiteindelijk niet meer zal kunnen bekostigen. Dat is best wel tragikomisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gemeenschappen krijgen een dotatie van het federale ter compensatie van het wegvallen van kijk en luistergeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je bent er in geslaagd om in het geheel nergens op te reageren! Proficiat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zielig.
Hier eentje van 07u tot 18u http://onthaalmoedermaja.jimdo.com/o...n-verlofdagen/ Liegt deze dame op haar website? 55 uur per week dus, met weekendmogelijkheden op afspraak.
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg meer in dit ene bericht dan jij in het hele topic. Verder dan "zever" of "onzin" kom je niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogstwaarschijnlijk wel, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je produceert veel woordjes, maar je zegt eigenlijk niks. Ben je zelf politieker?
![]() |
![]() |