![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd gegeven via een kleine organisatie waarvan ik de personen die er als ontwikkelingshelpers voor werkten persoonlijk kende en nog ken. Ik en de andere gevers kregen van hen ieder jaar een gedetailleerd verslag over hoe en via welke kanalen geld was binnengekomen en waaraan het besteed werd. En toen één van hun ladingen in de Congo in beslag genomen werd, werd ons ook precies uitgelegd wat er gebeurd was. Hebt u ooit zo'n gedetailleerd verslag gezien van die grote liefdadigheidsinstellingen? Nee, hun bedelbrieven zijn niet meer dan een veredeld soort reclame met lokkertjes om de mensen te laten storten. Lokkertjes zelfs in de vorm van cadeautjes alstublieft! Of met genuanceerde beschuldigingen om ons toch maar een zeker een schuldgevoel te geven - zoals Het Oosten hier ook zo graag doet!
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nakomelingen van de Slaven zitten echter niet te zagen voor compensatie of medelijden of postume erkenning en verontschuldigingen. Zij hebben de pagina omgedraaid en leven in het heden. De piet-bashers willen of kunnen gewoon niet in het heden leven. Te moeilijk, te veel verantwoordelijkheid, te vermoeiend. Liever klagen en met alle mogelijkheden anderen voor je laten zorgen.
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is hier niemand die klaagt over welke compensatie dan ook. Het gaat hier over de figuur van Zwarte Piet, die zoals hij werd voorgesteld eigenlijk een uiting zijn van verholen racisme. En dus past dit niet meer in onze tijd en is het normaal dat er naast Zwarte Pieten ook gekleurde Pieten zijn. Da's alles. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 augustus 2014 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 augustus 2014 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
En er is geen sprake van 'compensatie vragen' ? Wat is het willen veranderen van een traditie dan wel ?
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 31 augustus 2014 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verene_Shepherd Raar dat zij geen actie voert tegen zwarte piet in België ? Misschien omdat ze daar geen euro's kan gaan claimen. Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 31 augustus 2014 om 15:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
Haar trukske met dat papier met UN hoofding zal ze geen tweede keer riskeren. ![]() http://www.iamexpat.nl/read-and-disc...te-piet-racism UN is NOT investigating Zwarte Piet for racism 25 October 2013, by Alexandra Gowling Tweet (0) [Update] The United Nations has stated it takes no responsibility for a letter purported to be on its behalf that asked the Dutch government to respond to complaints that Zwarte Piet was racist. The letter was sent by the Working Group of Experts on people of African descent, the Chief Rapporteur of which is Verene Shepherd, a professor of Social History in Jamaica. According to UN spokesperson Xabier Celaya, she and her fellow rapporteurs are unpaid volunteers to the UN and were speaking only on behalf of themselves, not the UN. UNESCO's response The Belgian representative for UNESCO, Marc Jacobs, wrote yesterday in an opinion piece on a Belgian website that Shepherd’s group does not represent UNESCO in their criticism of Zwarte Piet. "She's just a consultant who abused the name of the UN to get her own agenda into the media…[it is] nothing more than a bad move in a game by pressure groups in the Netherlands. "The four signatories of that letter do not belong to a competent organ of UNESCO, but just used paper with a United Nations letterhead, actually from the High Commissioner of Human Rights." Laatst gewijzigd door Wapper : 31 augustus 2014 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen in het 'verleden'. Ook nu nog. Tenminste, indien we het alleen op Pieten houden met een zwarte huidskleur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
Vóór de komst van de kolonisten waren de zwarten al eeuwenlang bezig elkaar massaal de kop aan het inslaan en oorlog aan het voeren om achteraf de overlevenden te verkopen als slaven. Na de kolonisaties namen ze hun oude hobby weer op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zwarten sloegen mekaar zeker minder de kop in dan de blanken in de loop van deze eeuwen. In onze gewesten en op de slagvelden van Europa was het in die tijd minstens zo erg als op de 'zwarte' slagvelden van Afrika , Voor zover deze 'zwarte' slagvelden al op die schaal bestonden... Eén zéér bloedige puinhoop was het hier vaak toen! En dus: nie zwaanse. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 augustus 2014 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is waar dat wij hier ook elkaar de kop insloegen, maar beweren dat de Afrikaantjes vredig naast of met elkaar leefden is dus wel een paar bruggen te ver ! Ik raad u een goed boek aan van Wallerstein, Landes of een andere historische auteur om uw kennis hierover eens grondig bij te schaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Terug on topic: ik stel inderdaad ook vast dat we als blanke westerlingen hier steeds meer op de toppen van onze tenen moeten lopen om 'andere' groepen niet meer te provoceren. Onze cultuur en traditie komt steeds meer in de verdrukking. Terwijl wij de hunne op geen enkele manier mogen intomen, want dan hebben we het CGKR aan ons broek ! Dat is wel werken met twee maten en twee gewichten. Ik vraag me af hoe ze in hun 'thuislanden' zouden reageren als wij hun gebruiken daar proberen in te tomen of te verbieden en onze eigen gewoonten opdringen (retorische vraag) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() Nog eentje om het af te leren:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 september 2014 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat u mij toe het tot vervelens toe nog even in de kijker te zetten. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Sinterklaasje, daag daag
Zwarte Piet. Liedjes worden ook aangepast.
![]() |
#260 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik doe zeker mee!
|
![]() |
![]() |