![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja dat spreekt voor zich, het punt dat ik wil maken is dat er geen dogma's van gelijk welke strekking horen te zijn. Het enige wat we hebben is de rede, daarmee moeten we het doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze maatschappij heeft wetten. Die zijn normerend voor ons handelen. Wat u misschien redelijk of onredelijk vindt aan een bepaalde wet, heeft dan geen enkele waarde. Overtreedt u die wet en komt u voor de rechter, dan zult u de gevolgen ervan gedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om het boek :"Een kruis geplant. Een onbekend Negerland in Midden-Afrika" van pater Van der Burgt.
Het is een boek uit 1921 van de procure van de Witte Paters uit Boxtel. Voor alle zekerheid zal ik het nog eens opzoeken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2016 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verschillend? Dat lijkt maar zo. Genetisch zijn mensen weinig variabel. Bij chimpansees zijn de genen veel gevarieerder. Ook al lijken alle chimpansees allemaal op mekaar volgens ons. Ik ben er bijna zeker van dat chimpansees er anders over denken. Citaat:
![]() En 'objectief biologisch' bestaat niet! Enkel in uw verbeelding dan. Citaat:
Ik vind het trouwens vreemd dat eigenschappen als 'de taal kennen', en 'trouwen en kinderen krijgen' voor u 'evenwaardigheid' bewijzen. Zijn stomme mensen of mensen die niet trouwen en kinderen hebben dan niet evenwaardig? Citaat:
Voor alle duidelijkheid, ik ben het eens met uw opinies. Maar ik besef wel dat ik ze niet heb uit vrije wil. Ze zitten in mijn hersens geprogrammeerd door eeuwen van evolutie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetten worden in een democratie bepaald bij meerderheid, waarbij het goed mogelijk is dat de minderheid de wet onredelijk vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja zo gaat dat, ik verzet me tegen minderheden en meerderheden die wetten willen invoeren op basis van een geloof dat niet gebaseerd is op de rede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Descartes en Kant waren bijvoorbeeld gelovige mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Europees Commissaris
|
![]() Oela, u gaat zich zich toch niet laten meeslepen door rationaliteit?
Laatst gewijzigd door JimmyB : 28 januari 2016 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie, weet u wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele objectieve basis om een vrouw -bijvoorbeeld- een hoofddoek te doen dragen. Zulke maatregelen zijn klinklare religieuze onzin. Ze trekken nergens op en ze stoelen nergens op. 'Objectief biologisch' bestaat zeker. Wat is me dat nu. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2016 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hoe dan ook een moreel oordeel is, dat gestoeld is op een bepaald wereldbeeld en dus denkkader, niet op een biologisch gegeven. De biologische gegevenheid laat immers enerzijds een man en anderzijds een vrouw zien, met lichamelijke en psychologische verschillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef dat u al eerder, maar enige tegenargumentatie heb ik nog niet mogen lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zal wel voorvallen dat het onderscheid moeilijk te maken is, maar als iemand een bepaalde wet wil gewoon omdat dat zo in de bijbel of koran staat is dat niet echt arbitrair.
|
![]() |
![]() |