Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2016, 17:28   #241
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Trololololo

Neen zeg me gewoon waarom die daar dan niet zou willen wonen ? Ik denk dat ik weet waarom ......
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 17:35   #242
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trololololo

Ok dan zal ik je zeggen wat ik denk. Je bent lastig opdat door die marokkanen je minder hoopt te vangen voor het huis van je ouders en ik begrijp dat......maar als het omgekeerd was geweest dan zou jij helemaal niet tegen zijn geweest en als je die stumperds die daar nu nog gaan wonen morgen vervangt door rijke Libanezen dan lees je hier niks van mensen meer die hun beklag zitten te maken van stijgende huizenprijzen. Maar ik ben eerlijk ik ben ook zo en iedereen is zo......Alles draait om geld.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 april 2016 om 17:40.
Oud 21 april 2016, 17:37   #243
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er was vandaag zelfs een oproep van Griet Kweetnietmeerwie van de CD&V aan de bevolking om zich niet te laten kennen en de Brusselse horeca te steunen door er op restaurant of op hotel te gaan.
De nood is blijkbaar zeer hoog.
Ik wil in Brussel nog niet dood liggen laat staan dat ik er op hotel of op restaurant zou gaan. .
Ik ga in de weekend soms naar de immense markt van de oude slachthuizen in Anderlecht. Je loopt als westerling daar bijna alleen tussen wel 20.000 moslims. Toch nog nooit problemen gehad.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 17:42   #244
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ga in de weekend soms naar de immense markt van de oude slachthuizen in Anderlecht. Je loopt als westerling daar bijna alleen tussen wel 20.000 moslims. Toch nog nooit problemen gehad.
Ik vind dat daar toch ook nog veel niet moslims lopen hoor.....al was het maar om koopjes te doen

Maar ja een echte vlaamse boerenmarkt is het al lang niet meer dat kan je inderdaad betreuren.
Oud 21 april 2016, 17:50   #245
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ok dan zal ik je zeggen wat ik denk. Je bent lastig opdat door die marokkanen je minder hoopt te vangen voor het huis van je ouders en ik begrijp dat......maar als het omgekeerd was geweest dan zou jij helemaal niet tegen zijn geweest en als je die stumperds die daar nu nog gaan wonen morgen vervangt door rijke Libanezen dan lees je hier niks van mensen meer die hun beklag zitten te maken van stijgende huizenprijzen. Maar ik ben eerlijk ik ben ook zo en iedereen is zo......Alles draait om geld.
ze hebben (bijna) twintig jaar van mijn leven vergald. Eerst hebben ze mij, door hun aanwezigheid (overlast door hun manier van leven) weggepest uit een omgeving waar ik heel graag woonde ; nu doen ze hetzelfde waar mij ouders wonen (mijn moeder moet drie metro-staions verder gaan om nog een fatsoenlijke beenhouwer/bakker te vinden), en als kers op de taart doen ze de huizen daar in waarde zakken door hun aanwezigheid.
Tof eh, die multiculturele samenleving

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:21   #246
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze hebben (bijna) twintig jaar van mijn leven vergald. Eerst hebben ze mij, door hun aanwezigheid (overlast door hun manier van leven) weggepest uit een omgeving waar ik heel graag woonde ; nu doen ze hetzelfde waar mij ouders wonen (mijn moeder moet drie metro-staions verder gaan om nog een fatsoenlijke beenhouwer/bakker te vinden), en als kers op de taart doen ze de huizen daar in waarde zakken door hun aanwezigheid.
Ik begrijp je goed. Maar volgens mij heeft het niet zozeer te maken met multicultureel ....maar eerder met weinig middelen en de daar bijhorende gevolgen.
Er is geen land staat waar zoveel nationaliteiten bij elkaar wonen op een zakdoek dan Monaco.....Arabieren....Libanezen....Oost blokkers....Afrikanen ....maar het enige verschil is dat het daar gaat om mensen met geld...veel geld.

Ik kom veel in New York .....geen grotere multiculturele stad als daar.....maar daar waar de mensen met geld wonen is het ondanks die vele nationaliteiten bijna onbetaalbaar.....daar waar de steuntrekkers wonen zakken de huizenprijzen ook.

Daarom dat ik het voorbeeld aanhaalde van een rijke Afrikaanse voetballer....Persoonlijk ken ik een Marokkaan die een hoge functie heeft bij de ambassade......denk je dat die nog wil wonen aan het rad ? Ik kan je geruststellen hij heeft net een villa gekocht in Lasne.

En ja wijken veranderen.....sommigen worden opgewaardeerd andere verloederen......Maar volgens mij heeft dat meer te maken met de middelen die de mensen hebben die er wonen dan met hun nationaliteit.Sowieso zelfs zonder die migranten zouden momenteel ook Belgen met geld niet meer staan te springen om aan het rad te wonen....In Ukkel wonen ook veel Afrikanen.....echter het zijn er met centjes.....en ja daar zakken de prijzen van de huizen niet ...integendeel ondanks de multicultuur.
Oud 21 april 2016, 18:32   #247
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je goed. Maar volgens mij heeft het niet zozeer te maken met multicultureel ....maar eerder met weinig middelen en de daar bijhorende gevolgen.
Er is geen land staat waar zoveel nationaliteiten bij elkaar wonen op een zakdoek dan Monaco.....Arabieren....Libanezen....Oost blokkers....Afrikanen ....maar het enige verschil is dat het daar gaat om mensen met geld...veel geld.

Ik kom veel in New York .....geen grotere multiculturele stad als daar.....maar daar waar de mensen met geld wonen is het ondanks die vele nationaliteiten bijna onbetaalbaar.....daar waar de steuntrekkers wonen zakken de huizenprijzen ook.

Daarom dat ik het voorbeeld aanhaalde van een rijke Afrikaanse voetballer....Persoonlijk ken ik een Marokkaan die een hoge functie heeft bij de ambassade......denk je dat die nog wil wonen aan het rad ? Ik kan je geruststellen hij heeft net een villa gekocht in Lasne.

En ja wijken veranderen.....sommigen worden opgewaardeerd andere verloederen......Maar volgens mij heeft dat meer te maken met de middelen die de mensen hebben die er wonen dan met hun nationaliteit.Sowieso zelfs zonder die migranten zouden momenteel ook Belgen met geld niet meer staan te springen om aan het rad te wonen....In Ukkel wonen ook veel Afrikanen.....echter het zijn er met centjes.....en ja daar zakken de prijzen van de huizen niet ...integendeel ondanks de multicultuur.
neen, heeft te maken met levensstijl en opdringerigheid van islamieten.

Citaat:
Oud 22 april 2016, 01:13   #248
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vrees dat u een beetje haastig geregeerd hebt. Inhoudelijk lijkt mij uw tekst beter gepast als reactie tegen de posting van Jay P dan tegen de mijne. Ik ben het niet die aandringt op het gebruik van Arabisch. Dat mag veeleer Jay P "in zijn aars steken".
Tsk, tsk... platte boerkestaal uit 't platte regiootje.
Dat plus het onvermogen begrijpend te lezen. Over haastig "regeren" gesproken .
Ik begin de evolutietheorie van uw boompje in vraag te stellen, al kan het zijn dat U een uitzondering blijft vertegenwoordigen.
Enfin, carpe diem in uw kalifaatje-in-wording.
Oud 22 april 2016, 01:27   #249
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het arme mens. Dat meen ik. Ongetwijfeld heeft ze ooit nog een ander Brussel gekend.
Het moet hartverscheurend zijn om de stad waarin je bent opgegroeid zo teloor te zien gaan.
En dat allemaal onder luid applaus van dat tuig in het parlement.
Oud 22 april 2016, 01:35   #250
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik draag de Vlaamse muziekcultuur in zijn diverse variëteiten hoog in het vaandel, maar kan zelf geen noot zingen, tenzij zo vals als een kat.
Et alors ?

Nederlands is moeilijk.

Ik heb destijds eens iets gelezen over de kemel van de naam van de organisatie: "Rode Kruis Vlaanderen" ( http://www.rodekruis.be/jobs/jobs/ )

In correct Nederlands, blijkbaar:
is het "Rood Kruis Vlaanderen" (als er geen lidwoord bij staat),
maar wel
"het Rode Kruis Vlaanderen" (omdat er wel een lidwoord bij staat).

Maar ja, bij de splitsing waren zeker nog teveel belgicisten, die beter de Bescherelle kenden dan te willen beroep doen op een Nederlands taalexpert.
Of verwesterde vlamingen ter vervanging van nederlandstaligen met zin voor de correctheid der dingen.
Oud 22 april 2016, 01:56   #251
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat er nu in Brussel gebeurt is een assimilatie van decennia links/traditioneel wanbestuur in dit land. Trump had gewoonweg gelijk: Brussel is een hellhole. En elke Brusselaar die ooit links gestemd heeft en nu klaagt over de neergang van zijn stad: je hebt het aan jezelf te danken.

Doet me trouwens aan het volgende denken: waar is forumlid Everytime in heel deze discussie? Het ziet er naar uit dat de feiten precies nogal hard aangekomen zijn.
Mee eens. Het Brussel in liedjes van Brel of Elbers is naar de sjoezels. Eigen schuld, dikke bult. En laat me bevestigen dat het matuvu nederlandstalig dorp uit de Dansaertwijk niet op kan tegen de verloedering door de maghrebijnen. C'est la vie malheureusement. Geen kwaad woord over franstaligen maar ik kots wel van de regressieve import. Er is verschil met de autochtonen, verdomme. Racistisch?
Ja, et alors? Ze zaaiden het zelf.

ANDERZIJDS: De meeste postings hier zijn dom vijandig tegen franstaligen per definitie. Oerdom flamingantisch germaans kudde-goed-gevoel, maar dat kenden we al.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 22 april 2016 om 02:00.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 02:25   #252
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was vandaag zelfs een oproep van Griet Kweetnietmeerwie van de CD&V aan de bevolking om zich niet te laten kennen en de Brusselse horeca te steunen door er op restaurant of op hotel te gaan.
De nood is blijkbaar zeer hoog.
Ik wil in Brussel nog niet dood liggen laat staan dat ik er op hotel of op restaurant zou gaan. .
Het doet plezier als men er niet dood wil gaan liggen. Er ligt al afval genoeg.
Oud 22 april 2016, 06:14   #253
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Brussel sterft en de horeca-uitbaters weten wiens schuld dat is:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160421_02251082
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 06:15   #254
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
ANDERZIJDS: De meeste postings hier zijn dom vijandig tegen franstaligen per definitie. Oerdom flamingantisch germaans kudde-goed-gevoel, maar dat kenden we al.
Zo zijn er op het containerpark ook altijd wel mensen die maar moeilijk afscheid kunnen nemen van andermans rommel.
Oud 22 april 2016, 06:31   #255
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160421_02251082

Wat mij hier enorm opvalt is dit:

Citaat:
“Sinds de uitbreiding van de voetgangerszone draait Le Lombard de helft minder omzet,” zegt zaakvoerder Moïse Yagirian. “We werken nu met zes mensen, terwijl dat er in augustus nog veertien waren. Mijn bierhandel vlakbij draait zelfs zeventig procent minder omzet. En dat allemaal dankzij de beslissing van iemand die eigenlijk niet verkozen werd, want er waren andere PS'ers die meer stemmen haalden. Nee, hij krijgt geen pint als hij hier binnenkomt.”

Hoe kan je nu zoiets verklaren als horeca-uitbater in Brussel? Dus met een andere PSer als burgemeester was Brussel ok? Horeca-uitbaters die op de PS stemmen hebben dit aan zichzelf te danken en verdienen het om snel failliet te gaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 09:52   #256
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het arme mens. Dat meen ik. Ongetwijfeld heeft ze ooit nog een ander Brussel gekend.
Het moet hartverscheurend zijn om de stad waarin je bent opgegroeid zo teloor te zien gaan.
En dat allemaal onder luid applaus van dat tuig in het parlement.
Thks. Zal wel zijn, ze woont er alles samen bijna vijftig jaar.

Citaat:
Oud 22 april 2016, 12:16   #257
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Voor het Vlaamse geld?
Zwijgen en betalen?
Omdat er geen meerderheid voor de splitsing is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 12:18   #258
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga eens zes maanden wonen in Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek of Vorst.
Je zal dan wel anders piepen.
Er zijn talloze Belgische blanken die er leven en die er geen probleem mee hebben.
Oud 22 april 2016, 12:23   #259
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anderlecht en Molenbeek is het de hel met al die islamieten....en in de andere 'goede' zonder islamieten gemeenten is het dan weer te bekakt ......Is het in Knokke dan ook niet goed want daar is het ook bekakt en al Frans wat de klok slaat en in Blankenberge lopen dan weer alleen marginalen rond.....Ik denk dat ze een gemeente voor U alleen gaan moeten bouwen
Goed gezegd!
Oud 22 april 2016, 12:24   #260
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er zijn talloze Belgische blanken die er leven en die er geen probleem mee hebben.
behalve gij dan, die een moslim-vrije gemeente verkiest. Of hoe je eigen hypocrisie er boven uitsteekt.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be