Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2016, 10:03   #241
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mijn ervaring met negatieve beslissingen is gewoon gebaseerd. Op mijn eigen bouwprojecten, waar je ziet dat bvb de buur iets doet en jij mag dan om totaal onbekende reden dan niet doen volgens die ambtenaar. Nu meestal trakteer ik ze dan met een klacht, dat ze het dan nog eens uitleggen intern waarom ze zo onnozel doen.

Kijk ik kan honderden bladzijden schrijven met hun zever die,ze,denken dat ik zou moeten doen van projecten in dezelfde straat die,dan wel bepaalde dingen mogen.

Zoals ik zeg het is een permanent onnozel doen om zich in een corruptiepositie te.duwen,om een bongo bon te krijgen. Van mij kunnen ze een klacht krijgen. Dan lopen ze al.te.bleiten naar hun baas als ze.ontdekken dat je geheel hun schrijven van een juridisch evenwichtig antwoord dient zonder daarom een centimeter een advocatenbureau te raadplegen, maar gewoon door de normale regels met logica te Bekijken en eens te herformuleren en daar dan in een uitgebreid sterkst uitleg om te vragen. En je ziet ze dan al.schuddendn en bevend naar hun baas trekken. Dus zoals gezegd, de administraties zijn gezegend van pietluttige en totaal technisch onkundige en juridisch onbekwame kortzichtige en zeverende uit hun nek klappende ambtenaren

En ja, ik neem daar nu geen letter van terug, het is uit het leven gegrepen ervaring die mij dergelijke dingen doet besluiten. Ik ben zeker dat vanaf je iets aanvraagt je ongeveer overal in belgie een foutief antwoord krijgt van de administratie. Het is raar dat testaankoop dat nog nooit aan het licht heeft gebracht. Het is echt wel hallucinant wat voor foutieve informatie burgers krijgen op basis waarvan ze dan gedwongen worden om averechts te gaan redeneren en dan op kosten gejaagd worden door zeverende ambtenaren

Nogmaals, het is niet omdat een ambtenaar iets negatiefs op papier zet, dat het correct is. We leven niet in een dictatuur toch ? De wetten zijn voor iedereen dezelfde, en als de ambtenaren ze niet begrijpen en verkeerd toepassen heeft de burger zelfs de plicht om een klacht te formuleren tegen dergelijke onkunde. Je hebt gegarandeerd een baas die hen zal verdedigen, maar als puntje bij paaltje komt, krijg je meestal toch op vele punten gelijk, door gewoon hun op die fouten te wijzen. Het is gewoon belachelijk dat er in belgie geen deftige procedure bestaat waar je uitgelegd krijgt hoe je die mensen hun fouten kunt verbeteren. Nogmaals ik kan hinderden bladzijden schrijven met hun gelul en gezever
Ik vind je houding heel goed en wens je nog veel goede moed om zo verder te gaan.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 10:06   #242
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik begrijp die witwaspiste bij optima niet die van de site derijksstebelgen zou komen en die iedereen zomaar overneemt. De piste zou zijn dat men XXXXXX euro zwart geld overschrijft van een Belgische rekening naar een Luxemburgse tak23 rekening en die daar 8 jaar laat staan waardoor de zaak verjaart is en het geld terug komt.

Hoe krijgt men dat zwart geld in eerste instantie op een Belgische rekening ? Alle (verdachte) stortingen of overschrijvingen hoger dan 5000 euro moeten worden aangegeven. Eens het geld op een rekening staat is het toch zo goed als wit ?
Maar men kan ook twee maal 2.500,00 storten met een klein tijdsverschil tussen.
Oud 30 juni 2016, 10:07   #243
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik vind je houding heel goed en wens je nog veel goede moed om zo verder te gaan.
Oud 30 juni 2016, 10:09   #244
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
De Optima soap is nog niet gedaan, Optima Global Estate gaat ook nog ten onder.
Waarop baseer je die uitspraak? Let op ik zeg niet dat je ongelijk hebt.
Oud 30 juni 2016, 10:10   #245
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het antwoord is tweeledig : neen, van een geheime deal weet hij uiteraard niet af en neen, een staatssecretaris heeft daarin geen beslissingsrecht. Dat laatste is trouwens niet de vraag die je moest stellen. Wel OF hij iets beslist heeft.

Mijn fout niet dat jij erin slaagt enkel over crombez bezig te zijn terwijl het gequote artikel enkel over anthonissen zijn geheime deal gaat. Obsessies kunnen mensen tot rare dingen brengen zo blijkt weer.
Waar haal jij het vandaan dat deze dading een "geheime deal" zou zijn? Dat heb je volledig zelf verzonnen want daar is nergens ook maar iets van te vinden. Alweer een bewijs dat je je grote held zeveraarke Crombez uit de wind wil zetten.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 30 juni 2016 om 10:27.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 10:12   #246
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Dat is -een- manier om het voor te stellen. Als ik het artikel lees, dan staat daar wel heel wat anders. Dan staat daar dat klokkenluider en roeptoeter Anthonissen die door de rechtbank was teruggefloten dan daarbovenop de stommiteit heeft begaan om een geheime dading af te sluiten dat de gegevens definitief onbruikbaar maakt.
Waar haalt die kerel de lef om luid in de pers en daarna in het parlement te gaan orakelen dat hij tegenwerking kreeg als hij zelf de hele boel torpedeerde ?
Hij faalde 2 keer in hetzelfde dossier : een eerste keer door een onprofessionele huiszoeking te laten doen waarvoor de rechtbank hem terugfloot, en een tweede keer door via een geheime dading de resultaten definitief onbruikbaar te maken.
En nu Apache.be het optima verhaal naar buiten brengt ziet kareltje zijn kans om via zijn show de anderen de hete patat toe te schuiven en zelf zijn maagdelijke onschuld te illustreren.
Jammer genoeg zijn er enkele parlementairen wakker genoeg om deze kleine zonde van Kareltje toch bloot te leggen...
Je bedoelt gelukkig genoeg ipv jammerlijk?
Oud 30 juni 2016, 10:55   #247
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik begrijp die witwaspiste bij optima niet die van de site derijksstebelgen zou komen en die iedereen zomaar overneemt. De piste zou zijn dat men XXXXXX euro zwart geld overschrijft van een Belgische rekening naar een Luxemburgse tak23 rekening en die daar 8 jaar laat staan waardoor de zaak verjaart is en het geld terug komt.

Hoe krijgt men dat zwart geld in eerste instantie op een Belgische rekening ? Alle (verdachte) stortingen of overschrijvingen hoger dan 5000 euro moeten worden aangegeven. Eens het geld op een rekening staat is het toch zo goed als wit ?
Ik stel me daar ook vragen bij. Ik heb hier reeds geopperd om dit forum dat Optima het wit geld van hun klanten omtoverde tot zwart geld. Op die manier houden ze hun klanten gegijzeld en kunnen ze hen nog meer pluimen.

De algemene perceptie is dat Luxemburgse levensverzekering per definitie gaan over zwart geld. Dat is niet zo. De verplichting om deze te melden op de personenbelasting is nog maar enkele jaren in voege. Je moet op de belastingbrieven ook geen informatie geven over bedragen of inkomsten van deze buitenlandse levensverzekering. Voor Belgische inwoners zijn Luxemburgse TAK 21/23 op geen enkele manier onderhevig aan Belgische belastingen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 11:04   #248
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke de motivatie was om die geheime deal af te sluiten kan kareltje misschien alsnog geven in een volgende bezoek aan het parlement ?
Je kan hierover Johan Van Overveldt interpelleren. Ik ken geen enkel praktijkgeval waar een dading publiek werd gemaakt.

Als betrokken partijen zich niet strikt aan de dading houden kunnen gerechtsdeurwaarders ingeschakeld worden. Die schakelen indien nodig politie, slotenmakers en dergelijk in om de dading van rechtswege af te dwingen.

Een dading publiek maken is helemaal geen juridische evidentie. Door het publiek maken van een dading kan je - gewild of ongewild - schade toebrengen aan een partij. Dat kan nooit de bedoeling zijn een dading.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 30 juni 2016, 11:33   #249
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Pandareus, hou op met die onzin. Er is in de kas gegraaid.
Dat weet je zelf ook.
Als er niet gegraaid was, dat had raar geweest.
Onbelgisch.
Oud 30 juni 2016, 17:17   #250
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zou nu toch een onderzoekscommissie komen naar Optima inclusief of er politieke inmenging zou zijn geweest (iets waar spa enorm zwaar tegen gekant is):

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160630_02364304
Oud 30 juni 2016, 21:04   #251
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zou nu toch een onderzoekscommissie komen naar Optima inclusief of er politieke inmenging zou zijn geweest (iets waar spa enorm zwaar tegen gekant is):

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160630_02364304
Die hebben natuurlijk liever dat hun smeerlapperij niet aan het licht komt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 21:13   #252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal jij het vandaan dat deze dading een "geheime deal" zou zijn? Dat heb je volledig zelf verzonnen want daar is nergens ook maar iets van te vinden. Alweer een bewijs dat je je grote held zeveraarke Crombez uit de wind wil zetten.

Begrijpend lezen is blijkbaar te hoog gegrepen... Om het iets gemakkelijker te maken zal ik de tekst van het artikel nog even quoten :

Citaat:
Wat de leden van de parlementaire commissie minder goed hadden begrepen, was dat Anthonissen het deels aan zichzelf te wijten had dat zijn handen gebonden waren. Anthonissen had namelijk een geheime dading gesloten met Optima Bank. Hij zou de klantengegevens die hij tijdens de inval bij Optima had bekomen, niet gebruiken en alle gegevens op de server van de fiscus definitief vernietigen.

Die dading is vandaag nog altijd bindend. Anthonissen was niet alleen door de rechtbank verplicht om in mei 2013 alle informatie over 12.000 klanten terug te geven aan Optima Bank, maar Optima Bank wilde ook zekerheid dat de BBI niet later op een of andere manier de gegevens zou activeren. Daartoe sloot de BBI enkele maanden later een dading met Optima Bank. Die dading legde nadere modaliteiten vast hoe het vonnis uitgevoerd moest worden (teruggave van bestanden en het onbruikbare karakter van de klantengegevens).

Dat vonnis (en de dading) hangen nog altijd boven het dossier. Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) kan de BBI wel vragen dat ze het onderzoek naar Optima Bank weer opstart, voor de BBI is het zo goed als onmogelijk om de klantengegevens te gebruiken. In de omgeving van de fiscus bevestigt men die redenering.
Snap je het nu beter ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 21:19   #253
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Je bedoelt gelukkig genoeg ipv jammerlijk?
Jammer genoeg is hier toch overduidelijk sarcasme ?

Anthonissen is al jaar en dag een aandachtshoer en een relnicht die zich door zijn ambtenarenstatuut onaantastbaar weet te zijn. Maar in dit dossier blijkt hij zelf boter op het hoofd te hebben en hij dacht door zelf in de aanval te gaan dat kleine detail te kunnen ondersneeuwen. Nu is De Standaard er blijkbaar toch op uit gekomen. Kareltje staat nu met zijn pietje bloot...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 21:45   #254
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is blijkbaar te hoog gegrepen... Om het iets gemakkelijker te maken zal ik de tekst van het artikel nog even quoten :

Snap je het nu beter ?
Ik snap het toch al in alle geval hoor.
Het onderzoek en het eventueel besluit van de onderzoekscommissie is al een halve arm afgesneden nog voor het onderzoek is opgestart.
Mogelijk kan er nog iets ingebracht worden tegen de aandeelhouders en beheerders maar zelfs deze resultaten zullen mogelijk in de vuilbak terecht komen want met zulke opstart zijn de procedure-fouten voor de hand liggend.
Want er zijn bepaalde feiten gebeurd en dadingen afgesproken door bepaalde mensen en zelfs administraties die absoluut niet thuishoorden in een serene aanpak van deze zaak. De verdediging van alle betrokkenen zal er met graagte gebruik van maken en de rechtbank zal er achteraf met nog meer graagte gebruik van maken om het hele onderzoek naar de verdoemenis te sturen. België geniet nu reeds een kwalijke faam op dat gebied.
Nu nog afwachten of de vrienden mekaar willen uitmoorden want het betreft hier een netwerk waar veel sossen bij betrokken zijn. Veel zal er van afhangen in hoeverre andere spitsbroeders uit andere kringen en partijen uit het onderzoek kunnen weg gefilterd worden.
Alleen dit laatste zal bepalen hoeveel er zal overblijven van dit zoveelste groot onderzoek. Ik verwacht er dus heel weinig van.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 21:51   #255
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik snap het toch al in alle geval hoor.
Het onderzoek en het eventueel besluit van de onderzoekscommissie is al een halve arm afgesneden nog voor het onderzoek is opgestart.
Mogelijk kan er nog iets ingebracht worden tegen de aandeelhouders en beheerders maar zelfs deze resultaten zullen mogelijk in de vuilbak terecht komen want met zulke opstart zijn de procedure-fouten voor de hand liggend.
Want er zijn bepaalde feiten gebeurd en dadingen afgesproken door bepaalde mensen en zelfs administraties die absoluut niet thuishoorden in een serene aanpak van deze zaak. De verdediging van alle betrokkenen zal er met graagte gebruik van maken en de rechtbank zal er achteraf met nog meer graagte gebruik van maken om het hele onderzoek naar de verdoemenis te sturen. België geniet nu reeds een kwalijke faam op dat gebied.
Nu nog afwachten of de vrienden mekaar willen uitmoorden want het betreft hier een netwerk waar veel sossen bij betrokken zijn. Veel zal er van afhangen in hoeverre andere spitsbroeders uit andere kringen en partijen uit het onderzoek kunnen weg gefilterd worden.
Alleen dit laatste zal bepalen hoeveel er zal overblijven van dit zoveelste groot onderzoek. Ik verwacht er dus heel weinig van.
goed gezegd
Oud 30 juni 2016, 22:10   #256
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het parket van Gent voert momenteel een onderzoek naar de malversaties van Piqueur en company. Het is niet verstandig parallel hierover een parlementaire onderzoekscommissie te starten. Doing so puts the criminal investigation at jeopardy of procedural infringments.

Oud 1 juli 2016, 05:08   #257
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die hebben natuurlijk liever dat hun smeerlapperij niet aan het licht komt.
Ze zijn er ALS DE DOOD voor dat dit ten gronde onderzocht zal worden. Crombez houdt zich ferm en praat stoere praatjes maar in werkelijkheid pist hij in zijn onderbroek van angst en ellende. Ze kunnen niet doen alsof hun neus bloed en geen onderzoek vragen want dan zullen hun kiezers het doorhebben en ze kunnen zich geen diepgaand onderzoek permiteren.

En zo zien we alweer de sossen failliet gaan.
Oud 1 juli 2016, 05:32   #258
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Snap je het nu beter ?
Ik denk eerder dat u dit ofwel niet snapt ofwel doet alsof u dit niet snapt: deze dading is door de bekendmaking niet meer geheim. Dit is naar buiten gebracht met één reden: het uit de wind zetten van de socialistische excellenties zodat de beerput die ligt te smeulen gesloten blijft. Uw van zijn sokkel gevallen held zeveraarke Crombez is momenteel in alle staten en weet niet meer van welk hout pijlen maken.

Hopelijk snap je het nu beter.
Oud 1 juli 2016, 06:08   #259
Sukkelaar

Standaard

[quote=werkman;8156430] België geniet nu reeds een kwalijke faam op dat gebied.
/QUOTE]

Wil je hier een paar voorbeelden van geven?
Oud 1 juli 2016, 08:44   #260
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn er ALS DE DOOD voor dat dit ten gronde onderzocht zal worden. Crombez houdt zich ferm en praat stoere praatjes maar in werkelijkheid pist hij in zijn onderbroek van angst en ellende. Ze kunnen niet doen alsof hun neus bloed en geen onderzoek vragen want dan zullen hun kiezers het doorhebben en ze kunnen zich geen diepgaand onderzoek permiteren.

En zo zien we alweer de sossen failliet gaan.
Ik vrees dat het parlementair onderzoek het onderzoek van het parket en het OM zal tegenwerken. Het parlement dekt hun mannetjes in terwijl het parket vanuit een onafhankelijke macht functioneert.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 juli 2016 om 08:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be