![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, de fabrikant/handelaar trekt dan gewoon zijn nettoprijs op tot de vorige prijs incl. BTW en stapt vervolgens vrolijk naar de bank met de extra cash. Maw, het nieuwe evenwicht komt terug dicht in de buurt van het vorige. Citaat:
Bij het wegvallen van subsidies zal de prijs zakken en bij het wegvallen van de BTW zal de prijs stijgen. Citaat:
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 augustus 2016 om 06:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Banneling
|
![]() Neen, maar wel over partijslaven, die blind hun "eigen leiders" volgen en hun oren en ogen dicht houden als anders denkenden iets zeggen of schrijven want....er moest maar eens waarheid instaan, tenminste volgens je Vlaams nationalistische gebrainwashte hersenen
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 augustus 2016 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging in de EERSTE plaats of die voorstellen Nieuwe Vreemdelingen Alliantie voorstellen waren of niet ! (dubbele splitsing SZ) Zelfs de ex Nieuwe Vreemdelingen Alliantie forum woordvoerder, wiens rol jij nu hebt overgenomen, was of wilde niet op de hoogte zijn van die standpunten en verwees dan maar naar een ontbrekende bron die volgens jullie bepalend is voor waarheid of leugen. Een strategie die jij blindelings volgde zonder op de kern van dat bericht te antwoorden, nl "heeft of had de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie een dubbele splitsing van de SZ in hun verkiezingsprogramma's staan" ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij die mazaratti blijft het punt dat ik maak dat de klant die BTW betaalt en niet de fabrikant. Als jij gelijk zou hebben dan betaalt de fabrikant de BTW. Ah ja want de BTW valt weg, en dan kan hij zijn prijs verhogen. Niet dus. Lees gewoon dat linkske dat ik heb gegeven. Het is wetenschappelijk onderbouwd en wordt gedoceerd aan de universiteiten. Ik heb het zelf mogen ondervinden bij een postgraduaat. Ingeval het beschrijf van een huis, wil ik u wel eens zien leuteren over een secundair effect als het over bedragen van 10000 euro gaat. Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 augustus 2016 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de ambtenaren en politici snappen dat niet want zij zijn NETTO-ONTVANGERS. Ook hun lonen, hun (dubbele) pensioenen, ... komen in de prijsvorming terecht. Zo was een Ford Mondeo 1.500 Euro duurder in Genk tov als hij in Valencia gemaakt zou worden. Peeters eist onderzoek over stijgende prijzen in ons land Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) heeft zijn diensten gevraagd een diepgaand onderzoek te voeren naar de almaar stijgende prijzen in België, schrijft De Tijd vandaag. Gisteren raakte bekend dat de inflatie in het tweede kwartaal steeg tot 1,6 procent, terwijl er in onze drie buurlanden geen sprake was van prijsstijgingen. In juli versnelde de inflatie in België zelfs naar 2,28 procent. http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ons-land.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
|
![]()
![]() |
#248 | |||
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft hoort het in het zelfde rijtje thuis als een quotevervalsing. Citaat:
Citaat:
Uiteraard zijn zij voor een splitsing van de SZ. Voor mij gaat het zelfs niet ver genoeg. Nog beter zou zijn om de mensen te laten kiezen of ze willen bijdragen aan de SZ of voor zichzelf zorgen via de private markt. Maar dan zouden we tot de vaststelling komen dat de 'o zo gekoesterde solidariteit' op zijn gat zou vallen omdat de 'o zo gehate veelverdieners' het systeem niet meer rechthouden.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 augustus 2016 om 09:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 augustus 2016 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
|
![]() Citaat:
In één posting claim je dat een koper van een Maserati zich niet kan schelen of de prijs 1 miljoen is of 1,21 miljoen. In nog een andere posting claim je dat als de BTW wegvalt de prijs zal stijgen door een verhoogde vraag. En nu beweer je dat als de BTW wegvalt voor de Maserati, de prijs zal schommelen rond de oorspronkelijke prijs - BTW. Zijn de prijzen in de horeca fel gedaald toen er een BTW-verlaging kwam? En nee, dat wil niet zeggen dat de handelaar/uitbater dan oorspronkelijk een deel van de BTW betaalde. Een potentiële hogere winst door het wegvallen van de BTW is niet gelijk aan het oorspronkelijk betalen van de BTW. Als morgen in Limburg olie uit de mijnschachten zou spuiten die het BBP meteen verhoogt met 100%, dan zullen de prijzen van heel wat zaken meteen de hoogte in gaan omwille van de bijhorende koopkrachtverhoging van de bevolking. Hebben die handelaars dan voordien de 'prijs betaalt van-het-niet-hebben-van-olie'? Citaat:
Maar dat daarom de handelaars zogenaamd een stuk van de BTW betalen is gewoon onzin.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 augustus 2016 om 09:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
Als jij gewoon het forumreglement zou volgen, dan had dat heel wat postings bespaard. En weeral ontwijk je de vraag of het nu echt zo moeilijk is om je aan het forumreglement te houden door duidelijk te citeren en een bronvermelding te plaatsen.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 augustus 2016 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
BTW, er is een verschil tussen een partijprogramma en ideeën die een mandataris uit.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 augustus 2016 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Zo is dat, Jean-Marie.
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg naar een link, en voor de rest heb ik niet eens de moeite genomen om te lezen wat het precies inhoudt, die zogenaamde dubbele splitsing. Wellicht zal ik er mee akkoord gaan, omdat de basisidee van de nva gelijk staat met mijn idee: er moet solidariteit zijn, maar daar moet verantwoordelijkheid aan gekoppeld worden. Wie werkt, onderneemt, spaart en zijn verantwoordelijkheid opneemt als hij dat maar enigszins kan, moet beloond worden. Wie echt hulp nodig heeft, verdient genereuze solidariteit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent mede oorzaak van de financiële toestand vd belgische staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is wel zeer opmerkelijk, want in het huidige systeem betalen de werkgever (33%) en de werknemer (13%) samen om en rond de 46% van het bruto loon, en...daar mag en kan jij NU van profiteren. Bij een dubbele splitsing zal het werkgevers deel veel minder zijn dan die 33%, vermits de arbeid gebonden delen worden afgesplitst van de persoon gebonden onderdelen. Wat eigenlijk neer komt op MINDER verzekering, want er is minder geld ! Maar zoals het de gewoonte is bij egotistisch rechts en extreem rechts: IK moet mij daar geen zorgen meer om maken, dat is "de anderen" hun probleem, die moeten zich maar prive verzekeren, want dat is "gratis" ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Handelaars betalen een stuk van de BTW zoals uitgelegd in dat linkske dat ik heb voorzien. Iemand dat dit ontkent, die kent gewoon geen botten van macroeconomie. Lees dat verdomd linkske en denk nu eindelijk eens na. Of beter ga een cursus volgen, postgraduaat bedrijfskunde. Ik kan het u aanraden want ge gaat bepaalde zaken anders bekijken en correcter kunnen plaatsen. Hetgene ik probeer uit te leggen heb ik niet zelf uitgevonden. Dat is kennis die wordt onderwezen aan de universiteiten, maar jij denkt slimmer te zijn. Me dunkt trouwens dat de wetten van vraag en aanbod zelfs worden onderwezen in het middelbaar. elasticiteit van vraag en aanbod is eerste kan materiaal of postgraduaat bedrijfskunde. Ik kan u ook de titel van een boek geven, maar dan moet ik naar mijn zolder, en door uw luie houding, ga ik dat voor u niet opzoeken. Lees dat linkske. En stop met zagen over bronvermeldingen als je toch te lui bent om ze te lezen. En als je er dan al over zaagt is 1 keer wel voldoende, en anders druk je op het driehoekje. Bronnen niet vermelden is tegen te forumregels. Als morgen iedereen 100 euro in de maand extra krijgt, dan gaan de prijzen inderdaad stijgen. Ergo de koopkracht gaat niet met 100 euro vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |