Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2016, 12:54   #241
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is een beetje een rare uitleg die je geeft, je spreekt jezelf in grote mate tegen.

Als die mensen naar de paus zouden luisteren, dan was er geen aids-epidemie, want dan deden ze niet aan seks buiten het huwelijk.
De aanbevelingen van de kerk over seks zijn volledig wereldvreemd. Je kan van de losbandige Afrikanen niet gaan eisen dat ze alleen binnen het huwelijk aan seks doen. Ook in Europa is dat al lang achterhaald als dwingende leefregel.

De focus bij AIDS bestrijding moet liggen bij condoomgebruik. In Afrika ligt dat al moeilijk genoeg qua mentaliteitswijziging.

Dat is niet zomaar mijn mening, maar die van experts zoals Peter Piot, viroloog en Afrika kenner. Ik heb meer vertrouwen in hun oordeel dan in die van zo'n wierookwapperaar in het Vaticaan.

En hoe kun je nu verwachten dat ook maar iemand nog naar de paus gaat luisteren? De kerk heeft niemand nog de les te lezen over seks. Zie maar naar de verwrongen perversie die blijft woekeren achter die façade van "het celibaat". En de vele slachtoffers die dit heeft gemaakt. En de de-facto wetteloosheid daarrond die de kerk ook in westerse landen heeft kunnen afdwingen. Het meest gepaste dat de geestelijken nu kunnen doen is een diepe put graven en zich daarin gaan liggen schamen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het komt me dus voor dat de realiteit het omgekeerde is dan wat jij hier komt zeggen.
Er moet prioriteit gegeven worden aan het indijken van de epidemie. De Afrikanen zijn slechter af in plaats van beter, door het gemoraliseer van de kerk. Het enige dat erop vooruitgaat is de eigendunk van diegenen die met hun vingertje staan te zwaaien. Ondertussen eist de epidemie verder mensenlevens.

Dat is de realiteit. En dat is ook wat ik hier kom zeggen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 13:02   #242
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik vond dit eerst komisch maar eigenlijk is het niet grappig.
Iedereen moet dus zijn mond houden anders gaat geertvdb daar eens een mentaliteit aan breien.
Inderdaad. Daarom ben ik op dit forum.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 13:07   #243
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het is helemaal geen kwestie van "geloven" of "luisteren".
Sinds wanneer is een geloof niet meer een kwestie van 'geloven'?
Citaat:
De kerk heeft simpelweg genoeg macht om contraceptie programma's in die landen te blokkeren. Zie daarvoor de artikelen waarnaar ik heb gelinkt in enkele van mijn vorige posts.
Maar die artikelen zijn gewoon een mening. Namelijk die van u. Geen enkel bewijs.
Citaat:

De macht van de katholieke kerk in India staat niet in verhouding tot het aantal gelovigen.
Maar allez, hoe komt dat die andere godsdiensten dat toelaten?
Citaat:
Dat wou ik aantonen met dat voorbeeld: een bekende TV persoonlijkheid kan jarenlang het boerenbedrog van hindu magiërs ontmaskeren (in een land met 80,5% hindus), maar zodra hij een katholiek mirakel ontmaskert krijgt hij een proces aan zijn broek wegens blasfemie, riskeert daarvoor 3 jaar gevangenis en moet hij naar het buitenland vluchten. In een land met maar 1,55% katholieken!
ja, en wat heeft dat met AIDS te maken?
Citaat:

Of het nu op de Filippijnen is, in India of in zwart Afrika, de kerk heeft in die landen buitensporig veel macht, en dat is niet door vanaf de preekstoel de mensen bestraffend toe te spreken.
En dus in Europa niet, want Europeanen zijn ondertussen zo slim om die paus niet meer te geloven, en die domme negertjes, en Indiërs, en Filipino's wel.
Racistische praat dus.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 augustus 2016 om 13:07.
Oud 21 augustus 2016, 14:11   #244
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Sinds wanneer is een geloof niet meer een kwestie van 'geloven'?
Het onderdukken van een effectief AIDS preventie programma in Afrika door toedoen van de kerk heeft niets te maken met geloven in de paus, maar met een machtsstrijd die gewonnen werd door de kerk. Ik dacht dat ik dat ondertussen wel voldoende uitgelegd had. Kan jij wel begrijpend lezen?

Toen er in België kernraketten werden geplaatst, tegen de wil van de overgrote meerderheid van de Belgen in, betekende dat dan dat iedereen plots wel geloofde dat die raketten een goed idee waren? Nee, dat betekende dat het volk een machtsstrijd verloren had.

Is dat nu zo moeilijk voor jou om te begrijpen?

Citaat:
Maar die artikelen zijn gewoon een mening. Namelijk die van u. Geen enkel bewijs.
Ik heb die artikelen niet geschreven. Ik citeer ze omdat ik denk dat ze - met meer gezag dan ik zelf heb - mijn mening illustreren.

Welke citaten of "bewijzen" kan jij voorleggen?

Citaat:
Maar allez, hoe komt dat die andere godsdiensten dat toelaten?
Die willen dat niet toelaten. Die hebben gewoon minder geld om de hand van de overheid te forceren.

Citaat:
ja, en wat heeft dat met AIDS te maken?
Dat illustreert de macht van de kerk in de Derde Wereld. En zo'n illustratie heb ik nodig om uw hardnekkige misvatting te ontkrachten dat de kerk haar invloed uitoefent enkel via "het geloof" en vanaf de preekstoel.

Citaat:
En dus in Europa niet, want Europeanen zijn ondertussen zo slim om die paus niet meer te geloven, en die domme negertjes, en Indiërs, en Filipino's wel.
Racistische praat dus.
Als je wil dat ik in de toekomst nog aandacht & moeite steek in jouw posts en ik je niet als allereerste op mijn negeerlijst slinger zou ik je aanraden om eerst mijn posts te lezen en proberen te begrijpen vooraleer je steeds weer dezelfde onzin herhaalt die ik al uitgebreid heb beantwoord.
Oud 21 augustus 2016, 14:32   #245
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het onderdukken van een effectief AIDS preventie programma in Afrika door toedoen van de kerk heeft niets te maken met geloven in de paus,
Dit is verwarrend. De discussie is namelijk of de paus verantwoordelijk is voor AIDS in Afrika. Als het niets met geloven in de paus heeft te maken, dan kan hij ook onmogelijk verantwoordelijk zijn. Niet?
Citaat:
maar met een machtsstrijd die gewonnen werd door de kerk. Ik dacht dat ik dat ondertussen wel voldoende uitgelegd had. Kan jij wel begrijpend lezen?
Ha ha, begrijpend lezen kan ik; ik ben echter niet helderziend. Geef eens een voorbeeld van een machtsstrijd waarbij de Katholieke kerk een AIDS programma saboteert.
Citaat:

Toen er in België kernraketten werden geplaatst, tegen de wil van de overgrote meerderheid van de Belgen in, betekende dat dan dat iedereen plots wel geloofde dat die raketten een goed idee waren? Nee, dat betekende dat het volk een machtsstrijd verloren had.
Ik denk niet dat gij goed begrijpt wat een parlementaire democratie betekent. Het zijn niet betogers die beslissingen nemen, het is de regering.
Citaat:

Is dat nu zo moeilijk voor jou om te begrijpen?
Net wat ik bedoelde.
Citaat:

Ik heb die artikelen niet geschreven. Ik citeer ze omdat ik denk dat ze - met meer gezag dan ik zelf heb - mijn mening illustreren.
Ik ga eens iets heel belangrijk uitleggen: machtsargumenten tellen niet. Dat artikel heeft niet meer gezag, gewoon omdat het op een website staat,... bovendien een obscure.
Citaat:

Welke citaten of "bewijzen" kan jij voorleggen?
Ik hoef niets te bewijzen. Gij zijt degene die iets claimt. Gij moet mij overtuigen, niet omgekeerd!
Citaat:

Die willen dat niet toelaten. Die hebben gewoon minder geld om de hand van de overheid te forceren.
Is dat zo? >Bewijs dat eens. En dan moet ge ook bewijzen dat dat geld meer AIDS doden veroorzaakt. Succes!
Citaat:

Dat illustreert de macht van de kerk in de Derde Wereld. En zo'n illustratie heb ik nodig om uw hardnekkige misvatting te ontkrachten dat de kerk haar invloed uitoefent enkel via "het geloof" en vanaf de preekstoel.
Maar gij gebruikt gewoon 1 anekdote, om te bewijzen dat de RKK in India boven haar gewicht invloed heeft? Vindt ge dat zelf overtuigend? Eén anekdote? En zelfs al is dat waar, hoe veroorzaakt dat meer AIDS doden in India?

Is het dus zo dat er Hindoe's zijn die geen condoom aandoen, omdat de paus dat gezegd heeft?
Citaat:

Als je wil dat ik in de toekomst nog aandacht & moeite steek in jouw posts en ik je niet als allereerste op mijn negeerlijst slinger zou ik je aanraden om eerst mijn posts te lezen en proberen te begrijpen vooraleer je steeds weer dezelfde onzin herhaalt die ik al uitgebreid heb beantwoord.
Maar jongen toch! Ik herhaal LETTERLIJK wat gij schrijft! Als ge zelf niet snapt hoe racistisch dat is, laat het maar. Gooi mij maar op uw negeerlijst. Doen!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 augustus 2016 om 14:37.
Oud 21 augustus 2016, 14:47   #246
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aanbevelingen van de kerk over seks zijn volledig wereldvreemd. Je kan van de losbandige Afrikanen niet gaan eisen dat ze alleen binnen het huwelijk aan seks doen.

...
Ze luisteren dus niet naar de paus.

Hij draagt in deze dus geen enkele verantwoordelijkheid.
Oud 21 augustus 2016, 15:57   #247
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch! Ik herhaal LETTERLIJK wat gij schrijft!
Graag een citaat met link naar de post waar ik dit letterlijk schrijf:

Citaat:
In afwachting daarvan sta je geboekstaafd als leugenaar.

Citaat:
Ik denk niet dat gij goed begrijpt wat een parlementaire democratie betekent. Het zijn niet betogers die beslissingen nemen, het is de regering.
De betogers en hun medestanders (het gros van de Belgen) hebben dus een machtsstrijd verloren met de regering. Ook een parlementaire democratie sluit dat niet uit.

Citaat:
Geef eens een voorbeeld van een machtsstrijd waarbij de Katholieke kerk een AIDS programma saboteert.
Citaat:
Ik ga eens iets heel belangrijk uitleggen: machtsargumenten tellen niet. Dat artikel heeft niet meer gezag, gewoon omdat het op een website staat,... bovendien een obscure.
Citaat:
Is dat zo? >Bewijs dat eens. En dan moet ge ook bewijzen dat dat geld meer AIDS doden veroorzaakt. Succes!
Citaat:
Maar gij gebruikt gewoon 1 anekdote, om te bewijzen dat de RKK in India boven haar gewicht invloed heeft? Vindt ge dat zelf overtuigend? Eén anekdote?
Toch vreemd hoe je de bronnen die ik citeer eerst compleet negeert (omdat ze niet in je kraam passen?) en daarna wegzet als "obscuur" pas lang nadat ik er blijf over doorvragen.

En hoe je dat dan een "heel belangrijke" uitleg vindt.

We zijn hier op een internet forum. Het enige dat we kunnen doen is persartikelen vergelijken en bespreken. Wat heb jij anders in gedachten als doorslaggevende "bewijzen"? De enige "bewijzen" op dit forum zijn citaten van elkaars posts.

Citaat:
Ik hoef niets te bewijzen. Gij zijt degene die iets claimt. Gij moet mij overtuigen, niet omgekeerd!
Het klopt dat de bewijslast bij mij ligt. Maar wat kan ik anders doen behalve persartikelen lezen, vergelijken en mijn conclusies trekken? Moet ik er dan zelf op uit trekken als onderzoeksjournalist om de geldstromen van de RKK in kaart te brengen? Alleen maar om jou te overtuigen? Iemand die alle bronnen die ik citeer wegketst als "obscuur"?

Iemand die liegt over wat ik schrijf?

Citaat:
En zelfs al is dat waar, hoe veroorzaakt dat meer AIDS doden in India?
Nogmaals, niemand heeft het hier over AIDS in India.
Oud 21 augustus 2016, 16:17   #248
geertvdb

Standaard

Citaat:
Graag een citaat met link naar de post waar ik dit letterlijk schrijf:
Je kan van de losbandige Afrikanen niet gaan eisen dat ze alleen binnen het huwelijk aan seks doen. Ook in Europa is dat al lang achterhaald als dwingende leefregel.

en

En hoe kun je nu verwachten dat ook maar iemand nog naar de paus gaat luisteren?
Is dit niet letterlijk wat ik stelde?
Die 'domme' negertjes luisteren dus wel, hé? Oh nee, wacht, 'losbandige' negertjes.

Dom of losbandig, beide zijn even racistisch.

Citaat:

In afwachting daarvan sta je geboekstaafd als leugenaar.
Ik ben in elk geval geen racist.
Citaat:

De betogers en hun medestanders (het gros van de Belgen) hebben dus een machtsstrijd verloren met de regering. Ook een parlementaire democratie sluit dat niet uit.
Dat is geen machtsstrijd, gewoon folklore. De regering is democratisch verkozen, doet haar goesting, en de afrekening komt met de verkiezingen erna. Betogers hebben géén uitvoerende macht.
Citaat:

Toch vreemd hoe je de bronnen die ik citeer eerst compleet negeert (omdat ze niet in je kraam passen?) en daarna wegzet als "obscuur" pas lang nadat ik er blijf over doorvragen.
Welke bronnen? Gewoon een artikel die gewoon hetzelfde stelt als gij stelt. ZONDER bewijzen.
Citaat:

En hoe je dat dan een "heel belangrijke" uitleg vindt.

We zijn hier op een internet forum. Het enige dat we kunnen doen is persartikelen vergelijken en bespreken.
Dat is net iets wat ik nooit doe.
Gij komt met een stelling, wel bewijs het.
Nochtans zou het gemakkelijk te bewijzen zijn.
Maak een lijst met alle Katholieke landen, en toon aan dat daar meer AIDS gevallen zijn dan in niet-Katholieke landen.

Citaat:
Wat heb jij anders in gedachten als doorslaggevende "bewijzen"? De enige "bewijzen" op dit forum zijn citaten van elkaars posts.
Empirisch cijfermateriaal.
Citaat:

Het klopt dat de bewijslast bij mij ligt. Maar wat kan ik anders doen behalve persartikelen lezen, vergelijken en mijn conclusies trekken?
Nogmaals, empirisch cijfermateriaal.
Citaat:
Moet ik er dan zelf op uit trekken als onderzoeksjournalist om de geldstromen van de RKK in kaart te brengen? Alleen maar om jou te overtuigen? Iemand die alle bronnen die ik citeer wegketst als "obscuur"?
Dan vraag ik mij af waarom gij vindt dat de RKK verantwoordelijk is voor AIDS in Afrika? Gewoon omdat iemand anders dat stelde? En gij neemt dat gewoon kritiekloos over?
Citaat:

Nogmaals, niemand heeft het hier over AIDS in India.
Gij zijt over India begonnen.

Wanneer kom ik in uw negeerlijst?
Oud 21 augustus 2016, 17:17   #249
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is geen machtsstrijd, gewoon folklore. De regering is democratisch verkozen, doet haar goesting, en de afrekening komt met de verkiezingen erna. Betogers hebben géén uitvoerende macht.
De MAD doctrine. De rakettenbetogingen. Folklore? Een diepe crisis van de democratie was dat.

Citaat:
Je kan van de losbandige Afrikanen niet gaan eisen dat ze alleen binnen het huwelijk aan seks doen. Ook in Europa is dat al lang achterhaald als dwingende leefregel.

en

En hoe kun je nu verwachten dat ook maar iemand nog naar de paus gaat luisteren?
Is dit niet letterlijk wat ik stelde?
Die 'domme' negertjes luisteren dus wel, hé? Oh nee, wacht, 'losbandige' negertjes.

Dom of losbandig, beide zijn even racistisch.
Ik vroeg een letterlijk citaat. In de plaats daarvan krijg ik citaten die iets totaal anders betekenen en een hoop gekakel.

Je bent dus een leugenaar.

Citaat:
Ik ben in elk geval geen racist.
Ja want je eigen leugens ontkennen heeft nu geen zin meer.

Zeg 'hallo' aan mijn negeerlijst.
Oud 23 augustus 2016, 06:36   #250
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Kobo: ‘Boerkini-uitspraak De Wever is van niveau Filip Dewinter’

Citaat:
Vroeger mocht een moslima alleen in een tentje aan het strand zitten. Nu mag ze dat tentje zelf aantrekken en ermee in zee gaan. Allez, we gaan erop vooruit.’

Een geërgerde Bart De Wever gaf gisteren in Het Laatste Nieuws commentaar bij de recente N-VA-voorstellen zoals een boerkiniverbod. Volgens De Wever maken de coalitiepartners een ‘karikatuur van de voorstellen’, maar is een boerkiniverbod ‘niets om lacherig over te doen’. En dat liet hij weten in zijn gekende stijl.
Citaat:
Ook CD&V-medewerker Youssef Kobo, die nog geen maand geleden verzeild raakte in een bitse vete met De Wever, maakte de vergelijking met Vlaams Belang. ‘Vroeger losten partijvoorzitters maatschappelijke problemen op, nu verkopen ze cafépraat. Niveau Filip Dewinter’, zo liet hij zijn verontwaardiging de vrije loop. Feit is dat Vlaams Belang in het verleden al de woorden ‘tentzak met hoofddoek’ en ‘patattenzak’ gebruikte om de boerkini te duiden.

Volgens Kobo verspreidt de N-VA-voorzitter ‘leugens �* la de dansende moslims’. ‘Iemand heeft deze zomer veel opgestoken van Trump’, luidde het nog.
Blijkbaar is het al niet meer genoeg dat we die achterlijke islam gewoontes in ons midden moeten dulden. Van Kobo moeten we er nu ook allemaal onze bek over houden.

Al die jonge moslima's die nu in een boerkini ronddartelen. Hoe gaan ze eruit zien binnen een jaar of 15? Wellicht als de vele moslim vrouwen die ik op straat zie. Zielige hoopjes diabetes die, vermomd als vuilzak, 5 meter achter hun man aanwaggelen. Terwijl hun autochtone leeftijdsgenotes in loopshort komen voorbijgejogd.

Maar we mogen er niets meer van zeggen. Volgens De Vriendt, Van Ranst, Kobo & co moeten we doen alsof de moslima's zich aan het emanciperen zijn.

De olifant in de woonkamer benoemen is kwetsend, is toegeven aan wij-zij-denken, is populistisch.

Citaat:
Opvallend: Kobo’s voorzitter, Wouter Beke, wenste net als Open VLD-voorzitster Gwendolyn Rutten geen commentaar te geven. De coalitiepartners zijn het al langer beu dat elke uitspraak van De Wever leidt tot een polemiek die zij toch nooit (kunnen) winnen.
Oud 23 augustus 2016, 08:41   #251
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aanbevelingen van de kerk over seks zijn volledig wereldvreemd. Je kan van de losbandige Afrikanen niet gaan eisen dat ze alleen binnen het huwelijk aan seks doen. Ook in Europa is dat al lang achterhaald als dwingende leefregel.
Dan kunt u ook niet beweren dat de Afrikanen dermate van de katholieke Kerk zijn dat ze uit geloofsdrang de bepalingen van die Kerk nastreven. Hier zegt u immers: de Afrikanen leggen die bepalingen gewoonweg naast zich neer. Het omgekeerde van uw stelling. Of hoe u erin slaagt uzelf tegen te spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 10:04   #252
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hier zegt u immers: de Afrikanen leggen die bepalingen gewoonweg naast zich neer. Het omgekeerde van uw stelling. Of hoe u erin slaagt uzelf tegen te spreken.
Het omgekeerde van welke stelling?
Zie jij soms een tegenspraak in de volgende twee beweringen:
  • De gewone Afrikaan trekt zich niets aan van de paus.
  • De katholieke kerk gebruikt haar macht om bij overheden in de Derde Wereld programma's voor geboortebeperking en AIDS preventie te blokkeren.
Wanneer gewone Afrikanen zich niets aantrekken van de paus wil dat nog niet zeggen dat ze:
  • op de hoogte zijn van het ge-lobby van de kerk
  • daar een mening over hebben
  • zich gaan organiseren om de paus actief tegen te wringen
Of zijn die Afrikanen die door Frontex uit hun bootjes worden gevist dan op zoek naar een condoomautomaat?
Oud 23 augustus 2016, 10:51   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
  • De katholieke kerk gebruikt haar macht om bij overheden in de Derde Wereld programma's voor geboortebeperking en AIDS preventie te blokkeren.
Wanneer gewone Afrikanen zich niets aantrekken van de paus wil dat nog niet zeggen dat ze:
Of zijn die Afrikanen die door Frontex uit hun bootjes worden gevist dan op zoek naar een condoomautomaat?
Uit uw stelling valt dus het volgende besluit te trekken: de Afrikanen doen waar ze in hebben en dragen bijgevolg zelf een grote verantwoordelijkheid in de AIDS-epidemie.
Oud 23 augustus 2016, 10:52   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit uw stelling valt dus het volgende besluit te trekken: de Afrikanen doen waar ze zin in hebben en dragen bijgevolg zelf een grote verantwoordelijkheid in de AIDS-epidemie.
Oud 23 augustus 2016, 11:58   #255
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit uw stelling valt dus het volgende besluit te trekken: de Afrikanen doen waar ze zin in hebben en dragen bijgevolg zelf een grote verantwoordelijkheid in de AIDS-epidemie.
Juist. Net zoals de West-Afrikanen met hun gewoontes een grote verantwoordelijkheid dragen bij die Ebola epidemie.

In plaats van met hun vingertje te staan zwaaien heeft de internationale gemeenschap echter een massa materiaal en medisch personeel ter plaatse gebracht om de epidemie te helpen indijken.

Die organisaties vertrekken niet vanuit een schuldvraag, maar hebben een doel voor ogen: ziektes als Ebola en AIDS de wereld uithelpen. Vooral binnen de WHO wordt ook nagedacht over de te volgen lange-termijn strategie naar een haalbare mentaliteitswijziging in die landen rond hygiëne en contraceptie.

Het zou daarom wenselijk zijn moest de katholieke kerk eens ophouden zich te moeien met zaken waar ze toch geen verstand van heeft, zoals anticonceptie programma's in de Derde Wereld.

In de plaats van anderen de armoede en de dood in te jagen omwille van hun "zondig" gedrag, kan de kerk zich dan focussen op haar grootste prioriteit: zich liggen doodschamen vanwege de vele pedofilie schandalen in haar midden.
Oud 23 augustus 2016, 13:42   #256
geertvdb

Standaard

Citaat:
Juist. Net zoals de West-Afrikanen met hun gewoontes een grote verantwoordelijkheid dragen bij die Ebola epidemie.

In plaats van met hun vingertje te staan zwaaien heeft de internationale gemeenschap echter een massa materiaal en medisch personeel ter plaatse gebracht om de epidemie te helpen indijken.

Die organisaties vertrekken niet vanuit een schuldvraag, maar hebben een doel voor ogen: ziektes als Ebola en AIDS de wereld uithelpen. Vooral binnen de WHO wordt ook nagedacht over de te volgen lange-termijn strategie naar een haalbare mentaliteitswijziging in die landen rond hygiëne en contraceptie.

Het zou daarom wenselijk zijn moest de katholieke kerk eens ophouden zich te moeien met zaken waar ze toch geen verstand van heeft, zoals anticonceptie programma's in de Derde Wereld.

In de plaats van anderen de armoede en de dood in te jagen omwille van hun "zondig" gedrag, kan de kerk zich dan focussen op haar grootste prioriteit: zich liggen doodschamen vanwege de vele pedofilie schandalen in haar midden.
Ondanks het feit dat gij er meermaals op gewezen wordt dat ge u zelf tegenspreekt, weerhoudt dat er u niet van om weer ons een nieuwe lading contradicties voor te schotelen. Ik snap dat toch niet ...
Oud 23 augustus 2016, 21:29   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondanks het feit dat gij er meermaals op gewezen wordt dat ge u zelf tegenspreekt, weerhoudt dat er u niet van om weer ons een nieuwe lading contradicties voor te schotelen. Ik snap dat toch niet ...
Met deze terechte conclusie kunnen we het inderdaad afsluiten.
Oud 5 september 2016, 06:08   #258
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Kobo, het onbenullige CD&Vertje die jan en alleman met de dood bedreigd:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160904_02453977
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 06:18   #259
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Mja, als ze hun goestingskes niet krijgen of ook maar enige vorm van kritiek, dan komt hun ware zelf bovendrijven en worden ze pisnijdig.
Oud 5 september 2016, 06:19   #260
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Hij is een geschenk dat maar blijft geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be