Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 5 augustus 2016, 12:37   #241
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alice, "realisme" is een buigbaar fenomeen. Waar je iets verzet beginnen de tandwieltjes te draaien en ge weet nooit zeker op voorhand hoe dat uitdraait. Wat vooral zichtbaar wordt achteraf zijn dingen waar ge geen rekening mee hield.
Het is intussen een zeer complex en ingewikkeld netwerk van tandwieltjes waarin iedereen duwt en trekt... Het ontploft in ons gezicht.

We dienen gewoon consequent onze normen en waarden uit te dragen.
Er was niets mis met onze cultuur. Er is ons hier iets door de strot geramd en het lange termijn effect is zichtbaar. Geen politiek bestuur kan dit nog in goede banen leiden. Ik bewonder wel uw efforts naar oplossingen. Maar cursussen, begeleiden naar de arbeidsmarkt, ... Hoe lang spelen we dat plaatje al? Het is afgezaagd en het deuntje slaagt niet aan.

Probeer mij eens uit te leggen hoe wij een cultuur als Molenbeek (die allemaal wisten waar Salah Abdelsam zat) gaan opnemen als Westerlingen?
De Westerse geest is aan het ontwaken, de droom is voorbij alice.
DE Westerse geest ontwaakt alles behalve, laat dit al duidelijk wezen.
En wat al of niet mijn dromen zijn, daar heb je geen zaken mee, laat staan dat je daar iets over weet.
Molenbeek? Ga na wie een uitkering heeft, en ga die heel strak begeleiden, iedere week sollicitaties laten zien, vrijwilligerswerk doen zolang je niets vind en bij de minste overlast, oppakken. Boter bij de vis, sociale zekerheid dienst niet om op je kont te zitten.
Die moskees en verenigingen uitkammen, en wanneer daar iets op de boodschap valt aan te merken, sluiten die zaak.
Pak illegalen op, ook binnen families en wijs ze uit.
Sluit panden die eigenlijk onbewoonbaar zijn en geef legale bewoners tijdelijk een betere woning.
Wees vooral kordaat in politieoptreden, die wijk is van ons, niet van de bewoners.
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 12:38   #242
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Net mijn broer aan de lijn, loopt om 11.00 uur langs de Rubenslei, zicht op stadspark waar een man, half naakt zich staat af te trekken, voor alles en iedereen. Flikken gebeld die hem hebben opgepakt. De man had het uiterlijk van een " nieuwkomer". Fijn toch onze verrijkingen.
Misschien had de "nieuwkomer" in kwestie nog niet de kans gehad de cursus van Theo in te zien. Of nee wacht; geestelijk gestoord, verward, misschien zelfs getraumatiseerd?

Nee, dit is triest en nog maar 't begin...
SDX is offline  
Oud 5 augustus 2016, 12:46   #243
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
DE Westerse geest ontwaakt alles behalve, laat dit al duidelijk wezen.
En wat al of niet mijn dromen zijn, daar heb je geen zaken mee, laat staan dat je daar iets over weet.
Molenbeek? Ga na wie een uitkering heeft, en ga die heel strak begeleiden, iedere week sollicitaties laten zien, vrijwilligerswerk doen zolang je niets vind en bij de minste overlast, oppakken. Boter bij de vis, sociale zekerheid dienst niet om op je kont te zitten.
Die moskees en verenigingen uitkammen, en wanneer daar iets op de boodschap valt aan te merken, sluiten die zaak.
Pak illegalen op, ook binnen families en wijs ze uit.
Sluit panden die eigenlijk onbewoonbaar zijn en geef legale bewoners tijdelijk een betere woning.
Wees vooral kordaat in politieoptreden, die wijk is van ons, niet van de bewoners.
? Wat betrek je er nu uw dromen bij? Ik heb het over de multicul droom.
De Westerse geest ontwaakt zeer zeker en volgt de verhaaltjes van de EU niet langer. Steeds meer mensen voelen zich belazerd.
Alice, wederom denk je alles op te lossen met werken. Voer uw plan uit en ge voorziet ISIS van massa's nieuwe rekrutanten. Want ge begeleidt ze naar een zwart gat.
Wie is ons? Laten we het op de Westerse waarden houden, "zij" die dat adopteren zijn toch ook "wij" ?

Ik stel voor een overmacht aan milities trainen want de shit is gonna hit the fan. Een cursus meer of minder gaat dat niet oplossen. Voor de overgrote meerderheid is er geen werk in aanbod, zal het nooit goed zijn, ...

Het is niet haalbaar. Op een marge van 100% hoeveel denkt ge dat in uw systeem succesvol zullen doorstromen? wat met zij die niet doorstromen en misdrijven plegen? Hoeveel doden heeft uw systeem finaal op haar geweten?
Ik stel voor wijken als Molenbeek systematisch te ontmantelen. Tegelijk kinderen produceren zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Beperk kindergeld tot 2 kinderen.
Laten we Frankrijk nader observeren en zien hoe zij met probleemwijken zullen omgaan. Er dient een overmacht te komen en zware onderdrukking van probleemwijken. Zodanig economisch achteruit stellen dat het zich nooit meer hersteld en overheen de generaties uitdooft.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 augustus 2016 om 12:48.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:03   #244
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net mijn broer aan de lijn, loopt om 11.00 uur langs de Rubenslei, zicht op stadspark waar een man, half naakt zich staat af te trekken, voor alles en iedereen. Flikken gebeld die hem hebben opgepakt. De man had het uiterlijk van een " nieuwkomer". Fijn toch onze verrijkingen.
Ja seg, als dat ook al niet mag.
Bommen laten ontploffen mag niet.
Vrouwen aanranden mag niet.
Met messen vechten mag niet.
Met een vrachtwagen rijden mag niet.

Wat mogen wij nieuwkomers nog wel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 augustus 2016 om 13:07.
daiwa is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:11   #245
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
? Wat betrek je er nu uw dromen bij? Ik heb het over de multicul droom.
De Westerse geest ontwaakt zeer zeker en volgt de verhaaltjes van de EU niet langer. Steeds meer mensen voelen zich belazerd.
Alice, wederom denk je alles op te lossen met werken. Voer uw plan uit en ge voorziet ISIS van massa's nieuwe rekrutanten. Want ge begeleidt ze naar een zwart gat.
Wie is ons? Laten we het op de Westerse waarden houden, "zij" die dat adopteren zijn toch ook "wij" ?

Ik stel voor een overmacht aan milities trainen want de shit is gonna hit the fan. Een cursus meer of minder gaat dat niet oplossen. Voor de overgrote meerderheid is er geen werk in aanbod, zal het nooit goed zijn, ...

Het is niet haalbaar. Op een marge van 100% hoeveel denkt ge dat in uw systeem succesvol zullen doorstromen? wat met zij die niet doorstromen en misdrijven plegen? Hoeveel doden heeft uw systeem finaal op haar geweten?
Ik stel voor wijken als Molenbeek systematisch te ontmantelen. Tegelijk kinderen produceren zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Beperk kindergeld tot 2 kinderen.
Laten we Frankrijk nader observeren en zien hoe zij met probleemwijken zullen omgaan. Er dient een overmacht te komen en zware onderdrukking van probleemwijken. Zodanig economisch achteruit stellen dat het zich nooit meer hersteld en overheen de generaties uitdooft.
" Mijn systeem"???Milities? Nee echt? onderdrukking wijken? Zeer realistisch hoor...Frankrijk heeft ook geen aanpak probleemwijken hoor, ga er maar eens kijken omgeving Parijs...
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:13   #246
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ja seg, als dat ook al niet mag.
Bommen laten ontploffen mag niet.
Vrouwen aanranden mag niet.
Met messen vechten mag niet.
Met een vrachtwagen rijden mag niet.

Wat mogen wij nieuwkomers nog wel.
Ik had een tuinstoeltje gepakt en er nog wat volk bijgeroepen...
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:18   #247
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De flikken hebben hem een handje geholpen.
Hoomer is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:23   #248
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
" Mijn systeem"???Milities? Nee echt? onderdrukking wijken? Zeer realistisch hoor...Frankrijk heeft ook geen aanpak probleemwijken hoor, ga er maar eens kijken omgeving Parijs...

Als ik mij niet vergis is Frankrijk bezig en zal het niet lang duren voor er actie ondernomen wordt in de probleemwijken. We zullen zien hoe het vloeit zeker...
Wat als Frankrijk Sarkozy verkiest?

Gij wilt die mensen naar opleidingen duwen, naar werk, ... maar wat met onze eigen jeugd die amper werk vindt? Het systeem kraakt aan alle kanten omdat wij opgezadeld zitten met het kiesvee van de sossen en gij wilt ze verder pamperen....

Ja Alice, MILITIES! }-) Wil je ook mortiergranaten in de Brusselse wijken dan? Vind jij het normaal dat de politie daar jaren geleden niet durfde patrouilleren en de jeugd allerlei molotov cocktails over de hele wijk verstopt had? "Just in case" ?
Heeft U de beelden van onze verrijkers in de Europese steden gezien? Anno 2016? Ik ga met mijn lief geen avondglaasje champagne meer drinken aan de Eifeltoren. Nochtans een prachtig zicht, de avondlichtjes en dergelijke. Zeker met kerstmis, en de lichtshows erbij. Maar de steden zijn gegijzeld onder terreur. Ze vallen iedereen lastig en terroriseren met angst.
De politie heeft haar handen vol. Het loopt uit de hand alice....
De vijand is binnen en provoceert het Westen naar buiten te komen.
Je weet niet half waar je voor staat.
De wereld is nu heel klein geworden, en de haat jegens ons zit diep...

EDIT: Realistisch onder de huidige omstandigheden? Neen. De ogen zijn nog niet open genoeg.
Maar het is wel broodnodig om te bewaren wat van "ons" is.
Het wordt leeggezogen, duwt dat achteruit en laat dat systematisch uitdoven.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 augustus 2016 om 13:30.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:27   #249
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik mij niet vergis is Frankrijk bezig en zal het niet lang duren voor er actie ondernomen wordt in de probleemwijken. We zullen zien hoe het vloeit zeker...
Sarko heeft de vorige keer al beloofd die wijken te zullen kärcheren...

We hebben gezien wat er van gekomen is.

De realiteit is dat die wijken no go-zones zijn geworden. De overheid heeft die al lang opgegeven.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:29   #250
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Sarko heeft de vorige keer al beloofd die wijken te zullen kärcheren...

We hebben gezien wat er van gekomen is.

De realiteit is dat die wijken no go-zones zijn geworden. De overheid heeft die al lang opgegeven.
Daarom is wat ik zeg noodzaak.
Train milities en zorg dat wij ten allen tijden de overmacht houden.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:31   #251
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Burgeroorlogje spelen ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:34   #252
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noch voor jouw ideeën, noch voor de voorstellen van alice, hoe mooi/goed/goedbedoeld ze ook mogen wezen, is er politieke steun of politieke wil.
't Zal dus pappen & nathouden blijven tot ... tsjah...tot wat.
SDX is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:37   #253
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Burgeroorlogje spelen ?
Maar bevoegde milities he. Repressie tegen radicalisatie en terrorisme.
Omdat ze met stenen naar de pers smeten, steun verleenden aan Salah Abdelsem dient de rotte plek (molenbeek) uit de appel gesneden te worden.
Doet dat op natuurlijke basis. Gewoon het sociaal economische hervormen.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:43   #254
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Noch voor jouw ideeën, noch voor de voorstellen van alice, hoe mooi/goed/goedbedoeld ze ook mogen wezen, is er politieke steun of politieke wil.
De molen komt traag op gang, maar de beweging is er en ze groeit groter uit dan het alternatief.
Het Westen is niet om mee te spotten, maar is altijd heel traag geweest in actie ondernemen. Wacht altijd tot het bijna te laat is, grijpt dan pas in. Maar het goede krijgt altijd terug de overhand.
Het Westen staat nu op een kritiek keerpunt, maar de oplossing zal zich onder de huidige omstandigheden niet kunnen aanbieden.

Net daarom waarde forumleden, net daarom zijn referenda zo belangrijk voor ons.
Het had nooit zo ver geëscaleerd.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:51   #255
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gij wilt die mensen naar opleidingen duwen, naar werk, ... maar wat met onze eigen jeugd die amper werk vindt? Het systeem kraakt aan alle kanten omdat wij opgezadeld zitten met het kiesvee van de sossen en gij wilt ze verder pamperen....

Ja Alice, MILITIES! }-) Wil je ook mortiergranaten in de Brusselse wijken dan? Vind jij het normaal dat de politie daar jaren geleden niet durfde patrouilleren en de jeugd allerlei molotov cocktails over de hele wijk verstopt had? "Just in case" ?
Heeft U de beelden van onze verrijkers in de Europese steden gezien? Anno 2016? Ik ga met mijn lief geen avondglaasje champagne meer drinken aan de Eifeltoren. Nochtans een prachtig zicht, de avondlichtjes en dergelijke. Zeker met kerstmis, en de lichtshows erbij. Maar de steden zijn gegijzeld onder terreur. Ze vallen iedereen lastig en terroriseren met angst.
De politie heeft haar handen vol. Het loopt uit de hand alice....
De vijand is binnen en provoceert het Westen naar buiten te komen.
Je weet niet half waar je voor staat.
De wereld is nu heel klein geworden, en de haat jegens ons zit diep...

EDIT: Realistisch onder de huidige omstandigheden? Neen. De ogen zijn nog niet open genoeg.
Maar het is wel broodnodig om te bewaren wat van "ons" is.
Het wordt leeggezogen, duwt dat achteruit en laat dat systematisch uitdoven.
Van " ons" is een goede economie, dus gedaan met rondhangen en uitkeringen, wie werkt heeft een toekomst, dagbesteding, dus ja, veel strenger beleid richting arbeidsmarkt moet. Mensen zitten soms levenslang in een vorm van uitkering, te gek voor woorden en dat moet afgelopen zijn.
Biedt kansen maar eis ook dat ze genomen worden, wie dit niet doet verliest het recht op die uitkering.
Nu is dit theoretisch zo maar in de praktijk glipt veel tussen de mazen. Dicht dat net. Dat is geen pamperen maar consequent beleid.

Heb familie in Molenbeek, loopt vol allochtonen, dat wel maar beweren dat je er niet kunt rondlopen is gewoon niet waar. Pak overlastverkopers op, ook wie illegaal bedelt, drugs verkoopt, rond hangt uren aan een stuk..politie heeft de macht, die moeten ze dan ook gaan gebruiken.

Die haat is er altijd geweest, maar beleidsmatig werd de andere kant op gekeken, tijd voor ander en realistischer aanpak, uw gebleir helpt niet veel....
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 13:53   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bedankt maar wat ik zeg is wel degelijk uitvoerbaar. U ziet het juist, het beleid durft geen behoorlijke aanpak in te zetten.
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 14:01   #257
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb familie in Molenbeek, loopt vol allochtonen, dat wel maar beweren dat je er niet kunt rondlopen is gewoon niet waar. Pak overlastverkopers op, ook wie illegaal bedelt, drugs verkoopt, rond hangt uren aan een stuk..politie heeft de macht, die moeten ze dan ook gaan gebruiken.

Die haat is er altijd geweest, maar beleidsmatig werd de andere kant op gekeken, tijd voor ander en realistischer aanpak, uw gebleir helpt niet veel....
Maar heel Molenbeek wist waar Salah Abdelsem was. Na zijn arrestatie ging de shit af in Zaventem en Maalbeek.
willen wij zo'n mensen werkelijk nog kansen bieden en opnemen in onze maatschappij? Of systematisch laten verdwijnen in plaats van verder te islamiseren?
Systematisch laten verdwijnen door te assimileren in onze cultuur.
Kindergeld beperken tot 2 kinderen.

Ik heb U trouwens enkele punten aangegeven over "uw systeem" die je naar mijn inzien niet benaderd hebt. Je begeleidt ze naar een zwart gat....
Ik geef maar tegengas he alice, laat uw meesteressenbrein eens pruttelen.
Hoeveel denkt U dat succesvol zullen doorstromen en hoeveel er verder de criminaliteit zullen in belanden?
Hoe beantwoorden we criminaliteit? Zijn daar wel voldoende middelen voor?
Jij biedt kansen aan, pamperen. Ik zou zeggen, probeer eens iets anders.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 14:05   #258
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt maar wat ik zeg is wel degelijk uitvoerbaar. U ziet het juist, het beleid durft geen behoorlijke aanpak in te zetten.
Ik beweer niet dat 't niet uitvoerbaar zou zijn, 50 jaar geleden.
Nu is eigenlijk rijkelijk te laat.
Maar zelfs dan nog, er is geen politiek draagvlak voor, geen enkele politieke partij die zich daaraan zal wagen, uit angst voor;
- stemmenverlies.
- in de extreemrechtse/racistische hoek geplaatst te worden, zodoende niet (meer) mogen meespelen met de grote jongens, ergo; niet (meer) kunnen (mee)graaien.

En d�*t is enorm veel belangrijker dan 't algemeen belang, veiligheid & toekomst van de burgers.

Laatst gewijzigd door SDX : 5 augustus 2016 om 14:07.
SDX is offline  
Oud 5 augustus 2016, 14:12   #259
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar heel Molenbeek wist waar Salah Abdelsem was.
Wat een onzin! Nu, ik kan het je niet verwijten als je ziet welke leugens de N-VA verspreidt dat je zelf nog extra leugens gaat verzinnen...

Dat is wat N-VA beoogde: nog meer verdeeldheid creëren in onze samenleving. Maar het is een gevaarlijk spelletje, want ze blazen er ook hun concurrent op rechts VB nieuw leven mee in en ze zouden wel eens de controle kunnen verliezen over hun radicaalste supporters...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 augustus 2016, 14:14   #260
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat een onzin! Nu, ik kan het je niet verwijten als je ziet welke leugens de N-VA verspreidt dat je zelf nog extra leugens gaat verzinnen...

Dat is wat N-VA beoogde: nog meer verdeeldheid creëren in onze samenleving. Maar het is een gevaarlijk spelletje, want ze blazen er ook hun concurrent op rechts VB nieuw leven mee in en ze zouden wel eens de controle kunnen verliezen over hun radicaalste supporters...
Ik of de NVA hebben die leugen niet verspreid. Het was een uitspraak van een Molenbekenaar.
Peche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be