Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 12 september 2020, 16:24   #241
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Soms. Daar ben ik het zeker mee eens.
Maar soms is niet dagelijks.
En de vergelijking dat er 'ooit eens' iemand zou geschreven hebben dat mannen minder pragmatisch zijn en niet goed kunnen plannen; dat is van een heel andere orde. Dat is niet kleinerend bedoeld, zeker ook niet beledigend of met grof taalgebruik.
Dat "wijven" dik, dom, klein, lui, zwak zijn en stinken + kleine hersenen hebben is WEL heel beledigend.
Ja, maar je moet toch toegeven dat er "dikke, domme, kleine, luie, zwakke stinkende wijven met kleine hersenen bestaan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 12 september 2020, 16:30   #242
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja, maar je moet toch toegeven dat er "dikke, domme, kleine, luie, zwakke stinkende wijven met kleine hersenen bestaan.
Daar ben ik het mee eens.
Net zoals er boertige, onbeleefde, stinkende, luie mannen met kleine hersenen bestaan.
NieuwNoors is offline  
Oud 12 september 2020, 16:51   #243
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens.
Net zoals er boertige, onbeleefde, stinkende, luie mannen met kleine hersenen bestaan.
Awel en daar ben ik het mee eens.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 12 september 2020, 17:15   #244
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Awel en daar ben ik het mee eens.

Maar jij wordt daar niet over uitgescholden he Hoomer want ik heb dat hier nog geen enkele vrouw zien posten.
NieuwNoors is offline  
Oud 12 september 2020, 17:37   #245
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Waarom worden vrouwen hier dan "wijven" genoemd? En oh ja; vrouwen zijn zwak, dik, dom, lui, ze stinken en ze hebben kleine hersenen!
Ik weet dat jij dat niet geschreven hebt trouwens, even voor de goede orde.
Maar hoezo hebben zulke walgelijke uitspraken door mannen niks te maken met het vrouw-zijn?
Serieus, ik zou daar graag een antwoord op krijgen. Bedankt!
Doen zulke postings je zelfvertrouwen wankelen? Als iemand zou schrijven dat alle mannen onnozele wezens zijn die maar aan 1 ding denken dat vind ik dat vooral iets zeggen over degene die zulke dingen schrijft.

En wat ga je dan doen? Het zwijgen opleggen? Huilen? Modereren? Of mss gewoon in het belachelijke trekken?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 12 september 2020 om 17:37.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 september 2020, 17:40   #246
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dat "wijven" dik, dom, klein, lui, zwak zijn en stinken + kleine hersenen hebben is WEL heel beledigend.
Beledigd kunnen worden is idd een risico in het leven.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 september 2020, 17:56   #247
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Doen zulke postings je zelfvertrouwen wankelen? Als iemand zou schrijven dat alle mannen onnozele wezens zijn die maar aan 1 ding denken dat vind ik dat vooral iets zeggen over degene die zulke dingen schrijft.

En wat ga je dan doen? Het zwijgen opleggen? Huilen? Modereren? Of mss gewoon in het belachelijke trekken?
Je begrijpt het niet he Elio.
Als een vrouw hier - elke dag- zou schrijven dat alle mannen onnozele wezens zijn en dom, dik, lui, zwak en klein met kleine hersencellen die maar aan 1 ding denken + dat ze stinken, dan zou die vrouw onmiddellijk een permaban krijgen. Zeker!
Omgekeerd mag dus wel.
En neen hoor, ik ga echt niet huilen. En modereren? Daar heb ik de bevoegdheid niet toe.
Ik kom alleen op voor mezelf.
Mag het?

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 12 september 2020 om 17:58.
NieuwNoors is offline  
Oud 12 september 2020, 18:21   #248
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Je begrijpt het niet he Elio.
Als een vrouw hier - elke dag- zou schrijven dat alle mannen onnozele wezens zijn en dom, dik, lui, zwak en klein met kleine hersencellen die maar aan 1 ding denken + dat ze stinken, dan zou die vrouw onmiddellijk een permaban krijgen. Zeker!
Omgekeerd mag dus wel.
En neen hoor, ik ga echt niet huilen. En modereren? Daar heb ik de bevoegdheid niet toe.
Ik kom alleen op voor mezelf.
Mag het?
Ik weet het niet. Ik zou zeggen probeer het eens.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 september 2020, 18:25   #249
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik weet het niet. Ik zou zeggen probeer het eens.
Herlees het nog eens Elio.
NieuwNoors is offline  
Oud 12 september 2020, 18:34   #250
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Herlees het nog eens Elio.
Ja, herlezen. En ik zou zeggen test uw theorie eens uit.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 september 2020, 19:02   #251
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Vanaf NU zal ik dat zeker doen, wees maar zeker.
Het is zoals Marie zegt: heel binnenkort zijn er op dit forum geen vrouwen meer over en zijn de alfa-mannetjes blij.
Hoera!
Vanaf nu... ????
Kom zeg.
Je kan niet één voorbeeld geven maar je nagelt wel een persoon aan de virtuele schandpaal?
Net in deze draad? ????????
Echt mensen, zijn er hier nog wel die inhoudelijk kunnen reageren?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 12 september 2020, 19:30   #252
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Bedankt! Ik hoop dat het uitschelden van vrouwen aanzien wordt als "opinies over forumdeelnemers". Deelneemsters eigenlijk.
Waarom? Als het algemeen wordt gehouden en er wordt niemand in het bijzonder geviseerd dat is er toch geen sprake van een PA? Jij vraagt dus eigenlijk om een bijzondere maatregel.

Als Bembem tekeer gaat over blanken en Guinevere over ongelovigen en homo's dan werd toch ook niet gevraagd dat ze een ban zouden krijgen? Tenzij er word opgeroepen tot haat natuurlijk. En daar ligt een fijn onderscheid in.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 september 2020, 19:49   #253
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom? Als het algemeen wordt gehouden en er wordt niemand in het bijzonder geviseerd dat is er toch geen sprake van een PA? Jij vraagt dus eigenlijk om een bijzondere maatregel.

Als Bembem tekeer gaat over blanken en Guinevere over ongelovigen en homo's dan werd toch ook niet gevraagd dat ze een ban zouden krijgen? Tenzij er word opgeroepen tot haat natuurlijk. En daar ligt een fijn onderscheid in.
Dat is het nu juist Elio, jij weet net als ik en bijna iedereen dat hier slechts nog enkele vrouwelijke forummers 'rondlopen'. Zeg dan aub niet dat het gepest 'algemeen' is en dat er niemand in het bijzonder geviseerd wordt. Binnenkort zal dit forum nog alleen uit mannen bestaan. Is dat de bedoeling?
Verder: ik vind het niet netjes dat je hier namen van forumsters benoemt en vermeldt wat ze al dan niet "fout" gedaan hebben.
NieuwNoors is offline  
Oud 12 september 2020, 19:54   #254
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Koenaerd Depuydt.

Die was hier nog geen lid toen deze draad aangemaakt werd.

Na 2-3 bijdragen wist ik al wat voor vlees ik in de kuip had en heb dat mens verder gewoon genegerd.

Zelfs 'n aantal mannen hier ergeren zich aan hem.

Het meest eigenaardige/ironische is dat - toen ik die kerel al lang doorhad, hem vervolgens Mevrouw noemde & verder negeerde - bepaalde dames zo verschrikkelijk verguld waren met de 'gentleman' op 't forum, die zo netjes & beleefd iedereen steeds met "Geachte Heer" aansprak (nooit Mevrouw of Dame trouwens) & steeds afsloot met Hoogachtende Groeten, die 'gentleman' zou de andere boertige, beledigende kerels eens wat manieren komen leren, tot ze erachter kwamen dat ze er met open ogen ingetrapt waren en inzagen hoe laatdunkend hij zich over vrouwen uitliet.

Volgens mij speelt ie 'n typetje, maar geliefd maakt hij zich niet, zelfs niet bij de andere (boertige, beledigende) mannen, die 't nu maar moeten ontgelden.
Niet eens de moeite waard om aandacht aan te schenken.
SDX is offline  
Oud 12 september 2020, 20:34   #255
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dat is het nu juist Elio, jij weet net als ik en bijna iedereen dat hier slechts nog enkele vrouwelijke forummers 'rondlopen'. Zeg dan aub niet dat het gepest 'algemeen' is en dat er niemand in het bijzonder geviseerd wordt. Binnenkort zal dit forum nog alleen uit mannen bestaan. Is dat de bedoeling?
Verder: ik vind het niet netjes dat je hier namen van forumsters benoemt en vermeldt wat ze al dan niet "fout" gedaan hebben.
Doen die voorbeelden niet ter zake soms? Ze illustreren perfect waar het hier om gaat. Ik vind trouwens ook niet dat die forummers iets "fout" hebben gedaan. Ze verkondigden gewoon hun mening. Dat het een domme mening is doet weinig ter zake.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 12 september 2020 om 20:35.
Elio di Supo is offline  
Oud 12 september 2020, 21:40   #256
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik heb de indruk dat we een nieuwe huiltrol hebben
Ja, grappig eigenlijk dat er toch altijd zijn die zich geroepen voelen voor die rol
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 12 september 2020, 23:03   #257
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Bedankt! Ik hoop dat het uitschelden van vrouwen aanzien wordt als "opinies over forumdeelnemers". Deelneemsters eigenlijk.
Beste,

Het ventileren van minder fraaie opinies over vrouwen of mannen in het algemeen is hier toegestaan.
Liefst gaat dit vergezeld van onderbouwing met feiten, artikels, etc.

Diezelfde opinies formuleren aan het adres van een forumdeelnemer mag niet, ongeacht of het een vrouw of een man betreft.

Dat lijkt me een heel eenvoudig gegeven.
Ik zal er verwoed over nadenken hoe ik het nog anders zou kunnen formuleren, maar dat is dan weer minder eenvoudig...

Pontifex
Pontifex is offline  
Oud 13 september 2020, 04:25   #258
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,
Het ventileren van minder fraaie opinies over vrouwen of mannen in het algemeen is hier toegestaan.
Liefst gaat dit vergezeld van onderbouwing met feiten, artikels, etc.
Diezelfde opinies formuleren aan het adres van een forumdeelnemer mag niet, ongeacht of het een vrouw of een man betreft.
Dat lijkt me een heel eenvoudig gegeven.

Ik zal er verwoed over nadenken hoe ik het nog anders zou kunnen formuleren, maar dat is dan weer minder eenvoudig...

Pontifex
Jouw ijver om iedereen (m/v) ter wille wensen te zijn siert je, meneer de Pontif.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 13 september 2020, 06:08   #259
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Waarom worden vrouwen hier dan "wijven" genoemd?
Als jij het over de bijdragen van KD hebt, als jij niet doorhebt dat dat een geniale kunstenaar is die hier, zoals ik stelde, een forum rol speelt, dan is het toch wel zielig gesteld he. Die speelt hier een karikatuur van een mens die een afkeer heeft van een *karikaturaal beeld van de vrouw*, en mengt dat met een ongelofelijke humor betreffende even karikaturale taalzuiverheid.

Maw, dat is heel goed theater, en enorm genietbaar. Je zou evengoed kunnen zeggen dat Molière een schandalige auteur is want hij maakt dokters belachelijk (le malade imaginaire). KD doet dat met zoveel virtuositeit dat je daar toch enkel maar van kan genieten, nee ?

DAT is nu net precies wat ik zeg: op een forum heb je te maken met avatars, niet met "mensen". Hier worden uiteraard discussie rollen gespeeld. Geen kat neemt KD in de eerste graad he. Mens toch.

Denkt gij nu ECHT dat er IRL iemand rondloopt die spreekt als een boek van 2 eeuwen geleden en die echt alle vrouwen met wijf aanspreekt ?

(denkt gij nu echt dat ik daadwerkelijk genocides zit te plannen in mijn kelder ... mmm, beter niet op antwoorden )

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 06:14.
patrickve is offline  
Oud 13 september 2020, 06:12   #260
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het meest eigenaardige/ironische is dat - toen ik die kerel al lang doorhad
Hoe weet jij eigenlijk dat die avatar door een "man" bestuurd wordt ? Waarom zou dat zelfs geen "studentengroep" kunnen zijn ? Of een paar feministen met gigantische humor (wat misschien een onmogelijk concept is, weet ik niet) ?

Ik denk dat je echt moet afstappen van "avatar = medemens die ik op straat kan tegenkomen" he.

Dit is eerder "tekst van een theaterstuk van een personage".

Dit is hier een discussie forum he, geen "real-world sociaal netwerk".

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 06:12.
patrickve is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be