Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2018, 06:22   #241
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik moet hier mijzelf quoten wapper
De privéleges van de ambtenaren doortrekken is onbetaalbaar.
Dus zullen we uit een ander vaatje moeten tappen.

De regeling van de arbeiders en bedienden in de privé is leefbaar, dus kunnen we dit gerust gelijktrekken. Misschien zelfs iets verbeteren voor de arbeiders en bedienden uit de privé.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 06:23   #242
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals kankerpatienten uitlachen zeker?
Ik zie hier maar één iemand die kankerpatiënten uitlacht, en dat ben jij.
Jij lacht al die patiënten uit de privé uit.
Oud 29 juli 2018, 06:23   #243
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals kankerpatienten uitlachen zeker?
Oud 29 juli 2018, 06:23   #244
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht

En de werknemer in de prive...hij ploegde voort!

Gelukkig kan ik morgen met mijn bedrijfswagen gratis en met lekkere airco naar huis tuffen op rustige wegen, terwijl onze vrienden de ambtenaren in een oververhitte trein (met wat pech met vertraging of in panne) ook wel thuis zullen geraken tegen dat de koers gedaan is

Het moest er even af..watte watte.. mij zo, onterecht, beschuldigen van onmenselijkheid tegen kankerpatienten!
2
Oud 29 juli 2018, 06:24   #245
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
2!!!!
Dankzij parasieten zoals u is de SZ onbetaalbaar geworden.
Oud 29 juli 2018, 07:02   #246
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het begrip 'nutteloos' is veelal een subjectief gegeven, kan jij bepalen wat al dan niet nutteloos is ?

Tenzij je enkel een louter economische definitie van dat begrip gaat definiëren, maar zoals ik al zei draait het in onze maatschappij om maar dan geld en inkomsten alleen. Al besef ik dat sommige forummers dit hier niet zullen inzien.
Dit vind ik nu eens een interessante opmerking en keihard on-topic.

Als het in onze maatschappij niet draait om geld en inkomsten alleen, dan moet de overheid het soms met minder middelen doen. En ja, minder middelen betekent dat ze ergens moeten snoeien. En waarom dan niet snoeien in een systeem dat handenvol geld kost en hoofdzakelijk misbruikt wordt?

Persoonlijk vind ik dat uw gedachtengang er juist één is dat onze maatschappij naar de verdoemenis helpt. Je hebt de plicht om jongeren klaar te stomen voor een toekomst in de maatschappij. Door jongeren de verkeerde signalen te geven nemen ze de verkeerde keuzes, keuzes die hun kans op de arbeidsmarkt zwaar hypothekeren waar ze zelf niet gelukkig gaan van zijn en waar de maatschappij niet veel zal aan hebben.

Maar ik besef dat je dit niet zult inzien.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 08:03   #247
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht

Als het in onze maatschappij niet draait om geld en inkomsten alleen, dan moet de overheid het soms met minder middelen doen. En ja, minder middelen betekent dat ze ergens moeten snoeien. En waarom dan niet snoeien in een systeem dat handenvol geld kost en hoofdzakelijk misbruikt wordt?

Persoonlijk vind ik dat uw gedachtengang er juist één is dat onze maatschappij naar de verdoemenis helpt. Je hebt de plicht om jongeren klaar te stomen voor een toekomst in de maatschappij. Door jongeren de verkeerde signalen te geven nemen ze de verkeerde keuzes, keuzes die hun kans op de arbeidsmarkt zwaar hypothekeren waar ze zelf niet gelukkig gaan van zijn en waar de maatschappij niet veel zal aan hebben.

Oei, dat is er boenk op!
Oud 29 juli 2018, 08:10   #248
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent duidelijk niet meer thuis in het hedendaagse onderwijs ?
Je bent een JVDB'ske aan het doen.

Not cool.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 08:11   #249
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem dat je aanhaalt is inderdaad correct.

De overheid kan zulke wantoestanden aanpakken door de profiteurs strenger aan te pakken en in een extreem geval buiten te gooien. Nu gebeurt dat te weinig.

Verder mag men ook de kwaliteit van bepaalde schooldirecteurs wel eens onder de loep nemen, maar dat onderwerp is eigenlijk een andere draad waard.
Jup, reincarnatie van JVDB.

Die kakte ook altijd op de directeur. Nooit in eigen boezem kijken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 10:42   #250
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom moet er een recht zijn op ziektedagen?
Eigenlijk draait daar de hele discussie om.

Als een ambtenaar ziek wordt, heeft ie dan meer kosten dan een arbeider in de privé?
Als een ambtenaar ziek wordt, is ie dan zieker dan een arbeider uit de privé?

Ik denk dat het gegroeid is vanuit het feit dat de overheid het moeilijk vond om sommige ambtenaren te vervangen voor enkele dagen (onderwijskrachten bvb) en daaruit is dat systeem ontstaan. Een beetje in de hoop dat ze dan ziek kwamen werken of zich minder 'ziek' zouden melden. Vakbonden hebben dat dat naar overal proberen uitbreiden onder hun waanzin van iedereen gelijk krijgen. In sommige privé bedrijven bestaan er ook systemen om personeel te belonen dat minder ziek is.

Het is een beetje oneerlijk tegenover mensen met een zwakke gezondheid maar er zijn echt een pak mensen opgevoed met de idee thuis te blijven bij het minste.

Maar zoals zo dikwijls bij overheidsmaatregelen hield men geen rekening met perverse effecten en zijn een pak mensen de boel gaan misbruiken. Vermoedelijk zijn een pak mensen alle mogelijke systemen gaan misbruiken uit jaloezie over de lonen in de privé van voor de muur viel.

Idem dito zijn de grootste criticasters nu de veelverdieners van voor de muur viel die zijn vergeten te sparen en nu jaloers zijn op die anderen.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 juli 2018 om 11:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:07   #251
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet er een recht zijn op ziektedagen?
Eigenlijk draait daar de hele discussie om.

Als een ambtenaar ziek wordt, heeft ie dan meer kosten dan een arbeider in de privé?
Als een ambtenaar ziek wordt, is ie dan zieker dan een arbeider uit de privé?
Aan elke betrekking zijn nu eenmaal voordelen verbonden, in de ambtenarij is (was) dat een zeer gunstig systeem qua sociale bescherming. Dat anderen dat niet krijgen, vind ik hier niet echt relevant. Waarom krijgen vele werknemers in de privé maaltijdcheques en wij niet ? Moeten wij misschien niet eten of geven wij minder uit aan voedsel ? Dat zou zowat dezelfde redenering zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:12   #252
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Cijfers zullen er wel zijn

Maar wie durft ze te publiek te maken?

Maar bon we weten allen hoe da afloopt nietwaar
Die cijfers zijn bekend.

En ambtenaren zijn niet vaker met ziekteverlof, ondanks het verschil in statuut.

http://trends.knack.be/economie/mens...al-733237.html
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:12   #253
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht

Dus jij zou je zoon of dochter iets laten studeren dat ze niet graag doen, maar dat wel economisch interessant zou kunnen zijn ? Zou dat je kinderen gelukkig maken ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:17   #254
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Aan elke betrekking zijn nu eenmaal voordelen verbonden, in de ambtenarij is (was) dat een zeer gunstig systeem qua sociale bescherming. Dat anderen dat niet krijgen, vind ik hier niet echt relevant. Waarom krijgen vele werknemers in de privé maaltijdcheques en wij niet ? Moeten wij misschien niet eten of geven wij minder uit aan voedsel ? Dat zou zowat dezelfde redenering zijn.
Je heb idd groot gelijk dat het wegnemen van voordelen nadat een contract is getekend of een persoon is benoemd. In de prive kan dat gelijkgesteld worden met een éénzijdige opzegging door de werkgever, met bijhorende schadevergoeding (opzegtermijn uitbetaald) aan de werknemer.

Wat wel opvalt voor de regering, is dat bij een selectie voor een post in de ambtenarij er honderden kandidaten zijn. In de privé vinden ze niemand, zelfs amper kandidaten. DAN kun je de voorwaarden voor ambtenaren naar beneden bijstellen. Niet plezant voor de ambtenaren in kwestie, maar dan zijn ze vrij ergens anders iets te zoeken.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:21   #255
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Aan elke betrekking zijn nu eenmaal voordelen verbonden, in de ambtenarij is (was) dat een zeer gunstig systeem qua sociale bescherming.
Een quasi absolute zekerheid dat je niet ontslagen gaat worden. Da's voor vele mensen een wens.
Citaat:
Dat anderen dat niet krijgen, vind ik hier niet echt relevant.
Begrijpelijk, het zet u in de kou.
Citaat:
Waarom krijgen vele werknemers in de privé maaltijdcheques en wij niet ?
Misschien er eens voor staken, zo'n jaartje ofzo.
Citaat:
Moeten wij misschien niet eten of geven wij minder uit aan voedsel ? Dat zou zowat dezelfde redenering zijn.
Zowat dezelfde redenering.. Da's dezelfde soort van vergelijking als tussen de evolutietheorie en intelligent ontwerp...
Die maaltijdcheques zijn "uitgevonden" om een werknemer toch nog te kunnen betalen zonder dat de overheid er een veelvoud van opslorpt.
Waren de belastingsniveaus op arbeid een beetje schappelijker, dan zijn systemen zoals maaltijdcheques, salariswagens, CAO90 enzoverder niet "nodig".
Oud 29 juli 2018, 13:26   #256
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dus jij zou je zoon of dochter iets laten studeren dat ze niet graag doen, maar dat wel economisch interessant zou kunnen zijn ? Zou dat je kinderen gelukkig maken ?
Als ik goed begrijp.

Ouders dwingen hun nageslacht iets te doen wat ze niet leuk vinden, maar een betere toekomst in deze maatschappij bestendigd, dan zijn die ouders onmensen.
Maar als die kinderen door eigen keuzes als totaal onbruikbare figuren in de maatschappij stappen, dan moeten de ouders de kosten ook nog dragen, of ze zijn weerom onmensen.
Oud 29 juli 2018, 13:41   #257
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

"Niet gebruikte ziektedagen", heet dat dan bij de vakbonden.
Alsof ziek zijn een soort vakantie is die je neemt voor je plezier.
Kijk, ofwel ben je een beetje ziek en gaat het nog om te werken.
Ofwel ben je zo ziek dat het niet meer gaat, en blijf je thuis, of volg je een of andere medische behandeling.
Wie dat meemaakt, zal geen leuke dagen hebben.

Het idee dus, dat jaloerse collega's dan ook maar recht hebben op dagen dat ze niet ziek geweest zijn en "opgespaard" hebben, is degoutant.
Het geeft de indruk dat ziek zijn eigenlijk een soort pretje is, een extra vakantie die je nog kunt nemen als je "gewone" vakantiedagen opgebruikt zijn.

Dat zijn dan ook misbruiken, die gerust weg mogen.
Oud 29 juli 2018, 14:09   #258
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Gemuilkorfde, we zijn een comunistisch derde wereldland.

Dat komt ervan als je gaat stemmen voor figuren die je niet kent.
Oud 29 juli 2018, 14:47   #259
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is nogal een hemelsbreed verschil tussen een privé-werkgever die dat uit zijn eigen zak betaald voor zijn werknemers, en een staat die mijn belastingen daarvoor gebruikt. meer nog, maaltijdcheckes zijn een extralegaal voordeel boven op een loon, gebruikt ter compensatie van de al hoge belastingen die wij betalen
Oud 29 juli 2018, 15:11   #260
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankzij parasieten zoals u is de SZ onbetaalbaar geworden.
Ze geniet ervan. Dan zal ze er ook recht op hebben.
S alt u het ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be