![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
|
![]() Citaat:
wat is eigenlijk het geheim van uw genie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgique is geen democratie maar een particratie.
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gelooft toch zélf niet dat onze geFlipte himself voor Mathil koos?
Hij stamt nochtans niet uit een islamitische famille.
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
Dus Guinevere, ... het wordt tijd dat ge u out. Wees niet bang, we zullen maar een beetje boos zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij stamt nochtans niet uit een islamitische famille.
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik mijn cursussen van het middelbaar zou opsnorren, denk ik toch niet dat er veel fouten/onwaarheden in gaan staan. Zijn er bijvoorbeeld mensen die de Bartholomeusnacht ofzo ontkennen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sinds de koningskwestie heeft men hier wel ne heilige schrik van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We nemen het allemaal op voor onze grootmoeders die ook het ene kind na het andere wierpen, op basis van wat de pastoor allemaal voorhield, met als basis "gaat en vermenigvuldig u".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard moet men de gebeurtenis in de tijd kunnen situeren (om te weten met welke andere gebeurtenissen het ongeveer samenvalt), maar men zou ons nooit gevraagd hebben 'in welk jaar vond x plaats?'. Ik moet wel toegeven dat we gedurende drie jaar (3de, 4de en 5de middelbaar) een enorm goede leerkracht geschiedenis hadden. Vermits geschiedenis bij ons per periode werd aangeleerd (klassiek oudheid in 1 en 2, middeleeuwen in 3 en 4, etc.), werd de Belgische geschiedenis volledig in het laatste jaar gegeven. Die leerkracht was echter heel wat minder goed waardoor er me minder van die lessen is bijgebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebeurtenissen die bij mij trouwens helemaal niet aan bod zijn gekomen... Sint-Bartholomeeuw en daarna Henri IV daarentegen...
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je méént het? Je hebt dus niets gemerkt van het blijvend negeren, minimaliseren en zelfs glasharde ontkennen van de volkerenmoord van Leopold II door Belgisch nationalistische monarchisten?
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het bespreken van de gebeurtenissen die aanleiding gaven tot de opsplitsing van de Habsburgse Nederlanden in een calvinistisch noorden en een katholiek zuiden (beginnend met Luther en zijn 95 stellingen) werd uiteraard ook besproken wat er op dat vlak in onze buurlanden (o.a. Hendrik VIII in Engeland, en Hendrik IV in Frankrijk) gebeurde. Heel de historie over Hendrik Van Navarra/IV, de Bartholomeusnacht, het Edict van Nantes... hebben wij alleszins redelijk uitgebreid bestudeerd. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 31 augustus 2018 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
Zéker niet reageren op mijn post! Verberg u maar achter een zekere 'Mathil' .... kronkel kronkel kronkel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel lessen gehad over de situatie in Engeland (vooral dan rond de bill of rights en het prille begin van de democratie ginder) en uiteraard over Frankrijk, maar niks over de Tachtigjarige Oorlog. ![]() Eigenlijk niet normaal... Maar bon, dat is voer voor een andere discussie. ![]()
![]() |