![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor jonge mensen is dat te doen.
Voor mensen die er al meer dan 15...20 dienstjaren hebben opzitten ligt dat wel wat moeilijker, tenzij je goede referenties kan voorleggen.
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je daar een geldige reden voor hebt, en daar wringt meestal het schoentje. Staande voet is meestal gelinkt aan een zware fout. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 februari 2019 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar om de vakbond buiten het veld te houden is het niet abnormaal onderling af te spreken dat het ontslag wegens andere redenen is, en dat de wettelijke opzegtermijn gewoon uitbetaald wordt, maar dat de ontslagene niet meer moet opdagen.
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er wordt een soort van deal gemaakt tussen werkgever en werknemer, je kan hier eigenlijk ook alle kanten mee op. Enigste voorwaarde is dat er een overeenkomst is die door beide partijen kan aanvaard worden. En, er is niet alleen een ontslag, er is ook de andere kant. De werknemer die zijn of haar ontslag geeft. Als de baas moeilijk doet moet die ook zijn opzeg uit doen. In zo'n gevallen wordt er ook regelmatig een compromis gemaakt want de baas heeft er ook alle belang bij dat die persoon niet tegen zijn zin komt werken in die periode hé.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 februari 2019 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, zo maar ontslaan, vergeet dat maar. Tenzij je bvb in je proefperiode zit of indien er een collectief ontslag is wegens bvb een herstructurering. (Proximus bvb)
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 5 februari 2019 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het een échte zware fout is, dan lig je meestal dadelijk met je klikken-en-klakken buiten. Diefstal bvb. In andere gevallen, kan het ook dat je een verwittiging krijgt. Bij een tweede of derde heb je dan ook prijs. Tja, elk geval is daar, of kan daar anders zijn. Veralgemenen mag je hier nu zeker niet doen.
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt fouten en je hebt fouten hé.
Opzettelijke en niet opzettelijke, je mag dat niet veralgemenen. Iedereen kan fouten maken, en soms kunnen die gevolgen idd erg zijn. Je moet dat ook allemaal wat kunnen relativeren. Ik heb zo eens op een luchthaven vastgezeten. Mijn retourticket was niet in orde. Datum was niet juist. Foutje van de secretaresse. Extra overnachting op kosten van de firma en mijn volgende afspraak gemist. Tja... kan voorvallen. ps: die secretaresse leeft nog altijd. Maw, ik heb ze nadien niet afgeschoten. ![]()
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zeveren hé. Normaal is dat niet meer te noemen. Een wilde staking is misbruik maken van je recht op staken.
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is niet veel ?
Elke wilde staking is er één te veel. '...Dit is een staking die de stakers organiseren zonder de regels na te leven die de vakbonden in een collectieve arbeidsovereenkomst hebben ondertekend. Deze door de vakbonden ondertekende cao’s bevatten een verplichting om eerst een verzoeningsvergadering te vragen en om termijnen te respecteren, naast de vereiste om een staking steeds op de geëigende manier (wijze waarop, procedure, modaliteiten) aan te kondigen. Leven de stakers dat niet na, dan spreken we van een wilde staking, of zachter uitgedrukt, een spontane staking.... '... Enkel bij een wilde staking of een staking zonder sociale doeleinden zou de werkgever de staking kunnen beschouwen als een zware fout ...'
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 februari 2019 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft gezegd niet veel, ik heb gevraagd over hoeveel. Je moet de radio maar op zetten om te weten van waar de wind komt. NMBS, Zaventem om er maar een paar te noemen. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 februari 2019 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() kojak, ik waarschuw u.....ga er niet mee in discussie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar toch bedankt voor de tip. ![]()
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Europees Commissaris
|
![]() Sub; ik hen nergens promotie gemaakt voor tewerkstelling aan vadertje staat hoor. Integendeel zelfs. Ik hen zelfs letterlijk geschreven dat indien je een werk uitvoert; en er ook voor betaald wordt; je de grootste stommiteit van je leven begaat door zwart geld voor de gemeenschap proberen wit te maken. Wie geld heeft is de baas en heeft automatisch veel vrienden. En iedereen die je zijn bijdrage doet betalen is automatisch je vriend niet. Ze maken dan wel een zaak tegen je en vinden altijd wel via leugens koele kikkers die je met plezier afmaken. Hoeveel klokkenluiders zijn er al levend begraven? En heel die gemeenschap trekt er zich niets van aan. Zelfs het kleinste grut is bereid om de eerste schop modder op je doodskist te gooien. Ik schreef zelfs letterlijk dat wie nadacht gewoon idioot is dat hij onder die voorwaarden dergelijk werk wil uitvoeren. Onderbetaald en vijand worden van iedereen. Dat is iets voor de gekken dus. Küll en jij Sub hoeven mij dus geen lessen te leren. Mocht ik kunnen mijn leven herbeginnen dan zou ik geen beroepseer meer najagen. De meerderheid van het plebs doet dat ook niet. En daarom was ik heel tevreden dat ik op rust moest zonder verdere kleerscheuren. Weliswaar op het randje van de dood maar ik leef nog. Vanaf het ogenblik dat je dit door krijgt vallen alle franjes van het beroep af. Dit.....en niks anders wilde ik doorgeven. Meer niet. En als men dit beroep aantrekkelijk wil houden dan moet de politiek daar voor zorgen. Niet noodzakelijk via hogere lonen maar wel door de werknemers in dienst van het algemeen belang te beschermen tegenover betaalde smeerlappen uit politieke rangen. Want spijtig dat ik het moet zeggen maar sommige politiekers zijn soms ook des duivels. Zeker als er geld kan mee verdiend worden. Voor sommigen is een mensenleven van geen tel. En dat weet ik met zekerheid. En meer oef ik ook niet te weten. ![]() |
![]() |
![]() |