![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de verkiezingen kunnen we weer vijf jaar ongestoord aan de slag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aan u en mij hebben ze geen boodschap enkel de paar maanden voor de verkiezingen en in het stemlokaal. Geld, geld, geld, zoals met de BTW op erelonen van advocaten, gan dan maar eens procederen tegen de staat. Met de 21% BTW en de belasting op de advocaat zijn ereloon die je betaald verdienen ze meer dan ze ervoor uitgeven. Zo kan je de mensen kort houden want je moet al heel zeker en het moet al om heel veel gaan eer je procedeert tegen de overheid. Teren op de miserie van hun "onderdanen" en het wordt alsmaar schandelijker.
![]() |
![]() |
#243 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verloedereing, belastigen en taksen alom en ondertussen glijden we verder naar Griekse toestanden waar zij veel geld aan verdienen, "voorlopig nog".
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh er is gezag en orde nodig anders eten we mekaar op.
Maar zoals altijd wie er bij zit zit er aan, onbetaalbaar veel tegenwoordig en dat nekt de gewone sterveling die maar blijft betalen voor die uitwassen.
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schitterend opiniestuk in HLN :
Citaat:
Stelling : bij de komende vlaamse regeringsonderhandelingen moeten alle partijen de portefeuille verkeer weigeren en die exclusief reserveren voor N-VA hun geniale minister Bean Weyts. Als BDW of Bean dan opnieuw van gedacht zouden veranderen, kunnen ze zelf de gevolgen dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben als ze het tenminste goed doen
direct 25-40 cent de km en weg taksen op de diesel en benzine dan pak je gelijk al die aan die nu over de grens taksen en ga je de buitenlanders massaal hier laten tanken die nog altijd btw oplevert, |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er geen draagvlak voor was, was al waar voor de donderpreek van De Wever.
Dat draagvlak is actueel een beetje een leugen voor best wil. De waarheid is: als het een element wordt in de kiescampagne, dan wordt het vergif. En dat werd het. Communicatie, communicatie, communicatie ... de boodschap had moeten zijn: We schaffen de verkeersbelasting af! Weg met de verkeersbelasting. Mogelijk wel in de plaats een klein beetje intelligente km-heffing, maar de verkeersbelasting wordt afgeschaft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er orde op zaken moet worden gesteld moet er gehandeld worden. Die poppenkast van words; words; words heeft lang genoeg geduurd. Zeg waarom iets niet kan en zeg er bij wie het niet wil. En zeg ook waarom je het zelf wil. En anders zwijg je er best over. Mocht ik nog gaan kiezen; wat waar ik tot op heden geen behoefte aan heb; dan zal het nooit meer zijn voor dezen die het meest beloven. Ze hebben verdomd een zee van tijd gehad om serieus en rechtvaardig te besturen. Ik vind het affrontelijk dat men de kiezer voor idioot blijft houden. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 april 2019 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
59% op benzine en 57% op diesel.... Dit zijn al belastingen op verbruik die al jaren worden betaald... ![]() ![]() Ook afschaffen dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder zijn er motoren die ongeveer 90 liter aan koffers hebben. Maar bon mij niet gelaten ....het is een keuze ofwel rijden in de wind of windstil in de file staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() De files zijn gemakkelijk op te lossen,verbied de mensen 1 werkdag op 10 met hun wagen op de ring in Brussel of Antwerpen te komen.Die ene dag moeten ze maar met het openbaar vervoer of de fiets komen,een mooie deal om de andere dagen file-vrij te rijden.Helpt 1 op 10 niet?dan 1 op 9 of 1 op 8.
En dat zonder 1 cent belasting.
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al het spartelen en kronkelen van BDW, we geloven het niet meer. Al zeker op Vlaams niveau stem ik VB.
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Europees Commissaris
|
![]() Geloof je dat nu zelf? Of denk je gewoon dat de kiezers te dom zijn? Een paar honderd euro verkeersbelasting per jaar, daartegenover 'een klein beetje km-heffing' - en dat zou invloed moeten hebben op de files? hahaha, het is wat laat voor een 1 april grap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als N-VA de vlamingen (het is een regionale belasting die enkel de vlamingen couilloneert) wil bij hun pietje pakken door ze financieel te jossen omdat ze 's morgens naar hun werk rijden tijdens de spits en 's avonds de euvele moed hebben om (opnieuw ! ![]() Deze kloothommel heeft wel een chauffeur die hem 's morgens komt oppikken en 's avonds thuis afzet.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 april 2019 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het file probleem kan je vrij eenvoudig minderen.
Geef de mensen terug een goed verplaatsingsvergoeding zoals vroeger, onbelast. Schaf dat salarisgedoe van auto af, zoals vroeger. En mensen zullen terug samen naar het werk gaan en hun verplaatsingsgeld gebruiken om elkander wat te compenseren en er alsnog een vrij goed extra centje aan over te houden. 4 of 5 auto's worden dan 1 of 2. Simpel en eerlijk.
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niks eerlijk aan! Toen ik in Brussel werkte moest ik ook een paar keer per maand ter plaatse. Om dat te kunnen in Brussel en omgeving moest ik ofwel het openbaar vervoer gebruiken ofwel mijn eigen auto. Wij trokken destijds 7 Bf per kilometer maar die afgelegde kilometers werden pas berekend van af de plaats waar je werkte. Lag deze op 15 km van het nazicht ter plaatse dan kreeg je dus 15 x 2 = 30 km x7 = 210 Bfr.(ongeveer 5 euro dus) Het traject van uw woonplaats naar Brussel; 50 km x 2 = 100 km moest je dus zelf betalen op eigen kosten. Het alternatief met openbaar vervoer betekende wel om 8 uur vertrekken op uw plaats van tewerkstelling en mogelijk om 11 uur toekomen op plaats nazicht en om 15 uur terug de tram of bus of eigen auto nemen naar plaats tewerkstelling. Je kon dan wel een paar uurtjes langer werken natuurlijk als je met eigen auto het traject aflegde. Trek er de middagpauze af en je moest de dag afsluiten met de vaststelling dat je bijna niks gepresteerd had bij gebrek aan tijd. En dat was ook de bedoeling. Alle fraudeurs hadden hun MZ in Brussel omdat dat ook meespeelde natuurlijk. Brussel was een varkenskot. Dus iedereen ging destijds lopen uit Brussel als de kans er was.Trek uw kosten af van die 210 Bf; mogelijke blikschade niet meegerekend en je was dus de pineut. Ooit had ik één ongeval; gelukkig niet in fout. Maar dat grapje koste mij wel 83.000 Bf aan herstellingskosten. Gelukkig dus was ik niet in fout. Feitelijk was dat de echte tegenslag. Want anders had ik onmiddellijk mijn werk aan de kapstok gehangen. Financiën dus. Het zijn zotten die daar gaan werken. Nooit genoeg en altijd zever en vijanden maken die gewoonlijk goede vrienden hebben. Snap je? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 april 2019 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die laatste zin geeft waarschijnlijk wel de echte reden aan: hij is het beu om met zijn dure chauffeur ook in de file te staan. Al die boerenkinkels die de weg belemmeren moeten eraf ! "file oplossen". |
|
![]() |
![]() |