![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem zit hem niet in het praten van dialecten; nergens buiten de dialectische taal worden de dingen dieper, raker, juister beschreven en een opgedrongen kultuurtaal is dus, linguistiek gezien, een enorme verarming... Dus het probleem is niet dat er vele mensen dialect spreken; het probleem is dat vele mensen weigeren (en daarin meer en meer aangemoedigd worden door het Belgische établissement) om het algemeen beschaafd Nederlands te spreken zodat dan iedere Vlaming ook zonder problemen over het hele Nederlands sprekende land met elkaar zou kunnen spreken en dat dan ook, specifiek voor la Belgique, de grote mond van de francofonie dat ze niet weten of ze teloren of telieren moeten zeggen gesnoerd zou worden... En juist dat laatste mag niet... La Belgique sera latine ou ne sera pas... Vroeger hadden we, ik toch in mijne jonge tijd, het ABN dat op school werd onderwezen... Onze linkse zogezegde volksmensen vonden dat dat te elitair zou zijn en de A, die stond voor Algemeen moest wijken (de francofonie lachte in zijn vuistje)... Nog later, was ook de B er te veel aan en de B die stond voor beschaafd moest er aan geloven (en geen enkele franstalige zag nog het nut in om Nederlands koeterwaals te leren); la Belgique jubbelde... En nu geven ministers van onderwijs zelf openbaar toe dat men in het Nederlandstalig onderwijs niet meer mag eisen dat leerlingen uit het technische onderwijs, bij hun beeindiging van hun studies, meer dan een woordje Nederlands zouden kennen... Wie denk je dat de grootste ondergravers zijn van onze Vlaamse taal en kultuur... Onze Vlaamse (collaborateurs met la Belgique) die de Vlamingen voorhouden dat Vlaming zijn iets vies is... En zulke media, zulke mensen bouwen ons massagraf met ons eigen zweet... En zijn dan verwonderd dat rechts, extreem rechts noemen ze dat, hier zo hogen toppen scheert en komen af met allerlei nevenkwesties, welke er totaal niets toe doen om de goedgelovige dwaze nog te doen geloven dat het de rechtmatig nadenkende Vlaming is die daar de oorzaak van zou zijn... Het is goed in eigen harte te kijken... Maar dat mag niet in dit onland, dat wordt weggezet als extreem rechts... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Europees Commissaris
|
![]() Goh ... los van de tegenstelling tussen Walen en Vlamingen, welke mij geen bal interesseren, zie ik niet in op welke manier een Belg trots zou kunnen zijn.
Ongelooflijk welke schaamteloze en frauduleuze praktijken Belgen erop nahouden en dat op alle niveaus. Mensen hier klagen steeds maar over de politiek, maar ze zijn zelf geen haar beter. Onwetendheid, kortzichtigheid, bekrompenheid, dommigheid, sjoemelaars, schijnheiligheid, egoïsme, huichelaars, vriendjespolitiek, drie maten en drie gewichten zijn allemaal woorden die spontaan bij me opkomen bij het woord "Belg". Een triestige mentaliteit tout court en uit zich tevens in een ongezien bestuurlijk wanbeleid. Een veelvoud aan ( slechte ) regels, maar men doet nauwelijks controle en justitie is een lachertje. Dat zet de deur wagenwijd open ... Kortom, trots om Belg te zijn? Nee, eerder beschaamd. Ik heb vaak plaatsvervangende schaamte als ik ze bezig zie. Dat gezegd zijnde hebben we wel een goede keuken, bier, frieten en chocolade.
![]() |
#244 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Il n' y a que la vérité qui blesse"?
Ik ben Vlaming pur sang in hart en ziel maar ik durf de realiteit onder ogen zien. En voor mij niets slechts over de Waal hij is zo als hij is zoals ook wij zijn en meestal een toffe pé.. Wat die bende parasieten in Brussel betreft zijn het allemaal dezelfde of ze Waal of Vlaming zijn, grabbel grabbel op de eerste plaats. Zoals mijn vader altijd zegde, als ze er daar in Brussel niet meer met weg komen gaan ze de communautaire toer op voor een tijdje. Het grote probleem hier is dat de diverse regeringen hier niet samen zoeken naar het beste voor dit land maar naar het beste en het meeste voor zichzelf ....
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat we kunnen hopen is dat de overheid alles in goede banen houdt en ook dat mankeert hier ze geven zelfs het slechte voorbeeld.
![]() |
![]() |
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook voor Duitsers geldt hetzelfde. Kortom, op andere plaatsen is het wel degelijk anders.
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees de Vlaamse media niet maar spreekt men daar wel over de nieuwe ontwikkelingen bij publifin met Moreau of zou dat het Belgische établissement en de PS te veel in een slecht daglicht stellen en past dat niet in de politiek van la Belgique te redden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook bijna geen uitzendingen meer in verband met politiek op de RTBF en RTL. Ja, zondagmiddag op RTL maar behalve dit.................. Ik heb het hier niet over het nieuws maar over equivalenten van "Villa Politica", "Zevende Dag" en compagnie. Wat een verschil met de VRT waar politiek elke dag aan bod komt. Dan moet men natuurlijk logisch blijven : als ze geen interesse meer in politiek hebben, betekent dit dus dat ze geen rekening houden met de gevoeligheden die met politiek verbonden zijn. Wees dus niet verbaasd te zien dat zoveel Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen : in hun geest zijn ze Belgen en gaan ze gewoon in een deel van België wonen. Het kan hen niet schelen of het Vlaanderen, Brussel of Wallonië is. Dat een deel van Vlaanderen hen niet graag heeft, laat dit hen koud. "Het is hun probleem". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want dan is Vlaanderen plots" hun" probleem weer wel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat dat nu paradoxaal genoeg een reden zijn om fier over te zijn: dat men geen enkele fierheid heeft over zijn "land". Dat is een stadium van ontvoogding dat slechts weinigen bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u voelt, dit is uw zaak. U mag u Vlaming, Inuit of buitenaardse wezen voelen : who cares. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jah, dat is inderdaad een toestand die weinigen bereiken maar het is dan ook een weinig benijdenswaardige toestand. Wellicht heerst er in een aantal Afrikaanse schurkenstaten dergelijke fierheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten in dit land voelen zich nog steeds Belg. Trots op dit land? Tuurlijk wel want leven is veel meer dan politiek. Veel meer mensen dan u denkt liggen helemaal niet wakker van politiek en lachen ermee. Niet iedereen in dit land zevert, vergeleken met de meesten op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegendeel. Het is een hoge graad van mentale vrijheid ! Hoe minder fier je bent, hoe minder je moet investeren om de schijn hoog te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |