![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik een autochtoon, of allochtoon? Volgens de wet/regels ben ik een tweede generatie allochtoon. Ik noem mezelf Vlaming. En nu?
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() M.a.w. ge durft geen antwoord geven. Omdat ge weet dat dit niet zo simpel (zwart-wit) is als politici die enkel cafépraat vertellen laten uitschijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turken en ander islamitisch gespuis daarentegen blijven wat mij betreft tot de vijfenvijftigste generatie allochtonen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 oktober 2024 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening is dat diegene die zich hier komt vestigen maar op allerlei vlakken niet bereid is zich te integreren. M.a.w. iemand die mordicus de modus van het thuisland wil in stand houden ook al botst het met de taal, de normen en de gewoontes van zijn nieuwe omgeving. De betrokkene haalt zich daarmee een hoop moeilijkheden op de rug en gaat dan na verloop van tijd klagen dat hij/zij “gediscrimineerd” wordt.
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je woont als enige autochtoon in een straat (wijk) waar iedereen allochtoon is. Wie gaat of moet zich aanpassen aan wie ?? Denk jij dat die 100 allochtonen in die straat nog gaan rekening houden met de manier van denken of handelen van die uitstervende autochtoon ![]() Dat integratie verhaal ging in mijn ogen nog op in de jaren 60/70 tot mid jaren 80. Daarna gezien de autochtonen in heel wat gemeenten en of wijken stilaan in de minderheid kwamen meer en meer een utopie. In Brussel staan er steeds meer allochtonen op de kieslijsten.....dus binnen x aantal jaren zullen zij de normen en waarden gaan bepalen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2024 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Zelfs de vierde generatie kan nog steeds geen Nederlands spreken zonder accent van waar ze vandaan komen.
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Ahidar is in zekere zin een witte raaf. Maar mij gaat het wie zich aan wie gaat aanpassen ? Ik denk dat de overblijvende autochtone Brusselaars zich stilaan willens of nillens zal moeten aanpassen aan de allochtone Brusselaar. In veel andere steden is dat eveneens al zo. Luik Charleroi Antwerpen....Ninove en de rest gaat wel volgen. In sommige wijken worden omzeggens al alle handelszaken en andere activiteiten uitgebaat door allochtonen. Ik weet niet of men die mensen nog gaat moeten gaan uitleggen hoe zich aan te passen aan de normen en waarden van mensen die er niet meer zijn. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2024 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk de praktijk is weerbarstig en het zal van twee kanten komen, toch zal de dan in uw ogen autochtone stedelijke minderheid banden hebben met het stedelijke autochtone achterland en dus niet geheel opgaan in dit. Dit is trouwens vergelijkbaar met allochtonen, die banden hebben onderhouden veel verder weg, soms op andere continenten, wat hen dan weer ernstig heeft verhinderd om goed te integreren, dus zij zijn de laatsten, die hierover zouden mogen zeiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Brugse ingeweken Vlondereir die in Belgenland absoluut een onbestaand Vlonders thuisland als staat wil creëren. 't Was te Scone om te laten liggen! ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 oktober 2024 om 03:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer eens goed gelachen met die Prof.
Ik kom al jaren met de regelmaat in de VS en ook NY. Als je daar binnen de kortste keren geen Engels begrijpt of spreekt kan je het wel schudden. De enige taal die er min of meer ook aan zijn trekken komt is Spaans. https://www.demorgen.be/nieuws/dat-w...ioen~bbb351a1/ Uw geliefde woont in New York, dus u komt daar nogal vaak. U wees er eerder al op dat Amerikanen heel anders omgaan met nieuwkomers die geen Engels spreken. Van de broodjeszaak tot de school: overal zie je affiches in twintig of dertig verschillende talen, van Chinees tot Arabisch. Ook in het stemhokje is dat zo. En zowel aan de stembus als in de scholen zijn er vrijwilligers die je helpen in een andere taal. Dat noem ik een warme ontvangst Die man stelt het voor dat indien je een verzekeringskantoor binnenstapt in Phoenix er wel een vrijwilliger zal klaarstaan om je te helpen in het Nederlands of Frans ![]() ![]() ![]() ![]() Als er 1 volk is die geen andere taal dan Engels spreekt of begrijpt zijn het wel Engelstaligen. Vindt die de ontvangst in Belgie dan niet warm ?? Als ik zie hoe ze in de VS reageren op immigranten weet ik niet waar hij het over heeft als hij spreekt over warme ontvangst ? Denk je in Vlaanderen pa warmer wordt ontvangen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2024 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, die prof heeft zijn roeping als politicus gemist. Zo windvaan en populistische toogpraat uitkramende.
Ikzelf ben nog niet in de VS geweest. maar heb wel, dankzij 2 van mijn hobbies er veel contacten. Ik gok dat met moeite 2% 2 talig is, en die 2de taal is dan meest Spaans gevolgd door Japans. Ook binnen Europa kom ik veel verder met Engels. Probeer maar eens Frans in het Oostblok. (Natuurlijk, in Frankrijk kom je met geen enkele andere taal verder dan Frans)
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 oktober 2024 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ze ook al wel gezien in NY....Manhattan...zo een hippe peperdure tent met dan aan de ingang wat opschriften in allerhande talen. Om de toeristen te paaien terwijl niemand van de NY'ers enige weet heeft om welke talen het gaat. Je weet in Vietnam zag ik ook van die grote borden langs de weg naar het vliegveld met als opschrift Bon Voyage......denk dat 99,9 % van de Vietnamezen dat totaal niet begrijpt Zoals veel intelligente mensen is deze prof weer heel naief. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2024 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voeren is dus wel degelijk territoriaal verbonden met Limburg. Het is alleen een exclave als je uitsluitend de Belgische context bekijkt.
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw gezeur is dus zonder voorwerp. ![]()
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen kleden we ze netjes uit qua bevoegheden. Ook in Wallonië trouwens: daar worden de provincieraden voortaan niet meer verkozen. Kijk, deze mensen zijn kenners en zij waarschuwen voor de verderfelijke afbraak van de Belgische provincies: DE MR EN LES ENGAGES WILLEN, IN NAVOLGING VAN DE SEPARATISTEN VAN DE N-VA EN HET VB, DE PROVINCIES ONTMANTELEN
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 12 oktober 2024 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
M.i. zijn die Amerikanen idiote navelstaarders die op taalgebied hééél veel te leren hebben van die 'kleine' Belgen. PS1 ze mogen hier zeiken zo veel ze willen. Ik ken meer hier wonende allochtonen die de Limburgse streektaal beheersen dan Vlaamse/Antwerpse inwijkelingen. PS2 Ik hoorde een BV, Willem Boeva (Antwerpenaar), gisteren op de radio verklaren dat hij mensen die AN praten niet vertrouwt. Wat voor een achterlijk navelstaardend mens is dat. Wil hij dat ik met hem communiceer in mijn Limburgse streektaal (wedden dat hij daar geen kl*ten van begrijpt). Of denkt hij dat zijn afschuwelijk lelijke Antwerpse dialect door iedereen moet begrepen worden? PS3 de collega's van mijn jongste Amerikaans<>Engels hadden altijd discussie over de uitspraak van Engelse woorden. Ik moet dan ook lachen met de mensen die hier onze landgenoten verwijten steenkolenengels te praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |