![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#243 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Ik geef gewoon het niveau van de N-VA aan.
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het mens lulde gewoon maar wat uit haar nek gisteren in het Frans uiteraard.
Iemand had de TV op VTM gezet met ondertiteling die enorm traag verscheen op sommige momenten en vol vouten stond soms. (ok, ok ik schrijf ook al wel eens vouten toch denk je dan daar zou toch minstens iemand moeten zitten die zoals het een goede secretaresse betaamt ... Een voorbeeld: kapers moest kappers zijn. ![]() Testsing? daar maakte ik testing van. ![]() Een reporter die een vraag stelde, in het Nederlands waarschijnlijk. (ik volgde het circus niet helemaal) kreeg nogal snel lik op stuk met de 'wijze' woorden: Die vraag stelde men al 4 keer en ik reageerde in het Nederlands zo sprach Wilmés. Ik opende al een draadje ergens ten velde waar' ik in aanhaalde dat de verFransing van België neen feit is. De extra nieuwsuitzending van gisteren was dan ook: "et pour les Flamands la même chose" Ach het ging allemaal zijn gangetje maar volgens mijn bescheiden mening was het een hoop zever in pakken wat de dame daar zat af te lezen ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijft flauwe kritiek hoor.
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wilmès kan zich in het Frans en in het Nederlands uitdrukken en ik ben er zeker van dat u begrijpt alles wat ze zegt als ze in het Nederlands spreekt. Ze maakt fouten? Ja, net als u fouten zal maken als u in het Frans of in het Engels zal spreken. En kom alstublieft met de "schijnexcuus" dat "ze Premier is". Laatst gewijzigd door Everytime : 7 mei 2020 om 15:49. |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Een vriend van mij uit Namen heeft omgekeerd enorme kritiek op Maggie De Block. Hij verwijt haar dat geen zin in het Frans kan zeggen zonder een fout te maken. En vooral dat bij de mondmaskergeschiedenis Wallonië zou benadeeld zijn. Ik heb geantwoord dat de inhoud belangrijker is dan de vormgeving. Trouwens met het concentreren van ziekenhuizen (concentreren van kennis en ervaring) heft zij iets goeds gedaan. Dat afstanden in het Zuiden van het land groter zijn en misschien andere benaderingen nodig heeft doet daar niets van af.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Haar Nederlands is goed genoeg. Ze heeft andere prioriteiten dan haar Nederlands perfectioneren. Ze spreekt heldere taal jegens beide taalgroepen ondanks de moeilijke positie van Eerste Minister in crisistijden.
Laatst gewijzigd door Weyland : 7 mei 2020 om 16:28. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij is inderdaad premier, was er echt niemand anders die de rol van premier wilde spelen? De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven: 'Ik maak ook véél vouten.'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 mei 2020 om 19:11. |
|
|
|
|
|
|
#252 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 7 mei 2020 om 19:20. |
||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan het me echt niet bedenken. Die persoon zijn geklunkel zou zelfs toegejuicht worden als : hij/zij kan dat als de beste maar uit protest weigert hij/zij |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bah, moest ze nu elke dag een kwartiertje vrijmaken om haar Nederlands een béétje te verbeteren. Dat zou snel effect hebben want dom is ze NIET.
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is normaal voor de minderheid om de taal van de meerderheid te spreken, niet andersom. Stel je even voor dat in Frankrijk een Bretoen die met moeite Frans praat premier is, wel, zo denken wij over Wilmes. En dat er dan een Bretoen afkomt en van andere Fransen zegt: ja maar, ik wil wel jullie Bretoens horen, wel, zo denken we over jouw onzin redenering.
|
|
|
|
#259 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is een land met twee taalgroepen ieder in een eigen federatie. Het is maar normaal dat een overkoepelende 1ste minister er is voor beiden...ook al is dat een minderheid Citaat:
1) Bretoens is geen officiële taal voor de republiek Frankrijk. 2) Ge hebt daar geen twee federaties waar de president of premier dan overkoepelend is 3) Uw vergelijking met Wilmès komt ook niet overeen ...dan zou het een Bretoen zijn die goed Frans spreekt, naast Bretoens hé [/quote]wel, zo denken we over jouw onzin redenering[/quote] Bij deze is de onzin redenering dus de jouwe hé Vergelijk dat Bretoens liever met het Duits hier ...en dan nog want Duits is een officieel erkende taal met een officieel erkende gemeenschap Echter met een marginaal aantal personen (0,7%) en behorende tot het Waals gewest. |
||
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat omdat Wilmès (en dat blijkt zowat uit alles) wel ergens redeneert (ipv vertaalt) in het Nederlands als ze dat hanteert...ze is het dus perfect machtig maar het ontbreekt aan finesse |
|
|
|
|