Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2020, 14:58   #241
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De islam staat haaks op de Westerse beschaving, en zit vol met radicale oproepen om ongelovigen te doden.
Dus wat is dan dat "radicaliseren"?
Dat ze dat laatste duwtje nodig hebben om het ook in de praktijk te brengen?

Aangezet om hun wagelijke geloof in de praktijk te brengen.

Toch is dat wat men de maatschappij wijsmaakt iedere keer men zo'n onmens vrijlaat.
Dat is inderdaad zo, wat islam betreft. Wat niet betekent dat iedere moslim die boodschap letterlijk neemt of er zelfs maar mee bezig is.
Een minderheid laat zelf gewoon los, gaat niet naar de moskee en geloofskwesties boeien niet.
Maar structureel wordt verhinderd dat die meerderheid een meerderheid wordt. Wat gezien het opleidingsniveau, de constante instroom van eerste generatie via gezinsvorming en hereniging, de sociale controle en belangen van structuren die integratie niet vooruit hielpen door beleidsmakers die amper verstand hebben van de hele materie, in stand gehouden werd.

Voeg hierbij de " deskundigen" die behoren tot de doelgroep en stemmen winnen door bepaalde standpunten in te nemen, en je komt nooit vooruit.

Om de mechanismen te begrijpen moet je het Westers denken loslaten en vanuit de bril van doelgroepen kijken. Dat is echter de eerste stap, vervolgens moet je glashelder gaan begrenzen wat doelstellingen zijn die niet voor discussie vatbaar zijn, ongeacht geloofskwesties en die morele moed is bij beleidsmakers van eender welke richting ver te zoeken.

Dat hele deradicaliserings gebeuren geeft dit ook weer, de Koran waarschuwt voor die praktijken, en dan zou een radicale moslim mee gaan met die gesprekken? Nee dus.
Neem de Belgische nationaliteit af en stuur hen terug naar waar de 2 de nationaliteit toegang tot geeft, dat maakt indruk. Want leven zonder sociale zekerheid , of allerlei voorzieningen helpt echt om ook een andere identiteit te ontwikkelen behalve radicale moslim omdat er brood op je plank moet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 15:02   #242
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een bruine die niet gewensten het land moet uitzetten en zijn eerste wapenfeit zijn van origine blanken die hij de toegang weigert. Waarom had ik anders vermoed?
Kijk dit is dus fout. De kleur doet er niet toe! Dat die man bruin is lijkt me totaal onbelangrijk, maar het probleem is wel dat een boek verbranden in Molenbeek tot volksopstand zou leiden, terwijl sinterklaasboeken worden aangepast zonder enig verzet . Daar hoor je Mahdi dan weer niet over, dat het verbranden van een boek tot een volksopstand leidt.
Oud 13 november 2020, 15:05   #243
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Mahdi vertegenwoordigt als Belgische staatssecretaris België. Het is dus eigenlijk België die nu de Denen de deur wijst. Net als het België, in de persoon van de toenmalige staatssecretaris Theo Francken, was die de haatprediker in 2016 over de grens zette. En we weten allemaal dat tijd een relatief begrip is. Het is dus een heugelijke vaststelling dat België consequent haatpredikers van alle windstreken en kleuren een stamp onder hun kont geeft.
Ik zou zeggen meer van dat.
Ja leuk dat de man dan eens in Molenbeek gaat uitleggen dat een boek verbranden niet tot een volksopstand kan leiden in dit land. Dat is het probleem, en niets anders. Een haatprediker er uit gooien lost die attitude van "doelgroepen binnen aandachtswijken" niet op .
Oud 13 november 2020, 15:43   #244
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Wie stuurt er haat mail rond, den bak in bij zijn geliefde moslimtuig.

Citaat:
De minister van Justitie had maandag niets beters te doen dan nazi-foto's te sturen naar de verkozen van Vlaams Belang. Dat kan en mag blijkbaar allemaal...
https://m.facebook.com/story.php?sto...oid_speed_dial

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 13 november 2020 om 15:46.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 15:57   #245
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Wie stuurt er haat mail rond, den bak in bij zijn geliefde moslimtuig.

https://m.facebook.com/story.php?sto...oid_speed_dial
naar aanleiding van...?
stuurde hij nazi-foto's ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 16:56   #246
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
naar aanleiding van...?
stuurde hij nazi-foto's ???
gewoon om het v. b. te jennen, is niet de eerste keer dat hij vals uithaalt naar het v. b. op de gemeenteraad bijna wekelijks,tesamen met zijn homo vriendje de schepen van mobiliteit alexandra.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 17:31   #247
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
dat begint dan toch aardig in de buurt te komen van een dictatuur.
Mijn gedacht. Zwijgen en slikken.
Oud 13 november 2020, 17:43   #248
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad zo, wat islam betreft. Wat niet betekent dat iedere moslim die boodschap letterlijk neemt of er zelfs maar mee bezig is.
Een minderheid laat zelf gewoon los, gaat niet naar de moskee en geloofskwesties boeien niet.
Maar structureel wordt verhinderd dat die meerderheid een meerderheid wordt. Wat gezien het opleidingsniveau, de constante instroom van eerste generatie via gezinsvorming en hereniging, de sociale controle en belangen van structuren die integratie niet vooruit hielpen door beleidsmakers die amper verstand hebben van de hele materie, in stand gehouden werd.

Voeg hierbij de " deskundigen" die behoren tot de doelgroep en stemmen winnen door bepaalde standpunten in te nemen, en je komt nooit vooruit.

Om de mechanismen te begrijpen moet je het Westers denken loslaten en vanuit de bril van doelgroepen kijken. Dat is echter de eerste stap, vervolgens moet je glashelder gaan begrenzen wat doelstellingen zijn die niet voor discussie vatbaar zijn, ongeacht geloofskwesties en die morele moed is bij beleidsmakers van eender welke richting ver te zoeken.

Dat hele deradicaliserings gebeuren geeft dit ook weer, de Koran waarschuwt voor die praktijken, en dan zou een radicale moslim mee gaan met die gesprekken? Nee dus.
Neem de Belgische nationaliteit af en stuur hen terug naar waar de 2 de nationaliteit toegang tot geeft, dat maakt indruk. Want leven zonder sociale zekerheid , of allerlei voorzieningen helpt echt om ook een andere identiteit te ontwikkelen behalve radicale moslim omdat er brood op je plank moet.
Volledig mee eens. Verder is het zo dat men zich meestal verkijkt op hoe diep de islam in de gemiddelde moslim zit (op de minderheid na die je in jouw post vermeldt). Zelfs bij diegenen waar je dat niet direct zou verwachten. Wat rondneuzen naar reacties van moslims in discussies op sociale media geeft dingen te lezen als 'De profeet is mij liever dan mijn kinderen' of 'Ik hou meer van Allah dan van mijn ouders' en nog 'De islam is het belangrijkste in mijn leven'. Uitspraken die mij beangstigen en die misschien toch een ander licht werpen op de term 'gematigd'. En dat slaat dan op inzendingen in het Nederlands. Men kan zich afvragen wat er dan in de posts in het Arabisch allemaal wordt verteld.
Oud 13 november 2020, 17:44   #249
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk dit is dus fout. De kleur doet er niet toe! Dat die man bruin is lijkt me totaal onbelangrijk, maar het probleem is wel dat een boek verbranden in Molenbeek tot volksopstand zou leiden, terwijl sinterklaasboeken worden aangepast zonder enig verzet . Daar hoor je Mahdi dan weer niet over, dat het verbranden van een boek tot een volksopstand leidt.
2
Oud 13 november 2020, 17:51   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
gewoon om het v. b. te jennen, is niet de eerste keer dat hij vals uithaalt naar het v. b. op de gemeenteraad bijna wekelijks,tesamen met zijn homo vriendje de schepen van mobiliteit alexandra.
Bij het Blok zijn ze toch dol op die nazi-priester Cyriel Verschaeve ?
Citaat:

Afgezien daarvan verbaas ik me erover dat dit soort reportage nog niet eerder is gemaakt. Het zou heilzaam geweest zijn voor de gehele Vlaamse beweging om al eerder geconfronteerd te worden met een ranzig kantje dat ze zo lang stilzwijgend heeft getolereerd.

Eind jaren 80 van de vorige eeuw maakte ik twee reportages voor Franstalige zenders over het Vlaams Blok. Ik volgde Filip De Winter eerst tijdens een Antwerpse verkiezingscampagne. Wat ik toen te horen kreeg van zijn aanhangers was minstens even erg als wat de maatjes van Dries Van Langenhove nu uitkramen op de sociale media. Het meest schokkende moment was de vergelijking die een enthousiaste partijmilitant maakte tussen de overwinning van het Vlaams Blok en die van Hitler in 1933. Het toenmalige Panorama bekeek mijn reportage, maar vond het niet opportuun ze aan Vlaanderen te tonen…
Een tweede keer ging ik met De Winter naar een congres van extreem-rechts in Parijs. Ook daar stonden aanhangers van zijn partij aandachtig te luisteren naar de ronduit racistische toespraak van Jean-Marie Le Pen of extreem-rechtse literatuur te bekijken die overal te koop werd aangeboden. Een paar maand later maakte ik voor VTM een verslag van het Vlaams-nationaal Zangfeest in het Antwerpse Sportpaleis waar met veel vuur de solidariteit met het apartheidsregime van Zuid-Afrika werd verdedigd. Ik werd er met mijn cameraploeg scherp in het oog gehouden door een militie in korte broek die me op een bepaald moment in het nauw dreef en me intimideerde. Wat hun politieke standpunten waren, was me meteen duidelijk. Een discussie met hen leek me niet aangewezen.

Dat soort radicale bendes kwam men te pas en vooral te onpas tegen op Vlaams-nationalistische activiteiten. Men liep ze tegen het lijf in Diksmuide, bij IJzerbedevaarten. Ze leken net als de paramilitaire trommelkorpsen tot de folklore van de Vlaamse beweging te horen en werden al die jaren geduld. Net als de Vlaamse Militanten Orde, waarvan één van de oprichters ooit in een interview zei dat de enige fout van Hitler was dat hij de oorlog verloren had. Toch bleef die VMO opduiken bij heel veel Vlaamse acties, in de Rand bijvoorbeeld.

Filip De Winter ging ooit bloemen leggen op het graf van Vlaamse SS’ers. Dat zegt natuurlijk veel over hem en zijn sympathieën, maar het blijft ook onbegrijpelijk dat in 2014 bij de verjaardag van Bob Maes, die andere steunpilaar van de VMO en overtuigd collaborateur, N-VA coryfeeën opdoken. Wie in die radicale kringen rondhangt, is nu weinig geloofwaardig in zijn verbazing en verontwaardiging over Schild & Vrienden.
Onwelriekende fauna

Want dat zijn de erfgenamen van het ‘zwarte’ Vlaanderen. Ze behoren tot dezelfde onwelriekende fauna, de erfzonde van de Vlaamse beweging. Het is vreemd dat er een Pano-reportage nodig is geweest om dit fenomeen bloot te leggen dat al veel decennia alles wat Vlaamsdenkend is besmet. In Alveringem wordt het graf van de fascistische priester-dichter Cyriel Verschaeve tot vandaag nog altijd in de bloemen gezet. En tijdens de jongste 11 juliviering in Kortrijk werd minister-president Bourgeois onderbroken door jonge militanten in korte broek met studentenklak die een aantal keer ‘België Barst’ riepen. Niemand op de weide protesteerde. Ik ben er zeker van dat de opvattingen van deze knapen heel erg dicht liggen bij die van de bende van Dries Van Langenhove.
Dat is dan misschien de grote verdienste van de Pano-reportage: dat het de democraten in de Vlaamse beweging verplicht zonder enige dubbelzinnigheid afstand te nemen van dit soort nestbevuilers en hen voorgoed buiten te gooien.
bron : https://doorbraak.be/de-erfzonde-van...amse-beweging/

Of deze :

Citaat:
Roger Spinnewyn was één van de kopstukken van de verboden privé-militie VMO (Vlaamse Militanten Orde). Hij belandde meermaals in de cel en was betrokken bij wapenhandel en het geven van een onderduikadres aan gezochte terroristen. In zekere zin was de VMO voor haar verbod begin jaren 1980 vergelijkbaar met de neo-nazi’s van BBET. In 1983 werd de VMO verboden als privé-militie, mogelijk zal BBET straks een gelijkaardig verbod ondergaan. VMO-leider Bert Eriksson verklaarde steevast dat hij trouw bleef aan zijn “führer”. Vandaag is Roger Spinnewyn lijstduwer van de VB-lijst in Zedelgem.

De Vlaamse Militanten Orde (VMO) was niet bepaald een zachtzinnig groepje nationalisten. Eind jaren 1970 en begin jaren 1980 stond de groep in voor een hele reeks terreurdaden met aanvallen op andersdenkenden, militaire trainingskampen, het aanleggen van wapenvoorraden,… In augustus 1979 namen VMO-leden deel aan een trainingskamp van de terroristische Hoffman-groep in Duitsland. Later werd een kopstuk van die Hoffman-groep opgepakt op zijn onderduikadres, de privé-woning van Roger Spinnewyn.

Toen de VMO-leiding in februari 1982 een bezoek bracht aan de uitgeweken nazi-collaborateur Leon Degrelle was Roger Spinnewyn ook opnieuw van de partij. Op een foto van dat bezoek staat hij naast Bert Eriksson. In 2001 verscheen een opmerkelijk interview met Bert Eriksson in Het Laatste Nieuws. Hij stelde daarin onder meer: “Ja godverdomme, wat kan er nog slechter zijn dan onze huidige democratie. Ik mag hier niet eens vertellen wat ik wil. Ik mag zo’n kleurling niet eens vuile makak noemen of een of andere onverlaat stapt naar de procureur of naar de onderzoeksrechter om mij te laten vervolgen.” Over Hitler zegt hij “die man was een profeet”.

De Brugse fascisten hebben een “grootse” traditie. De VMO (Vlaamse Militanten Orde) had er een aantal van z’n bekendste leden: de familie Spinnewyn. Roger Spinnewyn richtte in ’60 reeds de Westvlaamse VMO-afdeling op. Hij was betrokken in operatie Brevier (het roven van het lijk van Cyriel Verschaeve uit Oostenrijk om het in “Vlaamsche” grond te begraven). Hij had de leiding over de VMO-commando’s bij de bestorming van het Voerense gemeentehuis (’79) en de inval in de Brugse Halletoren (’80).

Begin jaren 1980 vervoegde een groep jongeren de Spinnewyn-kliek: het NJSV (Nationalistisch Jongstudentenverbond) o.l.v. Dewinter. Frank Vanhecke en Filip Dewinter kregen in het NJSV hun politieke vorming van Roger Spinnewyn. Het NJSV vergaderde in het café van Spinnewyn en kon bij haar acties steeds op VMO-ondersteuning rekenen. Bij een herdenkingsplechtigheid voor Cyriel Verschaeve in ’84 waren er twee sprekers: Roger Spinnewyn en Filip Dewinter die het betreurde dat VMO-fuhrer Eriksson op dat ogenblik in de cel zat.
VMO- en NJSV-leden provoceerden in de jaren 80 herhaaldelijk de linkse cafés, zo werden herhaaldelijk ruiten ingegooid (waarvoor o.a. Martin Van Maele veroordeeld werd). Drie Spinnewyns werden veroordeeld voor slagen en verwondingen aan twee jongeren die een progressief café bezochten. Een café werd zelfs beschoten, net zoals het lokaal van het Masereelfonds. Hierbij werden zeer gevaarlijke dumdum-kogels gebruikt. Iedereen wist dat Alex Van Oeteren en de Spinnewyns de daders waren. Ze werden echter niet vervolgd.

Over de ideeën van het NJSV kon geen twijfel bestaan: in het NJSV-lokaal in Sint-Niklaas ging op 2 maart ’84 een bijeenkomst door waarbij iedereen gekleed was als leden van de Klu Klux Klan. In het Waasland was het NJSV toen overigens ook erg actief: ruiten werden ingegooid, linkse activisten bedreigd,…

Vandaag lijkt het Vlaams Belang er alles aan te doen om zich te distantiëren van Blood&Honour. Zo werd BBET omschreven als “halvegaren”, “gestoord clubje neo-nazi’s”, “gestoorde bietekwieten”,… Nochtans zijn er heel wat raakpunten tussen BBET en de vroegere VMO: het aanleggen van een wapenvoorraad, het gebruik van geweld, een neo-nazistische ideologie, militaire trainingskampen,… Zelfs voormalig VMO-kopstuk Bert Eriksson zag de gelijkenissen en trok maar al te graag naar bijeenkomsten van BBET om er als gastspreker te fungeren.

Vroeger had het VB minder problemen met een radicalere groep zoals de VMO. Integendeel, de leiding maakte er zelf deel van uit. Vandaag liggen de kaarten anders door een grotere electorale steun voor de partij en bijhorende druk. (Zie ook het artikel “Extreem-rechts geweld. Zet Blood&Honour de traditie van VMO verder?” dat ingekort verscheen als opiniestuk in De Standaard op 12 september).

Het VB beweert dat de aanhangers van BBET “gestoorde bietekwieten” zijn, maar plaatst tegelijk gelijkaardige “gestoorde bietekwieten” op de eigen lijsten. Hoe kan men de oproepen van de VB-leiding tegen neo-nazi’s ernstig nemen als de partij dergelijke figuren op de eigen lijsten plaatst?
https://www.blokbuster.be/?p=5555

Führer Philip is een 'leerling' van VMO'er Spinnewyn, degene die het lijk van nazi-priester Verschaeve is gaan opgraven in Oostenrijk.

Spinnewyn, en die andere VMO'er Bert Eriksson bij de goeie vriend Leon Degrelle :

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 17:52   #251
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Die Van Quickenborne kon evengoed bij de partij Groen zitten, je zou het direct geloven als je hem bezig ziet en hoort.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 17:56   #252
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet elke nazi heeft persoonlijk Joden gedood.
Betekent dat echter dat ze totaal niet achter die ideologie stonden?

Citaat:
Maar structureel wordt verhinderd dat die meerderheid een meerderheid wordt.
Een belangrijke oorzaak daarin is de medeplichtigheid van de linkse elite.
Wie nemen zij als gesprekspartners?
(Ex)-moslima's die de sluier van zich afgegooid hebben en waarschuwen voor de gruwelen van islam (zoals Darai Safay)?
Neen, de moslim gemeenschap is een macho omgeving, die door mannen wordt gedomineerd.
In de plaats van het feminisme waar ze o zo graag lippendienst toe beleiden écht te steunen, nemen ze liever een imam onder de arm als gesprekspartner, die dan op listige wijze de oerconservatieve denkbeelden komt bevestigen, of een modern ogende moslim die in perfect Nederlands exact dezelfde denkbeelden komt verdedigen.
Op die manier zijn zij medeplichtig aan het onder de duim houden van de minderheden binnen de moslimgemeenschap.
Ze mogen dan wel verkondigen dat het hun vurige wens is dat er een moderne versie van islam komt, in de praktijk steunen ze de oerconservatieve krachten.
Oud 13 november 2020, 18:28   #253
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ook in Nederland zijn sommigen van dat gedacht.

Citaat:
Tweede Kamer valt over Denk om ‘profeetpetitie’.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/12...titie-a4019904
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 18:43   #254
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Let op met die terminologie, die Bukake-Bart recent berucht maakte...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 18:51   #255
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die Van Quickenborne kon evengoed bij de partij Groen zitten, je zou het direct geloven als je hem bezig ziet en hoort.
zijn partij zal er zeker en vast voor beloond worden bij de volgende verkiezing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 18:52   #256
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zijn partij zal er zeker en vast voor beloond worden bij de volgende verkiezing
Dan gaat hij toch gewoon naar een andere partij ?
Oud 13 november 2020, 20:52   #257
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook in Nederland zijn sommigen van dat gedacht.
In Nederland kan in steeds meer scholen een groeiend aantal onderwerpen niet meer worden behandeld in de les: evolutieleer, antisemitisme, vrijheid van meningsuiting, homoseksualiteit, Palestina ... In België zal de situatie niet veel beter zijn.
Oud 13 november 2020, 21:06   #258
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nederland kan in steeds meer scholen een groeiend aantal onderwerpen niet meer worden behandeld in de les: evolutieleer, antisemitisme, vrijheid van meningsuiting, homoseksualiteit, Palestina ... In België zal de situatie niet veel beter zijn.
Alles kaat gut, kop in het zand...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 21:22   #259
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamisering is het proces waarbij de religie sluiperdegewijs alle aspecten van het leven gaat domineren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 22:16   #260
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het enige verschil vandaag de dag, tussen islam en katholicisme, is dat de ene inmiddels maatschappelijk getemd is, en de andere helemaal niet.

Spijtig dat de links-groene kerk niet wat meehelpt om de islam ook te temmen.
Het leven zou heel wat aangenamer worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be