![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch verbazingwekkend dat in de huidige tijden, met alle bestaande moderne communicatiemiddelen, 70% van de jongeren zou rondlopen met psychische klachten. Ik heb het gevoel dat gewoonweg wat praten is afgeleerd. En vooral. Luisteren naar wat iemand te vertellen heeft wordt een probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez de mensen aan wie je wat kwijt kan. Of aan kwijt wilt. Als jongeling heb je nood aan andere jongeren. Een opbeurend liefje of zo.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 januari 2021 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met sociale netwerken versterk je de eigen interesses maar ook je eigen gedachten en gevoelens, die moderne communicatiemiddelen helpen dus niets. Je hebt real life contacten nodig om te praten, dat is gewoon zo. Wat ze nu opleggen met die maatregelen is mensonwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar dienen vrienden en vriendinnen voor. Goeie vrienden zitten niet noodzakelijk in hetzelfde schuitje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand met een optimistisch kijk kan confronterend zijn. Ouders broers zussen, als ze willen en kunnen, kunnen een hulp zijn. Anders kan professionele hulp nuttig zijn, als het ernstig is. Praten blijft het belangrijkst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat wie nood heeft aan hulp niet meteen hulp zal zien van iemand die hij kent. Vaker zijn het vreemde ogen die dwingender zullen zijn. En die zullen meestal uit een professionele hoek best komen.
![]() |
![]() |
#250 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De sterftecijfers van deze groep in 2020 is niet hoger dan de jaren voor 2006. Ook te zien is dat er in 2002 en 2003 voor de 85plus er een soortgelijke stijging (niet zo hoog) is geweest als dit jaar. Je kan je de vraag stellen of door de technische kwaliteit van de ziekenzorg het sterftecijfer nu zo kritiek laag is dat een kleine verstoring relatief grote gevolgen heeft. 15 jaar of langer geleden was dit een normaal jaar geweest. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De stap is veel groter als je expliciet een samenkomst moet organiseren hiervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijd van Nonkel Bob en Tante Terry is niet meer toen kinderen geacht werden om een uurtje te luisteren. Naar een preek van de pastoor wordt ook niet meer geluisterd want niemand gaat nog naar de mis. Verleden jaar luisterde ik (niet gelovige) denk ik voor de eerste maal echt in mijn leven naar een preek tijdens de begrafenis van een vriend. En die pastoor zei echt wel rake dingen. Raar dat ik dat vroeger zelden zo heb aangevoeld ....en al zeker niet toen ik als jongere naar de kerk ging. Andere tijden andere mentaliteit. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2021 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als de percentages per individuele leeftijdsklasse van 2003 hoger zijn dan die van 2020, hoe kan het sterftecijfer over alle leeftijdsklassen van 2020 (1,09%) dan hoger liggen dan het sterftecijfer over alle leeftijdsklassen van 2003 (1,03%)? Mis ik iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat is ook wat ik wou aantonen in een andere draad die ik hier speciaal voor gemaakt had. En met groter worden bedoel ik niet in absoluut waardes alleen, maar ook procentueel tov de andere bevolkingsgroepen. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 7 januari 2021 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Partijlid
|
![]() Wat de psychische klachten betreft daar kan ik van meespreken.
Gisteren gemerkt dat mijn zoon zichzelf verminkt. Uiteraard is dit niet enkel veroorzaakt door de coronamaatregelen, hij voelt zich al een tijd niet goed in zijn vel. Door de maatregelen zijn wel alle leuke positieve dingen in zijn leven verdwenen, omgaan met vrienden, samenkomen, feesten, noem maar op. En als ouder heb je nu niet veel opties om om te gaan met deze problemen, iemand professioneel te pakken krijgen zal niet makkelijk worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel organisatie komt daar niet bij kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hieronder zie je grafiek van de 85plus en zie je dat er nu ongeveer 1,7 keer meer zijn dan in 2006, en dus ook bijna evenveel overlijdens meer. Precies zoals Jan hier beneden uitlegt. Voor de 0 tot 64 is dat amper 1,05 keer. En gelieve niet meegaan in mijn overtuiging die er niet is, kijk naar de cijfers. ![]() https://hoe-erg-is-corona-echt.be/Thema/Periode9420 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik heb gezegd is dat praten helpt bij psychische problemen. Wie in een dip zit is niet per definitie ziek en hoeft niet perse pillekes te slikken. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 januari 2021 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |