![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom hebben ze gewesten ingevoerd? Dan zou Vreg niet bestaan , enkel Creg
Voorlopers van Volksunie en later de Eikels van NVA Hoe kleiner je uw "huis" maakt hoe groter de onkosten met minder volk. De versnippering van ons land maakt alles veel duurder. Laatst gewijzigd door Deo : 16 januari 2021 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2021 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik doe iets gelijkaardig, maar dan beter geregeld. PLC meet hoeveel stroom er teveel is en afhankelijk van die hoeveelheid worden een aantal zorgvuldig bemeten remweerstanden aangezet, die het teveel omzetten in warmte....en als je dacht dat de niet-zonnepaneeleigenaar daar beter van wordt: mijn certificaten zullen ze nog steeds moeten betalen, want de stroom is mijn groene meter gepasseerd. Voor mij maakt het niets uit want die certificaten betalen mijn gewoon verbruik op jaarbasis. Je zal echter meer betalen want nu zal die groene stroom gecompenseerd moeten worden met grijze stroom. Dankjewel.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 januari 2021 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Europees Commissaris
|
![]() Al bij al goede zaak.
Nu worden mensen gestimuleerd om een voorziening te installeren om stroom op te slaan, die ze dan op momenten wanneer er geen stroom wordt opgewekt kunnen gebruiken. Die stimulans was er niet met de teruglopende meter.
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en hoe zie jij dat gebeuren?
![]() |
#246 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik las vandaag in de krant dat de huidige zonnepanelen in ons land evenveel opwekken als de kernreactoren van Doel. Pittig detail. Die kerncentrales produceren ook teveel energie in de zomer dat men weggooit. Omdat deze niet met één knop eventjes op een lagere stand kunnen gezet worden... Maar daar kraait geen haan over.... bij de VREG. Het zijn de de Vlamingen met zonnepanelen die maar ...verstandig met elektriciteit moeten omgaan. Laatst gewijzigd door De Prof : 16 januari 2021 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de politiek heeft in heel dit debacle een vuil spel gespeeld. Ze hadden in april 2019, de wet al kunnen aanpassen. Maar om kiezersgewin zwegen ze. Meer nog men stelde een einddatum in 01/01/2021. Zodat er nog enorm veel Vlamingen snel snel panelen legden. Die nu allemaal met een aalmoes tevreden moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Staatssecretaris
|
![]() Mss. Moeten we met zijn allen als protest in zomer een grote lamp (1500 watt) aansteken op oprit.
Volledig van ZON naar lamp en daar nog GSC voor krijgen in. Lekker verkwisten in opdracht van Vlaamse regering. Laatst gewijzigd door Deo : 16 januari 2021 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe moet ik die 3000kWh die ik in de zomer op overschot produceer, opslaan tot in de winter wanneer de panelen zo goed als niets produceren?
![]() |
#250 |
Minister-President
|
![]() Ook Demir Zuhal, speelt hierin een vuil spel.
Zij was het die samen met de huidige Vlaamse regering besliste om de digitale meter eerst bij de zonnepaneeleigenaars te plaatsen. Goedwetende dat die zeker geen vragende partij waren. Integendeel. Om de gekende reden. En het kan geen toeval zijn dat een procedure bij het grondwettelijk hof...dat normaal een jaar duurt voor het behandeld wordt...nu anderhalf jaar duurde... Met als datum, vlak nadat de nieuwe regeling ingaat. (1500 euro subsidie en geen terugdraai) Wat zou er gebeurt zijn moest een half jaar geleden dat terugdraai effect zou verboden zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan de facto alleen in de zomer in je batterij opslaan. In de winter is het aantal kWh dat je panelen produceren te laag. Dus laat ons zeggen dat je grosso moto 4 maanden 100% gebruik maakt van een batterij van 10 kWh, dan heb je op 4 maanden dus 1200 kWh uit en in je batterij geduwd/uitgehaald. Zo'n batterij heeft een levensduur van ca. 10 jaar naar verluidt, dus 10 maal 1200 = 12.000 kWh in en uit die batterij op de hele levensduur. Kost van zo'n batterij: €10000 Dus kost per kWh: 10000/12000= 0,83€/kWh t.o.v. de basiskost van 0,25€/kWh als je de stroom uit het net pakt... M.a.w. het is goedkoper om gewoon de stroom uit het te gebruiken. De groenen hebben afgedaan met hun belachelijke feel good verhaaltjes
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 januari 2021 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je dan toch pieken wil vermijden en je bent zo snugger dan installeer je beter batterijen want die kunnen niet alleen de stroom van de zonnepanelen opslaan maar ook de pieken verminderen. En als ik in de zomer zou willen vermijden dat er teveel stroom naar het net gaat, dan zou ik dit idd het liefst via een airco doen, wat heb ik er aan om de stroom zomaar te vernietigen, ik ben immers geen vandaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaan de prijzen nog zeker moeten halveren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het prosumententarief wegvalt, gaan wij er wel uitgeraken, denk ik. Meestal wassen we overdag, ook de vaatwas draait overdag en ik werk vaak thuis dus dan verbruik ik ook veel terwijl de zonnepanelen werken. we verbruiken sowieso weinig elektriciteit, ongeveer 2000 kWh.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er toekomst zit in systemen die energie omzetten in gas en gekoppeld worden aan het net om overtollige energie op te slaan maar we zijn er nog niet. Het probleem is dat men eerst een stabiele en voorspelbare prijsstelling nodig heeft vooralleer iemand de investeringen zal doen en laat dit nu net het doel zijn van de Vreg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben geburen aan de overkant met 41 zonnepanelen.
Ze hebben alvast ca 2 jaar een electrische wagen (Nissan Leaf). Een berekening: https://www.verbouwkosten.com/zonnep...ktrische-auto/ Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2021 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van in het begin vertrouwde ik die financiële regelingen voor geen meter. Blinden konden zien dat zoiets niet houdbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Respect dat je je stroom zo goed als voor niets wil afgeven. Ieder zijn ding.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 januari 2021 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |