Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2021, 07:54   #241
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Er is helemaal niets moeilijk aan. Echter, daar gaat het natuurlijk niet om. Daar gaat het al lang niet meer om. Stel dat ik u vraag, om voortaan drie keer rond de keukentafel te lopen voortaan, alvorens u uw koffie zet in de ochtend. Daar is helemaal niets moeilijk aan. Gaat u het ook doen? Ik neem van niet. Want ondanks dat het niet moeilijk is, weet u wel hoe onzinnig dat is.

Dat is momenteel met heel veel van de maatregelen net hetzelfde. Ze zijn op zich niet moeilijk om te handhaven; heel zinvol zijn ze niet.

Zeg ik dat er niks meer kan of mag ?

Als u mij gaat vragen om een totaal onzinnige reden om 3 keer rond mijn keukentafel te lopen , dan ga ik u zeggen dat ge op uw kop moogt gaat staan.

Als we met zijn allen een beetje afstand houden, daar gaat niemand van dood, dat is niet moeilijk bovendien moet je gewoon niet zo dicht op mekaars lijf gaan staan.

Ik vind het prima, overigens 1,5 m. Als je voor Covid in mijn straal van 1 meter kwam zonder goede reden, dan zou je heel snel doorkrijgen dat dat een heel slecht idee is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 09:34   #242
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Men kan zich natuurlijk afvragen of o.a. wijzelf op dit forum niet laf zijn door het allemaal maar op afstand te bekijken en die jongeren als kanonnenvoer te laten dienen, maar het aantal wakkere burgers is helaas klein, tot ze het zullen voelen in de geldbuidel (of zelfs dan niet als de propaganda haar werk blijft doen).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 mei 2021 om 09:35.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 09:59   #243
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Men kan zich natuurlijk afvragen of o.a. wijzelf op dit forum niet laf zijn door het allemaal maar op afstand te bekijken en die jongeren als kanonnenvoer te laten dienen, maar het aantal wakkere burgers is helaas klein, tot ze het zullen voelen in de geldbuidel (of zelfs dan niet als de propaganda haar werk blijft doen).
Maak de wakkere burgers dan groter in aantal he?
Toen de nazi's vorig jaar, nu 9 maanden geleden, naast eerst personeel, ook klanten van winkels begonnen te dwingen door lappen stof te ademen, besloot ik tot een 1+1 gratis: een tweede lap stof op rug van mijn shirt, met in dikke zwarte alcoholstoft:

DE DESERTEURS UIT DE ECONOMIE
HET NIEUWE IMMUUNSYSTEEM
HET GEVAARLIJKSTE GELOOF
DWANG GEZAG OVERHEID

Mijn "tegenpropaganda", om het aantal "wakkere burgers" tot epidemische proporties te krijgen.
Ik ben er intussen een 30 tal keer op aangesproken, een 5 tal keer boze sujetten, die na enige discussie zich vooral geviseerd bleken te voelen door het woord "DESERTEURS" eerder dan door de impliciete kritiek op de corona dwingelandij.
1 die zelfs dreigde met de politie te bellen, louter op die basis van die tekst op mijn shirt, waarop ik doemaar antwoordde en bleef wachten.
Lees: de gesponsorde meelopende aanhang.

Maar de meeste voluit instemmende, zoals chauffeurs die eerst achter mij reden, en duim omhoog steken in 't passeren en/of dat met woorden uitdrukken door opengedraaid venster.

Recent kwam ik op idee om het woord "COLLABORATEUR" ook ergens toe te voegen, en een ander idee zijnde een davidster ("Jodenster") maken, ik ben een fullfreetime bricoleur met veel materiaal her en der verzameld, ster aftekenen en uitknippen uit een stuk verstijvingsplaat (van tassen valiezen ed), strip velcro op achterkant naaien, goudkleurige stof aan de voorkant en "klaar is kees".

Zie, je kunt zonder geweld en actief mensen lastig vallen je ook "verzetten".
Het communistische werelddeel werd ook niet uit elkaar geschoten. Het desintegreerde simpel door grote massa's mensen die het Moskou dictaat kotsbeu werden en in hun dagelijkse leven weigerden zich ervoor in te zetten.

De Commies of Nazi's maakt niet uit hoe je de deserteurs/slavendrijversbende noemt, hebben de voorbije decennia het ooit Vrije Westen genoemde terug bezet,
En dus is er een repeat nodig.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 10:09   #244
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Maak de wakkere burgers dan groter in aantal he?
Toen de nazi's vorig jaar, nu 9 maanden geleden, naast eerst personeel, ook klanten van winkels begonnen te dwingen door lappen stof te ademen, besloot ik tot een 1+1 gratis: een tweede lap stof op rug van mijn shirt, met in dikke zwarte alcoholstoft:

DE DESERTEURS UIT DE ECONOMIE
HET NIEUWE IMMUUNSYSTEEM
HET GEVAARLIJKSTE GELOOF
DWANG GEZAG OVERHEID

Mijn "tegenpropaganda", om het aantal "wakkere burgers" tot epidemische proporties te krijgen.
Ik ben er intussen een 30 tal keer op aangesproken, een 5 tal keer boze sujetten, die na enige discussie zich vooral geviseerd bleken te voelen door het woord "DESERTEURS" eerder dan door de impliciete kritiek op de corona dwingelandij.
1 die zelfs dreigde met de politie te bellen, louter op die basis van die tekst op mijn shirt, waarop ik doemaar antwoordde en bleef wachten.
Lees: de gesponsorde meelopende aanhang.

Maar de meeste voluit instemmende, zoals chauffeurs die eerst achter mij reden, en duim omhoog steken in 't passeren en/of dat met woorden uitdrukken door opengedraaid venster.

Recent kwam ik op idee om het woord "COLLABORATEUR" ook ergens toe te voegen, en een ander idee zijnde een davidster ("Jodenster") maken, ik ben een fullfreetime bricoleur met veel materiaal her en der verzameld, ster aftekenen en uitknippen uit een stuk verstijvingsplaat (van tassen valiezen ed), strip velcro op achterkant naaien, goudkleurige stof aan de voorkant en "klaar is kees".

Zie, je kunt zonder geweld en actief mensen lastig vallen je ook "verzetten".
Het communistische werelddeel werd ook niet uit elkaar geschoten. Het desintegreerde simpel door grote massa's mensen die het Moskou dictaat kotsbeu werden en in hun dagelijkse leven weigerden zich ervoor in te zetten.

De Commies of Nazi's maakt niet uit hoe je de deserteurs/slavendrijversbende noemt, hebben de voorbije decennia het ooit Vrije Westen genoemde terug bezet,
En dus is er een repeat nodig.
Dat meen je niet
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 10:17   #245
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind het VB extreem-rechts. Mag dat dan niet?
Het grootste gedeelte van het VB heeft zich tot voor kort radicaal achter de absurde lockdowns opgesteld.

De lockdown kon hen niet streng genoeg zijn, de burger kon niet hard genoeg geslagen worden.

Dat hadden ze wel gemeen met een idioot als Vandenbroucke.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 mei 2021 om 10:19.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 10:35   #246
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat meen je niet
Feiten zijn wat ze zijn.
Wat koos jij, collaboratie of verzet?
Oud 2 mei 2021, 10:41   #247
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Er is helemaal niets moeilijk aan. Echter, daar gaat het natuurlijk niet om. Daar gaat het al lang niet meer om. Stel dat ik u vraag, om voortaan drie keer rond de keukentafel te lopen voortaan, alvorens u uw koffie zet in de ochtend. Daar is helemaal niets moeilijk aan. Gaat u het ook doen? Ik neem van niet. Want ondanks dat het niet moeilijk is, weet u wel hoe onzinnig dat is.

Dat is momenteel met heel veel van de maatregelen net hetzelfde. Ze zijn op zich niet moeilijk om te handhaven; heel zinvol zijn ze niet.
Dat vind ik een absurd vergelijk.
Het kleinste kind beseft dat rond de tafel lopen totaal zinloos is, behalve als sportieve actie misschien.
Dat mensen een beetje afstand houden is niet zinloos tenzij ze met zekerheid kunnen stellen dat niemand besmet is. Dit laatste is quasi onmogelijk en onbegonnen werk binnen een bubbel, huisgezin.
Afstand houden is een basisregel buiten de bubbel, binnen of buiten.
Wat niet belet dat mensen zich vragen stellen over de logica, en contradicties vaststellen bij sommige maatregelen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 10:42   #248
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het grootste gedeelte van het VB heeft zich tot voor kort radicaal achter de absurde lockdowns opgesteld.

De lockdown kon hen niet streng genoeg zijn, de burger kon niet hard genoeg geslagen worden.

Dat hadden ze wel gemeen met een idioot als Vandenbroucke.
Ik heb in recente jaren weinig aandacht besteed aan politieke partijen, maar in wat ik wèl las heb ik weinig gevonden waaruit wat je zegt kan worden geconcludeerd.
Dus waar haal je dat?
Ik heb nu gekeken, en er is een 1 mei bericht op de VB site met dit:
Citaat:
“Vrijheid is geen gunst die deze paars-groene regering kan uitdelen, maar een basisrecht van elke Vlaming – en wij eisen dit terug”, zo klonk het kritisch ten aanzien van de coronamaatregelen. “Vrijheid betekent kunnen gaan en staan waar je wil, kunnen winkelen en terrasjes doen, maar ook vrijheid van werken en ondernemen.”
... wat enkel je "tot voor kort" staaft.

... niet dat ik me illusies maak, oppositiepartijen zeggen ALTIJD wat meeste mensen willen horen en dat na macht verraden herhaalt zich even vaak als televisie sinds enkele decennia.

Laatst gewijzigd door Erw : 2 mei 2021 om 10:45.
Oud 2 mei 2021, 10:51   #249
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat vind ik een absurd vergelijk.
Het kleinste kind beseft dat rond de tafel lopen totaal zinloos is, behalve als sportieve actie misschien.
Dat mensen een beetje afstand houden is niet zinloos tenzij ze met zekerheid kunnen stellen dat niemand besmet is. Dit laatste is quasi onmogelijk en onbegonnen werk binnen een bubbel, huisgezin.
Afstand houden is een basisregel buiten de bubbel, binnen of buiten.
Wat niet belet dat mensen zich vragen stellen over de logica, en contradicties vaststellen bij sommige maatregelen.
Had Piet in 2019 gezegd tegen Abdul (nvdr: om niet voor racist te worden uitgemaakt) dat ze een jaar (+?- gingen moeten ademen door stof, ging Abdul ook saçma ! geantwoord hebben
Kijk maar hoe "absurd" je hier zelf al bent, met je gebruik van de nazi-kleuterwoordenschat "bubbel" alsof je het absurde inderdaad normaal beschouwt.
Oud 2 mei 2021, 10:52   #250
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aantal wakkere burgers is niet klein.
Niet iedereen heeft echter zin om in een bos of park te manifesteren. Wat niet belet dat er supporters zijn aan de zijlijn.
Het zijn wel de manifestanten die de natuur een handje helpen, ook al worden er opgepakt. Dat is altijd zo geweest.
Oud 2 mei 2021, 10:54   #251
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aantal wakkere burgers is niet klein.
Niet iedereen heeft echter zin om in een bos of park te manifesteren. Wat niet belet dat er supporters zijn aan de zijlijn.
Het zijn wel de manifestanten die de natuur een handje helpen, ook al worden er opgepakt. Dat is altijd zo geweest.
De definitie van wakkere burger is niet iemand die manifesteert he?
Gewoon al NIET collaboreren, NIET ACTIEF de NAZI's helpen, als bewuste keuze, is al "wakker".
Oud 2 mei 2021, 11:19   #252
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Als u mij gaat vragen om een totaal onzinnige reden om 3 keer rond mijn keukentafel te lopen , dan ga ik u zeggen dat ge op uw kop moogt gaat staan.

Als we met zijn allen een beetje afstand houden, daar gaat niemand van dood, dat is niet moeilijk bovendien moet je gewoon niet zo dicht op mekaars lijf gaan staan.

Ik vind het prima, overigens 1,5 m. Als je voor Covid in mijn straal van 1 meter kwam zonder goede reden, dan zou je heel snel doorkrijgen dat dat een heel slecht idee is.
Afstand houden is wel degelijk een immens probleem. Het betekent immers dat heel wat sociale gebeurtenissen niet meer kunnen plaatsvinden. Sportevenementen, culturele evenementen, cafebezoeken, etc etc... Daarenboven is het ook niet aan de overheid om te bepalen hoe dicht ik bij iemand wil komen. Het is niet aan de overheid om te zeggen dat ik maar met 1 iemand sex mag hebben
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 11:21   #253
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Daarom ook mijn vergelijking om rond uw keukentafel te lopen. Ook daar gaat niemand van dood. U 'moet' inderdaad niet zo dicht op elkaar staan, maar het gaat hier niet over moeten. Het gaat over (niet) 'mogen'.

Ik geef ook net een zo dom/onnozel voorbeeld (drie keer rond uw keukentafel lopen alvorens koffie te mogen zetten), omdat iedereen begrijpt dat dit onzinnig is en tot niets leidt. Het heeft op niets invloed. U gaat er niet aan dood, het is niet moeilijk; maar het leidt dus tot niets. Zeer veel van de ingevoerde maatregelen zijn net zo. Maar die lijken heel wat mensen met hand en tand te verdedigen. Ik vind dat bijzonder.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 12:08   #254
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Op een andere noot; et la Sophie Marceau... elle est de partie aussi, ou?????
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 12:19   #255
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het VB extreem-rechts. Mag dat dan niet?
Alles wat niet braaf-burgerlijk is, is extreem rechts, he. Dat is gewoon een ander woord voor "niet braaf-burgerlijk".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2021, 12:19   #256
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Op een andere noot; et la Sophie Marceau... elle est de partie aussi, ou?????
La Boum (1980)
Oud 2 mei 2021, 12:20   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Extreem-rechts steunt Antifa tegen de oproerpolitie.
Dat ik dat nog kan meemaken.
Dat is normaal, omdat jij een incoherente term gebruikt, extreem-rechts. Je had evengoed "smurf" kunnen zeggen (hoewel DAT nu misschien wel een bijzonder ongelukkige woordkeuze zou zijn ).

Extreem-rechts is alles wat niet braaf luistert naar gezag overheid en baas.
Oud 2 mei 2021, 12:22   #258
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Wij zijn de denkende elite. Wij zijn de Karl Marxen van de revolutie he, laat het aan de Lenins over van de lantaarnpalen te gebruiken en slurp nog even aan die koffie
Oud 2 mei 2021, 12:25   #259
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Extreem-rechts is alles wat niet braaf luistert naar gezag overheid en baas.
En extreem linksen luisteren braafjes naar de bazen hé.
Vertel dat eens tegen Mertens.
Oud 2 mei 2021, 12:28   #260
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En extreem linksen luisteren braafjes naar de bazen hé.
Vertel dat eens tegen Mertens.
Dan zijn dat ook extreem-rechtsen he, die extreem-linksen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be