Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2021, 08:05   #241
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Voor wie een goed bewijs wilt in hoe selectief onze Belgische Fake Media zijn in het voorschotelen van nieuws aan de bevolking:

Gisteren op klaarlichte dag deed een 24-jarige Somalische immigrant, Allah Akbar schreeuwend, een aanslag op straat in het Zuid-Duitse Wuerzburg:

https://www.jihadwatch.org/2021/06/g...slamist-motive

Gevolg: 3 doden en 5 (zwaar)gewonden. Het was dankzij het Nederlandse NOS journaal dat ik er het eerst iets over opving. Uiteraard kwam dit dramatische nieuwsfeit ook aan bod in andere buitenlandse journaals.

Wie schetst dan mijn verbazing als ik (de avond van dezelfde dag) op Eén het VRT Laat journaal bekijk, gepresenteerd door Fatma Taspinar, en ontdek dat de nieuwslezeres met geen woord rept over deze kennelijke aanslag?

Complete onzin zoals gewoonlijk Victor,
Er was al een artikel hierover op vrtnws om 19u28 gisteren :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/25/wurzburg/

De VRT en de meeste Belgische media zijn niet slecht of fake, ze zijn gewoon bijzonder traag in vergelijking met vele buitenlandse media.

Sommige nieuws-reportages bvb. op VRT gaan over dingen die ik 2 of 3 dagen eerder in mijn twitterfeed zag passeren en waar buitenlandse media al 1 of 2 dagen eerder over rapporteerde.

Dat is op zich niet slecht, je kan niet EN grondig zijn EN snel tegelijkertijd.

Je verdachtmakingen zijn ongegrond en blijken erop te wijzen dat je niet weet hoe de VRT en de meeste belgische media functioneert.

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 juni 2021 om 08:06.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 08:08   #242
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

De VRT en de meeste Belgische media zijn niet slecht of fake, ze zijn gewoon bijzonder traag in vergelijking met vele buitenlandse media.

Sommige nieuws-reportages bvb. op VRT gaan over dingen die ik 2 of 3 dagen eerder in mijn twitterfeed zag passeren en waar buitenlandse media al 1 of 2 dagen eerder over rapporteerde.

Je verdachtmakingen zijn ongegrond en blijken erop te wijzen dat je niet weet hoe de VRT en de meeste belgische media functioneert.
het passeert

ok

naar met veel minder kabaal mocht het ene witte zijn geweest
Oud 26 juni 2021, 08:09   #243
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Er zit toch meer achter. Gisteravond redelijk laat op HLN en deze morgen al bijna onvindbaar omdat het verplaatst is door ander nieuws. Dus je moet al geluk hebben dat je het artikel effe gezien hebt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 08:15   #244
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen luiere media-bende dan die van de VRT. Ze zijn wereld-recordhouder op dat vlak. Van enige grondigheid kunnen ze ook niet verdacht worden.
Oud 26 juni 2021, 08:23   #245
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Er zit toch meer achter. Gisteravond redelijk laat op HLN en deze morgen al bijna onvindbaar omdat het verplaatst is door ander nieuws. Dus je moet al geluk hebben dat je het artikel effe gezien hebt.
De nieuws-pagina van HLN is 14 "scrolls" lang, het artikel is zichtbaar na 4 scrolls. Is dat abnormaal na 12 uur?
https://www.hln.be/nieuws/

Artikels die niet vastgemaakt worden, komen lager en lager op de pagina, zo werken die dingen.

Misschien vinden sommige mensen dat artikel belangrijker dan anderen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 09:11   #246
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
De nieuws-pagina van HLN is 14 "scrolls" lang, het artikel is zichtbaar na 4 scrolls. Is dat abnormaal na 12 uur?
https://www.hln.be/nieuws/

Artikels die niet vastgemaakt worden, komen lager en lager op de pagina, zo werken die dingen.

Misschien vinden sommige mensen dat artikel belangrijker dan anderen?
Het is maar wat jij belangrijk nieuws noemt of enkel maar een fait divers.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 09:18   #247
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dat gebeurt op basis van aantal views. Volkomen automatisch. En het gaat snel. Ik moet ook soms de zoekfunctie activeren om een recent artikel terug te vinden.

Welkom in 2021!
Oud 26 juni 2021, 10:27   #248
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Geen luiere media-bende dan die van de VRT. Ze zijn wereld-recordhouder op dat vlak. Van enige grondigheid kunnen ze ook niet verdacht worden.
Ik had het item prominent vooraan in het nieuws Laat verwacht (volgens het devies beter te Laat dan nooit...) maar nee, in de plaats daarvan werd het flutverhaaltje over de nieuwe Hongaarse wet er nog eens opgediend, voor de zoveelste keer, alsof we het nog niet gehoord hadden...

Zo komen we te weten wat de prioriteiten zijn van onze liberale premier De Croo: holebi's die een haar werden gekrenkt, en dus niet het vreselijke nieuws dat een moslimimmigrant met een mes zijn gastheren- en gastvrouwen laat doodbloeden op straat in een West-Europese gaststad...

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 26 juni 2021 om 10:27.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 10:45   #249
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Ik had het item prominent vooraan in het nieuws Laat verwacht (volgens het devies beter te Laat dan nooit...) maar nee, in de plaats daarvan werd het flutverhaaltje over de nieuwe Hongaarse wet er nog eens opgediend, voor de zoveelste keer, alsof we het nog niet gehoord hadden...

Zo komen we te weten wat de prioriteiten zijn van onze liberale premier De Croo: holebi's die een haar werden gekrenkt, en dus niet het vreselijke nieuws dat een moslimimmigrant met een mes zijn gastheren- en gastvrouwen laat doodbloeden op straat in een West-Europese gaststad...
Kritiek tegenover de vrt , ventileert u beter bij Jambon ipv Decroo.
Ik ben het er overigens mee eens.
Als het van mij afhing, werd vrt cito presto geprivatiseerd.
Okay , wordt het er niet beter op , dan is het minstens zonder mijn belastinggeld.
En sowieso, betekent het minder macht voor een 'overheid'.
Oud 26 juni 2021, 10:47   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En zo heeft iedereen wat zijn ding. Er zijn mensen van uw gezindte die zeer snel opnieuw en opnieuw de stoomboot nemen naar de Congo-vrijstaat van Leopold II. In om het even welke politieke draad.

Vandaar:

Ha, mooi he. Hing bij mijn ouders thuis.

Eigenlijk is het perfect in overeenstemming met dit:

http://leeconomics.com/Literature/He...e%20Lesson.pdf

Het is een van de redenen om al die dwingelanden en viro fascisten aan een lantaarnpaal op te hangen, want die zijn dat vergeten, dat in hun hart kijken of ze geen miljoenen mensen hadden kwaad gedaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 10:48   #251
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is niet omdat je traag bent dat je grondig bent he
Oud 26 juni 2021, 11:35   #252
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, mooi he. Hing bij mijn ouders thuis.

Eigenlijk is het perfect in overeenstemming met dit:

http://leeconomics.com/Literature/He...e%20Lesson.pdf

Het is een van de redenen om al die dwingelanden en viro fascisten aan een lantaarnpaal op te hangen, want die zijn dat vergeten, dat in hun hart kijken of ze geen miljoenen mensen hadden kwaad gedaan.
Dan moet u al een grote ladder hebben tegenwoordig.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 11:40   #253
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet u al een grote ladder hebben tegenwoordig.
Het heeft wel het voordeel dat je verschillende "lagen" opgehangenen kan hebben met koorden van verschillende lengte, want er zal uiteindelijk een tekort aan lantaarnpalen zijn he.

Hoewel ik het eens uitgerekend had, we moeten er komen met alle verlichte snelwegen in Belgie, om de 100 000 of zo te executeren collaborateurs op een korte tijd op te hangen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2021 om 11:40.
Oud 26 juni 2021, 11:44   #254
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft wel het voordeel dat je verschillende "lagen" opgehangenen kan hebben met koorden van verschillende lengte, want er zal uiteindelijk een tekort aan lantaarnpalen zijn he.

Hoewel ik het eens uitgerekend had, we moeten er komen met alle verlichte snelwegen in Belgie, om de 100 000 of zo te executeren collaborateurs op een korte tijd op te hangen.
Het ligt volledig in de denktrant, de weltanschauung, en overpeinzingen van een Patrickv dat hij zoiets heeft uitgerekend.
Oud 26 juni 2021, 11:52   #255
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ligt volledig in de denktrant, de weltanschauung, en overpeinzingen van een Patrickv dat hij zoiets heeft uitgerekend.
Uiteraard, men kan geen voorstellen doen die niet haalbaar zijn he. De argumentatiekracht van een berekening is onovertroffen.

Ik zou nogal belachelijk overkomen mocht ik hier zitten pleiten om alle virofascisten aan een lantaarnpaal op te knopen, en dan moeten te horen dat dat 40 jaar zou duren of zo he.
Oud 26 juni 2021, 12:02   #256
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, men kan geen voorstellen doen die niet haalbaar zijn he. De argumentatiekracht van een berekening is onovertroffen.

Ik zou nogal belachelijk overkomen mocht ik hier zitten pleiten om alle virofascisten aan een lantaarnpaal op te knopen, en dan moeten te horen dat dat 40 jaar zou duren of zo he.
Als u maar geen fouten hebt gemaakt in uw berekeningen door te tellen in de zin van 5+5 = 10. 'k Schrijf de 1 en onthou de 0 .
Oud 26 juni 2021, 12:08   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u maar geen fouten hebt gemaakt in uw berekeningen door te tellen in de zin van 5+5 = 10. 'k Schrijf de 1 en onthou de 0 .
Wel, in plaats van zo een opmerkingen te maken zou je zelf eens de berekening kunnen maken.

We hebben in Belgie ongeveer 1800 km snelweg. Laat ons zeggen dat 1000 km daarvan "bepaald" is, en er staat een lantaarnpaal om de 100 m.

We hebben dus 10 000 lantaarnpalen tot onze beschikking.

Laten we aannemen dat we aan elke kant van een lantaarnpaal, 3 veroordeelden kunnen ophangen aan verschillende hoogtes. Dan kunnen we dus 6 veroordeelden tegelijk executeren met 1 enkele lantaarnpaal. Want meestal is er een lamp aan de twee kanten van de paal.

Met onze 10 000 lantaarnpalen komen we dus aan 60 000 parallelle executies.

Als we de lijken daar 2 weken laten wapperen, dan kunnen we dus op een maand twee executie shiften hebben, en dus 120 000 fascisten executeren.

Hoe robuust is mijn schatting ?

Het kan zijn dat er maar half zoveel lantaarnpalen staan. Dat verdubbelt dan de nodige tijd. Maar we kunnen de lijken ook minder dan 1 week laten wapperen. Dan winnen we weer een factor.

Het kan zijn dat er uiteindelijk veel meer fascisten zijn, laat ons zeggen, 500 000 (ik denk dat het niet redelijk is om meer dan 5% van de bevolking willen te executeren, dat zou dan boven de kiesdrempel uitkomen).

Dat kost ons een factor 5. Maar zoals reeds gezegd we kunnen de "wappertijd" drastisch inkorten, en eventueel 2 maanden erover doen.

We zien dat het lantaarnpaal project robuust is en dus is deze ruwe schatting goed genoeg voor de uitvoerbaarheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2021 om 12:09.
Oud 26 juni 2021, 12:26   #258
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, in plaats van zo een opmerkingen te maken zou je zelf eens de berekening kunnen maken.

We hebben in Belgie ongeveer 1800 km snelweg. Laat ons zeggen dat 1000 km daarvan "bepaald" is, en er staat een lantaarnpaal om de 100 m.

We hebben dus 10 000 lantaarnpalen tot onze beschikking.

Laten we aannemen dat we aan elke kant van een lantaarnpaal, 3 veroordeelden kunnen ophangen aan verschillende hoogtes. Dan kunnen we dus 6 veroordeelden tegelijk executeren met 1 enkele lantaarnpaal. Want meestal is er een lamp aan de twee kanten van de paal.

Met onze 10 000 lantaarnpalen komen we dus aan 60 000 parallelle executies.

Als we de lijken daar 2 weken laten wapperen, dan kunnen we dus op een maand twee executie shiften hebben, en dus 120 000 fascisten executeren.

Hoe robuust is mijn schatting ?

Het kan zijn dat er maar half zoveel lantaarnpalen staan. Dat verdubbelt dan de nodige tijd. Maar we kunnen de lijken ook minder dan 1 week laten wapperen. Dan winnen we weer een factor.

Het kan zijn dat er uiteindelijk veel meer fascisten zijn, laat ons zeggen, 500 000 (ik denk dat het niet redelijk is om meer dan 5% van de bevolking willen te executeren, dat zou dan boven de kiesdrempel uitkomen).

Dat kost ons een factor 5. Maar zoals reeds gezegd we kunnen de "wappertijd" drastisch inkorten, en eventueel 2 maanden erover doen.

We zien dat het lantaarnpaal project robuust is en dus is deze ruwe schatting goed genoeg voor de uitvoerbaarheid.
Ik hou me niet bezig met zulke morbide zaken.
Oud 26 juni 2021, 12:33   #259
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou me niet bezig met zulke morbide zaken.
Waarom stel je er dan vragen over ?
Oud 26 juni 2021, 12:43   #260
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom stel je er dan vragen over ?
Ik heb geen enkele vraag gesteld. U bent begonnen over de lantaarnpalen en hoeveel mensen 'viro-fascisten' men daar kon gaan ophangen. En hoe u dit al berekend had. Kortom, over macabere zaken allemaal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 juni 2021 om 12:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be