![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is de euro nog steeds niet gevallen bij onze toetsenbord helden verzetsstrijders. Ik moet en blijf herhalen dat de logica is dat hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe onmogelijker het gaat worden voor het klein groepje niet gevaccineerden. Jullie mogen roepen, krijsen, er den Dolf en Benito bijhalen, get a life, want het leven wordt voor jullie onmogelijk. Dat heeft niets te maken met fascisme, complotten of bedrog dat is gewone economische logica. Jullie krimpend groepje stelt economisch minder en minder voor dus gaat jullie vrijheid verder verschrompelen. Het inperken van jullie vrijheden is voor de overheden de goedkoopste economische en sanitaire oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() https://www.ad.nl/buitenland/contain....google.com%2F |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bvb. als ik niet op café mag, dan ga ik wel iets gaan drinken in het park. bvb. als ik niet naar het containerpark mag, dan stort ik mijn vuil wel elders bvb. als ik niet mag fuiven, dan ga ik wel betogen Voor mij mogen die pasjes er best wel komen, gewoon omdat ik weet dat zo'n systeem gedoemd is om te falen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is exact hetzelfde principe als tijdens de jaren 30 he. Creer een gemeenschappelijke vijand die zogenaamd de oorzaak is van alle problemen. Bestrijd/verdelg die vijand met alle mogelijke middelen. Dat de vijand imaginair is dat is van geen tel meer. Ondertussen is het doel niet langer om een sanitaire crisis op te lossen, middel is doel geworden. Ik heb het hier 3 maanden geleden al geschreven toen dat idee van die pasjes naar boven kwam: dat werkt niet en heeft geen enkel sanitair nut. Nu duidelijk wordt dat gevaccineerden ook besmettelijk blijven, dat de Colombiaanse variant vlotjes door de vaccins breekt is dat pasje op sanitair vlak compleet irrelevant geworden. Het is een administratieve stuiptrekking die binnen de kortste keren volledig irrelevant zal worden, wat niet wilt zeggen dat ze het zullen afschaffen natuurlijk. Eens je een bepaald pad op begint te wandelen is het blijkbaar moeilijk om tot inkeer te komen. En vooraleer je het in een simplistische voor/tegen discussie wilt ombuigen. Ik ben zelf gevaccineerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge haalt rechten en vrijheden (geboden) door elkaar. Iedereen heeft het recht om rond te wandelen met zijn onderbroek binnenstebuiten. Dat wilt niet zeggen dat ge anderen die dat niet wensen te doen van alles kunt beginnen verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook zo met tot de islam bekeren he. Je bent vrij van je niet te bekeren. Dan wel niet verschieten dat je andere rechten kwijt bent, zoals ergens op restaurant mogen of zo. Eigen keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ze hebben die mogelijkheid. Zelfde woorden aan de andere kant dus.
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die was er begin vorig jaar niet.. en anderhalf jaar later is die er nog steeds niet. Het virus trekt zich namelijk niets aan van het menselijk gepruts en vindt haar weg om te overleven. Je mag staan roepen, krijsen en weet ik veel wat nog.. het deert het virus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ga maar lekker boos in je eentje in een park gaan zitten met een palet Cara pils. Of met een paar andere Aso's erbij, allemaal heeel boos kijken naar de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat er geen absolute vrijheid bestaat besef ik.. altijd zijn we gebonden aan x aantal wetten, al is het maar zwaartekracht. Wat uw rondreizen betreft, ben ik blij dat ge het weer kunt, want een nog zuurdere gipsy lees ik liever niet. Maar daar ging het mij niet over.. ik stel namelijk vast dat er geen enkele reden is om mensen hun vrijheid in te perken, want het virus doet gewoon waarvoor het gemaakt is: zich voortplanten. En wat je als mens ook doet (tenzij het virus verdelgen, maar dat hebben we niet gedaan): het haalt niets uit, want het virus blijft zich voortplanten. Je kan het wel tijdelijk een halt toeroepen met een lockdown, maar dat werkt enkel maar zolang die lockdown duurt. In theorie dan wel, want in praktijk zijn er ook besmettingen in gemeenschappen die in lockdown leven. Dus nogmaals: er is geen enkele sanitaire reden om niet-gevaccineerden hun vrijheid te beperken. Het gaat voor u en alle anderen zelfs geen verschil maken indien iedereen 100% gevaccineerd werd/wordt. Het virus zal overleven via mutaties. En als dat gebeurt bij een volledig gevaccineerde bevolking, heeft je vaccin geen zin meer. Vanuit dat standpunt kan je maar beter wensen dat enkel risico-gevallen gevaccineerd worden. Maar gij wilt dat iedereen gevaccineerd wordt, omdat ge in de illusie leeft dat ge dan terug vrij zult kunnen rondreizen.. Dat is immers wat ze u beloofd hebben eh.. het rijk der vrijheid en shit. En dat "vrijheid zoals vroeger" een utopie is.. wel ja.. daar moet je mij niet voor bedanken. Gewoon in de spiegel kijken en naar alle anderen die juich(t)en voor de maatregelen. Want 't best van al: voor die beperking van vrijheid heeft het virus NIET gezorgd eh.. enkel de menselijke idioterie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarna vlieger op naar een -ondertussen- rode zone.. En nu weer terug thuis.. Nog altijd niet aangeschoven voor een vaccinatie. Telkens negatief getest.. en nog steeds niet boos gekeken naar de wereld.. Zo kan het ook. En als ik dan bedenk dat mijne maat in bovenstaande anekdote zo al anderhalf jaar leeft en dat tijdens pot en pint aan mij verteld.. terwijl ik op mijn manier al anderhalf jaar vrij en blij leef.. moet ik eens goed lachen met het schuim dat op vele schoofse burgers hun lippen staat telkens ze een "anti-vaxxer" tegen het lijf lopen.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 6 augustus 2021 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |