Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2021, 16:58   #241
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tenzij die niet beïnvloed wordt door vaccinatie natuurlijk...
euhm, hoezo is dat relevant?

Hoezo wordt het risico bij myocarditis bij niet-vaccinatie beinvloed door vaccinatie?...

Enfin, ik zeg niet-vaccinatie, maar in feite bedoel ik covid-besmetting bij niet-vaccinatie
Oud 14 december 2021, 17:38   #242
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Hoezo wordt het risico bij myocarditis bij niet-vaccinatie beinvloed door vaccinatie?...

Enfin, ik zeg niet-vaccinatie, maar in feite bedoel ik covid-besmetting bij niet-vaccinatie
eens je gevaccineerd bent kan je het risico op myocarditis bij niet-vaccinatie niet meer meten.

dus je kan enkel maar 1000 proefpersonen vaccineren, en 1000 proefpersonen niet vaccineren, en dan de prevalentie van myocarditis meten, en het zo afwegen.

Of zie ik dat verkeerd.
Oud 14 december 2021, 18:08   #243
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, als men gaat *vergelijken* wil dat zeggen dat men stelt dat men moet *kiezen*:

- oftewel vaccinatie met HAAR risico
- oftewel besmetting met covid met HAAR risico

Maar dat houdt impliciet in dat het risico dat bij besmetting komt, afwezig zou zijn bij vaccinatie. Als vaccinatie dat niet verhindert, dan is het vaccinatie risico niet "in de plaats van" maar gewoon "bijkomstig".

Als vaccinatie het risico halveert, dan moet men dus het vaccinatie risico vergelijken met HALF het risico van niet-vaccinatie. Als vaccinatie het risico door 10 deelt, dan moet men vergelijken met 9/10 van het niet-vaccinatie risico.

Citaat:
Juist ja. Maar als covid besmetting met vaccinatie niet anders is, dan heeft dat geen vergelijkende waarde. Het is enkel maar als vaccinatie het risico bij besmetting vermindert, dat dat speelt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 18:10   #244
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
eens je gevaccineerd bent kan je het risico op myocarditis bij niet-vaccinatie niet meer meten.

dus je kan enkel maar 1000 proefpersonen vaccineren, en 1000 proefpersonen niet vaccineren, en dan de prevalentie van myocarditis meten, en het zo afwegen.
Bijvoorbeeld. Of bij gevaccineerden nu het risico van myocarditis van de vaccinatie komt, of van infectie na vaccinatie, is hierbij dan inderdaad samen meegerekend.

Al die vergelijkingen gingen ervan uit dat je een prijs betaalt voor vaccinatie, maar ook een winst boekt door geen infectie.
Oud 14 december 2021, 20:40   #245
Voltian
Minister-President

Standaard

ja ok, gesteld dat de spuit de besmetting enkel uitstelt en het risico op myo na besmetting hetzelfde is bij gevaccineerd of niet-gevaccineerd, dan is er een extra risico door de vaccinatie, ENKEL voor myocarditis.

Ok bon.

Is dat zo? Mogelijk (waarschijnlijk?) zal het risico op myo (of ernst van myo) de ernst van covid volgen. Ernst van ziekte is bij covid lager als gevaccineerd (doorbraak dus) dan ongevaccineerd.

En ook, wat met alle andere nadelen? We kijken hier enkel naar myo. Hoewel het risico klein blijft voor jongeren, is covid infectie minder zwaar als gevaccineerd (doorbraak dus) dan ongevaccineerd. Bon, dat geldt ook voor andere nadelen/nevenwerkingen van vaccin.

Hmmm
Oud 14 december 2021, 20:51   #246
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ok, gesteld dat de spuit de besmetting enkel uitstelt en het risico op myo na besmetting hetzelfde is bij gevaccineerd of niet-gevaccineerd, dan is er een extra risico door de vaccinatie, ENKEL voor myocarditis.

Ok bon.

Is dat zo? Mogelijk (waarschijnlijk?) zal het risico op myo (of ernst van myo) de ernst van covid volgen. Ernst van ziekte is bij covid lager als gevaccineerd (doorbraak dus) dan ongevaccineerd.
Dat is niet gezegd, dat kan zijn. Tot mijn grote verbazing stelde ik vast dat vaccinatie niet echt veel doet aan bijvoorbeeld smaakverlies bij covid.

Citaat:
En ook, wat met alle andere nadelen? We kijken hier enkel naar myo. Hoewel het risico klein blijft voor jongeren, is covid infectie minder zwaar als gevaccineerd (doorbraak dus) dan ongevaccineerd. Bon, dat geldt ook voor andere nadelen/nevenwerkingen van vaccin.

Hmmm
Dat is dus niet zo systematisch, dat een gevaccineerde in alle aspecten een mildere covid heeft bij doorbraak he.

Een al heel oud rapport in juli gaf dat al aan:

https://www.medrxiv.org/content/10.1...030v1.full.pdf

Citaat:
Of the 1,949 participants who responded to the poll, 44 reported a
symptomatic breakthrough case and 24 of those reported that the case led to symptoms of Long
Covid. 1 of these 24 cases was reported to have led to hospitalization in addition to Long Covid
Ik zou moeten zoeken naar meer recente dingen daarover, maar zo enorm beschermen die vaccins dus niet tegen "long covid" he.
Oud 14 december 2021, 21:57   #247
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet gezegd, dat kan zijn. Tot mijn grote verbazing stelde ik vast dat vaccinatie niet echt veel doet aan bijvoorbeeld smaakverlies bij covid.
Ik begin te denken dat de grote bescherming bij vaccinatie is dat je dan zelf minder vlug de stap zet naar het ziekenhuis, en dus langer leeft.

Hogere overlevingskans door te wachten met intubatie
https://ccforum.biomedcentral.com/ar...54-021-03540-6

The synthesized evidence suggests that timing of intubation may have no effect on mortality and morbidity of critically ill patients with COVID-19. These results might justify a wait-and-see approach, which may lead to fewer intubations. Relevant guidelines may therefore need to be updated.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 14 december 2021 om 22:03.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 21:58   #248
gunter5148

Standaard

Citaat:

Ok bon.

Hmmm
Ik weet niet of het invloed heeft op de rest van uw gedachtengang, maar de spuit verlicht de symptomen bij besmetting, en stelt een besmetting niet uit. (Als ik het goed begrepen heb)

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 december 2021 om 21:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 22:47   #249
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ok bon.

Hmmm
long-covid na infectie is bij kinderen niet echt een probleem bvb:

Citaat:
mong seropositive and seronegative 6-to 16-year-old children and adolescents, 9% versus 10% reported at least one symptom beyond 4 weeks, and 4% versus 2% at least one symptom beyond 12 weeks. None of the seropositive children reported hospitalization after October 2020. Seropositive children, all with a history of pauci-symptomatic SARS-CoV-2 infection, did not report long COVID more frequently than seronegative children. This study suggests a very low prevalence of long COVID in a randomly selected population-based cohort of children followed over 6 months after serological testing.
verder denk ik dat het risico op myo na infectie serieus overschat wordt, omdat de werkelijke besmettingscijfers een serieuze onderschatting zijn, en niet overeen komen met de gemeten positieve gevallen, die meestal gebruikt worden om die risicos te berekenen.

Seroprevalentiestudies geven een hele ruime spreiding weer, voor kinderen heb ik schattingen gelezen tussen 15% en meer dan 40% van alle kindjes onder de 12, voor de VS. Hier in Belgie hebben we datzelfde probleem, Moleberghs himzelf gaf een paar weken geleden als commentaar op die piek van 20000+positieve testen een factor 3 tot 5 te laag was. Dat maakt de afweging en risico inschatting zeer moeilijk.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 14 december 2021 om 22:55.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 09:25   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hierzie. In China beschermt het vaccin U van myocarditis

https://www.medrxiv.org/content/10.1....13.21267730v1

Citaat:
The rate was higher than the pre-COVID-19 background rate in 2020 (rate per million: 61, 95% CI: 55-67) with a rate ratio of 5.73 (95% CI: 2.23-14.73. Compared to background rates, the rate of myopericarditis among vaccinated subjects in Hong Kong was substantially lower (rate per million: 8.6; 95% CI: 6.4-11.6) with a rate ratio of 0.14 (95% CI: 0.10-0.19).
Oud 15 december 2021, 09:48   #251
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hierzie. In China beschermt het vaccin U van myocarditis

https://www.medrxiv.org/content/10.1....13.21267730v1

wtf...

alleen maar ruis precies; waar zijn we dan toch over aan't spreken?!
Oud 15 december 2021, 13:37   #252
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wtf...

alleen maar ruis precies; waar zijn we dan toch over aan't spreken?!
Nee, 7 keer minder dan de ruis

Maar dat was corona zelf ook al: 7 keer minder dan de "ruis" van normale doden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 13:38.
Oud 15 december 2021, 13:40   #253
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, 7 keer minder dan de ruis

Maar dat was corona zelf ook al: 7 keer minder dan de "ruis" van normale doden.
Sowieso is de slotsom dat we precies niet moeten wakker liggen van myocarditis door vaccinatie...
Oud 15 december 2021, 13:45   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sowieso is de slotsom dat we precies niet moeten wakker liggen van myocarditis door vaccinatie...
Natuurlijk niet. Alles van pillekes wat minder dodelijk is dan 0.1 % is in orde, en we kunnen voort met die lijken.

Maar de vraag was of de kosten-baten analyse zinvol is, niet of we teveel lijken zouden hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 13:45.
Oud 15 december 2021, 17:33   #255
gunter5148

Standaard

Citaat:
Zelfs de gevaccineerden die dood gaan van myocarditis liggen er niet meer wakker van.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 december 2021 om 17:38.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 23:46   #256
morte-vivante

Standaard

Citaat:
the risk following COVID-19 vaccination was largely restricted to younger males aged less than 40 years, where the risks of myocarditis following vaccination and infection were similar. However, the notable exception was that in younger males receiving a second dose of mRNA-1273 vaccine, the risk of myocarditis was higher following vaccination than infection, with an additional 101 events estimated following a second dose of mRNA-1273 vaccine compared to 7 events following a positive SARS-CoV-2 test.
Preliminaire data voor geboosterden geeft in deze leeftijdscategorie ook een hoger risico in vergelijking met een infectie

Te weinig data voor <18jarigen

UKdata btw
Oud 24 juni 2022, 09:08   #257
Voltian
Minister-President

Standaard

Wat nieuwe data over myocarditis: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/...cid=mm7114e1_w

Ik heb niet voorbij de abstract gelezen, maar toch wel opvallend:

Among females aged 5–11 years, incidences of myocarditis and myocarditis or pericarditis were 5.4–10.8 cases per 100,000 after infection
No cases of myocarditis or pericarditis after vaccination were identified.

(Blijkbaar) significant hogere prevalentie van myocarditis door infectie vs. door vaccinatie.

Discuss?
Oud 24 juni 2022, 09:47   #258
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oostenrijkse vaccinatieplicht valt, regering geeft toe dat critici gelijk hadden

Bovenstaande animated gif slaagt op de link naar Oostenrijk.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juni 2022 om 09:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 10:06   #259
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Wat nieuwe data over myocarditis: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/...cid=mm7114e1_w

Ik heb niet voorbij de abstract gelezen, maar toch wel opvallend:

Among females aged 5–11 years, incidences of myocarditis and myocarditis or pericarditis were 5.4–10.8 cases per 100,000 after infection
No cases of myocarditis or pericarditis after vaccination were identified.

(Blijkbaar) significant hogere prevalentie van myocarditis door infectie vs. door vaccinatie.

Discuss?
om een of andere reden lopen jongens risico, en meisjes veel minder. Zo abnormaal is dat niet, maar 0 gevallen lijkt me wel heel, heel weinig.

Verder liggen hun incidenties na vaccinatie vele malen lager dan vergelijkbare landen (bvb UK), en denk ik dat ze de incidenties na infectie overschatten, en de incidenties na vaccinatie serieus onderschatten, wat dan een vertekend beeld geeft.

Soit, vijgen na pasen natuurlijk, ondertussen heeft bijna iedereen al covid gehad, heeft een zekere vorm van immuniteit, en kunnen we verder gaan met normaal te leven (en ik ben vooral blij voor de jeugd, feesten en fuiven en concerten en festivals, de hele zomeragenda staat vol voor mijn 15-jarige, zoals het hoort op die leeftijd)
Oud 24 juni 2022, 10:13   #260
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Verder liggen hun incidenties na vaccinatie vele malen lager dan vergelijkbare landen (bvb UK),
De essentie is dat de incidentie na vaccinatie lager ligt dan na besmetting. Myocarditis als risico van vaccinatie houdt geen steek. Maar dat idee leeft nog altijd... helaas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en denk ik dat ze de incidenties na infectie overschatten, en de incidenties na vaccinatie serieus onderschatten, wat dan een vertekend beeld geeft.
Waarom? Leg eens uit?

Laatst gewijzigd door Voltian : 24 juni 2022 om 10:14.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be