Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2022, 10:00   #241
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Vivaldi spuit mist.

Waarom zeggen ze niet op super-transparante wijze:
in 2020 hebben wij x miljoen geïnd aan btw op gas en elektriciteit.
Voor 2022 ziet het er naar uit dat dat (x+20) miljoen zal zijn.
Wel, wij zijn tevreden met (x+10 miljoen). Die 10 mio gaan we nu eens verdelen.

Met de aalmoes die ze nu voorzien hebben, is er amper iets dat verdeeld wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 10:03   #242
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een net iets kleinere verhoging van de lasten en dat noem jij voordeel doen. Dus als ik morgen mijn prijzen optrek van 1000 naar 2000 per dag en u vervolgens 10% korting geef ga je een gat in de lucht springen?

Blij zijn met een dode mus
Een dode mus bevat veel nutriënten en een gat in de lucht spring zorgt ervoor dat je op natuurlijke wijze opwarmt.

De energieprijzen exploderen en ik verheug mezelf erin. Elektriciteit, gas, mazout, naft, diesel en warm voedsel zijn geen basisproducten. De mensheid heeft langer geleefd zonder dan met.

Eindelijk een serieuze aanzet om niet op zoek te gaan naar alternatieven maar maar energieverbruik te saneren !

De BTW kortingen, aansluiting en verbruikspremies kan de overheid in het gat van hun begroting steken. Ik ga ze niet aanvragen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 februari 2022 om 10:04.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 10:16   #243
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De grootste vergissing van België was om de dieselprijs te verhogen. Mensen tanken hierdoor geen liter minder, meestal omdat ze geen keuze hebben om zich te verplaatsen.

Het tanktoerisme (dat geld binnenbrengt in België) is wel weggevallen (voor diesel, niet voor benzine). Dit kost onze schatkist gel, veel geld. Geld dat wij extra moeten ophoesten.
De prijs netto, na kortingen, is in België misschien 0,10 € per liter lager dan in Nederland. Nederland kan het beste volgen in de accijnsverhogingen op diesel.

Dat mensen geen keuze hebben om zich te verplaatsen is zever. De realiteit is dat er veel te veel verplaatsingen zijn. Autovrije dagen zouden niet enkel in steden opgelegd dienen te worden maar ook op de buiten. Er is nood aan gedragsverandering en niet naar alternatieven.

Ik hoop dat het arbeidsauditoraat, de RSZ en economische zaken de fraude bij de Nederlandse pakjestransport in ons land zwaar aanpakken. Het kan niet zijn dat zij goedkoop tanken in Nederland om hier de boel te komen vervuilen om een pakje te leveren waarvoor ze 0,0 € - 2.49 € bruto vergoeding voor krijgen.
Oud 2 februari 2022, 10:20   #244
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een dode mus bevat veel nutriënten en een gat in de lucht spring zorgt ervoor dat je op natuurlijke wijze opwarmt.

De energieprijzen exploderen en ik verheug mezelf erin. Elektriciteit, gas, mazout, naft, diesel en warm voedsel zijn geen basisproducten. De mensheid heeft langer geleefd zonder dan met.

Eindelijk een serieuze aanzet om niet op zoek te gaan naar alternatieven maar maar energieverbruik te saneren !

De BTW kortingen, aansluiting en verbruikspremies kan de overheid in het gat van hun begroting steken. Ik ga ze niet aanvragen.
Hospitalen niet vergeten, de mens heeft het 200.000 jaar zonder gedaan.
Verzekeringen , auto's, medicijnen, regeringen.
Oud 2 februari 2022, 10:51   #245
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De prijs netto, na kortingen, is in België misschien 0,10 € per liter lager dan in Nederland. Nederland kan het beste volgen in de accijnsverhogingen op diesel.

Dat mensen geen keuze hebben om zich te verplaatsen is zever. De realiteit is dat er veel te veel verplaatsingen zijn. Autovrije dagen zouden niet enkel in steden opgelegd dienen te worden maar ook op de buiten. Er is nood aan gedragsverandering en niet naar alternatieven.

Ik hoop dat het arbeidsauditoraat, de RSZ en economische zaken de fraude bij de Nederlandse pakjestransport in ons land zwaar aanpakken. Het kan niet zijn dat zij goedkoop tanken in Nederland om hier de boel te komen vervuilen om een pakje te leveren waarvoor ze 0,0 € - 2.49 € bruto vergoeding voor krijgen.
DAT is de kern v.d. zaak !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 10:54   #246
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Tja, in het bos gaan wonen en klagen dat de zon niet door de bomen komt, zoiets als rond de luchthaven en klagen van geluidsoverlast .....
Anders met electriciteit, voorlopig de minst vervuilende energie en gepromoot door de overheid, we "moeten" zelfs electrisch gaan riijden.
Sorry, die mensen wonen NIET in een bos maar in een laan, dicht bij het stadion v.d. Brugse ploegen.
Oud 2 februari 2022, 10:57   #247
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vivaldi spuit mist.

Waarom zeggen ze niet op super-transparante wijze:
in 2020 hebben wij x miljoen geïnd aan btw op gas en elektriciteit.
Voor 2022 ziet het er naar uit dat dat (x+20) miljoen zal zijn.
Wel, wij zijn tevreden met (x+10 miljoen). Die 10 mio gaan we nu eens verdelen.

Met de aalmoes die ze nu voorzien hebben, is er amper iets dat verdeeld wordt.
+ Dat gejank over de begroting...
14.000.000.000 € voor landsverdediging brengt de begroting niet in gevaar ???
Oud 2 februari 2022, 10:58   #248
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tijdelijke verlaging van de BTW naar 6% is een vergissing. Beter ware het dat de spilindex in 2022 niet overschreden kon worden.

Hoe duurder de energie, hoe beter voor het milieu.

Het kan er bij ook niet in dat Nederlanders in ons land komen tanken. De prijs van naft en diesel dient via accijnzen opgetrokken te worden tot Nederlands niveau. Uiteraard dient het kleinste Benelux-land onder druk gezet te worden om te volgen.

De oppositie vergist zich door te pleiten voor meer milieu-verkwisting door te pleiten voor lagere energieprijzen. Zo gaan ze de ecologische partijen niet uit de regering gezwierd krijgen.
Dat dacht je maar... We zullen wel zien in 2024. Maar ik verwacht dat in Vlaanderen Groen opnieuw een zelfde onprettige verrassing te wachten staat als in 2003. Toen kwamen ze nog op onder het logo "Agalev". Ze werden in dat verkiezingsjaar allemaal uit het parlement gezwierd. Dat gaf een heerlijk gevoel...

Laatst gewijzigd door quercus : 2 februari 2022 om 11:03.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:02   #249
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
De grootste boosdoener bij de oplopende energiefactuur is de gestegen gasprijs.Nu is er toch wel het feit dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen aangsloten zijn op het gasnet en slechts een kleine minderheid van de Walen.Likkebaardend kijken ze in het Zuiden hoe ze extra BTW centen uit de torenhoge gasprijzen zullen kunnen verbrassen. Aangezien een verlaging van de BTW op gas alleen ten goede zou komen aan de gasverbruikers ,en het vooral Vlamingen zijn die hier hun voordeel bij zouden halen werd per direct een Waals veto hier tegen uitgesproken.

Het resultaat is dat er een energie-premie komt van 100 euro voor iedereen,ik weet een ding zeker,de brave Vlaming zal een zakcentje krijgen dat hij zelf zal betalen plus een ferm stuk van de Walen hun energiepremie.

Bedankt Vlaamse vivaldiverraders.
Fernand Huts en Marc Coucke danken Vivaldi voor de €100 cash die ze nodig hadden.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:06   #250
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een net iets kleinere verhoging van de lasten en dat noem jij voordeel doen. Dus als ik morgen mijn prijzen optrek van 1000 naar 2000 per dag en u vervolgens 10% korting geef ga je een gat in de lucht springen?

Blij zijn met een dode mus

Tja dat is een groot probleem, zo zijn er nog te veel die in de Sint geloven en de "grote leider" blind nalopen.
Oud 2 februari 2022, 11:10   #251
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 miljard door ramen en deuren gooien om een virus tegen te houden dat niet tegen te houden valt is anders ook wel een mooie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:17   #252
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:

Nu even ernstig en in 2022.
Er komen steeds meer mensen op dit bolletje en velen leven nog in middeleeuwse toestanden.
Maar ook die, zoals de chinezen bvb., willen het beter hebben.
Dit verhoogt de productie en het gebruik van energie en u zegt dat we dat moeten afbouwen, verkoop dat nu eens aan iemand die nuchter evalueert ....
We willen toch niet terug naar de middeleeuwen of toch?
De bijkomende productie is nodig voor de werkgelegenheid van meer mensen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 2 februari 2022 om 11:18.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:47   #253
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is pas aangepast.
Ik heb telkens aan het eind van het jaar de afrekening, mijn contract verloopt dan ook.
De prijsstijging op prijs die ik uiteindelijk moet betalen (bij hetzelfde verbruik) is 30%. Dit ligt vast voor weeral één jaar.

Het fijne is dat het gedurende dit jaar niet kan stijgen (alleen door accijnzen, taksen of distributie), maar niet door de stroom op zich. Als de elektriciteitsprijs daalt, dan kan ik er vrij uitstappen omdat mijn contract ouder is dan 3 jaar.

Maar dan moet de stroom al heel fel dalen, omdat ik 15% korting (op de stroom) krijg als trouwe klant en veelverbruiker.
Je hebt het dus enkel over elektriciteit, het gemakkelijke luik van het energievraagstuk.

Daar een prijsverhoging van slechts 30% bekomen is nu ook niet echt een huzarenstukje hé.

Verwarmen doe je niet, of ook op elektriciteit ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:52   #254
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komen steeds meer mensen op dit bolletje en velen leven nog in middeleeuwse toestanden.
Een reden meer om de wereldbevolking binnen de komende 2 decades te verminderen tot de helft.
70-tiger plussers kunnen blijven, geen probleem: Die groep verdwijnt sowieso in die tijdspanne.
15 to 65 jarigen: dat is de doelgroep die enkel zeeeeer selectief mag continueren met bestaan.

P.S. -ter alg. info: PATRICKVE heeft mijn nick niet gehacked!
Oud 2 februari 2022, 11:53   #255
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ook die, zoals de chinezen bvb., willen het beter hebben.
Dit verhoogt de productie en het gebruik van energie en u zegt dat we dat moeten afbouwen, verkoop dat nu eens aan iemand die nuchter evalueert ....
We willen toch niet terug naar de middeleeuwen of toch?
De bijkomende productie is nodig voor de werkgelegenheid van meer mensen.
Waar wil je dan wel naar toe ? Naar Amerikaanse een wegwerpmaatschappij waar meer dan 30% van de bevolking obees is ?

China gaat niet iedereen van het platteland omvormen tot consumptie-zombies naar Westers model.

In Singapore nemen ze ook maatregelen om de auto-verzadiging aan banden te leggen:

https://www.autogids.be/autonieuws/i...vanaf2018.html

In ons land nemen ze ook maatregelen, zoals de auto's uit de stad te weren. Een evaluatie van dergelijke keuzes dient zich op. Ons land blijft een autoland. Van ons land een geëlektrificeerd autoland maken is naar mijn bescheiden mening geen goed idee. Als de auto's zelfbesturend zijn zal er nog meer in de auto worden doorgebracht en de wegen blijven dichtslibben.

Programma's van overheidszenders zoals "Taxi Joris" stimuleren de drang om een auto te bezitten:

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/taxi-joris/

In een zelfgenoegzame bevolking zoals in ons land zorgt bijkomende productie voor buitenlandse werkgelegenheid. In Vlaanderen is er geen goesting meer om te werken omdat het zonder werken ook kan.
Oud 2 februari 2022, 12:26   #256
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen achteraf misschien luxe taks invoeren op Electric en gas zoals vroeger op auto's en andere producten zoals parfum en tv's en stereo 's. allee this maar een gedacht hé om de vette lonen van ons overheids personeel te spijzen, en dan vooral het hunne.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 12:31   #257
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Misschien nog een paar honderd miljoen aan Afrika schenken? Of aan festivals die niet mogen plaatsvinden? Sjokrie moet ook leven.
Oud 2 februari 2022, 12:43   #258
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Naam: thumbnail_IMG_0265.jpg
Bekeken: 146
Grootte: 114,8 KB
Oud 2 februari 2022, 13:01   #259
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Globaal gezien is dat dus nog altijd in het voordeel van de Vlamingen. Die krijgen 100€ + de BTW
Globaal gezien denk ik dat u niet goed kan rekenen.
Het grootste voordeel zit wel degelijk bij mensen die niet op gas verwarmen.

Dit is toch niet direct iets waar ik over kan juichen.
Zwak van open vld om zijn eigen kiezers letterlijk in de kou te zetten.

20% van de bevolking maakt gebruik van het sociaal tarief.
Om van dat tarief te kunnen genieten mag je amper iets verdienen.
Dus die 20% is dan wel heel hoog en wordt dus betaald door degenen die wel werken.

Besluit : In Belgie wordt je gestraft om te werken.

De enige juiste oplossing kwam helaas van de oppositie en is een BTW verlaging op energie dat geen luxe product is.
Dat in combinatie met aanmoediging tot energie besparende maatregelen.

Laatst gewijzigd door lancalot : 2 februari 2022 om 13:04.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 13:04   #260
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een reden meer om de wereldbevolking binnen de komende 2 decades te verminderen tot de helft.
70-tiger plussers kunnen blijven, geen probleem: Die groep verdwijnt sowieso in die tijdspanne.
15 to 65 jarigen: dat is de doelgroep die enkel zeeeeer selectief mag continueren met bestaan.

P.S. -ter alg. info: PATRICKVE heeft mijn nick niet gehacked!

Je zegt dit uiteraard volkomen zonder eigenbelang ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be