Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2022, 21:08   #241
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat de wereld het ver heeft gehad met het hypocriete Europa.
Hoe woke, die ongebreidelde zelfhaat.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 21:17   #242
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik identificeer mij niet met de EU, Belgie of Vlaanderen. Ik kies liever zelf een verhaal om in te geloven. Staten zijn er, naar mijn inziens, niet voor de burger, eerder om de burger te gebruiken. Dus van zelfhaat is absoluut geen sprake.

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 21:18.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 21:24   #243
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Europa had zich nooit mogen moeien in het oosten.
Gelukkig dat Rusland tussenkwam en erger voorkwam.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 21:26   #244
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Neen, ik vraag niet om definities. Ik vraag om uw slogans concreet te maken.
Wel, dat je door de emotionele kaart te trekken, dit conflict geen dienst bewijst. Uiteindelijk moet je onderhandelen, deze weg levert alleen maar menselijk leed op. Wapens opsturen is we heel cynisch me dunkt. Op lange termijn komt deze realiteit naar boven en kan dit ons zuur opbreken aangezien we nu zo hameren op moraliteit.
Oud 9 maart 2022, 21:41   #245
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik identificeer mij niet met de EU, Belgie of Vlaanderen. Ik kies liever zelf een verhaal om in te geloven. Staten zijn er, naar mijn inziens, niet voor de burger, eerder om de burger te gebruiken. Dus van zelfhaat is absoluut geen sprake.
Ik loop, net als U, onder géén enkele vlag.
Oud 9 maart 2022, 21:42   #246
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat je door de emotionele kaart te trekken, dit conflict geen dienst bewijst. Uiteindelijk moet je onderhandelen, deze weg levert alleen maar menselijk leed op. Wapens opsturen is we heel cynisch me dunkt. Op lange termijn komt deze realiteit naar boven en kan dit ons zuur opbreken aangezien we nu zo hameren op moraliteit.
En u gelooft dat er vanuit Europa niet voor dialoog wordt gepleit achter de schermen? Waarom denkt u dat Macron en Scholz met Putin hebben gebabbeld? Ik ben zeker dat er ook op Zelensky druk wordt gezet om het niet tot in het extreme door te trekken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 21:44   #247
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist het omgekeerd: het Westen stookt of pookt niet in Oekraïne. Het Westen komt naar Oekraïne, omdat de Oekraïners daar zelf om vragen. Wel is er iemand in het Kremlin die gefrustreerd geraakt en juist daarom begint te stoken in Oekraïne.

De NAVO is geen bezettingsmacht, maar een alliantie. Schijnbaar weet u dat nog niet eens.
De NAVO is niets anders dan een bezettingsmacht. Eentje met 750 militaire nederzettingen, verspreid over de gehele wereld. Eentje die ontstaan is door chantage, omkoperij, rechtstreekse of onrechtstreekse druk, leugens, censuur en propaganda.

Het is weer een zoveelste vlag om onder te lopen. Nu eentje van de militaire soort.

In "de snotvalling" begrepen we mekaar, Jan, maar in dit onderwerp is er helaas weinig common ground.
Oud 9 maart 2022, 21:49   #248
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De NAVO is niets anders dan een bezettingsmacht. Eentje met 750 militaire nederzettingen, verspreid over de gehele wereld. Eentje die ontstaan is door chantage, omkoperij, rechtstreekse of onrechtstreekse druk, leugens, censuur en propaganda.

Het is weer een zoveelste vlag om onder te lopen. Nu eentje van de militaire soort.

In "de snotvalling" begrepen we mekaar, Jan, maar in dit onderwerp is er helaas weinig common ground.
Zucht. Ik ben heel content dat de NAVO Belgie "bezet". Ik ben vrij zeker dat ook de Baltische staten daar bijzonder content mee zijn, en zoals blijkt vinden de Finnen het nu jammer dat zij niet door de NAVO "bezet" worden.
Oud 9 maart 2022, 21:57   #249
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht. Ik ben heel content dat de NAVO Belgie "bezet". Ik ben vrij zeker dat ook de Baltische staten daar bijzonder content mee zijn, en zoals blijkt vinden de Finnen het nu jammer dat zij niet door de NAVO "bezet" worden.
Persoonlijk zie ik de huidige Vlaamse en Belgische staat als bezetter van dit grondgebied. In de huidige navo zie ik ook niet veel goeds meer.
Oud 9 maart 2022, 22:02   #250
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Rudy, je kan toch niet ontkennen dat de Navo de voorbije 20 jaar met 11 landen is opgeschoven richting Rusland? Oekraïne was de druppel teveel om de Russen een excuus te geven om in te grijpen.
Juist ja. En die 11 landen die er zich bij aangesloten hebben zijn praktisch allemaal landen die het “geluk” hadden door de Sovjets in 1945 van de Nazi’s verlost te worden om dan prompt een Sovjetonderdanige communistische regering door de strot geramd te krijgen. Van vrije verkiezingen met meerdere partijen was absoluut geen sprake, ondanks het aandringen van de geallieerden op de conferentie van Potsdam in1945. Het moest verlopen zoals Moskau het wilde. En dat gedurende zomaar eventjes 44 jaar! Die landen hebben na de implosie van het Sovjet dwangregime in 1991 als een van de eerste maatregelen zelf het Nato-lidmaatschap gevraagd, de Baltische staten op kop. Want ondanks het feit dat het Sovjet-regime in elkaar gestuikt was vertrouwden die landen het niet.
En zeggen dat er al die jaren bij ons oenen waren die zich t.a.v. die Sovjet-dwang als volleerde collabo’s gedroegen. Sommigen beweerden zelfs dat de mensen het in die dwangregimes beter hadden en meer vrij waren dan wij in het Westen. Ik heb er ook zo gekend. Eentje ging elk jaar “op bedevaart” naar de DDR, hij vond het er toch zooo leuk. Wanneer in November 1989 eindelijk de Berlijnse muur het begaf was er een andere die luid kraaide dat “ze het zich wel zouden beklagen”.

Laatst gewijzigd door quercus : 9 maart 2022 om 22:06.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 22:04   #251
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop, net als U, onder géén enkele vlag.
Same here.
Velen denken ook dat als ik naar een predikant luister, die 100% volg enzo. Maar dat is niet zo. Ik heb voorkeuren en luister graag naar Amerikaanse predikanten, maar het is niet omdat zij zich vaccineren ik die ineens ga volgen hoor.
Ik denk nog zelfstandig en vaar onder een piratenvlag.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 22:08   #252
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Juist ja. En die 11 landen die er zich bij aangesloten hebben zijn praktisch allemaal landen die het “geluk” hadden door de Sovjets in 1945 van de Nazi’s verlost te worden om dan prompt een Sovjetonderdanige communistische regering door de strot geramd te krijgen. Van vrije verkiezingen met meerdere partijen was absoluut geen sprake, ondanks het aandringen van de geallieerden op de conferentie van Potsdam in1945. Het moest verlopen zoals Moskau het wilde. En dat gedurende zomaar eventjes 44 jaar! Die landen hebben na de implosie van het Sovjet dwangregime in 1991 als een van de eerste maatregelen zelf het Nato-lidmaatschap gevraagd, de Baltische staten op kop. Want ondanks het feit dat het Sovjet-regime in elkaar gestuikt was vertrouwden die lande het niet.
En zeggen dat er al die jaren bij ons oenen waren die zich t.a.v. die Sovjet-dwang als volleerde collabo’s gedroegen. Sommigen beweerden zelfs dat de mensen het in die dwangregimes beter hadden en meer vrij waren dan wij in het Westen. Ik heb er ook zo gekend. Eentje ging elk jaar “op bedevaart” naar de DDR, hij vond het er toch zooo leuk. Wanneer in November 1989 eindelijk de Berlijnse muur het begaf was er een andere die luid kraaide dat “ze het zich wel zouden beklagen”.
Dus wat doe je dan best na zo een periode? Verzoening, de navo had toen moeten omgevormd worden en vooral demilitariseren van Oost en West. Maar Amerika zag dat niet zitten..

Laatst gewijzigd door Loki : 9 maart 2022 om 22:17.
Oud 9 maart 2022, 22:12   #253
quercus
Secretaris-Generaal VN

Smile

Citaat:
't Is dat de Russen zo'n goeie praters zijn he! Het veiligheidsargument is een schijnargument. Waar het Putin om gaat is machtsuitbreiding en invloedsfeer. Die heeft niets te winnen bij bilaterale gesprekken aangezien de "partij in het midden" duidelijk toenadering zoekt tot het Westen. Daar kan Rusland enkel beschadigd uitkomen.

Dus wat Doet Putin: vol in de aanval gaan met het idee dat de rest van de wereld dat wel zal acccepteren. Is dat even anders gelopen.....
Het enige wat Adolf Vladimirowitsch Putler wil is dat Rusland opnieuw volledige zeggenschap krijgt over alle gebieden waar ooit de Sovjet-Unie de plak zwaaide. Blijkbaar vindt hij dat de huidige Russische Federatie wat te klein uitvalt.
Oud 9 maart 2022, 22:16   #254
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat Adolf Vladimirowitsch Putler wil is dat Rusland opnieuw volledige zeggenschap krijgt over alle gebieden waar ooit de Sovjet-Unie de plak zwaaide. Blijkbaar vindt hij dat de huidige Russische Federatie wat te klein uitvalt.
Als hij dat al zou willen, is het omdat hij van ons meerdere dikke middelvingers heeft gekregen.
Oud 9 maart 2022, 22:18   #255
gunter5148

Standaard

Citaat:
Hoe kom je tot besluit? Want het is puur giswerk en angstzaaierij.

Iets wat je met de snotvalling ook leuk vond om te doen hé.
Oud 9 maart 2022, 22:20   #256
gunter5148

Standaard

Citaat:
We zouden de proef op de som kunnen stellen, en "den dwaail" morgen laten zeggen op een persconferentie dat "België" uit de navo stapt.

Never gonna happen, zelfs niet als we het ZOUDEN WILLEN.

Dus, jazeker. België is bezet door de navo. Allez, "België" het stuk grond tussen Frankrijk en Duitsland, dat er vaag uitziet als een driehoek.

Een bufferstaat zonder eigen zeggenschap, eigenlijk.

Zoals Oekraïne.

Maar die idioten "kozen" TOCH een kant

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2022 om 22:22.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 22:20   #257
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus wat doe je dan best na zo een oeriode? Verzoening, de navo had toen moeten omgevormd worden en vooral demilitariseren van Oost en West. Maar Amerika zag dat niet zitten..
Niet alleen Amerika zag dit niet zitten. Alle niet-communistische politieke partijen wensten zich niet uit te kleden om het grimmige Sovjet regime plezier te doen. En de onderdrukking van de arbeidersopstand in Oost-Berlijn in 1953, de Hongaarse opstand in 1956, de onderdrukking van de Praagse Lente in 1968 hebben bewezen dat de Amerikanen en de West-Europeanen het gelijk aan hun kant hadden. Allemaal revoltes tegen de Russische dwingelandij die telkens bloedig met panzers onderdrukt werden.
Oud 9 maart 2022, 22:22   #258
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus wat doe je dan best na zo een periode? Verzoening, de navo had toen moeten omgevormd worden en vooral demilitariseren van Oost en West. Maar Amerika zag dat niet zitten..
Dat is volgens mij bijzonder naief. Hadden we dat gedaan dan had Putin hoogstwaarschijnlijk de Baltische staten een paar jaar terug al terug afgesnoept en Polen zou niet veel later volgen. Het enige wat hem tegenhoudt is net de NAVO.

Het Westen heeft geprobeerd de banden met Rusland aan te halen door de economieen met elkaar te doen verstrengelen, Duitsland op kop. Maar nu zien we klaar en duidelijk dat ook dat niet schijnt te werken.

Tot op zekere hoogte is reflectie en zelfkritiek goed, maar in dit geval vind ik het bijzonder ongepast. We hebben te maken met een brutaal regime dat expansionistisch te werk gaat, daar zijn geen excuses voor te vinden.
Oud 9 maart 2022, 22:26   #259
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volgens mij bijzonder naief. Hadden we dat gedaan dan had Putin hoogstwaarschijnlijk de Baltische staten een paar jaar terug al terug afgesnoept en Polen zou niet veel later volgen. Het enige wat hem tegenhoudt is net de NAVO.

Het Westen heeft geprobeerd de banden met Rusland aan te halen door de economieen met elkaar te doen verstrengelen, Duitsland op kop. Maar nu zien we klaar en duidelijk dat ook dat niet schijnt te werken.

Tot op zekere hoogte is reflectie en zelfkritiek goed, maar in dit geval vind ik het bijzonder ongepast. We hebben te maken met een brutaal regime dat expansionistisch te werk gaat, daar zijn geen excuses voor te vinden.
Dit hadden we met Jeltsin moeten regelen!
Oud 9 maart 2022, 22:26   #260
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de NATO u persoonlijk zo veel last bezorgt kun je misschien eens overwegen om uit te wijken naar Venezuela. Of nog beter: Noord-Korea.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be