![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou uw mandje maar voor u... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed werk van de politie. Geef ze opslag!
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn groteske suggestie om de dealers gerust te laten (daar komt het op neer...) en alle energie te steken in wat briefjes te sturen naar gebruikers om die te couilloneren is geen vooruitgang, maar een oproep tot regressie. De enige landen die vooruitgaan, zijn landen zoals Portugal waar individueel gebruik toegelaten is, en handel illegaal blijft. Als men Luyckx zijn onnozele suggestie massaal zou toepassen, dan gaat 90% van de opsporingscapaciteit van de politie naar futiliteiten : jointjes rokers. De zuid-amerikaanse kartels en de mocro-maffia uit antwerpen gaan dat fan-tas-tisch vinden. Terwijl de flikken hun dagen vullen met jointjes rokers te kloten, kunnen zij dan ongestoord hun business voeren.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 augustus 2022 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er moet op alle fronten gevochten worden. Ook voor minder prioritaire frontjes. Specifiek voor de kleine dealers dus ook. Ik pleit om die deftig te kunnen vangen met fake bestellingen. Anonieme flikken die dus een verkoop mogen uitlokken. Zelfs negen keer gewoon aankopen en betalen, en de tiende keer een grote bestelling doen zogezegd om mee te nemen op vakantie. Baf, geld kwijt, drugs kwijt, weekje brommen en hop naar de volgende.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herhaling: als er iemand denkt dat die criminelen ineens alle lucratieve zaakjes gaan opgeven door een eventuele legalisering van de soft drugs,
vergeet het dan maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan (en moet...) de politie zich concentreren op echt belangrijke zaken : de import van containers met hard drugs via de haven. Want dat heeft niets te zien met wat coke heads of jointjes paffers, maar alles met maffia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dat deel van het bevoorradingsnetwerk crimineel zou zijn ? Maar dat is het toch enkel en alleen maar omdat het er wel moet zijn en het illegaal verklaard is he ! De kleinverdeler en verbruiker "legaal" maken, en de producenten en groothandelaren buiten de wet stellen, is totaal absurd: dat gaat samen. Stel U voor dat het drinken van bier, het bezitten van kleine hoeveelheden bier, het verkopen van kleine hoeveelheden bier perfect legaal is, en dat er een enorme vraag naar bier is, maar dat men verklaart dat bier produceren, en bier groothandel, illegaal is. Dan gaat men "vaststellen" dat er nogal wat illegale criminaliteit is in het netwerk dat de kleinverdelers bevoorraadt, die nochtans "legaal" bezig zijn... En die "vaststelling" zou dan een "reden" zijn om de grootverdelers en brouwers verder illegaal te houden, want ze "zijn" het illegale stuk van de logistieke ketting. Waanzinniger kan moeilijk he. Oftewel is bier kopen en drinken legaal, en dan is zowel het drinken, kopen, kleinverdelen ervan legaal als de groothandel en de productie ervan legaal is. Oftewel is alles illegaal omdat de finaliteit illegaal is: bier drinken. Maar zeggen dat de finaliteit OK is, en de kleinverdeler OK zijn, maar dat de rest van de logistieke ketting illegaal gemaakt moet worden omdat ze dan illegaal zou zijn, dat is absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel doden hebben die politici na hun collaboraties op hun naam? Rechtsteeks en onrechtstreeks? Miljoenen man! MILJOENEN!
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 25 augustus 2022 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de strategie "the war on drugs" is, moet men inderdaad alle fronten en frontjes aanpakken. Maar ik vrees dat "the war on drugs" een verhaal van een aangekondigde mislukking wordt. Kijk naar elke strijd tegen illegale drugs...de criminelen houden het even lang vol als de bestrijders. En vangt men een aantal criminelen of crimineeltjes, dan staan er 10 klaar om voor de vacante positie te vechten. Het verdienmodel voor criminelen kapot maken is het enige manier om de drugscriminaliteit te stoppen.
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een VTM nieuwsuitzending over een bouwvakker die naar het schijnt al jaren cocaïne gebruikt had of het nog steeds gebruikt ging men het gebruik van die 'witte producten' precies verschonen. (zelf niet gezien die uitzending)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() Kunnen we geen terrein buiten de stad open stellen waar we gedogen dat drugscriminelen 's nachts geschillen bijleggen?
Zoets gelijk een Homobos, maar dan voor Noord Afrikaanse drugdealers
![]() |
#253 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Den Burgemeester is dan wel goed uitgerust van zijn vakantie, maar zijn kijk op drugsproblemen blijft voor 100% gericht op repressie. (naast de obligate Calimero-attitude om steeds maar naar anderen te wijzen, maar dat zijn we gewoon van hem) Citaat:
Hij verzet zich met hand en tand tegen legalisering van gebruik en bezit voor privé gebruik. Dan ben je gedoemd om te blijven voort ploeteren, kostbare politietijd te verspillen in nutteloze beteugeling van straatverkoop van drugs. Jammer... Terwijl er in zijn interview ook een aantal heel terechte vragen en suggesties staan... Maar als een visie is : "laat mij voortdoen met wat al 10 jaar niets oplevert, zelfs nog met méér middelen, en laat het federale daar ook nog een schep bijdoen. En néén, zeker geen legalisering" dan vrees ik dat hij predikt in de woestijn. Ik vind bv zijn pleidooi voor die nieuwe wetgeving om de macht van een burgemeester te vergroten zeer terecht. Die moet idd meer macht hebben om drugsgerelateerde panden en handelszaken te sluiten. En niet alleen tijdelijk zoals nu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik lees ook een hoop onwaarheden. De legalisering van Cannabis in Nederland heeft dus voor een wereldprobleem met drugs gezorgd. Neen beste heer De Wever....hier gaat u de mist in. En zijn pleidooi voor meer directe macht, dicht bij het gebeuren is terecht als dit kan binnen alle wettelijke en grondwettelijke bepalingen is totaal terecht. Ook zijn vraag naar grotere efficientie bij de betrokken diensten en instellingen is meer dan gerechtvaardigd. Maar idd zijn starheid na 10 jaar kompleet falen (het is in die 10 jaar alleen maar erger geworden) is stuitend. En wie na tien jaar nog moet verwijzen naar het verleden om zijn resultaatloosheid te verklaren...die heeft gefaald en is eigenlijk mislukt. Als we na 10 jaar dit niet mogen besluiten als we zien dat de parasiet is uitgegroeid tot een volwassen zich snel voortplantende Alien ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, dat is niet mijn visie op de taak van de overheid. Die moet niet zeggen: "beste burgers, vanaf vandaag mag u zich vergiftigen met x aantal ipv met maar twee legale drugs" of risico lopen van automobilisten met drugs in hun kloten te ontmoeten ... enz. enz. Ik aanvaard het bestaan van andere visies, maar pleit toch zwaar voor de strengere standpunt-inname. We hebben het parlement om erover te beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart met godsdienstoorlogen.
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
|
![]() DS:
"Een sushizaak in de Kerklei in Brecht heeft vrijdagnacht zware schade opgelopen na twee explosies. Een deel van de glazen gevel van het afgesloten terras sneuvelde door de impact." https://www.standaard.be/cnt/dmf20220827_92481631 |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag wordt het niet Gods naam gedaan maar in die van u en mij.
Ze moeten ons wel massaal voor de zot houden en draconisch censuur toepassen om het zover te krijgen, dat terzijde.