![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ga dat eens vertellen aan de inwoners van Kraainem en Linkebeek
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom waarschijnlijk dat nauwelijks 5% Nederlands spreekt.
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'port of Antwerp Bruges': https://www.portofantwerpbruges.com/ 'Antwerp 10 miles: https://agantwerp10miles.be/- Uwe grote manitou doet niks aan de bescherming van, 'onze cultuur' zoals gij dat noemt in Antwerpen. En dan wilt gij (EN oze Wiite) zo iemand als leider en bezieler van een onafhankelijk Vlaanderen. Flaminganten dragen niet alleen oogkleppen. Zij hebben precies figurulijk ook nog veel stront in hun ogen. Zever niet over bescherming van 'onze cultuur'. Dat is gewoon een schaamlapje dat gij en uw politieke vrienden gebruiken/misbruiken om macht te veroveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ons ook beloofd was door de Belgicisten ,maar wat nooit gerealiseerd werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je het licht vd zon ontkennen ??
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je die vraag nog moet stellen, dan is het hopeloos: een stomme stakker als ik zal het je niet uitgelegd krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(*) voor Pajoske : ons Maaslands ![]() En net zoals je niemand kunt/mag verbieden om engels te praten gaat dat ook niet voor frans. De bestaande regels zijn logisch : nederlands op de werkvloer, vrij taalgebruik in het privé leven, nederlands in communicatie ts overheid & de burger. Het zijn enkel de taal-talibans die winkeluitbaters en hun klanten gaan couilloneren omwille van wat reclame die dan nog perfect legaal is. Doet ietwat denken aan de religieuze zedenpolitie in Iran die vrouwen afmot omdat ze geen hoofdvod dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe gaat dat dan konkreet in zijn werk, volgens U ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 september 2022 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is tegenwoordig de normale praktijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociaal verplichten, dat is al andere koek. De taalstrijd is ontstaan uit de verplichting die sociaal opgelegd werd aan Vlamingen om een beetje vooruit te kunnen komen in het leven. Het allerleukste vind ik wel dat het nu onmogelijk is geworden om (jonger dan 50 of 60) Vlamingen te verplichten om Frans te spreken. Ze kunnen het niet meer, die jongere Vlamingen. Er komt niet één zin meer uit zonder hakkelen of blokkeren. Ik vond het Frans van Maggie De Block al "eigenaardig", niet in het minst omdat ze toch dicht bij de taalgrens woont ... bla bla ... Jonge politici van alle partijen die politiek doorgroeien op opgroeien in het Vlaams parlement ... zie je ze zich al ontplooien voor het federale, bijvoorbeeld in regeringsonderhandelingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN