Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2022, 05:57   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Waarom moeten de Russen het ontkennen? Gewoon het kraantje dicht en dan kunnen ze onderhandelen om het eventueel terug open te draaien. Nu de leiding kapot is hebben ze niets meer om mee te onderhandelen, de leiding is waarschijnlijk zelfs niet meer te herstellen.

De Russen hebben enkel nadelen aan die sabotage.
"De Russen" doet alsof het 1 enkel blok zou zijn, en er ginder geen tegenstrijdigheden kunnen bestaan. Men kan redenen bedenken waarom de Russen dit doen. Dat wil niet zeggen dat de Russen het gedaan hebben, maar er kunnen redenen zijn.

1) het framen van Amerikanen, om de EU en de VS uit elkaar te spelen

2) het "hard" spelen, en de Duitsers en de EU diets maken dat ze zelfs niet moeten hopen op een oplossing van het conflict om terug gas te krijgen of zo. Kortom, proberen zo hard mogelijk en zo zeker mogelijk Duitsland en de EU deze winter "te treffen" om op dit cruciale moment, de EU te demoraliseren, en alle hoop op gas weg te nemen met zekerheid.

3) Een interne affaire, waarbij er onenigheid zou zijn over het dicht doen van de kraan, en kwiebussen die heel pro de kraan dicht zijn, het op HUN manier doen.

4) Weer zo een stomme stoot van een zotte kwiebus zoals de inval van Oekraine er een was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 05:59   #242
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

5) Rusland probeert hiermee het initiatief terug te winnen en de focus te verleggen van de verliezen in Oekraïne.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 06:33   #243
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"De Russen" doet alsof het 1 enkel blok zou zijn, en er ginder geen tegenstrijdigheden kunnen bestaan. Men kan redenen bedenken waarom de Russen dit doen. Dat wil niet zeggen dat de Russen het gedaan hebben, maar er kunnen redenen zijn.

1) het framen van Amerikanen, om de EU en de VS uit elkaar te spelen

2) het "hard" spelen, en de Duitsers en de EU diets maken dat ze zelfs niet moeten hopen op een oplossing van het conflict om terug gas te krijgen of zo. Kortom, proberen zo hard mogelijk en zo zeker mogelijk Duitsland en de EU deze winter "te treffen" om op dit cruciale moment, de EU te demoraliseren, en alle hoop op gas weg te nemen met zekerheid.

3) Een interne affaire, waarbij er onenigheid zou zijn over het dicht doen van de kraan, en kwiebussen die heel pro de kraan dicht zijn, het op HUN manier doen.

4) Weer zo een stomme stoot van een zotte kwiebus zoals de inval van Oekraine er een was.
Nu stel je me teleur.

De media is te hard bezig de Amerikanen te beschermen, HLN durfde eerst nog te publiceren dat het de VS kon geweest zijn maar nu zijn ze unaniem dat het de Russen moet zijn, met als reden dat Russen achterlijk zijn.
De VS kan het dan weer niet zijn ‘omdat de Amerikanen dat echt nooit zouden doen omdat het onze vrienden zijn’. Ik overdrijf niet, dat is hun argument.
En dan die verantwoordelijke voor de veiligheid van het kanaal die de telefoon toesmijt wanneer ze hem vragen wie het zou kunnen gedaan hebben.

Het stinkt uren in de wind.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 06:36   #244
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
5) Rusland probeert hiermee het initiatief terug te winnen en de focus te verleggen van de verliezen in Oekraïne.
Welk initiatief winnen ze door hun eigen materiaal kapot te maken en dus ook hun onderhandelingspositie? Nu zijn ze niets meer met die leidingen, ik zie het voordeel niet.
Oud 29 september 2022, 06:38   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu stel je me teleur.

De media is te hard bezig de Amerikanen te beschermen, HLN durfde eerst nog te publiceren dat het de VS kon geweest zijn maar nu zijn ze unaniem dat het de Russen moet zijn, met als reden dat Russen achterlijk zijn.
De VS kan het dan weer niet zijn ‘omdat de Amerikanen dat echt nooit zouden doen omdat het onze vrienden zijn’. Ik overdrijf niet, dat is hun argument.
En dan die verantwoordelijke voor de veiligheid van het kanaal die de telefoon toesmijt wanneer ze hem vragen wie het zou kunnen gedaan hebben.

Ik denk dat het de VS niet is, omdat ik NIET denk dat de vriendschap van de VS voor de EU ZODANIG GROOT is dat ze ons zo hard willen helpen met eigen imago schade. Maar kom, ik kan mij vergissen, misschien zijn het veel betere vrienden dan we dachten.

Het is dus andersom: als het ECHTE vrienden zijn, blazen ze die pijp op. Wij hebben absoluut NODIG dat die pijp opgeblazen wordt, om uit onze verslaving, waanzin en chanteerbaarheid verlost te worden.

Maar de imago schade voor de VS zou enorm zijn, want zoals een junkie gaan wij gemeen om ons heen slaan omdat we ons spuitje niet meer hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2022 om 06:40.
Oud 29 september 2022, 06:49   #246
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk initiatief winnen ze door hun eigen materiaal kapot te maken en dus ook hun onderhandelingspositie? Nu zijn ze niets meer met die leidingen, ik zie het voordeel niet.
Het voornaamste argument om de Russen vrij te spreken is dat het gelukt is Dit is een goed gelukte operatie zonder kemels. Zijn we van de Russen niet gewoon...

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2022 om 06:49.
Oud 29 september 2022, 07:05   #247
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het voornaamste argument om de Russen vrij te spreken is dat het gelukt is Dit is een goed gelukte operatie zonder kemels. Zijn we van de Russen niet gewoon...
Hun eigen extreem duur materiaal opblazen lukt ze wel goed, een tank de rivier overkrijgen is er teveel aan.

Er is 0,0 voordeel voor de Russen, ik begrijp niet dat dit zo algemeen gepropageerd wordt. Ik begrijp het natuurlijk wel, propaganda, maar dat er zoveel mensen in mee gaan.
De VRT: het zijn de Russen want ze willen de oorlog open trekken naar de EU, door hun eigen materiaal te bombarderen. Ja ja
De VS kan het volgens hen technisch wel gedaan hebben maar die zijn onze bondgenoten, dus dat kan niet. Niettegenstaande de VS al 10 jaar vecht tegen die leidingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...dingen-van-no/

Een land dat in theorie wél in aanmerking komt, is de Verenigde Staten. Zouden het ook de Amerikanen kunnen geweest zijn? "Zij hebben er wel de kennis voor, maar een motief ontbreekt", meent de Kruif. "Europa is hun bondgenoot in deze oorlog én ze zullen Europa ook na de oorlog nog nodig hebben. Dus dat lijkt me onwaarschijnlijk."

De Kruif ziet namelijk een heel duidelijke lijn in wat Rusland de laatste weken doet. "Het valt op dat de Russen er een totale oorlog van willen maken", verklaart hij. "Er is de gedeeltelijke mobilisatie, er zijn de referenda, het spreken over annexatie. Het saboteren van die pijpleiding past in dat plaatje. Ze focussen niet meer alleen op het front, want daar hebben de troepen het moeilijk. De Russen zoeken andere wegen."
Oud 29 september 2022, 07:06   #248
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het de VS niet is, omdat ik NIET denk dat de vriendschap van de VS voor de EU ZODANIG GROOT is dat ze ons zo hard willen helpen met eigen imago schade. Maar kom, ik kan mij vergissen, misschien zijn het veel betere vrienden dan we dachten.

Het is dus andersom: als het ECHTE vrienden zijn, blazen ze die pijp op. Wij hebben absoluut NODIG dat die pijp opgeblazen wordt, om uit onze verslaving, waanzin en chanteerbaarheid verlost te worden.

Maar de imago schade voor de VS zou enorm zijn, want zoals een junkie gaan wij gemeen om ons heen slaan omdat we ons spuitje niet meer hebben.
Ons goedkoop spuitje, de VS levert het spuitje nu aan 3x de prijs via LNG.
Oud 29 september 2022, 07:08   #249
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was me ook duidelijk van bij 't begin. Wonderlijk dat me die evidentie niet direct inzag.

De Israëli's! De Israëli's, dat zijn de echte culprits.
Oud 29 september 2022, 07:15   #250
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat was me ook duidelijk van bij 't begin. Wonderlijk dat me die evidentie niet direct inzag.

De Israëli's! De Israëli's, dat zijn de echte culprits.
Channel eens je inner anti-semiet.
Oud 29 september 2022, 07:34   #251
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu stel je me teleur.

Er zijn nog heel wat nuchter denkenden die tot die conclusie komen. Vandaar binnenkort de 'bewijzen' uiteraard. Een voorproefje:

Naam: IMG_20220929_081606.jpg
Bekeken: 206
Grootte: 158,5 KB

Interessanter is te kijken wat de VS officieel zeggen. Ontkennen ze zwart op wit bij monde van blinken of Biden hier iets mee te maken te hebben of laten ze enkel hun media en wat derderangs figuren wat twijfel zaaien rond Rusland? Noem het circumstantial evidence. Analyseer de officiële statements.

"US secretary of state Antony Blinken has spoken to Danish foreign minister Jeppe Kofod about the “apparent sabotage”, said US state department spokesman Ned Price late on Tuesday. “The United States remains united with our allies and partners in our commitment to promoting European energy security,” he said."

Ik zou graag een ontkenning lezen. Niets van wat Blinken publiek gezegd heeft (voor zover ik lees) kan als een leugen gezien worden moest de VS er achter zitten. Ze liegen niet graag openlijk. Dus er worden woordspelletjes gebruikt of doen ze er het zwijgen toe.

Daarom wil Rusland een security counsel meeting. Om de VS ertoe pogen te brengen hardop te liegen. Type Powell.

Let op vooral op Blinken's of Biden's woorden in de toekomst. De formuleringen zeggen tussen de lijntjes soms meer dan wat eigenlijk gezegd wordt.

Rusland ontkent bij monde van Peskov las ik. Ontkent Blinken? Dat is een goede vraag.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 september 2022 om 07:38.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 07:48   #252
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Interessanter is te kijken wat de VS officieel zeggen. Ontkennen ze zwart op wit bij monde van blinken of Biden hier iets mee te maken te hebben of laten ze enkel hun media en wat derderangs figuren wat twijfel zaaien rond Rusland? Noem het circumstantial evidence. Analyseer de officiële statements.

"US secretary of state Antony Blinken has spoken to Danish foreign minister Jeppe Kofod about the “apparent sabotage”, said US state department spokesman Ned Price late on Tuesday. “The United States remains united with our allies and partners in our commitment to promoting European energy security,” he said."

Ik zou graag een ontkenning lezen. Niets van wat Blinken publiek gezegd heeft (voor zover ik lees) kan als een leugen gezien worden moest de VS er achter zitten. Ze liegen niet graag openlijk. Dus er worden woordspelletjes gebruikt of doen ze er het zwijgen toe.

Daarom wil Rusland een security counsel meeting. Om de VS ertoe pogen te brengen hardop te liegen. Type Powell.

Let op vooral op Blinken's of Biden's woorden in de toekomst. De formuleringen zeggen tussen de lijntjes soms meer dan wat eigenlijk gezegd wordt.

Rusland ontkent bij monde van Peskov las ik. Ontkent Blinken? Dat is een goede vraag.
De VS kan makkelijk liegen, dat is nooit een probleem geweest. Ze zijn enkel nog aan het zoeken naar een reden waarom Rusland zijn eigen materiaal zou geschroot hebben. Het zeewater zou de leiding onherstelbaar maken, die mag op het oud ijzer.
Oud 29 september 2022, 07:54   #253
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS kan makkelijk liegen, dat is nooit een probleem geweest. Ze zijn enkel nog aan het zoeken naar een reden waarom Rusland zijn eigen materiaal zou geschroot hebben. Het zeewater zou de leiding onherstelbaar maken, die mag op het oud ijzer.
Ergens weet iemand exact wat er gebeurd is. Er IS een objectieve waarheid in dit verhaal. En we zullen die nooit “weten.”
Oud 29 september 2022, 08:00   #254
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het moet greenpeace en de groene zijn die het opgeblazen hebben, zij zitten al gans de tijd te dansen op tafel, en de enige manier waarop ze TinneVDS gaan bekeren van haar kernuistap-gasinstap dogma is de gasleidingen opblazen... We danken allemaal Tinnen voor haar initiatief
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 08:02   #255
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ergens weet iemand exact wat er gebeurd is. Er IS een objectieve waarheid in dit verhaal. En we zullen die nooit “weten.”
Ooit wel, die dingen komen uit met de tijd. Uiteindelijk zijn hier honderden mensen van op de hoogte, misschien zelfs duizenden. Drones van de Navy, opdracht van CIA en de top wordt ook op de hoogte gehouden en alles wordt top geheim op papier gezet. Veel radertjes waar iets kan mislopen in de komende jaren en decennia. Maar wel te laat, dat wel.
Oud 29 september 2022, 08:03   #256
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het moet greenpeace en de groene zijn die het opgeblazen hebben, zij zitten al gans de tijd te dansen op tafel, en de enige manier waarop ze TinneVDS gaan bekeren van haar kernuistap-gasinstap dogma is de gasleidingen opblazen... We danken allemaal Tinnen voor haar initiatief
Zonder gas geen alternatieve energie, de groene gekkies zie ik toch niet als daders.
Oud 29 september 2022, 08:10   #257
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dis nogal wiedes en bijna met zekerheid het werk van Rusland.
Ook uw post over het feit dat Rusland zijn eigen materiaal toch niet zou slopen is dwaas, gezien de plannen van Europa om ze snel mogelijk onafhankelijk te worden van Rusland voor energie. Die leiding zou dus in de toekomst totaal nutteloos worden voor Rusland.

Nee, het lijkt eerder een ultieme poging van Poetin om Europa economisch compleet te ontwrichten, zodat de steun voor Oekraïne stopt en ze niet nog meer terrein verliezen.

Het moge duidelijk zijn dat Poetin razend en bijzonder gefrustreerd is door de afgang op het terrein door het machtige Russische leger enerzijds en anderzijds doordat hij gedwongen is mobilisatie uit te roepen die zijn eigen positie in gevaar brengt.
Oud 29 september 2022, 08:14   #258
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ook uw post over het feit dat Rusland zijn eigen materiaal toch niet zou slopen is dwaas, gezien de plannen van Europa om ze snel mogelijk onafhankelijk te worden van Rusland voor energie. Die leiding zou dus in de toekomst totaal nutteloos worden voor Rusland.

Nee, het lijkt eerder een ultieme poging van Poetin om Europa economisch compleet te ontwrichten, zodat de steun voor Oekraïne stopt en ze niet nog meer terrein verliezen.

Het moge duidelijk zijn dat Poetin razend en bijzonder gefrustreerd is door de afgang op het terrein door het machtige Russische leger enerzijds en anderzijds doordat hij gedwongen is mobilisatie uit te roepen die zijn eigen positie in gevaar brengt.
de redenering is logisch: geen energie is geen economie, geen economie is geen geld om te vechten...

ik hoop dat dankzij dat gigantisch gaslek en geoengineering wij ook een goeie opwarming beleven deze winter... #crossmyfingers..

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2022 om 08:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2022, 08:19   #259
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Channel eens je inner anti-semiet.
De welke? De Arabische of de Joodse?
Oud 29 september 2022, 08:21   #260
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

De leiding lag al stil door sancties van de VS, door NS1 op slechts 20% te zetten en af te sluiten voor onderhoud probeerde Rusland NS2 operatief te krijgen. Ze zijn hier al 10 jaar mee bezig en de VS vecht hier al 10 jaar tegen.

Dat ze dan gewoon het kraantje toedraaien, ik zie echt het nut niet om hun enige onderhandelingspositie zelf op te blazen. Te belachelijk om ook maar aan te denken en toch zie je het in elke krant, de propaganda draait op volle toeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be