Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2022, 18:15   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...rotingstekort/

De Knack gaat onverdroten verder, seffens overweeg ik nog om mij opnieuw te abonneren.

‘Geijkte kanalen’ tonen aan: De Croo maakte geen opmerkingen bij groter begrotingstekort

Ook in de ‘geijkte kanalen’ formuleerde het kabinet van premier Alexander De Croo geen opmerkingen bij het grotere begrotingstekort. Dat blijkt uit de communicatie waarnaar de premier verwijst en die Knack nu integraal publiceert.

Het kabinet van premier Alexander De Croo (Open VLD) maakte geen enkele opmerking bij de tabellen en cijfers in de toelichting van de begroting, die door staatssecretaris van Begroting Eva De Bleeker (Open VLD) op 10 november werd verspreid. Dat blijkt uit de mail met daarin alle opmerkingen en correcties, die het kabinet-De Croo op woensdag 9 november stuurde naar het kabinet-De Bleeker. Knack kreeg die mail te pakken,

Klik, lees en geniet.
Zelfs op de "geijkte" kanalen zijn er geen opmerkingen!!!!
Toch wel, deze:

Citaat:
Er worden ook tikfouten opgemerkt, bijvoorbeeld in deze zin: ‘de welvaart in België veilig te stelen voor de komende generaties’. Het kabinet merkt terecht op: ‘Stellen niet stelen’, gevolgd door een smiley.

De Bleeker is een veel te eerlijk meiske om in de politiek te blijven !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 18:25   #242
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of ze vliegen buiten he

Voor jou is het dus prima dat De Croo liegt, dat de begroting oftewel fouten bevat, oftewel een sjoemelwerk is, en dat men dus oftewel klooiwerk tot over de eindstreep laat komen, dan wel juist werk dat het sjoemelen aangeeft, op het laatste moment moet wegmoffelen en de klokkenluider buitengooien, want tenslotte maken enkel die mensen begrotingen op, dus alle anderen moeten hun bakkes houden ?

Het was bijvoorbeeld heel eenvoudig: wilde je geen gigantisch slechte begroting, ga dan niet gooien met geld dat je niet hebt en ga de economie geen 2 jaar opblazen omdat een bende zotte dokters aan groep think doet, he.

Ik geef toe dat het niet eenvoudig was toen want ze waren overal zot geworden, maar kom: er WAS een opportuniteit voor goed beleid toen: NIET ONNOZEL DOEN, en niet met de waanzin meedoen.

Gemiste kans he, heel heel heel dure gemiste kans.

En ja, nu zit je met het puin dat toen aangekondigd werd.
De Croo pareert met gemak zulke steriele en wat goedkope populistische en sloganeske kritiek. Vooral als ze komt van mensen die niet regeren (De Wever en Co):

"We hebben wél maatregelen genomen voor het arbeidsmarktbeleid. Deze regering is nu twee jaar aan zet en in die periode is de werkgelegenheidsgraad fors gestegen. We hebben het aantal flexijobs uitgebreid, we hebben ervoor gezorgd dat studenten meer mogen werken… De Wever reageert voor hij gezien heeft wat we beslist hebben. Dat is niet fair.”

De premier gaf wel toe dat ze niet alle gewenste hervormingen hebben kunnen doorvoeren. “Maar we zitten in volle crisis”, zo verklaarde hij. “De tweede kort na elkaar al. Dan kan je niet alles doen. Dan moet je prioriteiten stellen. En wij hebben ervoor gekozen om de mensen door de crisis te helpen. Wat hadden we anders moeten doen? Tegen de bakkers en de slagers moeten zeggen: ga maar overkop? Tegen de mensen met een torenhoge energiefactuur: blijf maar in de kou zitten?”. "

(Het Nieuwsblad)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 18:30   #243
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Croo pareert met gemak zulke steriele en wat goedkope populistische en sloganeske kritiek. Vooral als ze komt van mensen die niet regeren (De Wever en Co)
Nog eens, als het idee is dat iemand die regeert, geen opmerkingen te krijgen heeft van mensen die niet regeren (dus "aan wal staan") dan heb je het perfecte recept voor een dictatuur he.

Citaat:
[i] We hebben wél maatregelen genomen voor het arbeidsmarktbeleid. Deze regering is nu twee jaar aan zet en in die periode is de werkgelegenheidsgraad fors gestegen. We hebben het aantal flexijobs uitgebreid, we hebben ervoor gezorgd dat studenten meer mogen werken… De Wever reageert voor hij gezien heeft wat we beslist hebben. Dat is niet fair.”
Calimero. Het is hoogwater, en de burgemeester van Oostende heeft net zijn ambt opgenomen, dus is het de burgemeester die het water doet stijgen.

Citaat:
De premier gaf wel toe dat ze niet alle gewenste hervormingen hebben kunnen doorvoeren. “Maar we zitten in volle crisis”, zo verklaarde hij. “De tweede kort na elkaar al. Dan kan je niet alles doen.
Kortom, het is eigenlijk een puinhoop. En we hebben die eerste crisis als grote jongens zelf helemaal veroorzaakt (het corona zottekesspel).

Een goed deel van de problemen met de electriciteitsvoorziening komt van het sluiten van kerncentrales he. Dat is effectief onder zijn beleid gebeurd (hoewel het van ver komt, zijn de coalitiepartners die dat destijds in gang gezet hebben, allemaal nu ook in de regering en hebben ze zelfs doel 3 stilgelegd).

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 18:32.
Oud 16 december 2022, 18:31   #244
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eens, als het idee is dat iemand die regeert, geen opmerkingen te krijgen heeft van mensen die niet regeren (dus "aan wal staan") dan heb je het perfecte recept voor een dictatuur he.

Calimero. Het is hoogwater, en de burgemeester van Oostende heeft net zijn ambt opgenomen, dus is het de burgemeester die het water doet stijgen.

Kortom, het is eigenlijk een puinhoop. En we hebben die eerste crisis als grote jongens zelf helemaal veroorzaakt (het corona zottekesspel).
Ja ja, leg het maar uit. Vanuit uw zetel dan.
Oud 16 december 2022, 18:33   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja, leg het maar uit. Vanuit uw zetel dan.
Nog eens: mogen enkel bestuurders kritiek geven op slecht beleid ? Dan zit je in een dictatuur he.

Ik HEB destijds gezegd wat men diende te doen: qua kernenergie heb ik dat in 2008 al geschreven ; qua zottigheden wat corona betreft heb ik dat op 17 maart 2020 geschreven. DAT was in elk geval 100 keer beter beleid geweest dan wat die kwiebussen doen he.
Oud 16 december 2022, 18:42   #246
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eens: mogen enkel bestuurders kritiek geven op slecht beleid ? Dan zit je in een dictatuur he.

Ik HEB destijds gezegd wat men diende te doen: qua kernenergie heb ik dat in 2008 al geschreven ; qua zottigheden wat corona betreft heb ik dat op 17 maart 2020 geschreven. DAT was in elk geval 100 keer beter beleid geweest dan wat die kwiebussen doen he.
Juist ja, vanuit uw luie zetel dan.

En natuurlijk moogt u kritiek geven. Ik zou zelfs durven zeggen: u moet kritiek geven als u dit denkt te moeten doen. Alleen blijf ik zeggen: de beste stuurlui staan aan wal, maar .... ze varen nooit en hebben nog nooit een schip bestuurd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:46.
Oud 16 december 2022, 18:49   #247
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En natuurlijk moogt u kritiek geven. Ik zou zelfs durven zeggen: u moet kritiek geven als u dit denkt te moeten doen. Alleen blijf ik zeggen: de beste stuurlui staan aan wal, maar .... ze varen nooit en hebben nog nooit een schip bestuurd.
In de politiek lopen er roeptoeters rond de reeds het schip op de kliffen gestuurd hebben, maar nu pretenderen "beste stuurlui" te zijn.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 18:54   #248
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
In de politiek lopen er roeptoeters rond de reeds het schip op de kliffen gestuurd hebben, maar nu pretenderen "beste stuurlui" te zijn.
In ieder geval, onder Michel I bestuurde de partij (NVA) van Bartje geen sikkepit beter dan de traditionele partijen. Zoveel is alvast zeker. En Jan Jambon kan maar met moeite zijn Vlaamse ruzie-regering handhaven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:57.
Oud 16 december 2022, 18:59   #249
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Knack gaat onverdroten verder, seffens overweeg ik nog om mij opnieuw te abonneren.

‘Geijkte kanalen’ tonen aan: De Croo maakte geen opmerkingen bij groter begrotingstekort

Ook in de ‘geijkte kanalen’ formuleerde het kabinet van premier Alexander De Croo geen opmerkingen bij het grotere begrotingstekort. Dat blijkt uit de communicatie waarnaar de premier verwijst en die Knack nu integraal publiceert.

Het kabinet van premier Alexander De Croo (Open VLD) maakte geen enkele opmerking bij de tabellen en cijfers in de toelichting van de begroting, die door staatssecretaris van Begroting Eva De Bleeker (Open VLD) op 10 november werd verspreid. Dat blijkt uit de mail met daarin alle opmerkingen en correcties, die het kabinet-De Croo op woensdag 9 november stuurde naar het kabinet-De Bleeker. Knack kreeg die mail te pakken,

Klik, lees en geniet.
Zelfs op de "geijkte" kanalen zijn er geen opmerkingen!!!!
De Vivaldi Hells Angels zijn zich reeds aan het oefenen in ontkennen, voor na volgende verkiezing, >>>>>> fake nieuws, allemaal fake nieuws, fake nieuws, fake nieuws, fake nieuws, fake nieuws, fake nieuws,...................
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 19:34   #250
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Knack liegt !

https://www.hln.be/binnenland/knack-...roeg~a37af184/

[quote] Maar uit de documenten die ook onze redactie kon inkijken blijkt dat het kabinet-De Croo eerder wel aangekaart heeft dat wat het kabinet-De Bleeker schreef niet in lijn was met wat was afgesproken binnen de regering. Of dat nu de juiste redenering was of niet, dat is een andere discussie[\quote]

Ik weet weer waarom ik reeds 10 jaar geleden mijn abonnement heb opgezegd met als reden dat het toen al veel te rechts was.
En dan logen ze nog niet eens

Oud 16 december 2022, 19:40   #251
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=De Rode Willem;10084319]Knack liegt !

Citaat:
Maar uit de documenten die ook onze redactie kon inkijken blijkt dat het kabinet-De Croo eerder wel aangekaart heeft dat wat het kabinet-De Bleeker schreef niet in lijn was met wat was afgesproken binnen de regering. Of dat nu de juiste redenering was of niet, dat is een andere discussie[\quote]

Ik weet weer waarom ik reeds 10 jaar geleden mijn abonnement heb opgezegd met als reden dat het toen al veel te rechts was.
En dan logen ze nog niet eens
Kortom, de zoveelste kwakkel van Knack.
Oud 16 december 2022, 19:53   #252
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb geen ministerpostje Maar vanuit mijn luie zetel heb ik al meer goed beleid aangegeven dan die politici van dienst er ooit al de laatste 20 jaar hebben neergezet.

Mijn volgend puntje is trouwens nog gewaagder: het vogelvrij verklaren van moslims. Daar zal men misschien binnen 15 jaar ook van zeggen dat men het had moeten doen
Oud 16 december 2022, 19:54   #253
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Knack liegt ! Zou Knack op die wijze bijkomende subsidie binnen gehaald hebben of zoiets.............via Belgisch compromis..
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 19:57   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, de zoveelste kwakkel van Knack.
Het blijkt toch bijzonder moeilijk te zijn om die documenten die aangeven dat De Croo niet akkoord was, te kunnen zien he, maar telkens wordt gezegd dat ze bestaan. Je zou bijna denken dat De Croo geniet van het gegeven dat iedereen denkt dat hij een leugenaar is, want hij vertikt het om aan te geven waarom dat niet zo is ("maar de documenten bestaan wel").

IN ELK GEVAL is De Croo verantwoordelijk. Je gaat mij niet zeggen dat op zo een belangrijk punt, hij de zaken zomaar liet begaan he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 19:58.
Oud 16 december 2022, 20:25   #255
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blijkt toch bijzonder moeilijk te zijn om die documenten die aangeven dat De Croo niet akkoord was, te kunnen zien he, maar telkens wordt gezegd dat ze bestaan. Je zou bijna denken dat De Croo geniet van het gegeven dat iedereen denkt dat hij een leugenaar is, want hij vertikt het om aan te geven waarom dat niet zo is ("maar de documenten bestaan wel").

IN ELK GEVAL is De Croo verantwoordelijk. Je gaat mij niet zeggen dat op zo een belangrijk punt, hij de zaken zomaar liet begaan he.
Ik denk eerder het gemakkelijker is voor de oppositie om De Croo neer te zetten als een leugenaar. Ook al is het niet waar of kan men het niet echt bewijzen. Dat is wat men noemt: het onterecht besmeuren van een politieke tegenstander. Niks om fier over te zijn.
Oud 16 december 2022, 20:32   #256
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder het gemakkelijker is voor de oppositie om De Croo neer te zetten als een leugenaar.
Dat is waar, maar de mop is dat het niet eens de oppositie is die dat doet: het zijn mensen van zijn eigen partij

De oppositie geeft er enkel maar wat meer ruchtbaarheid aan, en dat is trouwens ook haar rol. Niettemin zijn de leugens van De Croo al zodanig evident in andere domeinen, dat een leugen meer of minder de zaak niet zal maken he.

De Croo loog al expliciet over zijn "epidemie van ongevaccineerden". Hij loog over de efficientie van het vaccin om transmissie te bevorderen. Nu zeggen kabinetsmedewerkers van De Bleeker dat hij liegt. Knack zegt dat hij liegt. En ja, er zijn uiteraard ook leden van de oppositie die zeggen dat hij liegt.

Dat hij liegt staat buiten kijf. De enige vraag is waarover hij misschien niet liegt. Het kan zijn dat dat voorvalt, dat hij vergeet van te liegen.

Natuurlijk is er niks mis met een politicus die liegt: dat is zijn job. Wat erger is, is dat er mensen zijn die beweren dat hij niet liegt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 20:33.
Oud 16 december 2022, 20:34   #257
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat men noemt: het onterecht besmeuren van een politieke tegenstander. Niks om fier over te zijn.
We nemen dus aan dat De Croo een politieke tegenstander is van de kabinetsmedewerkers van De Bleeker.
Oud 16 december 2022, 20:41   #258
^_^
Parlementslid

Standaard

Bertrand van begroting heeft afgezegd voor De Afspraak. Sander Loones en Bert Bultinck (Knack) zijn er wel.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 20:47   #259
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Bertrand van begroting heeft afgezegd voor De Afspraak. Sander Loones en Bert Bultinck (Knack) zijn er wel.
Kijk, we zijn aanbeland waar de soviet unie lang geleden al was: in het post-waarheidstijdsperk.

In de soviet unie wist iedereen dat de Pravda lulkoek vertelde, maar het werd zonder blozen verkocht.

Wij zijn nu in hetzelfde tijdperk aanbeland, sinds corona. Men heeft nu exact hetzelfde: iedereen of bijna iedereen, op wat groupies na, weet dat de overheid heel zwaar liegt over essentiele onderwerpen. Maar ze doet dat zonder blozen en dat heeft niet meer gevolgen dan hier en daar iemand die dat durft zeggen, en daarmee miserie krijgt.

Het grote verschil is dat men dat vroeger met alle mogelijke middelen trachtte toe te dekken, en dat men - zoals in de soviet unie - nu helemaal geen problemen meer heeft met het openbaar te WETEN dat iedereen WEET dat ge liegt.

Daar waar zulke post-waarheidsmaatschappijen altijd aan ten onder gaan, is in de confrontatie met de werkelijkheid wat betreft de werking van de natuur. Uiteindelijk functioneert niks meer. Omdat de natuur natuurlijk helemaal niet onder de indruk is van post-waarheids-strategieen. Niks van wat onder openbare bloosloze leugens werd besloten als zijnde succesvolle aanpakken, werkt uiteindelijk. Wat maakt dat gans het maatschappelijke systeem uiteindelijk dysfunctioneert, en het gangreen gans de maatschappij aantast, tot aan de werking van de overheid. DAN stort het spel ineen.

Zoals de soviet unie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 20:51.
Oud 16 december 2022, 21:01   #260
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Het blijkt toch bijzonder moeilijk te zijn om die documenten die aangeven dat De Croo niet akkoord was, te kunnen zien he, maar telkens wordt gezegd dat ze bestaan. egaan he.
Het ishelemaal niet moeilijk….ze staan in de link die,ik al eerder gaf

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be