![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Paradisio, een winkel in het Aalsterse zijn de weegschaaltjes tot op een gram en de kleine plastic zakjes de best verkopende artikelen. Worden zaken gedaan in de haag aan de huizen in de buurt. Iemand steekt iets in de haag en een paar minuten later neemt iemand anders het er uit. Ik zie dat, de buurtbewoners zien dat, iedereen ziet dat, enkel de flikken en het stadsbestuur zien het niet.
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/380...-jointje-halen Misschien een idee voor Keizer Bartus Weverus. Want de Romeinen die deden niet zo moeilijk als het over drugs ging hoor.....alles ging er vlotjes door bij die vetzakjes ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2024 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontspoorde hangjongeren…van de ingeweken soort? Die zijn nogal gevoelig homofoob.
https://www.hln.be/genk/zwaar-geval-...aken~aa391c80/
![]() |
#244 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En we weten het niet dat dwangarbeid als ereteken of schande gezien gaat worden, omdat het al lang niet meer geprobeerd is in België. Maar mijn vermoeden, cultureel gezien, een hele hoop van dat volk gaat er zich ferm gestrafd door voelen. Van hun eer beroofd zelfs. Citaat:
Let wel, een tot der dood veroordeelde zou 2 opties krijgen.
En de doodstraf is gegarandeerd recidivevrij. Citaat:
Citaat:
Het enige dat langer en strenger gaat opleveren is een VEEL hoger kostenplaatje, en figuren die helemaal niet meer in de maatschappij kunnen passen. Hoe kan een 19 jarige persoon die de cel in gaat, op 34 nog een leven opbouwen zonder verdere criminele daden? Citaat:
Dat u niet blij bent met die antwoorden is mijn probleem niet. Citaat:
Citaat:
Uw voorstel van echt uitgevoerde, meer en langere gevangenisstraffen gaat ook al niet werken, daar het systeem zoals we het hier hebben nu al onbetaalbaar is. En blijkbaar te onderhevig aan wispelturigheid.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 november 2024 om 12:05. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben we het al geprobeerd dan? Waaruit blijkt dat dat geen succes is? Citaat:
Citaat:
En ik denk ook niet dat u aan kan tonen waarom dat zo zou zijn. Bovendien speelt het geen rol want dwangarbeid zit er voor't eerst niet aan te komen. Citaat:
Je dreigt met de straf in de hoop dat dat misdadigers op een ander gedacht zou brengen. Wordt de misdaad toch begaan, wordt dat dreigement omgezet in een daadwerkelijk ingrijpen. Ook mijn strengere straffen zijn een dreigement. Citaat:
Citaat:
We zitten hier pagina's lang vol te ratelen over uw sprookjes. Ik heb ook zo van die voorstellen. We maken wolken die misdadigers, als ze nog maar een misdaad plannen, ter plekke neerbliksemen. Geen misdaad meer!! Hoera voor mijn plan!! Citaat:
Trouwens: waarom gaat uw 19 jarige na een tijdje dwangarbeid plots wel verder leven zonder verdere criminele daden? Raar hoor: iemand die jaren opgesloten zit gaat verder gaan met criminele daden. Iemand die jaren dwangarbeid gedaan heeft plots niet meer... Citaat:
Ze maken 0,0% kans om ingevoerd te worden. Het heeft dan ook geen zin om er over te discussiëren. Ze zijn immers even waardeloos als mijn bliksem-wolken voorstel. Citaat:
U vindt dus geld belangrijker dan misdadigers straffen? Ik zie niet in waarom misdadigers straffen geen geld mag kosten. Als dat de veiligheid verhoogt... waarom zou dat geen geld mogen kosten? Bent u ook voorstander van het weghalen van flikken op straat? Die kosten ook een hoop geld en klaarblijkelijk wordt de criminaliteit daar ook niet mee opgelost. Geen politie op straat dan maar?
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zaten die vrienden ? Schoon vrienden zijn dat, ge zou eens op mijne maat moeten kloppen als ik het zie gebeuren, trouwens ik was niet in dien auto gestapt, wij waren er met ons tweeën naartoe gegaan. (ik spreek uit ervaring). Waar is de echte kameraadschap naartoe zeg ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort door de bocht. Omdat mijn voorstellen niet doorgevoerd "kunnen worden" omdat er geen politiek draagvlak voor is (technologisch gezien is er geen enkel bezwaar), en uw voorstellen ook in de prullenmand belanden wegens zeer hoge kosten, die politiek niet te slikken zijn, blijft u gewoon rondjes draaien.
Zoals deze. Bof, als "onze" samenleving blijft doorgaan zoals nu, gaan we Libanon aan de Noordzee worden, de weg van de Romeinen volgende, maar met andere parasiterende en geweldadige barbaren.
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren heeft er in Nederland ne neger een zwerver de kop ingeslagen die vredig lag te slapen.
Met nen tegel, ... alles staat op beeld trouwens, da loopt hier dus allemaal los en kan gewoon zijn gangen gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien in hun welkomstpakket een hamer steken want met een tegel, zeg nu zelf, dat is toch barbaars, niet?
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat vele mensen voorstander zijn van strengere straffen en harder aanpakken van misdadigers. Ik draai dus geen rondjes, ik doe voorstellen die door een groot deel van de bevolking gedragen worden. Hoeveel stemmen haalt het VB? Hoeveel VB-stemmers zijn TEGEN strengere straffen? Mijn voorstellen zijn haalbaar en worden gedragen door een groot deel van de bevolking. Dat u niet gelooft dat ze kans op slagen hebben komt enkel uit uw gedachtegang. Ik draai geen rondjes, u doet dat, in de hoop dat uw utopische voorstellen niet te lang onder de loep worden gelegd. En hoewel u blijft herhalen dat mijn voorstellen geen kans op slagen hebben, aantonen doet u dat nergens. Het is niet omdat u iets blijft herhalen dat het waarheid wordt.
![]() |
![]() |
#252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Minderjarigheid opheffen vanaf zestien.
Als men mag gaan kiezen op z'n 16e , de bluts met de buil. Strafrecht aanpassen, + 16 = veroordeling zoals bij een volwassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met die 13-jarigen van deze week? Het vermanende vingertje en wat huisarrest?
![]() |
#254 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een racistische zwerver was dat toch, zomaar liggen te slapen, in plaats van de kansenparel te vereren.
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarbij 'm met tomaten en eieren bekogeld wordt, kwestie van 'm niet te laten verhongeren. We zijn per slot van rekening verlicht en humaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Homofobe hangjongeren plegen zwaar geweld op de parking van Bruno's Foodcorner te Genk.
Citaat:
Hangjongeren die amok maken....tiens, dienden voor die specifieke overlast de GASboetes niet? Waarom grijpt de politie carma dan niet in voor de veiligheid en bescherming van mensen die komen tanken of iets eten? Opruimen, dat rattenhol van drugsdealende hangjongeren en regelmatig toezicht en handhaving van politie op die parking!
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat dat een les zijn voor de volgende minderheidsgroep waar fascisten zichzelf op willen rechtvaardigen of aan de kinderen komen. De kop er af!
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2024 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |