Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2024, 14:43   #241
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Juist veel politie zien we er niet.

Er zijn wel twee constante, we zien regelmatig moslima's dealen aan het Sint Pauluspad en de kerk Jan Peetersstraat. ( De kerk is sinds juni definitief gesloten)

Op de parking voor de school staan er na de schooluren patserbakken met een paar moslimjongeren in ( gsm's in de hand ) . Er komt een auto langs staan, raampje open, efkes babbelen, pakje doorgeven en weg.

Sinds kort vermijd ik zoveel mogelijk mij auto daar te parkeren, soms uit pure noodzaak moet ik wel.

Onveiligheid begrijp je.

Bij Paradisio, een winkel in het Aalsterse zijn de weegschaaltjes tot op een gram en de kleine plastic zakjes de best verkopende artikelen. Worden zaken gedaan in de haag aan de huizen in de buurt. Iemand steekt iets in de haag en een paar minuten later neemt iemand anders het er uit. Ik zie dat, de buurtbewoners zien dat, iedereen ziet dat, enkel de flikken en het stadsbestuur zien het niet.
Oud 5 november 2024, 16:08   #242
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij Paradisio, een winkel in het Aalsterse zijn de weegschaaltjes tot op een gram en de kleine plastic zakjes de best verkopende artikelen. Worden zaken gedaan in de haag aan de huizen in de buurt. Iemand steekt iets in de haag en een paar minuten later neemt iemand anders het er uit. Ik zie dat, de buurtbewoners zien dat, iedereen ziet dat, enkel de flikken en het stadsbestuur zien het niet.
In Nederland hebben ze dat al lang beter georganiseerd (toch als het over wiet gaat) En als ik in NL ben ben ik altijd verbaasd hoe fijn daar alles is geregeld. Heb altijd de indruk wanneer ik dan weer BE binnenrijdt ik in een vuilbak terechtkom

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/380...-jointje-halen

Naam: d26df827-5cf5-3f09-abbb-f45049ef1fc7.jpg
Bekeken: 80
Grootte: 129,7 KB

Misschien een idee voor Keizer Bartus Weverus. Want de Romeinen die deden niet zo moeilijk als het over drugs ging hoor.....alles ging er vlotjes door bij die vetzakjes

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2024 om 16:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 11:41   #243
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ontspoorde hangjongeren…van de ingeweken soort? Die zijn nogal gevoelig homofoob.

https://www.hln.be/genk/zwaar-geval-...aken~aa391c80/
Oud 6 november 2024, 12:01   #244
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom doe jij toch altijd maar weer alsof jou oplossing de enige mogelijkheid is? In een andere draad deed je dat ook al.
Dat maakt u ervan.
Citaat:
Ik wijs je op het feit dat invoeren van dwangarbeid niet voor morgen gaat zijn en jij komt dan telkens met "laten lopen dan maar?"
U herhaalt telkens "de straffen harder en echt uitvoeren". Wat ook al geen succes blijkt.
Citaat:
Alsof dwangarbeid het enige is...
Neen, heropvoeding is ook een optie, maar dan zullen we Chinese of Noord Koreaanse experten mogen inhuren. Dan lijkt me de her op te voeden figuren naar ginder opsturen interessanter.
Citaat:
Waarom antwoord je nooit op vragen als:
Ik heb daar wel op geantwoord, maar u leest er of gewoon overheen, negeert het, of probeert er iets anders van te maken.
Citaat:
-waarom beschouwen criminelen een gevangenisstraf als een ereteken maar dwangarbeid niet?
Vele criminelen, en zeker van het hangjongerentype beschouwen een kort verblijf in de gevangenis als ereteken. Niet allemaal.
En we weten het niet dat dwangarbeid als ereteken of schande gezien gaat worden, omdat het al lang niet meer geprobeerd is in België.
Maar mijn vermoeden, cultureel gezien, een hele hoop van dat volk gaat er zich ferm gestrafd door voelen. Van hun eer beroofd zelfs.
Citaat:
-waarom zou dreigen met dwangarbeid helpen als blijkt dat op vele plaatsen dreigen met de doodstraf nog niet eens helpt?
Ik dreig met niks. Ik zou het doorvoeren.
Let wel, een tot der dood veroordeelde zou 2 opties krijgen.
  • Levenslange dwangarbeid
  • Een tijdje goed verzorgt in een afgesloten hotelachtige omgeving, met af en toe een medische test. Tot de nodige ontvangers van de bruikbare organen geselecteerd zijn.
Maar op mijn eentje gaat dat niet in Belgistan.
En de doodstraf is gegarandeerd recidivevrij.
Citaat:
-waarom die dwangarbeid (of andere onzin-voorstellen als shredders) blijven herhalen als je goed genoeg weet dat zo'n 'oplossingen' compleet onrealistisch zijn?
Omdat het MIJN voorstel is, en technisch gezien is het zeer gemakkelijk hoor.
Citaat:
-waarom blijf jij herhalen dat mijn voorstellen (harder en strenger aanpakken) niet werken terwijl je nergens vertelt waarom ze niet zouden werken?
Kijk eens rondom je. Recidive alom. Draaideurcriminelen, ontspoorde jongeren met meer contact met de politie dan met eerlijke arbeid, verkrachters die vrij rond mogen lopen, seriële geweldplegers die volgens het boekje naar een kickboks-school gaan om hun discipline en kalmte bij te brengen... Ja hoor.
Het enige dat langer en strenger gaat opleveren is een VEEL hoger kostenplaatje, en figuren die helemaal niet meer in de maatschappij kunnen passen.
Hoe kan een 19 jarige persoon die de cel in gaat, op 34 nog een leven opbouwen zonder verdere criminele daden?
Citaat:
Bij al die vragen draai je constant rond de pot.
Op geen enkel geef je een antwoord.
Bij deze dus stuk per stuk beantwoord.
Dat u niet blij bent met die antwoorden is mijn probleem niet.
Citaat:
Voor mij is het dan ook duidelijk dat je met je dwangarbeid of shredder-voorstellen de draad gewoon kapot wil trollen.
Voor u is wel meer -Atmospheres gewijs- duidelijk.
Citaat:
Je hebt duidelijk geen zin in een volwassen discussie op basis van realistische voorstellen.
Wie schrijft het.
Uw voorstel van echt uitgevoerde, meer en langere gevangenisstraffen gaat ook al niet werken, daar het systeem zoals we het hier hebben nu al onbetaalbaar is. En blijkbaar te onderhevig aan wispelturigheid.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 november 2024 om 12:05.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 13:37   #245
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U herhaalt telkens "de straffen harder en echt uitvoeren". Wat ook al geen succes blijkt.
Hoezo, dat blijkt geen succes?
Hebben we het al geprobeerd dan?
Waaruit blijkt dat dat geen succes is?

Citaat:
Neen, heropvoeding is ook een optie, maar dan zullen we Chinese of Noord Koreaanse experten mogen inhuren. Dan lijkt me de her op te voeden figuren naar ginder opsturen interessanter.
Allez vooruit, nog maar weer eens de utopische piste op.

Citaat:
Vele criminelen, en zeker van het hangjongerentype beschouwen een kort verblijf in de gevangenis als ereteken. Niet allemaal.
En we weten het niet dat dwangarbeid als ereteken of schande gezien gaat worden, omdat het al lang niet meer geprobeerd is in België.
Maar mijn vermoeden, cultureel gezien, een hele hoop van dat volk gaat er zich ferm gestrafd door voelen. Van hun eer beroofd zelfs.
Ik zou niet weten waarom dwangarbeid hen plots van hun eer zou beroven.
En ik denk ook niet dat u aan kan tonen waarom dat zo zou zijn.
Bovendien speelt het geen rol want dwangarbeid zit er voor't eerst niet aan te komen.

Citaat:
Ik dreig met niks. Ik zou het doorvoeren.
Een straf koppelen aan een misdaad is altijd een dreigement.
Je dreigt met de straf in de hoop dat dat misdadigers op een ander gedacht zou brengen.
Wordt de misdaad toch begaan, wordt dat dreigement omgezet in een daadwerkelijk ingrijpen.
Ook mijn strengere straffen zijn een dreigement.

Citaat:
Let wel, een tot der dood veroordeelde zou 2 opties krijgen.
  • Levenslange dwangarbeid
  • Een tijdje goed verzorgt in een afgesloten hotelachtige omgeving, met af en toe een medische test. Tot de nodige ontvangers van de bruikbare organen geselecteerd zijn.
En nog maar eens wat voorstellen waar werkelijk geen kat iets mee vooruit is. 0,0% kans op uitvoering. Dit is niet meer dan wat getater in het ijle.

Citaat:
Omdat het MIJN voorstel is, en technisch gezien is het zeer gemakkelijk hoor.
Ja, technisch gezien wel. Maar realistisch gezien? Nulkommanul.
We zitten hier pagina's lang vol te ratelen over uw sprookjes.

Ik heb ook zo van die voorstellen. We maken wolken die misdadigers, als ze nog maar een misdaad plannen, ter plekke neerbliksemen.
Geen misdaad meer!! Hoera voor mijn plan!!

Citaat:
Kijk eens rondom je. Recidive alom. Draaideurcriminelen, ontspoorde jongeren met meer contact met de politie dan met eerlijke arbeid, verkrachters die vrij rond mogen lopen, seriële geweldplegers die volgens het boekje naar een kickboks-school gaan om hun discipline en kalmte bij te brengen... Ja hoor.
Het enige dat langer en strenger gaat opleveren is een VEEL hoger kostenplaatje, en figuren die helemaal niet meer in de maatschappij kunnen passen.
Hoe kan een 19 jarige persoon die de cel in gaat, op 34 nog een leven opbouwen zonder verdere criminele daden?
Oke, en dan vraag ik nog maar weer eens: welk REALISTISCH plan stel jij dan voor?

Trouwens: waarom gaat uw 19 jarige na een tijdje dwangarbeid plots wel verder leven zonder verdere criminele daden?

Raar hoor: iemand die jaren opgesloten zit gaat verder gaan met criminele daden. Iemand die jaren dwangarbeid gedaan heeft plots niet meer...

Citaat:
Bij deze dus stuk per stuk beantwoord.
Dat u niet blij bent met die antwoorden is mijn probleem niet.
In uw antwoorden grijpt u al te vaak terug naar Alice In Wonderland-oplossingen.
Ze maken 0,0% kans om ingevoerd te worden.
Het heeft dan ook geen zin om er over te discussiëren. Ze zijn immers even waardeloos als mijn bliksem-wolken voorstel.

Citaat:
Uw voorstel van echt uitgevoerde, meer en langere gevangenisstraffen gaat ook al niet werken, daar het systeem zoals we het hier hebben nu al onbetaalbaar is.
Dus iemand langer opsluiten gaat die mens niet op het rechte spoor brengen omdat dat langer opsluiten onbetaalbaar is? Rare redenering...
U vindt dus geld belangrijker dan misdadigers straffen?
Ik zie niet in waarom misdadigers straffen geen geld mag kosten.
Als dat de veiligheid verhoogt... waarom zou dat geen geld mogen kosten?

Bent u ook voorstander van het weghalen van flikken op straat? Die kosten ook een hoop geld en klaarblijkelijk wordt de criminaliteit daar ook niet mee opgelost. Geen politie op straat dan maar?
Oud 6 november 2024, 13:54   #246
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontspoorde hangjongeren…van de ingeweken soort? Die zijn nogal gevoelig homofoob.

https://www.hln.be/genk/zwaar-geval-...aken~aa391c80/
Zijn groepje vrienden nog veilig in de auto maar zelf dus aangevallen door 3 hangjongeren.

Waar zaten die vrienden ? Schoon vrienden zijn dat, ge zou eens op mijne maat moeten kloppen als ik het zie gebeuren, trouwens ik was niet in dien auto gestapt, wij waren er met ons tweeën naartoe gegaan. (ik spreek uit ervaring).

Waar is de echte kameraadschap naartoe zeg ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 13:55   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, dat................ Blablabla,
Kort door de bocht. Omdat mijn voorstellen niet doorgevoerd "kunnen worden" omdat er geen politiek draagvlak voor is (technologisch gezien is er geen enkel bezwaar), en uw voorstellen ook in de prullenmand belanden wegens zeer hoge kosten, die politiek niet te slikken zijn, blijft u gewoon rondjes draaien.

Zoals deze.

Bof, als "onze" samenleving blijft doorgaan zoals nu, gaan we Libanon aan de Noordzee worden, de weg van de Romeinen volgende, maar met andere parasiterende en geweldadige barbaren.
Oud 6 november 2024, 14:06   #248
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gisteren heeft er in Nederland ne neger een zwerver de kop ingeslagen die vredig lag te slapen.

Met nen tegel, ... alles staat op beeld trouwens, da loopt hier dus allemaal los en kan gewoon zijn gangen gaan.
Oud 6 november 2024, 14:11   #249
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gisteren heeft er in Nederland ne neger een zwerver de kop ingeslagen die vredig lag te slapen.

Met nen tegel, ... alles staat op beeld trouwens, da loopt hier dus allemaal los en kan gewoon zijn gangen gaan.
Misschien in hun welkomstpakket een hamer steken want met een tegel, zeg nu zelf, dat is toch barbaars, niet?
Oud 6 november 2024, 14:55   #250
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien in hun welkomstpakket een hamer steken want met een tegel, zeg nu zelf, dat is toch barbaars, niet?
ik denk dat het cultureel was, hij kon dat ding perfect op zijne kop dragen.

stenigen zit bij die gasten er nog ingebakken he.
Oud 6 november 2024, 15:04   #251
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kort door de bocht. Omdat mijn voorstellen niet doorgevoerd "kunnen worden" omdat er geen politiek draagvlak voor is (technologisch gezien is er geen enkel bezwaar), en uw voorstellen ook in de prullenmand belanden wegens zeer hoge kosten, die politiek niet te slikken zijn, blijft u gewoon rondjes draaien.
Dat mijn voorstellen in de prullenmand belanden vanwege te hoge kosten is iets wat u beweert. Maar meer ook niet.

Ik denk dat vele mensen voorstander zijn van strengere straffen en harder aanpakken van misdadigers.

Ik draai dus geen rondjes, ik doe voorstellen die door een groot deel van de bevolking gedragen worden.

Hoeveel stemmen haalt het VB? Hoeveel VB-stemmers zijn TEGEN strengere straffen?
Mijn voorstellen zijn haalbaar en worden gedragen door een groot deel van de bevolking.
Dat u niet gelooft dat ze kans op slagen hebben komt enkel uit uw gedachtegang.

Ik draai geen rondjes, u doet dat, in de hoop dat uw utopische voorstellen niet te lang onder de loep worden gelegd.

En hoewel u blijft herhalen dat mijn voorstellen geen kans op slagen hebben, aantonen doet u dat nergens. Het is niet omdat u iets blijft herhalen dat het waarheid wordt.
Oud 6 november 2024, 15:13   #252
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Minderjarigheid opheffen vanaf zestien.

Als men mag gaan kiezen op z'n 16e , de bluts met de buil.

Strafrecht aanpassen, + 16 = veroordeling zoals bij een volwassene.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 15:52   #253
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Minderjarigheid opheffen vanaf zestien.

Als men mag gaan kiezen op z'n 16e , de bluts met de buil.

Strafrecht aanpassen, + 16 = veroordeling zoals bij een volwassene.
En wat met die 13-jarigen van deze week? Het vermanende vingertje en wat huisarrest?
Oud 6 november 2024, 16:32   #254
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een racistische zwerver was dat toch, zomaar liggen te slapen, in plaats van de kansenparel te vereren.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 22:23   #255
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat met die 13-jarigen van deze week? Het vermanende vingertje en wat huisarrest?
Terug invoeren van lijfstraffen

publiek geselen tijdens de wekelijkse markt tot het vel van zijne rug hangt.

En daarna nog een week aan de schandpaal natuurlijk.
Oud 6 november 2024, 22:58   #256
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug invoeren van lijfstraffen

publiek geselen tijdens de wekelijkse markt tot het vel van zijne rug hangt.

En daarna nog een week aan de schandpaal natuurlijk.
Waarbij 'm met tomaten en eieren bekogeld wordt, kwestie van 'm niet te laten verhongeren. We zijn per slot van rekening verlicht en humaan.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2024, 23:04   #257
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Waarbij 'm met tomaten en eieren bekogeld wordt, kwestie van 'm niet te laten verhongeren. We zijn per slot van rekening verlicht en humaan.
en wat ze er ondertussen nog allemaal mee uitsteken zal mij worst wezen.
Oud 7 november 2024, 00:55   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mijn voorstellen in de prullenmand belanden vanwege te hoge kosten is iets wat u beweert. Maar meer ook niet.
Waarom zijn er dan de "wet lejeune", loslaten wegens goed gedrag, tijdelijke vrijheid voor redenen X-Y-Z?
Citaat:
Ik denk dat vele mensen voorstander zijn van strengere straffen en harder aanpakken van misdadigers.
Toch gebeurt het niet hier. Integendeel. Een keelschraap accent, een beetje advocaat en het was een slechte jeugd, gediscrimineerd en cultureel misbegrepen als verzachtende omstandigheden.
Citaat:
Ik draai dus geen rondjes, ik doe voorstellen die door een groot deel van de bevolking gedragen worden.
Blijkbaar luisteren de politici toch niet naar hun kiesvee
Citaat:
Hoeveel stemmen haalt het VB? Hoeveel VB-stemmers zijn TEGEN strengere straffen?
Het VB doet niet mee, cordon sanitair weet u wel.
Citaat:
Mijn voorstellen zijn haalbaar en worden gedragen door een groot deel van de bevolking.Dat u niet gelooft dat ze kans op slagen hebben komt enkel uit uw gedachtegang.
Tot het kiesvee de kosten moeten betalen, maar zover denkt het kiesvee niet.
Citaat:
Ik draai geen rondjes, u doet dat, in de hoop dat uw utopische voorstellen niet te lang onder de loep worden gelegd.
Mijn voorstellen zijn niet utopisch, eerder dystopisch.
Citaat:
En hoewel u blijft herhalen dat mijn voorstellen geen kans op slagen hebben, aantonen doet u dat nergens. Het is niet omdat u iets blijft herhalen dat het waarheid wordt.
De werkelijkheid bewijs dat. De doodrijder van Merel of de verkrachter/moordenaar van Julie van Espen....
Oud 7 november 2024, 11:34   #259
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Homofobe hangjongeren plegen zwaar geweld op de parking van Bruno's Foodcorner te Genk.
Citaat:
https://www.hln.be/genk/mijn-man-kre...genk~aa391c80/

“Mijn man kreeg ons nog op tijd in de auto, maar kon zelf niet meer instappen”: Philipe (26) krijgt rake klappen op parking Bruno in Genk
Een avondje stappen bij Bruno’s Foodcorner is helemaal uit de hand gelopen na een confrontatie op de parking.
De 26-jarige Philipe De Macedo dolde met zijn vrienden en vriendinnen, en sloeg daarbij spelend op de poep van één vriend die homo is. “Maar drie hangjongeren buiten riepen meteen homofobe opmerkingen”, vertelt Juliet Bakas, de echtgenote van Philipe.
Hij kon zijn groepje vrienden nog veilig in de wagen krijgen, maar incasseerde zelf zware klappen.
De parking van het tankstation met Bruno's Foodcorner te Genk is berucht als verzamelplaats voor hangjongeren en als basis van bendes drugsdealers die regelmatig met patserbakken elkaar de loef afsteken.
Hangjongeren die amok maken....tiens, dienden voor die specifieke overlast de GASboetes niet?
Waarom grijpt de politie carma dan niet in
voor de veiligheid en bescherming van mensen die komen tanken of iets eten?
Opruimen, dat rattenhol van drugsdealende hangjongeren en regelmatig toezicht en handhaving van politie op die parking!
Oud 7 november 2024, 12:09   #260
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Homofobe hangjongeren plegen zwaar geweld op de parking van Bruno's Foodcorner te Genk.

De parking van het tankstation met Bruno's Foodcorner te Genk is berucht als verzamelplaats voor hangjongeren en als basis van bendes drugsdealers die regelmatig met patserbakken elkaar de loef afsteken.
Hangjongeren die amok maken....tiens, dienden voor die specifieke overlast de GASboetes niet?
Waarom grijpt de politie carma dan niet in
voor de veiligheid en bescherming van mensen die komen tanken of iets eten?
Opruimen, dat rattenhol van drugsdealende hangjongeren en regelmatig toezicht en handhaving van politie op die parking!
Wie in deze tijd geen afgunst voor lgbqt ontwikkelde is toch een geval apart.

Laat dat een les zijn voor de volgende minderheidsgroep waar fascisten zichzelf op willen rechtvaardigen of aan de kinderen komen.

De kop er af!

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2024 om 12:11.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be