Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2024, 07:32   #241
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Blokkers kunnen dan lekker verklikkers en spionnen de markt opsturen om overtredingen te constateren.

Good old fascist policies.
Wat een onzin.

Elk type van misdaad moet vastgesteld worden en dat is telkens de taak van politie- en andere agenten. Allemaal verklikkers!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 07:34   #242
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoezo? De stad gaat een modelcontract voorleggen en marktkramers gaan het ondertekenen. Eventueel nadat ze raad hebben ingewonnen van een zelfstandigenorganisatie over wat er instaat.

Kleir.

En wat gaat de gemeente dan doen?
Effe een markt-official of een agent langssturen om te vragen hoe het ermee gaat?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 16 oktober 2024, 07:44   #243
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Begrijpend lezen te moeilijk voor u? Het verschil tussen openbare plaats en contact van de overheid met de burger ontgaat u?
Gij kun misschien eens ergens taalles Nederlandse gaan volgen.

Ik heb u de link gegeven met het antwoord en de uitleg over taalwetten van de verantwoordelijke minister betreffende het onderwerp marktkramers. Als ge niet begrijpt wat daar geschreven staat moet ge taallessen volgen en kunt ge best over taalwetten zwijgen.
Ik heb het grondwettelijke recht om op openbare plaatsen met gelijk wie, behalve in contact met de Vlaamse overheid, de taal te spreken die ik wens te spreken. En gij, noch de overheid gaat mij dat kunnen beletten.

Als ik een marktplaats huur, is dat op het moment van de huur geen openbare ruimte noch heb ik dan contact met de overheid. Het enige moment dat ik volgens de taalwet Nederlands moet spreken is op het moment dat ik dat huurcontract afsluit met de ambtenaar, of communiceer met de gemeentelijk ambtenaar bevoegd voor de markt.
Dus scholen, waar ze andere talen dan het Nederlands verbieden op de speelplaats, overtreden de grondwet.
Nog veel werk aan de winkel.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 07:44   #244
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn die allemaal opgekomen onder de naam OVLD?

Wist ik niet.
Oud 16 oktober 2024, 07:46   #245
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Een marktkramer in Vlaanderen moet geen Nederlands kennen en de artsen en verplegers van de Spoeddiensten in de Brusselse ziekenhuizen moeten ook al geen Nederlands kennen volgens de Belgicisten ,ook al is dit volgens de wet verplicht.

Wie moet er volgens Belgicisten zoals Jos ,dan wel nog Nederlands kennen in dit land?
Mensen die een sociale woning willen hebben, maar ook daar kan een mouw aangepast worden.
Oud 16 oktober 2024, 07:47   #246
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. maar D'haeseleer beweert dat de marktkramers Nederlands moeten praten met hun klanten en in Nederlands moeten afficheren. Dat kan hij nooit afdwingen. Beweren dat hij dat zal doen is zijn kiezers voorliegen. Wie wil een bedrieger als burgemeester?
Afficheren in het Nederlands, op een openbare plaats, kan hij wel afdwingen.
Oud 16 oktober 2024, 07:48   #247
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afficheren in Nederlands is geen verplichting. Want dan gaat het over contact verkoper<>klant. Dat is privésfeer. Daar gelden geen taalwetten.
Openbaar domein is niet privé, dat is openbaar.
Oud 16 oktober 2024, 07:50   #248
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Etiketten. Gebraden kip heeft geen etiket. En als de klant Franstalig is geldt er geen verplichting om de uitleg in Nederlands te doen. Wel als er Nederlandstalige klanten zijn.

PS toch ene die zich de moeite doet om informatie te zoeken.
Dat is hier al meer dan twintig keer geschreven.
Ik stel me dus vragen bij die moeite.
Oud 16 oktober 2024, 07:53   #249
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen te moeilijk voor u? Het verschil tussen openbare plaats en contact van de overheid met de burger ontgaat u?
Gij kun misschien eens ergens taalles Nederlandse gaan volgen.

Ik heb u de link gegeven met het antwoord en de uitleg over taalwetten van de verantwoordelijke minister betreffende het onderwerp marktkramers. Als ge niet begrijpt wat daar geschreven staat moet ge taallessen volgen en kunt ge best over taalwetten zwijgen.
Ik heb het grondwettelijke recht om op openbare plaatsen met gelijk wie, behalve in contact met de Vlaamse overheid, de taal te spreken die ik wens te spreken. En gij, noch de overheid gaat mij dat kunnen beletten.

Als ik een marktplaats huur, is dat op het moment van de huur geen openbare ruimte noch heb ik dan contact met de overheid. Het enige moment dat ik volgens de taalwet Nederlands moet spreken is op het moment dat ik dat huurcontract afsluit met de ambtenaar, of communiceer met de gemeentelijk ambtenaar bevoegd voor de markt.
Ik bemerk daar toch enige inconsistentie...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 08:10   #250
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VB slogan zegt "gemeente weer van ons" . Aangezien het VB nooit aan de macht was in die gemeenten kan de "weer van ons" niet op het VB of hun kiezers zelf slaan. Op wie dan wel? Op de witten? Op de Vlamingen? Waren die niet aan de macht misschien? Ik vind het een tegen racisme aanschurkende bedriegelijke, beledigende, verdelende slogan.
Ik denk dat ze bedoelen: de doorsnee, niet woke geworden, stilzwijgende Vlaming.
Oud 16 oktober 2024, 08:26   #251
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Afficheren in het Nederlands, op een openbare plaats, kan hij wel afdwingen.
Dan gaat hij alle anderstalige reclameborden in Ninove laten verwijderen?
Dan gaat hij alle vrachtwagens, bestelbussen, auto's met Engelstalige (of anderstalige) reclame van de weg afhalen in Ninove? Dat gaat daar héél rustig worden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 08:34   #252
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaat hij alle vrachtwagens, bestelbussen, auto's met Engelstalige (of anderstalige) reclame van de weg afhalen in Ninove? Dat gaat daar héél rustig worden.
Her eerste zeer zeker, de rest is gefrustreerde onzin.
Oud 16 oktober 2024, 08:50   #253
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het over extreem rechts gaat moet er steeds in doembeelden gedacht worden. Dat is een handig truukje om andersdenkenden in de verdoem-hoek te steken. En je voelt je ook een stuk beter als je weeral eens aangetoond hebt dat een andere mening alleen kan leiden tot grote miserie.

Doorzichtig, die chocomousse pakt niet.
Oud 16 oktober 2024, 08:54   #254
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
De context ... al heel even zelfs ... betreft markten.
Dit louter ter uwe info.

— Jeremy Clarkson
Oud 16 oktober 2024, 08:54   #255
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp zou jij in feite willen dat er in die bib een politiek geörienteerde censuur wordt toegepast betreffende de aangekochte werken.
Dat ruikt aardig naar hetgeen werd doorgevoerd door het Nazi-regime, door de machtshebbers in de USSR, door het grimmig landsbestuur van de DDR, door het regime in Noord-Korea enz.
Proficiat.
Oud 16 oktober 2024, 08:56   #256
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus scholen, waar ze andere talen dan het Nederlands verbieden op de speelplaats, overtreden de grondwet.
Nog veel werk aan de winkel.
De speelplaats van scholen is geen openbare plaats.
Trouwens D’Haeseleer met zijn halal verbod: dat kan hij (als het al daar de RvS zou geraken) enkel in Gemeentelijke scholen die onder zijn bevoegdheid vallen. Aan de andere heeft hij geen hol te zeggen.
Dus dat is ook weer zo een van zijn inhoudsloze/onrealiseerbare voorstellen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 oktober 2024 om 08:57.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 08:59   #257
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp zou jij in feite willen dat er in die bib een politiek geörienteerde censuur wordt toegepast betreffende de aangekochte werken.
Dat ruikt aardig naar hetgeen werd doorgevoerd door het Nazi-regime, door de machtshebbers in de USSR, door het grimmig landsbestuur van de DDR, door het regime in Noord-Korea enz.
Proficiat.
Waar haal je dat nu? Ik wil gewoon zeggen dat de bibliothecaris van de Ninoofse bibliotheek helemaal niet de boeken van VB signatuur weert zoals D’Haeseleer beweert.
Oud 16 oktober 2024, 09:06   #258
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Ik lees o.a. het volgende

Citaat:
Forza Ninove wil dat er na de uitvoering van een gebruikersonderzoek een plan wordt opgesteld om de werking van de stedelijke openbare bibliotheek te optimaliseren waar nodig.
Onder meer dient te worden onderzocht of de huidige openingsuren volstaan. Voorts moet worden toegezien op de ideologische verscheidenheid van de collectie, waarbij ook Vlaamsnationalistische en “rechtse” boeken een plaats moeten krijgen. De bibliotheek dient in samenwerking met de scholen en vrijwilligers initiatieven (bijvoorbeeld een “boekenfiets”) te nemen om de ontlezing bij kinderen tegen te gaan. Tevens dient te worden onderzocht of
er behoefte bestaat aan een dienstverlening om boeken naar ouderen en zieken te brengen

Wat hier benadrukt wordt, is de noodzaak van een gevarieerde bibliotheekcollectie. Hij pleit ervoor dat boeken met verschillende ideologische perspectieven, inclusief Vlaamsnationalistische en rechtse standpunten, ook vertegenwoordigd moeten zijn. Dit is een oproep om ervoor te zorgen dat alle visies, inclusief rechtse, een plek hebben in de collectie, wat in feite een pleidooi is voor pluralisme en ideologische diversiteit.

De bewering dat hij zou hebben gezegd dat "rechtse boeken geweerd worden" impliceert dat hij een beschuldiging heeft geuit over censuur of uitsluiting van bepaalde boeken uit de bibliotheek.

Dat is echter niet wat hij zei ... en dat weet je goed genoeg.

Hij vraagt juist om meer aandacht voor een evenwichtig aanbod en niet om het aanwijzen van een bestaand probleem van censuur. Het verschil tussen beide uitspraken is dus significant ...

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 16 oktober 2024 om 09:17.
Oud 16 oktober 2024, 09:08   #259
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waar haal je dat nu? Ik wil gewoon zeggen dat de bibliothecaris van de Ninoofse bibliotheek helemaal niet de boeken van VB signatuur weert zoals D’Haeseleer beweert.
Azijnpisser Jos Gheysels heeft dat ooit eens geprobeerd op een boekenbeurs waarvan hij tot voorzitter gebombardeerd was. Het VB stapte stante pede naar het gerecht met als resultaat dat Gheysels mocht inbinden en de door hem vermaledijde publicaties moest toelaten.
Oud 16 oktober 2024, 09:16   #260
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In verband daarmee, ik kan in het programma niets lezen dat betrekking heeft op bibliotheken.
Dat kon ik bijvoorbeeld wel met betrekking op de regelgeving inzake organisatie markten.

Dus wie kan, graag ... bezorg me een link naar de passage uit het programma, waar er wordt gesproken over bibliotheken en 'rechtse boeken'.

Update:
/Excuus. Nu krijg ik wel resultaat. Er zat vertraging op de zoekfunctie.
Dat zei hij op TV in het interview dat ik citeer in de OP.
Edit:
Excuus, ik had uw update nog niet gelezen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 oktober 2024 om 09:17.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be