![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als Vlamingen een cordon gek beginnen te vinden ......
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat die man wil bereiken? Elke maatregel die hij beschouwt als een aanslag op de macht van zijn Brusselse PS saboteren. En dat is zeker het geval met zijn perceptie van de voorstellen die geformuleerd worden door de Vlaams-Brusselse politici in het algemeen en die van de N-VA in het bijzonder. Die hebben immers regelmatig gewezen op het volstrekt irrationele Brussels model met de 19 gemeenten, 19 burgemeesters, 19 gemeenteraden, 19 schepencolleges en 19 OCMW’s. Daaraan raken is voor Laaouesh en Co heiligschennis want dat zou een aanslag betekenen op “la proximété”. Dat laatste is uiteraard complete nonsens en moet de ware reden verbergen: de angst dat het groot aantal politieke mandaten en aanverwante administratieve postjes in het gedrang zou komen.
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dikke 2 ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weren van de N-VA uit de Brusselse "regering" heeft vannacht weer vruchten afgeleverd:
Dodelijk slachtoffer bij nieuwe schietpartij in Anderlecht, minister van Binnenlandse Zaken wil snel "strenge maatregelen" Noteer dat de crimineel zijn wapen leegschoot op 50 m van de aanwezige agenten, die na de vorige schietpartijen bij het metrostation geposteerd waren. Vlaamse fascisten en nazi's zullen natuurlijk weer zeggen dat het uitschot lacht met de politie en de politici, maar dat zijn dan ook Vlaamse fascisten en nazi's. Te weren uit de Brusselse "regering". Gelukkig is daar onze minister van Binnenlandse Zaken Bernard Quintin (MR) volgens wie "deze zoveelste schietpartij onaanvaardbaar is" en die ons verzekert dat "het duidelijk is dat we nieuwe en strenge maatregelen moeten nemen." Ik ben ervan overtuigd dat de buurtbewoners in Anderlecht zich nu eindelijk gerust zullen voelen, op voorwaarde weliswaar dat de N-VA uit de Brusselse "regering" gehouden wordt.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs hadden ze geen frietjes die koud aan't worden waren, wat hadden ze mogen doen, die schutter preventief neerschieten?
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat wanneer jij daar passeert met een geweer van eender welke soort je snel opgepakt/afgeschoten zou eindigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heerlijke romantische stad ook waar ik altijd in mijn nopjes ben. De magie van die stad doet mij me in een sprookje wanen.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 16 februari 2025 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook gaat links tekeer tegen Donald trump Maar als we de IQ van trump vergelijken met die van de PS Brussel Trump zei in zijn vorige presidentschap Brussels? It's like living in a helhole Vanuit de USA wist die dat En in Brussel weet de PS dat nog altijd n?*et De vijand is nog altijd N-VA Zoals bij bepaalde individuen hier op dit fora
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik als allochtoon, misschien.
![]() |
#252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze hebben de handen vol met de zware misdaad. Zoals blanke jongeren die picknicken in het park: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zondagmorgen liet hij weten dat er dringend spoedoverleg nodig was. In realiteit gaat dat zogezegde spoedoverleg pas een dag later van start om.... 11u30.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de politie mocht optreden van de PS burgemeester
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
die moeten dat toch zien ?
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 februari 2025 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen is niet veel beter vooral op gebied van drugs. En in feite ben ik geen Antwerp lover, heb het eerder voor Brussel. En aangezien ik niets met drugs heb te maken is de kans dit ik een kogel krijg quasi nihil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Oekraiener die "per ongeluk" in z'n been geschoten werd, had ook niets met drugs te maken. Een "verdwaalde" kogel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, niet veel beter. Niet zo erg zou ik als onzin bestempelen. Brussel is wel degelijk zichtbaar erger wat verloedering betreft. Rotterdam-Zuid is nog leefbaar, Molenbeek daarentegen... Ik ken Antwerpen en R'dam vrij goed en beiden zijn veilige steden vergeleken met Brussel (al is Brussel ook geen Ciudad de Juárez).
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 februari 2025 om 06:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een pistool wordt het wat moeilijker, stel dat ze een FN 5-7 hadden (maar vermoedelijk eerder een 9 mm Glock of iets dergelijks) de effectieve range is 50 meter, dat wil zeggen dat een goeie schutter op 50 meter die kogel in uw hoofd knalt. Een goeie schutter zou op 70 meter met dergelijk wapen dus nog wel iets kunnen raken. (dodelijke range is 200 meter dat wil zeggen dat de kogel dan nog genoeg kinetische energie heeft om filet americain van uw vleesch te maken) Probleem hier echter is de snelheid waarmee die rat uit die auto is gelopen, geschoten heeft en terug verdwenen is. Die flikken hadden zelf als ze dat hadden willen doen, hun wapen niet tijdig kunnen trekken en doorladen. Bovendien was de afstand te groot voor een normaal pistool, moraal van het verhaal dus, laat de flikken daar een FN SCAR of iets dergelijks op patrouille meegeven en ze het bevel geven van zonder zever, gelijk welk sujet dat met een wapen rondloopt gewoon overhoop te knallen. papieren vullen we later wel in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |