Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2025, 17:28   #241
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

nogmaals:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg kirk.jpeg‎ (70,6 KB, 73x gelezen)

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 20 september 2025 om 17:29.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2025, 17:40   #242
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zalig he Het is zo plezant dat ik er eigenlijk teveel tijd in steek .... ik moet de was nog doen begot !
Ja, ik zit echt ge genieten van deze hoogmis van de hypocrisie. Het is een aandoenlijk spektakel hoe snel conservatieven bereid zijn om al hun principes overboord te gooien zolang ze maar zoals in 1933 in duitsland of ten tijde van McCarthy in de VS het gevoel hebben dat 'hun' kant van het spectrum 'wint'.

Dat ze zitten te cheeren met het feit dat hun eigen rechten mee de vuilbak in gaan lijkt zelfs niet door te dringen.

En nu ga ik mijn patatten schillen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2025, 17:42   #243
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Mogelijks van Martine Tanghe, ik verdenk haar al een tijdje van een sadomasochistische relatie met de piano te hebben.

Verdenk jij de piano van necrofilie ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2025, 18:00   #244
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
hoogmis van de hypocrisie
aandoenlijk spektakel
Het aandoenlijk spektakel is links dat dacht dat het een alleenrecht had op cancelen, en nu probeert rechts te stoppen met "hypocrisie" te roepen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Oud 20 september 2025, 18:07   #245
Karel Martel B

Standaard

https://www.mediaite.com/politics/ma...or-and-satire/

Citaat:
Facebook and Meta CEO Mark Zuckerberg claimed on Monday that President Joe Biden’s administration “repeatedly pressured” the social network to “censor” content, “including humor and satire” the administration objected to.

In a letter to House Judiciary Committee Chairman Jim Jordan (R-OH), Zuckerberg claimed that, “In 2021, senior officials from the Biden Administration, including the White House, repeatedly pressured our teams for months to censor certain COVID-19 content, including humor and satire, and expressed a lot of frustration with our teams when we didn’t agree.”

Oud 20 september 2025, 18:10   #246
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet je dat ?
Als je controversiële meningen hebt, je bent erg actief en je trekt aandacht (ik had meer dan 3000 volgers) dan noemen ze je een influencer en dan loop je in de kijker. Dan kun je maar beter opletten.

Als je natuurlijk ongeveer hetzelfde vertelt als het VRT journaal moet je geen schrik hebben.
Oud 20 september 2025, 18:26   #247
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik heb dat ook eens voorgehad.

Maar ik ken Jan Jambon, dus het was snel geregeld en ik kon weer aan mijn account.

Eind goed al goed
Grapjas. Jambon is VTM.
Oud 20 september 2025, 19:16   #248
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aandoenlijk spektakel is links dat dacht dat het een alleenrecht had op cancelen, en nu probeert rechts te stoppen met "hypocrisie" te roepen.
Je kan mij moeilijk "links" noemen zoals jij dat verstaat he. Ik ben vooral libertair, en Trump zijn kwasten hebben op een zeker moment gedaan alsof ze dat ook waren, en ik heb die zelfs een tijdje geloofd.

Ik herinner mij vooral dat MAGA (wat jij "rechts" noemt) stond te brullen van de schande van het cancellen. Nu blijkt het dat wat ze niet wouden, is dat het de ANDEREN waren die dat deden en zij niet.

Nu de grote voorvechters van de vrijheid en tegen het cancellen enorm veel mensen meegekregen hebben voor vrijheid en tegen cancellen, mogen die dat in hun reet steken, het was om te lachen, zij willen nog veel harder cancellen dan de anderen, als er maar volgens HUN gedachten gecancelled wordt.
Oud 20 september 2025, 19:19   #249
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Als je controversiële meningen hebt, je bent erg actief en je trekt aandacht (ik had meer dan 3000 volgers) dan noemen ze je een influencer en dan loop je in de kijker. Dan kun je maar beter opletten.

Als je natuurlijk ongeveer hetzelfde vertelt als het VRT journaal moet je geen schrik hebben.
Ik bedoel, hoe weet je dat van dat telefoontje ? Heeft Facebook U geschreven dat ze een telefoontje van de VRT gekregen hadden en dus wel uw account moesten sluiten ? Of heeft de VRT U een brief gestuurd om te zeggen dat zij het waren ?
Is er een uitzending geweest gewijd aan uw Facebook pagina, en op het einde zegde de journalist dat ze eens naar Facebook gingen bellen, en bam, de volgende dag was het van dat ?

Ik vind het intrigerend hoe je weet dat het de VRT was, en niet een andere entiteit.
Oud 20 september 2025, 19:23   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nog altijd geen openlijk bericht van Biden aan een of ander TV netwerk van "die zou moeten ontslaan worden, het zou toch jammer zijn dat er iets misgaat met uw netwerk niewaar" en 2 dagen later was het van dat he.

Het zou hier dus gaan dat Biden STIEKEM gevraagd zou hebben van op een reclame site wat lastige moppen weg te halen. Dat is hetzelfde niet he.

Trouwens, wat Zuckerberg zegt zou gewoon slijmerij kunnen zijn om in aanzien te stijgen bij den Donald he. Het volstaat van een beetje op Biden te kakken en den andere opent een champagnefles. Gezien de plek van de Musk vrij is, gaat een andere gatlekkende oligarch het eens bij de peetvader proberen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2025 om 19:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2025, 19:34   #251
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik bedoel, hoe weet je dat van dat telefoontje ? Heeft Facebook U geschreven dat ze een telefoontje van de VRT gekregen hadden en dus wel uw account moesten sluiten ? Of heeft de VRT U een brief gestuurd om te zeggen dat zij het waren ?
Is er een uitzending geweest gewijd aan uw Facebook pagina, en op het einde zegde de journalist dat ze eens naar Facebook gingen bellen, en bam, de volgende dag was het van dat ?

Ik vind het intrigerend hoe je weet dat het de VRT was, en niet een andere entiteit.
Dat ga ik jou niet vertellen. Ik beschouw jouw als een tegenstander. Bovendien heb ik gemerkt dat je je eigen berichten niet meer kunt verbeteren en vooral ook niet meer kunt wissen.
Oud 20 september 2025, 19:53   #252
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ga ik jou niet vertellen. Ik beschouw jouw als een tegenstander.
Ik ben iemand die argumenteert, ik heb geen tegenstanders en voorstanders. Er zijn slimme mensen die hetzelfde denken als ik, en dan zijn er gelukkig anderen, die maken dat er kan geargumenteerd worden Trouwens, we zitten half op dezelfde lijn wat Israel betreft (behalve dat ik Israel zie als een tool, en geen doel op zich), we zijn radikaal van verschillende mening wat de Russen betreft en (dus) wat zijn vazal Trump betreft.

Maar als je een bewering neerzet, dan heeft die geen enkele waarde zonder argument. Ik vond het gewoon intrigerend dat de VRT macht zou hebben en niet gewoon de spreekbuis zijn van "ge weet wel". En dan nog over Facebook.

Had je nu gezegd dat Biden uw account had laten sluiten, of dat Zelensky dat gedaan had, dan zou dat normaal zijn, die zijn als de dood voor wat gij neerpent. Maar de VRT dat is intrigerend.
Oud 21 september 2025, 04:06   #253
thePiano

Standaard

Citaat:
Maar als je een bewering neerzet, dan heeft die geen enkele waarde zonder argument. Ik vond het gewoon intrigerend dat de VRT macht zou hebben en niet gewoon de spreekbuis zijn van "ge weet wel". En dan nog over Facebook.
Dat klopt wat je zegt. Als je A zegt moet je B zeggen maar dat kan niet op de sociale media. Sinds COVID vijf jaar geleden heb ik problemen met censuur, cyberaanvallen, zelfs fysieke aanvallen. Het verbaast mij dat je er niks van weet. Misschien omdat dit prutsforumke het enige is wat je doet? Waarschijnlijk denk jij dat enkel grote bedrijven het slachtoffer zijn en mensen zoals ik, politieke activisten, ontkomen aan het cybergeweld.

Hoe dan ook: ik ben hier met pensioen. Ik rommel maar wat aan om wat te oefenen en mij te amuseren. In 2022 was ik gestopt, maar een jaar later werd ik door de Pogrom van 7 oktober 2023 terug even actief. Het is evenwel gedaan voor mij. Ik ben 73 jaar oud en heb verleden jaar een hartaanval gehad, gevolgd door een bypass operatie met vier overbruggingen. Drie maanden geleden opnieuw een operatie. Plus nog een rist andere fysieke problemen. Enfin, fysiek gezien hang ik in de touwen. Ik ben uitgeteld. Over and out.
Oud 21 september 2025, 04:29   #254
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook: ik ben hier met pensioen. Ik rommel maar wat aan om wat te oefenen en mij te amuseren. In 2022 was ik gestopt, maar een jaar later werd ik door de Pogrom van 7 oktober 2023 terug even actief.

Het is evenwel gedaan voor mij. Ik ben 73 jaar oud en heb verleden jaar een hartaanval gehad, gevolgd door een bypass operatie met vier overbruggingen. Drie maanden geleden opnieuw een operatie. Plus nog een rist andere fysieke problemen. Enfin, fysiek gezien hang ik in de touwen. Ik ben uitgeteld. Over and out.
Eén bemerking. (Tussen boemers onderling, niet verder vertellen).
Baby-Boomers worden niet verondersteld bleiters te zijn maar eerder gelukzakkerigheid uit te stralen.
Ik kan het weten want ben er zelf ene.

Allez dan maar: gedraag je met wat meer zelfrespect en ook voor je generatiegenoten en stop met zagen, gij gelukkig uitgetelde.
Oud 21 september 2025, 04:48   #255
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Je kan mij moeilijk "links" noemen zoals jij dat verstaat he. Ik ben vooral libertair
Ik denk dat je verwart met libertijn.

Oud 21 september 2025, 04:57   #256
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Er is overal censuur, in het bijzonder op de sociale media omdat dit de nieuwe communicatievorm is. Op 16 juni 2025 werd door toedoen van VRT NWS mijn account op Facebook opgeschort. Eén telefoontje van de Reyerslaan naar het kantoor van Facebook op de Regentlaan 35 te 1000 Brussel en 't was geregeld. Geen beroep nodig. Ik weet ook niet waarom maar ik vermoed om mijn standpunten omtrent Israël en Oekraïne.
Je bent altijd op X welkom hee.

Oud 21 september 2025, 05:01   #257
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat Zuckerberg zegt zou gewoon slijmerij kunnen zijn om in aanzien te stijgen bij den Donald he.
> Geeft Biden, in tegenstelling tot Trump, het voordeel van de twijfel.

> "Je kan mij moeilijk links noemen"

Uh, OK.

Oud 21 september 2025, 07:37   #258
thePiano

Standaard

Citaat:
Je bent altijd op X welkom hee.
X (Twitter) heb ik ook opgezegd nadat ik enkele keren gestraft werd. Ook Instagram, WhatsApp, LinkedNL heb ik per 6 augustus j.l. stopgezet wegens censuur. Zoals gezegd Facebook gestopt per 16 juni 2025. Ook weggewuifd zijn TikTok en Telegram. Wordpress had ik eerder al in 2022 gestopt wegens shadow banning van mijn blog.

Wat blijft zijn Rumble, Viber, Google, YouTube Premium en last but lot least: Politics.be

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 september 2025 om 07:38.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2025, 07:43   #259
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
X (Twitter) heb ik ook opgezegd nadat ik enkele keren gestraft werd.
Order het nieuwe regime? wat had je dan gepost?

Oud 21 september 2025, 10:04   #260
thePiano

Standaard

Citaat:
Order het nieuwe regime? wat had je dan gepost?
Ik had twee bekende N-VA leden bekritiseerd omwille van hun beleid.
  • Michel Freillich had ik bekritiseerd toen hij schreef dat de Joden en de Marokkanen altijd goede relaties hebben gehad. Ik vroeg hem hoe het komt dat van de 250.000 Joden in Marokko er thans nog 2000 overbleven.
  • Aan minister Theo Francken vroeg ik hem waarom hij miljarden uitgaf om de oorlog tegen Rusland te financieren hoewel wij niet bedreigd worden door de Russen en hoe hij in plaats daarvan iets gaat doen aan de ca. 20.000 daklozen die dagelijks op straat, parken en plantsoenen moeten slapen.

De N-VA kon er niet mee lachen en met hun 'lange politieke arm' zorgden ze ervoor dat ik hen niet meer kan ambeteren.

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 september 2025 om 10:06.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be