Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt BHV gesplitst
Morgen 2 3,28%
Voor 1 februari 2 3,28%
Voor 21 juli 20 32,79%
Voor de verkiezingen van 2007 11 18,03%
Later, niet zolang de N-VA in de regering zit 8 13,11%
Nooit. 18 29,51%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2005, 17:49   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Verkeerd, en dat staat dus ook België te wachten als de Vlaams-nationalisten het halen.... als ze erin slagen het land nog verder te verdelen.
Sorry hoor Doolhofken, maar het zijn de mensen waar Everytime het over heeft die ervoor zorgen dat de Vlaams-nationalisten reden blijven hebben om het land verder te verdelen...
Oud 18 januari 2005, 17:51   #242
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerd, en dat staat dus ook België te wachten als de Vlaams-nationalisten het halen.... als ze erin slagen het land nog verder te verdelen.
Dat is zeker geen nationalistische toespraak. Ik ken genoeg Franstaligen die in die streek wonen. Ze wonen misschien op Vlaams gebied maar ze kennen bijna niets van de Vlaamse cultuur. Ze kijken nog steeds naar hun Franstalige TV-zenders, zij lezen nog altijd hun Franstalige kranten, enz...... Pas op, ik zeg niet dat dat verkeerd is. Dat is logisch. Hebt u als Vlaming veel interesse voor wat op de Franstalige kant gebeurt? Ik denk van niet en ergens is dat logisch.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 18:03   #243
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat is zeker geen nationalistische toespraak. Ik ken genoeg Franstaligen die in die streek wonen. Ze wonen misschien op Vlaams gebied maar ze kennen bijna niets van de Vlaamse cultuur. Ze kijken nog steeds naar hun Franstalige TV-zenders, zij lezen nog altijd hun Franstalige kranten, enz...... Pas op, ik zeg niet dat dat verkeerd is. Dat is logisch. Hebt u als Vlaming veel interesse voor wat op de Franstalige kant gebeurt? Ik denk van niet en ergens is dat logisch.
Neen op de Vlaamse televisie krijgen we praktisch nooit iemand te zien....
Vlamingen weten niet wie wie is in Wallonië.
De Vlaamse televisie is zeker medeplichtig aan de eventuele barst in België.
Bewust of onbewust. Ik weet het niet....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 18:11   #244
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jij denkt dus dat het toeval is dat er nog nooit een Belgische prins met een Nederlandse prinses trouwde?
En hoe noem je dan het huwelijk van de zus van koningin Boudewijn met de hertog van het Groot Hertogdom Luxemburg ? Je weet toch dat die hertog familie is van de koningin van Nederland ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 18:22   #245
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
En hoe noem je dan het huwelijk van de zus van koningin Boudewijn met de hertog van het Groot Hertogdom Luxemburg ? Je weet toch dat die hertog familie is van de koningin van Nederland ?
Eens even kijken:

"Van een Nederlandse prinses mogen we zelfs niet dromen want dat is tegen de Belzieke wet."

"En hoe noem je dan het huwelijk van de zus van koningin Boudewijn met de hertog van het Groot Hertogdom Luxemburg ?"

Wanneer is de annexatie juist gebeurd?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 18:28   #246
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Eens even kijken:

"Van een Nederlandse prinses mogen we zelfs niet dromen want dat is tegen de Belzieke wet."

"En hoe noem je dan het huwelijk van de zus van koningin Boudewijn met de hertog van het Groot Hertogdom Luxemburg ?"

Fuk, hoe hilarisch zou dat zijn: Kroonprinsen Willem-Alexander van Oranje Nassau en Flup 'den taaie' van Saxen-Coburgh komen beiden uit de kast en verklaren gebroken te hebben met hun hetero-sexuele verleden, om voortaan als rechtgeaarde homofielen door het leven te gaan. Op de gala-avond van de dag van de dynastie zien de twee elkaar voor het eerst en ... de vonk springt over. Willem-alexander is weg van Flup zijn schaapachtige blik en dito houding, terwijl 'onze' Flup wel kickt op blonde mannen in uniform. In the long run trouwen ze en... België en Nederland zijn verenigd in een personele unie! Bangelijk.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 18:52   #247
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens even kijken:

Naar mijn weten is het Groot Hertogdom Luxemburg leengebied van Nederland. Als er ooit geen opvolger is voor de hertog, dan gaat het Groot Hertogdom Luxemburg gewoon terug naar Nederland. Is het jullie al opgevallen dat die dezelfde vlag hebben ? Zo dicht bij elkaar !? Wel, wel... Kan dat toeval zijn ?
Oud 18 januari 2005, 19:07   #248
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar mijn weten is het Groot Hertogdom Luxemburg leengebied van Nederland. Als er ooit geen opvolger is voor de hertog, dan gaat het Groot Hertogdom Luxemburg gewoon terug naar Nederland. Is het jullie al opgevallen dat die dezelfde vlag hebben ? Zo dicht bij elkaar !? Wel, wel... Kan dat toeval zijn ?
Misschien leengebied, maar niet hetzelfde land. Wanneer men Nederland vraagt om troepen naar Irak te sturen, gaat de Nederlandse overheid die niet in Luxemburg zoeken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 18 januari 2005, 19:10   #249
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien leengebied, maar niet hetzelfde land. Wanneer men Nederland vraagt om troepen naar Irak te sturen, gaat de Nederlandse overheid die niet in Luxemburg zoeken.
Neen, maar het is wel één familie, dus ik vind dat argument van dat huwelijk tussen Nederland en België maar heel zwak...
Oud 18 januari 2005, 19:15   #250
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar het is wel één familie, dus ik vind dat argument van dat huwelijk tussen Nederland en België maar heel zwak...
Nederland is Nederland. Luzemburg niet. Die "één familie" llijkt mij juist maar een heel zwak argument...
Oud 18 januari 2005, 19:15   #251
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland is Nederland. Luzemburg niet. Die "één familie" llijkt mij juist maar een heel zwak argument...
Het IS familie van elkaar.
Oud 18 januari 2005, 19:23   #252
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Nederland IS Luxemburg niet.
Oud 18 januari 2005, 19:39   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Eigenlijk doet wat u schrijft eigenlijk niets ter zake. Wat mij betreft, mag iedereen thuis om het even welke taal spreken of naar om het even welke tv-zender kijken. Wie echter de deur achter zich dichtdoet en naar buiten gaat, moet echter wel weten waar hij woont en welke taal daar ambtelijk voorgeschreven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 19:44   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo?

Nooit was het Groothertogdom Luxemburg een leen van de Nederlandse Republiek of het Nederlands koninkrijk. Wel was koning Willem in 1815 tegelijkertijd koning van de Nederlanden en groothertogdom van Luxemburg. Aan die band werd in 1830, 1831 of 1939 niets veranderd.

Pas in 1867 is er sprake van een strikt onafhankelijk Luxemburg dat geen band meer heeft met de regerende Nederlandse vorst.
Oud 18 januari 2005, 19:47   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En?

Gaat men de stambomen van de vorstenhuizen na, dan wordt duidelijk dat ze eigenlijk allemaal familie van elkaar zijn. En wat nog meer opvalt: een groot deel van die adel is allemaal van Duitse afkomst (zelfs de regende Engelse koninklijke familie is van Duitsen bloede).
Oud 18 januari 2005, 19:48   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn mama kwam uit Wallonië, u moet geen vooroordelen hebben noch veralgemenen...... Mijn papa was Vlaming en ik blij Belg te zijn.
Teruggaand in de geschiedenis ben ik van een van mijn overgrootvaders van Oostenrijksen bloede. Dat maakt me er echter niet minder Vlaming door.
Oud 18 januari 2005, 19:50   #257
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En?

Gaat men de stambomen van de vorstenhuizen na, dan wordt duidelijk dat ze eigenlijk allemaal familie van elkaar zijn. En wat nog meer opvalt: een groot deel van die adel is allemaal van Duitse afkomst (zelfs de regende Engelse koninklijke familie is van Duitsen bloede).
Misschien kunnen we hen aanmoedigen tot nog meer inteelt.
Oud 18 januari 2005, 19:55   #258
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen we hen aanmoedigen tot nog meer inteelt.
Wil je dan nog ergere creaturen dan de Chocoprince en prince Woufwouf?

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 18 januari 2005 om 19:55.
Oud 18 januari 2005, 20:11   #259
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wil je dan nog ergere creaturen dan de Chocoprince en prince Woufwouf?
Annemans al eens goed bekeken !? Lielijken miens !!!
Oud 18 januari 2005, 20:35   #260
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Hoe breed is de Vlaamse beweging ?

Ik vind dit artikel (uit de Standaard) een goed antwoord op die vraag:

Didier Ramoudt (VLD): over oud-VU'ers in de VLD en het Vlaams Belang
Kranten en tijdschriften
Geschreven door Rony Boonen
04 Jan 2005
04.01.2005 - De Standaard

Didier Ramoudt is een echte West-Vlaamse ondernemer: een autocarbedrijf, een reisbureau, een vastgoedbedrijf. Tussen al dat ondernemen door maakte de Oostendenaar voor de VLD deel uit van de Kamer (1992-1995), het Vlaams Parlement (1992-2004) en de Senaat (1999-2004).

"De politieke overwinnaar van de jongste jaren is de Volksunie. Die mensen zitten nu overal, maar ze praten nog met elkaar en komen goed overeen. Ze springen over iedereen in hun nieuwe partijen, en ze hebben sleutelposities in handen. Maar hun Vlaams gedachtegoed blijft hetzelfde. Die uitzwerming maakt dat het Vlaams denken nu overal zit."

- Ondertussen praat uw partij meer en meer over Vlaams Belang.

"Het zijn in onze partij de oud-VU'ers die het altijd maar hebben over Vlaams Belang. Hun onderliggende Vlaams-nationalistische gevoelens komen steeds opnieuw naar boven, en dat is niet altijd even gezond. Ik ben beginselvast. Wij liberalen zeggen al heel lang dat we niet samenwerken met die extreme partij, die de ene mens opzet tegen de andere. Ik hou echt niet van dat confrontatiemodel. Er is een verzuring aanwezig in onze maatschappij waar politici niet tegen reageren. Tegen politici heerst een mentaliteit van 'we zullen die ventjes eens leren'', en mensen stemmen dan Vlaams Belang. Daar bestaat maar één oplossing voor: de stemplicht afschaffen."

Laatst gewijzigd door Wanne : 18 januari 2005 om 20:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be