![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen bleef het ondertussen rustig. Er waren geen opstanden, geen betogingen tegen de "Nederlanders". Meer zelfs, in de weken ervoor had koning Willem nog enkele Vlaamse steden bezocht waar hij door de menigte enthousiast begroet werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Van den Berghe, de revisionist...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat je dan zaken hebt die aantonen dat er wel degelijk een grote 'belgische' beweging was onder het volk in 1830? Ik heb daar mijn twijfels over hoor, het lijkt me heel onzinnig dat de bevolking zich zou scharen achter een 'revolutie' die tegen haar eigen belangen in gaat. Alsof de vlamingen toen vrijwillig een regime zouden aan de macht brengen dat hun volkstaal verachtte en geenszins democratisch was.
![]() |
![]() |
#244 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Met de actuele mentaliteit zouden onze politici, hadden we nu dezelfde situatie als in 1830, (misschien) maandenlang onderhandelen in Den Haag en tot een compromis komen ... Wat nu feitelijk gebeurt met die nieuwe situatie, die ergens wel vergeleken kan worden. Nu proberen ze dat een beetje democratischer te regelen en Jan Modaal om zijn mening te vragen. Het is wel niet gemakkelijk, want hoogstwaarschijnlijk wil hij alleen maar met rust worden gelaten, zolang hij deftig leeft. En natuurlijk zijn er nog altijd van die oproerzaaiers (zoals al die toentijdse helden), die Jan Modaal ophitsen, hem vertellen dat hij slachtoffer is, dat hij zoveel beter zou leven indien hij van die anderen verlost was. De oproerzaaiers zouden eigenlijk niets liever willen dan teruggrijpen naar die goeie oude methodes van vroeger: revolutie, de ander vooral niet om zijn mening vragen, geen compromissen sluiten (ze weten toch zoveel beter dan de anderen wat goed is voor de mensen!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Leest u er anders Joris Tulkens, Sire, er zijn geen Vlamingen, eens op na. Hij brengt het zeer toegankelijk (volgens sommigen zelfs op een hilarische wijze), en maakt niet enkel komaf met de grote Vlaamse, maar ook met een aantal grote Belgische geschiedkundige 'mythes'.
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood. ![]() Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 24 januari 2005 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart de Wever!
![]() ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 25 januari 2005 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() R.Heydrich, ik ben met u wel akkoord tot op zekere hoogte maar euh... argumenten geven zou geen overbodige luxe zijn
![]()
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat klopt wel, maar dat heeft te maken met het feit dat Putin tijdens zijn KGB-periode in Oost-Berlijn is gestationeerd geweest, alwaar hij het Duits meester is geworden. Zijn kennis en begrip voor de Duitse cultuur heeft ervoor gezorgd dat Schröder en hij goeie maatjes zijn geworden. Waarschijnlijk is het door Putin gekomen dat Schröder in staat is gesteld een Russisch meisje te adopteren, ook al zou hij daarvoor feitelijk te oud zijn.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 26 januari 2005 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |