Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 mei 2005, 22:04   #241
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dus voor BHV hebben wij veel meer dan de volstrekte meerderheid.
Gesteld dat úw rekening klopt: wat realiseerde uw quasi absolute 'meerderheid' na één jaar regeren in B-H-V?
Oud 15 mei 2005, 22:14   #242
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gesteld dat úw rekening klopt: wat realiseerde uw quasi absolute 'meerderheid' na één jaar regeren in B-H-V?
Wij realiseerden niets door de slavenmentaliteit van de partijen van het regime, alhoewel de Vlamingen over de volstrekte meerderheid beschikken en BHV een louter Vlaamse aangelegenheid is (prof. Senelle)
luc broes is offline  
Oud 15 mei 2005, 22:28   #243
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij realiseerden niets
Goed gezien.
Klopt als een bus.
Niks aan toe te voegen.
Ik had nochtans géén bezwaar.

Citaat:
door de slavenmentaliteit van de partijen van het regime,
Som die eens op mét naam én toenaam?
Oud 16 mei 2005, 08:47   #244
luc broes

Standaard

Citaat:
Som die eens op mét naam én toenaam?
Ik beperk me tot de hoofdverantwoordelijke die Verhofstadt moet redden.
Naam: VLD
Toenaam: PVV ofte Pest Voor Vlaanderen.
luc broes is offline  
Oud 16 mei 2005, 10:03   #245
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beperk me tot de hoofdverantwoordelijke die Verhofstadt moet redden.
Naam: VLD
Toenaam: PVV ofte Pest Voor Vlaanderen.
Geen steen naar CD&V//N-VA?
Ge weet wel, 't kartel dat verder sprong dan zijn bevoegdheidsstok lang was.....
't Kartel dat ondanks geschonden neus ergo aangezicht, woensdag als een tamme os (ge weet waar die 'geschonden' is) 10 tegen één, doodleuk verder regeert met de Vlaamse negerboys van de federale partijen die dit weekend verradersretoriek te slikken kregen als ooit tevoren?
Oud 16 mei 2005, 11:37   #246
luc broes

Standaard

neen, geen steen
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2005, 00:05   #247
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, geen steen
Erg flauw om uit puur tactisch-flamingantische overwegingen, de N-VA te sparen.
Je danst reeds wekenlang zalvend rond die VB-light versie heen, je spaart hun geiten, hun kolen, en ontziet hun lange tenen, terwijl je er als échte flamingant toch lekker kan op gaan staan.

Als N-VA net als Spirit in de federale, na een weekend verbaal gejank omwille van ontvangen 'kaakslagen' woensdag opnieuw verder regeert (vanop het tsjevenschootje) blijf je ze dan volens nolens backup verlenen?
Oud 17 mei 2005, 11:04   #248
luc broes

Standaard

Citaat:
Erg flauw om uit puur tactisch-flamingantische overwegingen, de N-VA te sparen.
Je danst reeds wekenlang zalvend rond die VB-light versie heen, je spaart hun geiten, hun kolen, en ontziet hun lange tenen, terwijl je er als échte flamingant toch lekker kan op gaan staan.
Als N-VA net als Spirit in de federale, na een weekend verbaal gejank omwille van ontvangen 'kaakslagen' woensdag opnieuw verder regeert (vanop het tsjevenschootje) blijf je ze dan volens nolens backup verlenen?
Ik krijg goede raad van 'Belgen', ik doe het blijkbaar niet zo slecht.
luc broes is offline  
Oud 17 mei 2005, 21:45   #249
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Mensen wat zitten jullie toch te palaveren...iedereen probeert zijn hachje te redden en het blok probeert hieruit garen te spinnen...dat Annemans een tactische fout maakt, zal hem worst wezen, als het maar goed in beeld is van potientiële kiezers.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 mei 2005, 05:56   #250
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg goede raad van 'Belgen', ik doe het blijkbaar niet zo slecht.
Ge doet dat goed.
Nu nog een concreet antwoord op mijn vraag:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Oud 18 mei 2005, 10:45   #251
luc broes

Standaard

Ja
luc broes is offline  
Oud 18 mei 2005, 18:45   #252
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja
Treffende illustratie dat twee lettertjes soms
veel tandengeknars kunnen veroorzaken.
robert t is offline  
Oud 18 mei 2005, 21:28   #253
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Treffende illustratie dat twee lettertjes soms
veel tandengeknars kunnen veroorzaken.
Tandengeknars?
Welneen.

Dit kurkdroge "ja" is veelzeggend.
Om tactische redenen, geef Luc de N-VA een vrijbrief, carte-blanche, een blanco cheque.
Hij slikt dus liever zijn kritiek in, dan op flamingantische teentjes te trappen, hoe oneens hij met hun handelswijze ook moge zijn.
Zijn goede recht, maar mij persoonlijk lijkt het weinig opportuun op een discussieforum. Daar hoor je m.i. partij-onafhankelijk jouw mening te ventileren.

Ik ben nu toevallig Belgicist, doch als de BuB over de schreef gaat (b.v. inzake democratie-vreemdelingenbeleid-nazificering van flaminganten-funposts) dan zal ik tegen hen stelling nemen, ongeacht hun valabele standpunt voor een unitair België. Maar nogmaals: wil iemand N-VA-afzeik kritiekloos slikken, dan is dat diens volste recht.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 mei 2005 om 21:29.
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 mei 2005, 21:37   #254
luc broes

Standaard

Citaat:
Tandengeknars? Welneen.
Dit kurkdroge "ja" is veelzeggend.
Om tactische redenen, geef Luc de N-VA een vrijbrief, carte-blanche, een blanco cheque.
Hij slikt dus liever zijn kritiek in, dan op flamingantische teentjes te trappen, hoe oneens hij met hun handelswijze ook moge zijn.
Zijn goede recht, maar mij persoonlijk lijkt het weinig opportuun op een discussieforum. Daar hoor je m.i. partij-onafhankelijk jouw mening te ventileren.
Ik ben nu toevallig Belgicist, doch als de BuB over de schreef gaat (b.v. inzake democratie-vreemdelingenbeleid-nazificering van flaminganten-funposts) dan zal ik tegen hen stelling nemen, ongeacht hun valabele standpunt voor een unitair België. Maar nogmaals: wil iemand N-VA-afzeik kritiekloos slikken, dan is dat diens volste recht.
Maar superstaaf toch, ik moest klaar en duidelijk een antwoord geven.
Dat doe ik: 'Ja' maar dat is dan kurkdroog en dat is ook niet goed!?
Dan zeg je dat ik partij-onafhankelijk mijn mening moet ventileren, en dat is juist wat ik doe. En het is ook niet goed.
Ik stel vast dat een notoire Belg mij afkeurt, en dat is dus wèl goed.

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 mei 2005 om 21:38.
luc broes is offline  
Oud 18 mei 2005, 23:24   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar superstaaf toch, ik moest klaar en duidelijk een antwoord geven.
Ok.
Bedankt trouwens.

Citaat:
Dat doe ik: 'Ja' maar dat is dan kurkdroog en dat is ook niet goed!?
Voor mij is alles goed, beste luc.
Zelfs uit één 'kurkdroge' ja, kan ik conclusies trekken.
Zelfs uit veelzeggend zwijgen.
Ik ben dan ook een kleinzoon van de witte madam, bij de Vlamingen beter bekend als Madam Blanche.

Citaat:
Dan zeg je dat ik partij-onafhankelijk mijn mening moet ventileren, en dat is juist wat ik doe. En het is ook niet goed.
Toch wel, toch wel.
Ik stel enkel vast dat je als flamingant heel veel slikt, met als enige verwachting dat de N-Va ooit de separatistsiche hoop komt vergroten.
Als ik er naast zit mag je opnieuw met een knallend "JA" mijn ongelijk uitschruwelen.

Citaat:
Ik stel vast dat een notoire Belg mij afkeurt, en dat is dus wèl goed.
Beste Luc, ik keur nooit iemand af, enkel zijn ideeën, zijn ideologie, zijn teksten, ........

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 mei 2005 om 23:25.
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 mei 2005, 08:47   #256
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik stel enkel vast dat je als flamingant heel veel slikt, met als enige verwachting dat de N-Va ooit de separatistsiche hoop komt vergroten....
Beste Luc, ik keur nooit iemand af, enkel zijn ideeën, zijn ideologie, zijn teksten,
Beste S. ik ben Vlaamsnationalist, maar geen idioot (denk ik). Iedereen die in de goede richting beweegt (met vallen en opstaan) steun ik, dus zeker ook NVA, ook de congressen van VLD en CD&V die meer bevoegtheden en zelfs confederalisme (ongeveer hetzelfde als onafhankelijkheid) goedkeurden.
Als je verwacht dat ik iedereen die niet 'zuiver op de graat' is ga afknallen dan moet ik je ontgoochelen.
Ik stel vast dat je als Belg veel moet slikken.
luc broes is offline  
Oud 20 mei 2005, 08:08   #257
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste S. ik ben Vlaamsnationalist, maar geen idioot (denk ik).
Beste Luc,

Aangezien ik niemand persoonlijk uitscheld, geef ik ook geen persoonlijke complimenten.

Citaat:
Iedereen die in de goede richting beweegt (met vallen en opstaan) steun ik, dus zeker ook NVA, ook de congressen van VLD en CD&V die meer bevoegtheden en zelfs confederalisme (ongeveer hetzelfde als onafhankelijkheid) goedkeurden.
Als je verwacht dat ik iedereen die niet 'zuiver op de graat' is ga afknallen dan moet ik je ontgoochelen.
De 'Luc Broesen', 'Egidiussen' en 'Fieselers' zijn uiteraard de gevaarlijkste flaminganten voor mijn dierbaar België. Als het cordon ooit valt, dan vrees ik een ware dijkbreuk, en jullie zijn de hevigste peuteraars en ondermijners ervan.
Gelukkig zijn (naar mijn gevoel althans) de 'Clementes' en 'Johannas' en 'Marie-Josées' en 'Zorro's' en 'Bourgeois' e.v.a. nog in de meerderheid, zeker in de toplaag van de 'gevaarlijke' en minder gevaarlijke separatistische partijen.

Citaat:
Ik stel vast dat je als Belg veel moet slikken.
't Valt mee.
De lauwe reactie van de Walen op het 'hernieuwde' (lees: opgewarmde) loze Vlaamse regeerakkoord, sprak boekdelen. Enkel het FDF dreigde BUBsgewijs het discriminatoire gehalte van de flamingantische acties in 't oog te zullen aanhouden en desnoods gerechtelijk te vervolgen. Maar gezien de laatste 'actie' in B-H-V, waarin de Vlaamse regering streng terechtgewezen werd (stijl: zit-poot-in de mand!) kan iedereen op zijn beide oren slapen.
Oud 20 mei 2005, 08:24   #258
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste Luc,
1) Aangezien ik niemand persoonlijk uitscheld, geef ik ook geen persoonlijke complimenten.
2) De 'Luc Broesen', 'Egidiussen' en 'Fieselers' zijn uiteraard de gevaarlijkste flaminganten voor mijn dierbaar België.
Als het cordon ooit valt, dan vrees ik een ware dijkbreuk, en jullie zijn de hevigste peuteraars en ondermijners ervan.
Gelukkig zijn (naar mijn gevoel althans) de 'Clementes' en 'Johannas' en 'Marie-Josées' en 'Zorro's' en 'Bourgeois' e.v.a. nog in de meerderheid, zeker in de toplaag van de 'gevaarlijke' en minder gevaarlijke separatistische partijen.
.
Beste Supe®Staaf, mag ik je doen opmerken dat 1) flagrant in tegenspraak is met 2) Waarvoor mijn dank.
Ik heb deze morgen het persoverzicht beluisterd. Zelfs De Morgen noemt de transfers onhoudbaar èn schadelijk voor Wallonië.
Maar als de transfers verdwijnen dan willen de Walen niet langer in èèn dierbaar België met de 'racisten' uit Vlaanderen. Zolang Vlaanderen betaalt wel.
Het ziet er dus goed uit. Maar we slapen niet op beide oren, wij werken.
luc broes is offline  
Oud 20 mei 2005, 08:45   #259
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Supe®Staaf, mag ik je doen opmerken dat 1) flagrant in tegenspraak is met 2) Waarvoor mijn dank.
De contradictie bestaat enkel in jouw gedachtengang.
Als jij het predikaat 'gevaarlijke flamingant' als een compliment opvat, dan is datr jouw hoogstpersoonlijke perceptie. Ik deel ze niet. Ik ben liever een goeie Belg.

Citaat:
Maar we slapen niet op beide oren, wij werken.
Ook hier hoeft geen contradictie in te schuilen.
Ik test bedden in de Sleepy-winkel.
Oud 20 mei 2005, 11:19   #260
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb deze morgen het persoverzicht beluisterd. Zelfs De Morgen noemt de transfers onhoudbaar èn schadelijk voor Wallonië.
Maar als de transfers verdwijnen dan willen de Walen niet langer in èèn dierbaar België met de 'racisten' uit Vlaanderen. Zolang Vlaanderen betaalt wel.
Het ziet er dus goed uit. Maar we slapen niet op beide oren, wij werken.
Luc, wat je zegt over de transfers zou in feite iedere nadenkende burger moeten beamen. Maar ik deel je optimisme niet dat het er goed uit ziet. Zolang de traditionele partijen, daarin gesteund door hun respectievelijke vakbonden, dit probleem blijven verdoezelen met nietszeggende dooddoeners als "we moeten solidair zijn met Wallonië en de hervorming van de sociale zekerheid is een flagrante schending van het solidariteitsbeginsel" zal de niet-nadenkende burger ons als "egoïsten" blijven beschouwen en iedere normalisering van de sociale zekerheid blijven afwijzen. Ook al weten jij en ik dat de nationalistische partijen voorstander zijn van een "controleerbare" solidariteit wat nu niet het geval is aangezien de transfers gebetonneerd zijn in het huidige stelsel en er geen transparantie bestaat over de aanwending hiervan. Hogergenoemde partijen hanteren deze perfide strategie omdat ze verdomd goed beseffen dat een hervorming van de sociale zekerheid automatisch zal leiden tot een hervorming van de (on)staat. De bevolking moet eerst op één of andere manier objectieve informatie krijgen m.b.t. dit probleem, pas dan zal het er goed uit zien.
robert t is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be