Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2005, 11:27   #241
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
De nagel op de kop gewoon ! Daarom juist: geen adoptie voor homo-koppels totdat deze mentaliteit veranderd is. En daar ligt het probleem net denk ik, deze mentaliteitsverandering is niet zo makkelijk door te voeren....
Toch wel. Gewoon het zaagsel uit een paar houten koppen kloppen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:28   #242
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Yep. Nu gaan we ons nog eens belachelijk maken in het buitenland.

Als uit een homoseksuele relatie kinderen op natuurlijke weg kunnen, dan wil ik gerust mijn mening herzien, maar verder dan Hollywood is dat nog niet gekomen.

Dus: ronduit BELACHELIJK en typisch paars: vooral marginale groepjes plezieren.
Oh, maar wees gerust hoor: twee vrouwen zijn medisch gezien perfect in staat om voor een natuurlijk nageslacht te zorgen. In sensu stricto zijn mannen zelfs overbodig geworden. Belachelijk, nietwaar...
Oud 1 juni 2005, 11:28   #243
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Toch wel. Gewoon het zaagsel uit een paar houten koppen kloppen.
Oud 1 juni 2005, 11:34   #244
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Normaal = wat het overgrote deel van de bevolking is (ik ken de juiste percentages niet).
Die uitspraak kan op ontzettend veel manieren ingevuld worden.

Bvb.:
-Elke mens is uniek (wat een verhouding oplevert van 1 op 6 miljard), dus is iedereen is abnormaal.
-Alle mensen zijn homo sapiens (wat een verhouding oplevert van 6 miljard op 6 miljard), dus iedereen is normaal.

Tussen deze twee extreme voorbeelden situeren zich honderdduizenden andere voorbeelden. Hier volgt een lijstje met dingen die mensen vroeger over het algemeen abnormaal vonden en nu over het algemeen niet meer, waarbij ik uitga van een percentage van 50%:
-minirokjes
-striptease
-seks voor het huwelijk
-niet naar de kerk gaan
-holebikoppels
-echtscheidingen
-abortus in uitzonderlijke omstandigheden
-euthanasie in uitzonderlijke omstandigheden

Dus vroeger werd je als 'abnormaal' beschouwd als je je aan één van de voorgaande dingen 'bezondigde'. Tegenwoordig zijn er nog enkele taboes waar mensen het moeilijk mee hebben (zoals adoptie voor holebi's) maar de toekomst zal uitwijzen (en het verleden heeft dat zelfs al uitgewezen) dat hiermee geen schade berokkend wordt aan mensen en in de loop der jaren zal het dus automatisch aanvaard en als 'normaal' beschouwd worden.

Taboes zoals pedofilie, necrofilie, sodomie, verkrachting, moord,... moeten altijd taboe blijven omdat hiermee zware schade berokkend wordt aan andere personen, en dat is de grenslijn die je moet leggen tussen wat mag en wat niet mag. In het geval van adoptie door holebi's is er nog geen enkel argument naar voor gekomen die in het nadeel van het kind zou kunnen spelen (homofobe reacties van de omgeviong daargelaten, maar daarin moet de maatschappij nog groeien).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cyberfreak on 01-06-2005 at 12:38
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Normaal = wat het overgrote deel van de bevolking is (ik ken de juiste percentages niet).

Bvb.:
-Elke mens is uniek (wat een verhouding oplevert van 1 op 6 miljard), dus is iedereen is abnormaal.
-Alle mensen zijn homo sapiens (wat een verhouding oplevert van 6 miljard op 6 miljard), dus iedereen is normaal.

Tussen deze twee extreme voorbeelden situeren zich honderdduizenden andere voorbeelden. Hier volgt een lijstje met dingen die mensen vroeger over het algemeen abnormaal vonden en nu over het algemeen niet meer, waarbij ik uitga van een percentage van 50%:
-minirokjes
-striptease
-seks voor het huwelijk
-niet naar de kerk gaan
-holebikoppels
-echtscheidingen

Dus vroeger werd je als 'abnormaal' beschouwd als je je aan één van de voorgaande dingen 'bezondigde'. Tegenwoordig zijn er nog enkele taboes waar mensen het moeilijk mee hebben (zoals adoptie voor holebi's) maar de toekomst zal uitwijzen (en het verleden heeft dat zelfs al uitgewezen) dat hiermee geen schade berokkend wordt aan mensen en in de loop der jaren zal het dus automatisch aanvaard en als 'normaal' beschouwd worden.

Taboes zoals pedofilie, necrofilie, sodomie, verkrachting, moord,... moeten altijd taboe blijven omdat hiermee zware schade berokkend wordt aan andere personen, en dat is de grenslijn die je moet leggen tussen wat mag en wat niet mag. In het geval van adoptie door holebi's is er nog geen enkel argument naar voor gekomen die in het nadeel van het kind zou kunnen spelen (homofobe reacties van de omgeviong daargelaten, maar daarin moet de maatschappij nog groeien).[/size]

[size=1]After edit by Cyberfreak on 01-06-2005 at 12:37
Reason:

Citaat:

Bvb.:

-minirokjes
-striptease
-seks voor het huwelijk
-niet naar de kerk gaan
-holebikoppels
-echtscheidingen

Taboes zoals pedofilie, necrofilie, sodomie, verkrachting, moord,... moeten altijd taboe blijven omdat hiermee andere personen zware schade berokkend wordt, en dat is de grenslijn die je moet leggen tussen wat mag en wat niet mag. In het geval van adoptie door holebi's is er nog geen enkel argument naar voor gekomen die in het nadeel van het kind zou kunnen spelen (homofobe reacties van de omgeviong daargelaten, maar daarin moet de maatschappij nog groeien).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Bvb.:

-minirokjes
-striptease
-seks voor het huwelijk
-niet naar de kerk gaan
-holebikoppels
-echtscheidingen

Dus vroeger werd je als 'abnormaal' bestempeld als je je aan één van de voorgaande dingen 'bezondigde'. Tegenwoordig zijn er nog enkele taboes waar mensen het moeilijk mee hebben (zoals adoptie voor holebi's) maar de toekomst zal uitwijzen (en het verleden heeft dat zelfs al uitgewezen) dat hiermee geen schade berokkend wordt aan mensen en in de loop der jaren zal het dus automatisch aanvaard en als 'normaal' beschouwd worden.

Taboes zoals pedofilie, necrofilie, sodomie, verkrachting, moord,... moeten altijd taboe blijven omdat hiermee andere personen zware schade berokkend wordt, en dat is de grenslijn die je moet leggen tussen wat mag en wat niet mag. In het geval van adoptie door holebi's is er nog geen enkel argument naar voor gekomen die in het nadeel van het kind zou kunnen spelen (homofobe reacties van de omgeviong daargelaten, maar daarin moet de maatschappij nog groeien).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 1 juni 2005 om 11:38.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:35   #245
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Zouden we dan niet beter nog een beetje wachten tot de maatschappij klaar is om homo-adoptie toe te laten? (mijzelf buiten beschouwing gelaten) Als je het nu reeds gaat toelaten ga je nog veel probelemen hebben. Je kan wel zeggen, jamaar, daarom net nu al homo-adoptie, dan zal de maatschappij wel bijdraaien. Maar is dat niet een beetje oneerlijk tegenover het kind? Het wordt als het ware gebruikt om homofobie tegen te gaan... en het kind draagt de gevolgen. Er moeten andere manier gezocht worden om homoseksualtiteit meer aanvaardbaar te maken bij veel mensen.
Een maatschappij evolueert niet zomaar. Evolutie komt pas op gang als er pioniers zijn, mensen die stappen zetten die 'gedurfd' zijn. Het gaat hier dus niet zozeer over het gezin an sich (intern), maar het gezin in de maatschappij (extern).

Een kind heeft er inderdaad baat bij dat dat gezin zowel intern harmonisch is als extern aanvaard. Maar de externe aanvaarding komt pas op gang wanneer de maatschappij vaststelt dat het gezin intern even harmonisch kan zijn als alle andere gezinnen. Er is dus altijd een wisselwerking, waaronder het kind niet noodzakelijk hoeft te lijden, aangezien het op een harmonisch gezin kan terugvallen, dat het weerbaar maakt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:39   #246
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

allright, in your face rechts-conservatief en extreem rechts
Oud 1 juni 2005, 11:49   #247
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
allright, in your face rechts-conservatief en extreem rechts
Wat voor een onvolwassen slechte winnaar reactie is me dat.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:50   #248
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Géén.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:52   #249
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Het gaat hem om mensen en niet over kuddedieren, wat jij zo graag zou willen hebben...
Welja, en mensen verschillen nu eenmaal. En bijgevolg moeten ze ook naar hun verschillen behandeld worden.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 11:54   #250
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik vind jou absoluut abnormaal!

[size=1](En stop da links-rechts gedoe nu eens!!! )[/size]
Het tegendeel zou me eerder ongerust stemmen. 8)
Oud 1 juni 2005, 12:00   #251
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Let op mijn woorden: er komt nog eens een dag dat we jou in een roze tutu hijsen en je als mascotte meezeulen in een gay parade!
In uw dromen ventje, in uw dromen is veel mogelijk...
Citaat:
Leer er mee leven, Gudi, de wereld waar jij naar streeft is al lang dood en begraven.
Ik wens hoegenaamd geen terugkeer naar vroegere tijden, die hebben namelijk mee de basis gelegd voor het huidige dus... Maar u hoeft zich geen zorgen te maken, ik weet heus ook wel dat we nog lang niet aan het dieptepunt zitten en er nog heel wat "rechten" en pseudo-rechten, "vrijheden" en pseudo-vrijheden zullen worden ingevoerd in de komende 20 jaar, in naam van de egalitaristische dwaling. Men doet maar, we zullen mee tot op de bodem gaan... maar vroeg of laat komt de crisis, de volledige chaos,... en dan zijn we er ook. Het modernisme zit in haar laatste fase m'n beste.

En ondertussen kan men enkel met strafwetten de natuurlijke afkeer van perversiteit en sexuele afwijkingen bij de bevolking trachten in te dijken... [edit]
[size=1]After edit by Guderian on 01-06-2005 at 13:06
Reason:

Citaat:
Let op mijn woorden: er komt nog eens een dag dat we jou in een roze tutu hijsen en je als mascotte meezeulen in een gay parade!
Citaat:
Leer er mee leven, Gudi, de wereld waar jij naar streeft is al lang dood en begraven.
Ik wens hoegenaamd geen terugkeer naar vroegere tijden, die hebben namelijk mee de basis gelegd voor het huidige dus... Maar u hoeft zich geen zorgen te maken, ik weet heus ook wel dat we nog lang niet aan het dieptepunt zitten en er nog heel wat "rechten" en pseudo-rechten, "vrijheden" en pseudo-vrijheden zullen worden ingevoerd in de komende 20 jaar, in naam van de egalitaristische dwaling. Men doet maar, we zullen mee tot op de bodem gaan... maar vroeg of laat komt de crisis, de volledige chaos,... en dan zijn we er ook. Het modernisme zit in haar laatste fase m'n beste.

En ondertussen kan men enkel met strafwetten de natuurlijke afkeer van perversiteit en sexuele afwijkingen bij de bevolking trachten in te dijken... [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:
Ik wens hoegenaamd geen terugkeer naar vroegere tijden, die hebben namelijk mee de basis gelegd voor het huidige dus... Maar u hoeft zich geen zorgen te maken, ik weet heus ook wel dat we nog lang niet aan het dieptepunt zitten en er nog heel wat "rechten" en pseudo-rechten, "vrijheden" en pseudo-vrijheden zullen worden ingevoerd in de komende 20 jaar, in naam van de egalitaristische dwaling. Men doet maar, we zullen mee tot op de bodem gaan... maar vroeg of laat komt de crisis, de volledige chaos,... en dan zijn we er ook. Het modernisme zit in haar laatste fase m'n beste.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 1 juni 2005 om 12:06.
Oud 1 juni 2005, 12:06   #252
Bhairav

Standaard

Guderian, denkde dat mensen uit noodzaak conservatiever gaan worden en gaan leven? Dan moet het IQ ook wel achteruit...
Oud 1 juni 2005, 12:06   #253
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Het is jou niet verboden om te dromen... dromen zijn uiteindelijk bedrog.
Oud 1 juni 2005, 12:07   #254
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Het is jou niet verboden om te dromen... dromen zijn uiteindelijk bedrog.
Tja, ik houd u niet tegen de ogen te sluiten voor wat er in de wereld rondom je gebeurt natuurlijk.
Oud 1 juni 2005, 12:17   #255
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let op mijn woorden: er komt nog eens een dag dat we jou in een roze tutu hijsen en je als mascotte meezeulen in een gay parade! Leer er mee leven, Gudi, de wereld waar jij naar streeft is al lang dood en begraven.

Heb ik ook al gedacht.

Er zijn een aantal verklaringen gevonden voor het waarom van zo'n soort uitspraken vanwege mensen als guderian. Het zijn mensen die denken stoer te zijn door zo te praten zonder te begrijpen dat ze zich in feite belachelijk maken.

De verklaringen gaan van te weinig liefde (niet genoeg geknuffeld door mama) tot te weinig aandacht (uitgesloten van de groepen schoolvrienden wegens dom, introvert of gewoon niet aangenaam) via frustratie wegens het worstelen met zichzelf (bijvoorbeeld het niet willen aanvaarden dat men zelf homoseksueel is).

He zou dus geen wonder zijn mochten we guderian inderdaad vroeg of laat in een gay parade zien meelopen in roze tutu.
Oud 1 juni 2005, 12:20   #256
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Heb ik ook al gedacht.

Er zijn een aantal verklaringen gevonden voor het waarom van zo'n soort uitspraken vanwege mensen als guderian. Het zijn mensen die denken stoer te zijn door zo te praten zonder te begrijpen dat ze zich in feite belachelijk maken.

De verklaringen gaan van te weinig liefde (niet genoeg geknuffeld door mama) tot te weinig aandacht (uitgesloten van de groepen schoolvrienden wegens dom, introvert of gewoon niet aangenaam) via frustratie wegens het worstelen met zichzelf (bijvoorbeeld het niet willen aanvaarden dat men zelf homoseksueel is).

He zou dus geen wonder zijn mochten we guderian inderdaad vroeg of laat in een gay parade zien meelopen in roze tutu.
misschien was hij beter opgevoed door een homokoppel

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 12:23   #257
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ze hebben daarentegen vandaag het lager afgeschaft...

On Topic:
Wat een maatschappij die voor electoraal gewin zijn eigen zeggingsloze kinderen één van de meest fundamentele rechten ontneemt.

Maar we leggen ons uiteraard neer met de meerderheid en maken ons ondergeschikt aan de wetgevende macht.
Ondertussen zit er niets anders op dan geduldig te wachten op een andere "democratische" meerderheid.
Ik vraag mij evenwel af of de zichzelf benoemende democraten zich dan ook bij dergelijke democratische beslissingen zullen neerleggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 12:23   #258
Anna List
Banneling

Standaard

Let wel : in Vlaanderen is er geen meerderheid voor homoadoptie (CD&V en Vlaams Belang zijn tegen). (de Vlaming is dus net zoals 95% van de wereldbevolking tégen)
Met het oog op beter bestuur en homogene bevoegdheidspakketten inzake beleid is het voordehandliggend dat ook adoptie gedefederaliseerd wordt, en dit vóór alweer de mening van Franstalig België doorgedrukt wordt tegen de wil van de Vlaamse meerderheid.

Ongeacht het feit dat de holebi paren die ik ken hoegenaamd niet zitten te wachten op dit adoptierecht, en ongeacht het feit dat ik persoonlijk niet tegen ben (op voorwaarde dat elk (ook hetero) paar grondig gescreend wordt), kan ik als Vlaming niet aanvaarden dat zulk een belangrijke ethische beslissing tegen de meerderheid der Vlamingen in genomen wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 12:27   #259
Bhairav

Standaard

Wat heeft die meerderheid daar nu mee te zien? Zijn zij dan allemaal zelf holebi? Zij weten er de ballen van, dan moeten zij daar hun stomme kop maar over houden.
Oud 1 juni 2005, 12:29   #260
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(de Vlaming is dus net zoals 95% van de wereldbevolking tégen)
Een meerderheid van de wereldbevolking vindt nog altijd dat vrouwen geen gelijkwaardig statuut mogen hebben aan mannen. Moeten we dan ook maar volgen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be