Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 11:58   #241
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
En zonder kapitaal zult gij goe kunnen arbeiden of willen arbeiden zeker ?

Maw,

Als ik u nie betaal en u geen materiaal geef, kunde gij werken zoveel ge wilt, ...

Het zijn zaken die mekaar nodig hebben.

Om dat te demonstreren zouden alle grootkapitalisten van deze aardkloot hun kapitaal eens voor 3 dagen moete bevriezen, staken maw, ...

Onze kameraden communisten hun bakkes zullen nogal openvallen...
Het kapitaal komt voort uit arbeid maar uiteraard is er kapitaal nodig. Das Kapital noemt niet voor niets Das Kapital. Mocht het grootkapitaal drie dagen hun kapitaal bevriezen dan zullen ze de eerste zijn om de gevolgen daarvan te ondervinden. Vergeet niet dat het kapitaal belangrijk is en niet de mensen die toevallig dat kapitaal bezitten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:59   #242
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ik zie elke dag dat de grootste bazenpoepers de syndicalisten zijn. Zij krijgen steeds de mooiste jobkes.
wat bedoel je daar nu mee?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:00   #243
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie elke dag dat de grootste bazenpoepers de syndicalisten zijn. Zij krijgen steeds de mooiste jobkes.
En wie geeft hen die jobkes en waarom krijgen ze die? Ik heb een aantal pagina's terug daar al een aantal opmerkingen over gemaakt.
Oud 15 juli 2005, 12:02   #244
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
wat bedoel je daar nu mee?
Wat ik zeg, de synidalisten zijn de grooteste bazenpoepers. Er komt ergens een mooi plaatske vrij, wees maar gerust dat dat plaatske voor een syndicalist is. En zo heeft de werkgever die syndicalist in de tang.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:32   #245
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Men heeft nogal rap naar de stakingsrecht gegrepen hé

Er was nog geen gesprek geweest of men dreigde al mee stakingen

maar ja nu kunde natuurlijk weer zeggen dat ik ne slechte vertegenwoordiger ben voor mijn volk
Het is al de zoveelste delegee die ze proberen buiten te krijgen op een tweetal jaar tijd. Wat zou jij doen op jouw bedrijf als ze stelselmatig de beste delegees buitensmijten, als ze proberen de vakbond kapot te maken?
Denk je nu echt dat die vakbond daar voor het minste gaat staken?

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:39   #246
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie
Het is al de zoveelste delegee die ze proberen buiten te krijgen op een tweetal jaar tijd. Wat zou jij doen op jouw bedrijf als ze stelselmatig de beste delegees buitensmijten, als ze proberen de vakbond kapot te maken?
Ja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:41   #247
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

heb deze middag op het TV nieuws die GOEDE afgevaardigde beziggehoord die ten onrechte gaat buitenvliegen.....

amaai mijn voeten..... aan hare parlee te horen is dat een wijf dat ge op uw bedrijf niet vandoen hebt.... zelfs niet als collega want alleen haar eigen vel is van belang......

ze roept door een megafoon dat ze "bij haar collega's wil blijven tot haar brugpensioen....."

typische mentaliteit........ van in de wieg al aan het aftellen naar hun brugpensioen......

wreed gemotiveerde collega... haar prestaties zullen wel navenant zijn mijns inziens ! echte union-lady [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ICE-MAN on 15-07-2005 at 13:42
Reason:
--------------------------------

heb deze middag op het TV nieuws die GOEDE afgevaardigde beziggehoord die ten onrechte gaat buitenvliegen.....

amaai mijn voeten..... aan hare parlee te horen is dat een wijf dat ge op uw bedrijf niet vandoen hebt.... zelfs niet als collega want alleen haar eigen vel is van belang......

ze roept door een megafoon dat ze "bij haar collega's wil blijven tot haar brugpensioen....."

typische mentaliteit........ van in de wieg al aan het aftellen naar hun brugpensioen......

wreed gemotiveerde collega... haar prestaties zullen wel navenant zijn mijns inziens ! echte union-lady [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

amaai mijn voeten..... aan hare parlee te horen is dat een wijf dat ge op uw bedrijf niet vandoen hebt.... zelfs niet als collega want ze heeft alleen haar eigen vel is van belang......

wreed gemotiveerde collega... haar prestaties zullen wel navenant zijn mijns inziens ! echte union-lady [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 15 juli 2005 om 12:42.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:54   #248
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het kapitaal komt voort uit arbeid maar uiteraard is er kapitaal nodig. Das Kapital noemt niet voor niets Das Kapital. Mocht het grootkapitaal drie dagen hun kapitaal bevriezen dan zullen ze de eerste zijn om de gevolgen daarvan te ondervinden. Vergeet niet dat het kapitaal belangrijk is en niet de mensen die toevallig dat kapitaal bezitten.

Dat is jullie grootste probleem, :

Het feit niet kunnen aanvaarden dat mensen niet "toevallig" dat kapitaal bezitten.

In sommige gevallen is het inderdaad tweede of derde generatie kapitaal, maar mocht ik de erfgenaam zijn van dergelijk groot vermogen, ik zou de vakbond in elk geval het plezier nie gunnen er baas over te spelen,

alles verkopen en van mijnen interest leven, en een paar boerkes aannemen om mijn landerijen te onderhouden, ...

geen gezever en gezeik rond mijne kop.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:56   #249
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
maar alle vakbonden zijn tegen vlaams belangers
Ik heb nochtans 2 VB-ers tussen mijn leden. En zolang ze de vakbond en de ideologie errond niet beschadigen, is er geen probleem.
Leuk detail : "die twee" droegen wel een "rode vlag", en liepen op kop van onze delegatie, tijdens de grote betoging van 19 december laatstleden 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:56   #250
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Van een retorische vraag gesproken.
Oud 15 juli 2005, 12:58   #251
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
En wie geeft hen die jobkes en waarom krijgen ze die? Ik heb een aantal pagina's terug daar al een aantal opmerkingen over gemaakt.
Juist, ze poepen de bazen in plaats van op te komen voor het personeel. Vakbonden bestaan niet meer. Ze ondermijnen onze economie en welvaart.
Oud 15 juli 2005, 13:03   #252
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, ze poepen de bazen in plaats van op te komen voor het personeel. Vakbonden bestaan niet meer. Ze ondermijnen onze economie en welvaart.
Een correctie. Ze ondermijnen misschien uw welvaart maar niet die van mij.
Oud 15 juli 2005, 13:08   #253
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Maria Vindevoghel is een communiste. Ze wordt dan ook terecht buitengegooid.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 13:13   #254
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
jaja wat een gepijp zeg gulle doet echt of de baas de grote vijand is

Blijkbaar mogen afgevaardigen voor u meer dan een doorsnee arbeider

lap de regels maar aan de laars als je buiten vliegt leggen we eens zaventem plat
Oud 15 juli 2005, 13:14   #255
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Een correctie. Ze ondermijnen misschien uw welvaart maar niet die van mij.
Jij bent dan ook een gesyndiceerde bazenpoeper.
Oud 15 juli 2005, 13:19   #256
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Maria Vindevoghel is een communiste. Ze wordt dan ook terecht buitengegooid.
Op een moment als dit zien we aan welke kant volk als u echt staan. Doe de groeten aan Beliën mocht je hem nog eens zien.
Oud 15 juli 2005, 13:21   #257
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Op een moment als dit zien we aan welke kant volk als u echt staan. Doe de groeten aan Beliën mocht je hem nog eens zien.
u denkt veel te dualistisch; marxisme<->(ultra)liberalisme
Een alternatief voor deze twee kent u precies niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 13:25   #258
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
jaja wat een gepijp zeg gulle doet echt of de baas de grote vijand is

Blijkbaar mogen afgevaardigen voor u meer dan een doorsnee arbeider

lap de regels maar aan de laars als je buiten vliegt leggen we eens zaventem plat
Niemand heeft gezegd dat een afgevaardigde meer mag dan een ander en dat ie een goed voorbeeld moet geven. Ik stel alleen vast dat jij in deze direct de kant kiest van het patronaat en al je energie steekt in het aanvallen van een collega afgevaardigde. Tss. Je zou haar tenminste nog het voordeel van de twijfel kunnen gunnen maar zelfs dat is er teveel aan.
Oud 15 juli 2005, 13:27   #259
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Maria Vindevoghel kreeg gisteren bericht van haar ontslag bij luchtafdelingsbedrijf Flightcare. De vakbonden eisen dat het nakend ontslag wordt ingetrokken. Vandaag vond er nog een overleg plaats tussen de directie van Fly Care (het vroeger BGS) en de vakbonden. ,Als de directie dat ontslag niet intrekt, dan raakt geen enkele vakantieganger weg' verklaarde syndicaal secretaris Jan François gisteren nog.
Bron nieuwsblad

onschuldige mensen straffen François Waarom?[edit]
[size=1]After edit by Gertj3 on 15-07-2005 at 14:28
Reason:

Citaat:
Maria Vindevoghel kreeg gisteren bericht van haar ontslag bij luchtafdelingsbedrijf Flightcare. De vakbonden eisen dat het nakend ontslag wordt ingetrokken. Vandaag vond er nog een overleg plaats tussen de directie van Fly Care (het vroeger BGS) en de vakbonden. ,Als de directie dat ontslag niet intrekt, dan raakt geen enkele vakantieganger weg' verklaarde syndicaal secretaris Jan François gisteren nog.
Bron nieuwsblad

onschuldige mensen straffen François Waarom?[/size]

[size=1]After edit by Gertj3 on 15-07-2005 at 14:27
Reason:

Citaat:
Bron nieuwsblad

onschuldige mensen straffen Fraçois Waarom?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Maria Vindevoghel kreeg gisteren bericht van haar ontslag bij luchtafdelingsbedrijf Flightcare. De vakbonden eisen dat het nakend ontslag wordt ingetrokken. Vandaag vond er nog een overleg plaats tussen de directie van Fly Care (het vroeger BGS) en de vakbonden. ,,
Citaat:
Als de directie dat ontslag niet intrekt, dan raakt geen enkele vakantieganger weg''
, verklaarde syndicaal secretaris Jan François gisteren nog.

onschuldige mensen straffen Fraçois Waarom?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 15 juli 2005 om 13:28.
Oud 15 juli 2005, 13:28   #260
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
u denkt veel te dualistisch; marxisme<->(ultra)liberalisme
Een alternatief voor deze twee kent u precies niet.
Vertel dat maar aan de baas van Flightcare. Ik durf het te betwijfelen of jullie even veel noten op jullie zang hebben met hem. Het is duidelijk dat er een aantal problemen zijn bij Flightcare. Wat zouden jullie doen. Hem het ABC van solidarisme uitleggen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be