Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan?
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen 18 33,33%
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen 12 22,22%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen 9 16,67%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen 15 27,78%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 22:57   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Dacht u België te splitsen zonder in de federale regering te stappen?
Ik stel vast dat de N-VA dit denkt te kunnen doen door wél samen met de PS in een federale regering te stappen, of vergis ik mij?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 10 augustus 2005, 02:41   #242
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

beter zou zijn proberen NVA'ers naar het VB te krijgen, wat aardig lukt met de welkomgroep. Vermits samenwerking duidelijk onmogelijk is kan je beter deze tactiek gebruiken, dan heeft het Vlaams Belang er tenminste nog iets aan.
Nooit gaat Bart De Wever en Bourgeois willen samenwerken met het Vlaams Belang en zolang dat die aan de top blijven zal dat zo blijven dus hoop er niet te veel op
NVA'ers die willen samenwerken met het Vlaams Belang en het cordon willen doorbreken worden weggelachen door hun top. Willen is één ding, realiteit is iets anders.
Internaut is offline  
Oud 10 augustus 2005, 02:47   #243
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Met of zonder BuB: België bestaat terwijl jouw Vlaamse republiek niet verkocht raakt aan de mensen.
Gezien het aantal stemmen opgeteld van de N-VA en VB + hun opwaardse trend zou ik niet te vroeg victorie kraaien.
Bijgevolg blokkeren Vlaams Nationalisten België zoveel als het kan wat de werking vermoeilijkt en doet de ergernis toenemen in Wallonië.
Zeg nu zelf: veel is er niet bestuurd door het BHV debacle.
Internaut is offline  
Oud 10 augustus 2005, 07:44   #244
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Wat zitten jullie hier bezig over N-VA federaal...dan moet Di Rupo een toegeving doen hoor, want hij heeft duidelijk gezegd de N-VA NIET te willen...
aan hoeveel ministerpostjes had je dan gedacht?
jan hyoens is offline  
Oud 10 augustus 2005, 10:22   #245
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord
wanneer zit men in een "verkeerde" partij? is er iemand die mij de korrekte visie heeft van de "juiste" partij??
Steeds ter beschikking wanneer ik een medemens kan helpen. De "juiste" partij is deze
waartoe men zelf (eventueel) behoort. De "verkeerde" zijn in dit geval alle
andere partijen. Maar het best ben je partijloos. Dan kan je schieten op alles
en iedereen, zonder beperking. Simpel toch?
robert t is offline  
Oud 10 augustus 2005, 10:56   #246
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

[quote=separatist]
Citaat:
beter zou zijn proberen NVA'ers naar het VB te krijgen, wat aardig lukt met de welkomgroep
Geen fatsoenlijke manier om leden te ronselen. 1.000.000 stemmen moet je verdienen, elke dag weer. En hoeveel duizenden N-VA'ers zijn er al overgekomen?.
Citaat:
Vermits samenwerking duidelijk onmogelijk is kan je beter deze tactiek gebruiken,
Je bent duidelijk een schitterend strateeg dat je daar zo van verzekerd bent.
Citaat:
NVA'ers die willen samenwerken met het Vlaams Belang en het cordon willen doorbreken worden weggelachen door hun top. Willen is één ding, realiteit is iets anders.
Is dat zo? Directe lijn met de partijtop? Je wensen voor waar nemen is één zaak, de realiteit kan anders uitdraaien.
robert t is offline  
Oud 10 augustus 2005, 11:02   #247
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
aan hoeveel ministerpostjes had je dan gedacht?
Jij moogt minister van Vlaamse samenhorigheid en communicatie worden.
robert t is offline  
Oud 10 augustus 2005, 11:12   #248
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Jij moogt minister van Vlaamse samenhorigheid en communicatie worden.
als dank mag jij voorzitter worden van de commissie die de naïviteit van Vlaamse kiezer mag onderzoeken!
jan hyoens is offline  
Oud 10 augustus 2005, 12:13   #249
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Voor het geval je het niet gemerkt hebt, het was maar een vingerwijzing van Superstaaf.
Aan alle vijf de punten heeft de N-VA zich immers bezondigd...

Jan Loones HEEFT zijn goedkeuring in naam van de N-VA gegeven aan Vlaamse centen voor de buitenlandse reizen van Prins Flippe.

De N-VA zeurt niet langer over BHV.

De N-VA keurt voorstellen af die het VB steunt.

De N-VA houdt het CS mee in stand

en last but not least, BDW heeft er niks op tegen om met de PS in zee te gaan.
Eerste wil ik eens bewezen zien, dan kan ik ook meteen eens een mail sturen naar desbetreffende.

VB keurt voorstellen van N-VA af, het sneeuwbaleffect begon toen het VB zich onthield bij de stemming van de kiesdrempel.

Het laatste is iets wat u eerst eens beter moet lezen in een tijdschrift alvoren u dit zegt. Lees het artikel nogmaals.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 10 augustus 2005, 16:14   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
De heer Jan Loones:
Amendement 65 heeft tot doel om het federale agentschap voor Buitenlandse Handel droog te leggen. Ik zal toch tegen dit amendement stemmen omdat ik het Vlaams Belang mijn stem niet gun en de meerderheid wil blijven steunen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 10 augustus 2005, 18:01   #251
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
als dank mag jij voorzitter worden van de commissie die de naïviteit van Vlaamse kiezer mag onderzoeken!
Bedankt, goeie post. Als je maar als minister van communicatie mijn woorden niet al te veel verdraait. Ik ken je namelijk een beetje.
robert t is offline  
Oud 10 augustus 2005, 18:56   #252
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Idioot is zoiets natuurlijk... Ik hoop dat het niet op die ene stem aankwam van Loones.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 10 augustus 2005, 19:45   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Idioot is zoiets natuurlijk... Ik hoop dat het niet op die ene stem aankwam van Loones.
Of op die ene ONTHOUDING van het VB.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 10-08-2005 at 20:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Idioot is zoiets natuurlijk... Ik hoop dat het niet op die ene stem aankwam van Loones.
Of op die ene ONTHOUDING van het VB.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Idioot is zoiets natuurlijk... Ik hoop dat het niet op die ene stem aankwam van Loones.
Op op die ene ONTHOUDING van het VB.[/size]
[/edit]
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 augustus 2005 om 19:46.
Knuppel is offline  
Oud 10 augustus 2005, 20:05   #254
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Of op die ene ONTHOUDING van het VB.
of op die keer dat ze buiten stonden te betogen voor de vrije meningsuiting , toen in de gemeenteraad van Antwerpen moest gestemd worden over de steun aan de Brusselse burgemeesters.


Of laten we een receptie geven op het dakterras van het Vlaams parlement, VB mandatarissen kennen de weg daar goed.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 10-08-2005 at 21:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Of op die ene ONTHOUDING van het VB.
of op die keer dat ze buiten stonden te betogen voor de vrije meningsuiting , toen in de gemeenteraad van Antwerpen moest gestemd worden over de steun aan de Brusselse burgemeesters.


Of laten we een receptie geven op het dakterras van het Vlaams parlement, VB mandatarissen kennen de weg daar goed.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Of op die ene ONTHOUDING van het VB.
of op die keer dat ze buiten stonden te betogen, toen in de gemeenteraad van Antwerpen moest gestemd worden over de steun aan de Brusselse burgemeesters.


Of laten we een receptie geven op het dakterras van het Vlaams parlement, VB mandatarissen kennen de weg daar goed.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 10 augustus 2005 om 20:06.
giserke is offline  
Oud 10 augustus 2005, 20:25   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Heb je nog meer voorbeelden van het gebrek aan steun voor de Burgemeesters uit de Vlaamse rand?

Ik kan wel begrijpen dat de vrije meningsuiting niet zoveel belang heeft voor jou als voor het VB maar uiteindelijk ging het hier om verwijten wegens tegen elkaars voorstellen stemmen.
Het enige voorbeeld van een tegenstem dat tot nu toe gegeven werd is dat van Jan Loones. En die zei er nog expliciet bij ook waar het hem om te doen was.

Citaat:
omdat ik het Vlaams Belang mijn stem niet gun en de meerderheid wil blijven steunen.
De Flippe kan er maar goed mee zijn.
Niet lang meer en dan horen we misschien: wij doen niet mee om Belgique de duvel aan te doen omdat we het VB onze stem niet gunnen. Wij steunen liever de meerderheid waarin ook onze coalitiepartner, de PS zit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 10-08-2005 at 21:26
Reason:
--------------------------------

Heb je nog meer voorbeelden van het gebrek aan steun voor de Burgemeesters uit de Vlaamse rand?

Ik kan wel begrijpen dat de vrije meningsuiting niet zoveel belang heeft voor jou als voor het VB maar uiteindelijk ging het hier om verwijten wegens tegen elkaars voorstellen stemmen.
Het enige voorbeeld van een tegenstem dat tot nu toe gegeven werd is dat van Jan Loones. En die zei er nog expliciet bij ook waar het hem om te doen was.

Citaat:
omdat ik het Vlaams Belang mijn stem niet gun en de meerderheid wil blijven steunen.
De Flippe kan er maar goed mee zijn.
Niet lang meer en dan horen we misschien: wij doen niet mee om Belgique de duvel aan te doen omdat we het VB onze stem niet gunnen. Wij steunen liever de meerderheid waarin ook onze coalitiepartner, de PS zit.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Heb je nog meer voorbeelden van het gebrek aan steun voor de Burgemeesters uit de Vlaamse rand?

Ik kan wel begrijpen dat de vrije meningsuiting niet zoveel belang heeft voor jou als voor het VB maar uiteindelijk ging het hier om verwijten wegens tegen elkaars voorstellen stemmen.
Het enige voorbeeld van een tegenstem dat tot nu toe gegeven werd is dat van Jan Loones. En die zei er nog expliciet bij ook nog waar het hem om te doen was.

Citaat:
omdat ik het Vlaams Belang mijn stem niet gun en de meerderheid wil blijven steunen.
De Flippe kan er maar goed mee zijn.
Niet lang meer en dan horen we misschien: wij doen niet mee om Belgique de duvel aan te doen omdat we het VB onze stem niet gunnen. Wij steunen liever de meerderheid waarin ook onze coalitiepartner, de PS zit.[/size]
[/edit]
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 augustus 2005 om 20:26.
Knuppel is offline  
Oud 11 augustus 2005, 04:22   #256
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

[quote=robert t]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Geen fatsoenlijke manier om leden te ronselen. 1.000.000 stemmen moet je verdienen, elke dag weer. En hoeveel duizenden N-VA'ers zijn er al overgekomen?. Je bent duidelijk een schitterend strateeg dat je daar zo van verzekerd bent.
Is dat zo? Directe lijn met de partijtop? Je wensen voor waar nemen is één zaak, de realiteit kan anders uitdraaien.
enz

het gaat dan niet over stemmen maar over leden, er zit zelfs een voormalig penningmeester van de N-VA tussen. Vooral de samenwerking met de CD&V was voor velen de principiele druppel.
Als je niet gelooft dan de N-VA niet wil samenwerken met het Vlaams Belang vraag het hen dan zelf of mail ze en je zal wel zien. het Vlaams Belang (Van Hecke) heeft de hand uitgestoken naar de N-VA voor een samenwerking om zo een meerderheid te behalen maar dat werd volledig weggelachen door de N-VA top. De Wever kapte onlangs in De Morgen nog maar eens op Filip Dewinter. Ik denk dat het vrij duidelijk is langs beide kanten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by separatist on 11-08-2005 at 05:24
Reason:
--------------------------------

[quote=robert t]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Geen fatsoenlijke manier om leden te ronselen. 1.000.000 stemmen moet je verdienen, elke dag weer. En hoeveel duizenden N-VA'ers zijn er al overgekomen?. Je bent duidelijk een schitterend strateeg dat je daar zo van verzekerd bent.
Is dat zo? Directe lijn met de partijtop? Je wensen voor waar nemen is één zaak, de realiteit kan anders uitdraaien.
enz

het gaat dan niet over stemmen maar over leden, er zit zelfs een voormalig penningmeester van de N-VA tussen. Vooral de samenwerking met de CD&V was voor velen de principiele druppel.
Als je niet gelooft dan de N-VA niet wil samenwerken met het Vlaams Belang vraag het hen dan zelf of mail ze en je zal wel zien. het Vlaams Belang (Van Hecke) heeft de hand uitgestoken naar de N-VA voor een samenwerking om zo een meerderheid te behalen maar dat werd volledig weggelachen door de N-VA top. De Wever kapte onlangs in De Morgen nog maar eens op Filip Dewinter. Ik denk dat het vrij duidelijk is langs beide kanten.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=robert t]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Geen fatsoenlijke manier om leden te ronselen. 1.000.000 stemmen moet je verdienen, elke dag weer. En hoeveel duizenden N-VA'ers zijn er al overgekomen?. Je bent duidelijk een schitterend strateeg dat je daar zo van verzekerd bent.
Is dat zo? Directe lijn met de partijtop? Je wensen voor waar nemen is één zaak, de realiteit kan anders uitdraaien.
enz

het gaat dan niet over stemmen maar over leden, er zit zelfs een voormalig penningmeester van de N-VA tussen. Vooral de samenwerking met de CD&V was voor velen de principiele druppel.
Als je niet gelooft dan de N-VA niet wil samenwerken met het Vlaams Belang vraag het hen dan zelf of mail ze en je zal wel zien. V[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door separatist : 11 augustus 2005 om 04:24.
Internaut is offline  
Oud 11 augustus 2005, 06:28   #257
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jan Loones HEEFT zijn goedkeuring in naam van de N-VA gegeven aan Vlaamse centen voor de buitenlandse reizen van Prins Flippe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De N-VA zeurt niet langer over BHV.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De N-VA keurt voorstellen af die het VB steunt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De N-VA houdt het CS mee in stand


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
en last but not least, BDW heeft er niks op tegen om met de PS in zee te gaan.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 11 augustus 2005, 07:41   #258
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bedankt, goeie post. Als je maar als minister van communicatie mijn woorden niet al te veel verdraait. Ik ken je namelijk een beetje.
Ikke? Nooit! Of het moest zijn dat de achterban dat verwacht!8)
jan hyoens is offline  
Oud 11 augustus 2005, 09:48   #259
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

[quote=separatist]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
enz

het gaat dan niet over stemmen maar over leden, er zit zelfs een voormalig penningmeester van de N-VA tussen. Vooral de samenwerking met de CD&V was voor velen de principiele druppel.
Als je niet gelooft dan de N-VA niet wil samenwerken met het Vlaams Belang vraag het hen dan zelf of mail ze en je zal wel zien. het Vlaams Belang (Van Hecke) heeft de hand uitgestoken naar de N-VA voor een samenwerking om zo een meerderheid te behalen maar dat werd volledig weggelachen door de N-VA top. De Wever kapte onlangs in De Morgen nog maar eens op Filip Dewinter. Ik denk dat het vrij duidelijk is langs beide kanten.
Ik kan je ook een lijstje bezorgen van mensen van VB die naar N-VA overgegaan zijn. Ik had het trouwens in de eerste plaats over leden. En dat kappen op elkaar van de partijtop betreur ik, dat heb ik hier al dikwijls gezegd. Je hebt Koen Vermant vernoemd, met wie ik een zeer goede verstandhouding heb, weet jij of iemand anders waar die zich op het ogenblik bevindt? Hij heeft zeer drukke beroepsbezigheden, maar ik heb hem dringend nodig en ik kan hem maar niet bereiken.
robert t is offline  
Oud 11 augustus 2005, 10:02   #260
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

[quote=robert t]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Ik kan je ook een lijstje bezorgen van mensen van VB die naar N-VA overgegaan zijn. .
doen
jan hyoens is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be