![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Serviceclubs?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Europees Commissaris
|
![]() De Belgische loges, daar zouden ze beter eens wat in gaan spitten.
![]() |
#243 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik durfde het woord klasse eigenlijk niet te gebruiken omdat men mij anders weer een dogmatische marxist of zoiets zou noemen, maar het komt er wel op neer.[edit] [size=1]Edit:[/size]
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 28 augustus 2005 om 22:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is net de P.S. die de armoede in stand houdt in Wallonië. Maar ik heb geen zin om daarover de discussiëren, aangezien gij toch mijn woorden verdraait en mij woorden in de mond legt die ik nooit gezegd heb. In ieder geval is de P.S. verantwoordelijk voor die armoede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Hoe moet ik deze posting nu opvatten? Voor alle zekerheid kwoot ik uw uitspraak volledig, zodat 'woorden in de mond leggen' of 'woorden verdraaien' door een van ons beiden uitgesloten is. Je poneert een stelling ('Het is net de P.S. die de armoede in stand houdt in Wallonië.' (sic)) Ik ga eraan voorbij dat je deze uitspraak niet illustreert. Ik ga eraan voorbij dat je geen linkje plaatst naar een of andere bron waar ge uw dogma haalde. Maar waar ik het lastig mee heb is het feit dat je bovendien verwacht dat ik uw uitspraak zonder discussie voor waar aanneem. Maar goed, vrijheid van mening houdt ook in: plompverloren onzin-uitspraken mogen neerpletsen.Vrijheid van mening houdt eveneens in: na een stupiditeit geen verplichting hebben om verdere commentaar of mening te ventileren en als een haas de discussie-arena verlaten. Dan maar eventjes een vraagje aan wie wel over het onderwerp wil discussiëren. Ondanks het nalaten van verwijzingen naar een bron heb ik een vermoeden in welke kringen dergelijke one-liners circuleren. Het lijkt me uit dezelfde hoek te komen als waar steen en been geklaagd wordt over de 'transfers'. De transfers die (zoals in elke georganiseerde maatschappij) van arm naar rijk vloeien, maar die sommigen hier een doorn in het oog zijn, omdat ze in ons land iets meer dan normaal lijken te vloeien volgens de taalbreuklijn. De groep die zich daar (God-weet-waarom) danig dul over maakt zijn de flaminganten. Ik heb dus reden om aan te nemen dat de uitspraak 'Het is net de P.S. die de armoede in stand houdt in Wallonië.' uit die hoek komt. Aan hen (behalve Stefanie-die-niet-durft-discussiëren) vraag ik dan ook de contradictie uit te leggen: -Enerzijds beweren dat veel Vlaams geld naar Wallonië (PS-staat!) vloeit -Anderzijds stellen dat met datzelfde vele geld de PS datzelfde Wallonië arm maakt. Geld maakt dus arm i.p.v. rijk. Begrijpe wie kan. Een mogelijke verklaring kan erin schuilen dat die PS elke transfersom volledig zelf in de zak steekt. Maar dan is de oplossing simpel: waarop wachten de Vlaamse partijen om deze diefstal (als ze klopt!) voor de rechtbank te bevechten? Misdaad hoort bestreden te worden via de rechterlijke macht. Het behoort geen voorwerp te zijn van verkiezingen die in feite een gegeven zijn van de wetgevende macht. Of hebben de Vlaamse partijen misschien schrik dat hun transfer-leugens voor de rechtbank zouden ontmaskerd worden? Misschien is het voordeliger om deze leugens en laster aan het adres van de Walen te blijven instandhouden en misbruiken om electoraal voordeel uit te puren en meer dan een miljoen kiezers mee op te jutten, zodat hun kartel-zitje of desnoods oppositie-zitje verzekerd is?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 augustus 2005 om 08:14. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
De ironie in mijn klassevijand-bericht is jou blijkbaar ook ontgaan? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||
|
![]() Er zijn meer dan genoeg studies geweest die de transfer van Vlaams geld naar Wallonië bevestigen.
KBC, KUL, studies van Juul Hannes. Zelfs de Walen ontkennen deze niet langer. Als deze transfers die de laatste jaren ong. tien miljard euro bedragen (op een miljardje meer of minder komt het niet meer aan) en we constateren dat de werkloosheid in Wallonië nog steeds 20 % bedraagt (ong. zelfde cijfer in 'Bruxelles' nu) dan is de logische conclusie dat die huizenhoge geldsom efkes toch verkeerd aangewend wordt. 1° consumptie in Wallonië wordt er mee opgekrikt 2° een meer dan proportioneel overheidsapparaat (in vgl met VL) wordt er mee in stand gehouden 3° een ekonomische activiteit in Wallonië (aanbod) wordt gecreëerd op basis van de hoger vermelde consumptie (vraag) die door VL gefinancierd wordt. Wie is de belangrijkste politieke actor in Wallonië? Juist de PS. Stefanie heeft dus gelijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 29 augustus 2005 om 08:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() In de Belgisch contekst wordt profitariaat solidariteit genoemd.
Armen moeten geholpen worden, profiteurs moeten heropgevoed worden. Zelfs Waalse politici en professoren veklaarden dat de transfers de Walen in slaap wiegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |||||
Minister-President
|
![]() O.K. Superstaaf, hier hebt ge 'n citaat. Alstublief. Tussen haakjes, durven heeft er niks mee te maken.
![]() Citaat:
P.S. In dit forum heb ik al regelmatig de term "DDRstaat Wallonië" gezien. Ik nam dus aan dat ge wist waarover ik het had. 'n Beetje hypocriet geweest vandaag? Maar allez, daarmee weet ge het dus bij deze: Wallonië is hier al vaak vergeleken met de DDR. En nog iets: Ik had geen zin om u te discussiëren omdat ge dan mijn woorden mogelijk zou verdraaien, ge hebt dat al eerder gedaan. Ik baseerde mij enkel op eerdere ervaring. Maar allez, ge hebt nu 'n quote van mij. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stefanie : 29 augustus 2005 om 23:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Minister-President
|
![]() Oh, Superstaaf, Derk Jan Eppink heeft op Kanaal Z gezegd dat men in Wallonië armoede in stand houdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onderhoudt sinds lange tijd het Belgisch regime en zeker ook Wallonië. Tegen datzelfde regime hebben de Vlamingen steeds moeten strijden om hun elementaire rechten te bekomen, zoals bv het recht om hun eigen taal te gebruiken (mijn moeder werd gestraft omdat ze op school Nederlands sprak). De onzindelijk hoge transfers worden zelfs door bepaalde Franstalige politici en professoren beschouwd als negatief voor Wallonië (de transfers wiegen Wallonië in slaap) En dan worden wij hier, onder een wapperende Belgische vlag, afgeschilderd als gewetenoze egoïsten. Gekker kan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge gaat mij de PS niet horen roemen als alleenzaligmakend, maar om ze te beladen met alle zonden Israëls, zonder solide gronden, lijkt me ook overdreven. Ik schilder het nogmaals: als uw beschuldigingen gegrond zijn, dan zegt ge niet meer of niet minder dan dat de PS diefstal pleegt. Als de flaminganten dat kunnen hard maken, dan behoren ze dat niet uit te melken als verkiezingsthema, maar dan behoren ze ermee naar de rechtbank te stappen. Misdaden behoren hun beslag te vinden bij de rechterlijke macht.
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#260 | |||||
|
![]() Citaat:
Het reële stelen van staatsgeld voor de partijkas en persoonlijke zakken, gebeurt zeker ook, maar verdwijnt in het niet bij hoe de PS Wallonië en de mentaliteit zijn inwoners vernietigt. Om België te laten voortbestaan moet ook Vlaanderen meegesleurd worden in dezelfde lethargie en postcommunistische lusteloosheid. Vlaanderen wil dat niet, wat de steile groei van de afscheidingsdrang van de laatste jaren verklaart. Dit alles negationeren is gelukkig niet strafbaar, maar voor een Belgicist is het zowat de foutst mogelijke optie. Egidius PS: Niet dat er enig verband is, maar hebt ge mijn exposé over het recht op luiheid al gelezen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 30 augustus 2005 om 08:40. |
|||||
![]() |
![]() |