Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2003, 11:02   #241
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Babeth schreef :
Citaat:
En jullie blijven 1 dingetje onbesproken laten, namelijk de vreselijke sociale druk omwille van dat "vliesje" dat familieleden aanzet tot erge mishandeling, verstoting of vaker nog... moord.

Het blijft dan toch bij de aloude norm... mannen hoeven niet te bewijzen dat ze eervol zijn omdat ze vrouwen ertoe dwingen die verantwoordelijkheid namens hen te dragen.

Eenvoudige conclusie: Mannen zijn dus eerloos.

Inderdaad, er is sociale druk maar als meisje in die cultuur weet je wel vooraf wel waar je aan toe bent. Het hangt dus voor een groot deel van jezelf af of je in de problemen komt of niet.
En dat in sommige gevallen het misloopt en dat er drama's van komen is zeer jammer. Ik pleit ook niet voor dit systeem.
Ik begrijp wel niet waarom veel vrouwen hier 'van hun gat geven' over iets waar zij allang geen last meer van hebben. Misschien vinden veel van die vrouwen in die culturen dat helemaal niet zo erg of discriminerend en vinden zij de gewoontes van onze locale dames eerder vulgair en des duivels?

Ik vind de besnijdenis van de mannen in de Islam en het Jodendom ook afstotelijk en dat wordt ook onder zware sociale druk opgelegd.
Maar daarom begin ik toch nog niet te treuren over het trieste lot van de mannen in die culturen.

En over de stelling dat mannen eerloos zijn : da's nogal simpel geredeneerd.
Wie ving er vroeger de mammoeten terwijl de vrouwen bosbessen plukten?
Een man behaalde vroeger zijn eer niet aan zijn kuisheid of deugdelijkheid maar aan zijn prestaties in sport/jacht/slagveld.
Een vrouw daarentegen moest deugdelijk. schoon en nijver zijn en
haar man dienen.

Hadden in de prehistorie de vrouwen de mammoeten gevangen dan waren het vast wel de mannen geweest die trouw, schoon en deugdzaam moesten zijn.
En mannen zouden dan vandaag de dag hun maagdelijkheid moeten
bewijzen aan vrouwen die er al jarenlang op los hadden gewipt. 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 11:22   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat pech voor de vrouwen dat de prehistorie in het voordeel van de mannen werkte.

Ik heb wel de indruk dat juist daarom vrouwen elkaar meer steunen in het bestrijden van onrechtvaardigheid tegenover vrouwen die reeds in de prehistorische tijd begon.

Ik heb evenmin de indruk dat meisjes een maagdenvliesstelling plezant vinden. Eerder wat eraan voorafging.
We leven dan ook niet meer in de prehistorie.
Oud 10 juli 2003, 11:38   #243
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen ze dat stukje voorhuid wel inplanten bij de vrouw, zodanig dat de man werkelijk zijn eigendom eens komt bezoeken en de dame in kwestie een maagdenvlies van jewelste heeft!
Als er afstoting optreedt zijn ze natuurlijk niet voor mekaar gemaakt , moeten ze uiteengaan en voor de rest van hun bestaan celibatair leven.
Dat is natuurlijk een eenvoudiger oplossing. Wat zeg ik?
Het is DE oplossing voor dit maatschappelijk probleem in ons land.
Oud 10 juli 2003, 12:10   #244
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Parcival, er is zoveel dat wij niet weten over de prehistorie, dus ga hier gene zever verkopen die ge niet kunt bewijzen.
En het maagdenvlies is een probleem omdat zelfs "kuise" meisjes in bijna de helft van de gevallen geen maagdenvlies heeft dat groot genoeg is om bij de eerste penetratie te bloeden en dan het risico lopen uitgestoten, mishandeld of zelfs vermoord te worden. Ik noem dat geen cultureel feitje, ik noem dat een grove schending van de mensenrechten.
Oud 10 juli 2003, 13:10   #245
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parcival, er is zoveel dat wij niet weten over de prehistorie, dus ga hier gene zever verkopen die ge niet kunt bewijzen.
Hmmm, misschien moest je toch eens een paar boeken van Jean Auel lezen. En pas op : dat is fictie die historisch 100% onderbouwd is.
Uw mond gaat openvallen en nog geen klein beetje.
Als ik zever is het wel onderbouwde zever.
http://www.jean-auel.net/

Citaat:
En het maagdenvlies is een probleem omdat zelfs "kuise" meisjes in bijna de helft van de gevallen geen maagdenvlies heeft dat groot genoeg is om bij de eerste penetratie te bloeden en dan het risico lopen uitgestoten, mishandeld of zelfs vermoord te worden. Ik noem dat geen cultureel feitje, ik noem dat een grove schending van de mensenrechten.
Komaan, nu eens los van het wilde feministisch gekrakreel : Ken je de feiten wel?
Hoeveel gevallen zijn er zo in België?
In hoeveel gevallen bloed het meisje niet en wordt alles toch in der minne geregeld?
In elk geval : grove schending der mensenrechten is gewoon overdreven.
Wat vindt je dan van vrouwenbewsnijdenis?
Weet je dat in India en China elk jaar duizenden pasgeboren meisjes worden gedood om redenen van erfopvolging, bruidschat en geboortebeperking?
Weet je dat in India meer en meer mannen hun overspelige echtgenote bestraffen door zoutzuur op haar gezicht te gieten? (en haar daarna te
verstoten?)
Dat zou ik toch eerder 'grove schendingen'van de mensenrechten noemen.

Bekijk dus alles iets meer in perspectief : de eis van het intacte maagdenvlies bij huwelijken is inderdaad een cultureel relikwie dat vandaag voorbijgestreefd is en vaak onnodig voor problemen zorgt.
Maar het is géén grove schending van de mensenrechten.

Ter info :
http://web.amnesty.org/library/Index...f=THEMES\WOMEN
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 15:12   #246
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Jean Auel is gewoon een creatief schrijfster. Niets in haar boeken hoeft noodzakelijkerwijze historisch juist te zijn omdat ze speculeert. Er zijn namelijk geen duidelijk tastbare bewijzen over de verhouding tussen man en vrouw in de prehistorie. Alleen maar hypotheses.

En ik ben bekend met al die andere grove schendingen van de mensenrechten die je net opsomde. Ik vind die ook afschuwelijk. Maar die kwestie van het maagdenvlies is hier en nu ter sprake en alle mannen op dit forum (behalve Maddox maar hij heeft goeie redenen: hij is namelijk intelligent) steken er de draak mee of doen het af als een onbelangrijk cultureel verschijnsel.

Feministisch gekrakeel... goh waarom zeggen de mannen dat nu altijd zodra ze kritiek krijgen ? Ik ben geen feministe. Ik ben een realiste. En we weten genoegzaam waarom "problemen met allochone vrouwen en meisjes" maar in kleine lettertjes worden vermeld in de kranten. Zoals die vrouw die DRIE keer door haar man werd overreden omdat ze het waagde bij hem weg te willen, en dat allemaal voor de oogskes van haar bloedeigen kindjes. Er wordt veel verzwegen mijnheer.
Oud 10 juli 2003, 15:20   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Parcival, ik Heb de stam van de holebeer, en opvolgers ook gelezen(uitgezonderd de laatste).

Als je deze boeken als waarheid over de prehistorie aanneemt, wat de schrijfster zelf ontkent,dan zijn zowat alle prehistorische uitvindingen zoals slingers, speerslingers,anti conceptiemiddelen,paardrijden en zoverder uitgevonden door 2 mensen, grote sterke blonde mensen, die naar heersende normen knap genoemd mogen worden.Misschien zelfs Arisch.

Veel geluk met je veronderstellingen uit een roman.
Dan zijn de verhalen uit "The known Universe" van Pournelle en Niven veel wetenschappelijker onderbouwd hoor. Die nemen geen loopje met natuurwetten of geschiedenis.
Oud 10 juli 2003, 16:09   #248
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me altijd af hoe Alexandra aan de kinderen gekomen is!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 19:18   #249
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Waar zit the_piano? Dit is echt een discussie voor tegen zijn hart
Oud 10 juli 2003, 20:08   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

The Piano heeft zijn commentaar hierover al onrechtstreeks gegeven bij een ander onderwerp van hemzelf dat over kleine pietjes van Nazi's ging. (En uiteraard de even kleine van Blokkers en zijn eigen grote scharel) The day after veranderde hij de titel van deze topic in 'Na regen komt zonneschijn' en wiste hij alles wat hem in één van zijn mindere 'moods' ontglipte.
Wil je nog iets terugvinden over wat Piano over dit onderwerp (en over mij ) dacht dan moet je een bladzijde terugbladeren van 'Politiek Binnenland'. Met de quotes van de andere posters is er nog wel iets samen te stellen.

Eigenlijk zou ik liever eens van jou willen horen wat jij denkt over meisjes die onder zo een enorme, familiale druk staan dat hun eerste huwelijksnacht eerder een sexuele nachtmerrie dan een liefdevolle bruidsnacht is.
Oud 11 juli 2003, 09:54   #251
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

The Piano heeft zijn commentaar hierover al onrechtstreeks gegeven bij een ander onderwerp van hemzelf dat over kleine pietjes van Nazi's ging. (En uiteraard de even kleine van Blokkers en zijn eigen grote scharel) The day after veranderde hij de titel van deze topic in 'Na regen komt zonneschijn' en wiste hij alles wat hem in één van zijn mindere 'moods' ontglipte.
Wil je nog iets terugvinden over wat Piano over dit onderwerp (en over mij ) dacht dan moet je een bladzijde terugbladeren van 'Politiek Binnenland'. Met de quotes van de andere posters is er nog wel iets samen te stellen.

Eigenlijk zou ik liever eens van jou willen horen wat jij denkt over meisjes die onder zo een enorme, familiale druk staan dat hun eerste huwelijksnacht eerder een sexuele nachtmerrie dan een liefdevolle bruidsnacht is.
Zoals ik al zei: Schandalig, niet kunnen, als dit een geloof te weer brengt, dan moet het voor mij niet meer.
Oud 11 juli 2003, 12:30   #252
Calle
Parlementslid

Standaard

Ongelofelijk hoe de meeste mannen hier reageren.

Zijn jullie dan echt nog holbewoners die jullie eigen lul achternalopen ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 10:14   #253
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Wat zou een dokter er voor vragen om zo'n herstellingske uit te voeren ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 10:25   #254
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Wat zou een dokter er voor vragen om zo'n herstellingske uit te voeren ?
Who cares? Zolang de mutuel maar terugbetaalt!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 12:02   #255
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Zoals ik al zei: Schandalig, niet kunnen, als dit een geloof te weer brengt, dan moet het voor mij niet meer.
Dat geloof brengt dat niet teweeg, maar het belachelijke idee dat vrouwen altijd bloeden bij de eerste keer. Bijgeloof heet zoiets dacht ik

met vriendelijke groeten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be