Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2002, 20:53   #241
Anonymous
Partijlid

Standaard

dit interview was gewoon propaganda voor het VB. maar dit hebben ze precies nog niet door bij de vrt... maar goed, blijven doen zo, en dan zitten we binnen 10 jaar aan een goede 49% voor het Blok. Wie heeft het dan gedaan ???
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 21:19   #242
vlaams blok
Vreemdeling

vlaams blok's schermafbeelding

Standaard

hij had gelijk, ik zou het ok gedaan hebben als ik zo een puur arrogant ventje zie lullen over de intelligentie, die hij zelf niet bezit
vlaams blok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2002, 10:47   #243
Joshua
Burger

Standaard

Ondertussen is gebleken dat NDC een terrorist steunt.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 13:35   #244
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=VvcQaSkYyEo

Laatst gewijzigd door fredo2008 : 2 november 2008 om 13:56.
fredo2008 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 13:42   #245
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Abou Jah Jah

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 2 november 2008 om 13:43.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 13:44   #246
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze waren "te belerend" geweest..... allez zeg.

De Ceuleer erbij halen die komt zeggen dat iemand die met zijn vingers in zijn neus peutert terwijl zijn handen op de rug gebonden zijn slimmer is dan De Winter.... belérend?

Ik vond het beschamend. Mijn reactie was: abonnement van Knack opzeggen. Toen ik telefonisch mededeelde wat de reden was waarom ik na tiental jaren mijn abo niet meer verlengde, kreeg ik te horen dat er HONDERDEN mensen waren geweest die dezelfde reactie hadden gehad.

VRT wou de mensen eens leren hoé ze moesten denken.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 13:50   #247
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 2 november 2008 om 13:57.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 14:13   #248
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Goed jong... een draad uit 2002 oprakelen om een filmpje van ook al lang geleden op te rakelen met een onbenul als Joël De Ceulaer die eigenlijk een schande is voor een anders prima weekblad als Knack.

Il faut le faire... gaan we van politics.be een doorstart maken van het ter ziele gegaande blokwatch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 14:58   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Met een mond vol tanden en na een zoveelste keer terug te keren op dezelfde (lege) argumenten, heeft Philip Dewinter de '7de dag'-studio verlaat.
Er was een debat georganiseerd tussen Abou Jah Jah en Dewinter. Met leugens en woordenspielerei probeerde hij Abou Jah Jah in het defensie te drukken. Helaas, de voorzitter van de AEL stond sterk in zijn schoenen en kon alle argumenten feilloos counteren.
Nu het debat geeft Joël De Ceuleer zijn oordeel over het debat. Daarin concludeerde hij dat Jah Jah de intellectueel meerdere van Dewinter was. Na wat oeverloos gescheld over demoniseren en monddood maken verliet hij de studio.

Vlaams Blok met rug tegen de muur door AEL????
Wij hadden niets anders verwacht dat de VRT de kaart zou trekken van Abou Jahjah en dat de man nadien door de aangeduide commentator(en) flink zou worden opgehemeld. In de strijd tegen het Vlaams Belang is alles toegelaten, zelfs mensen die de fundamenten van onze rechtstaat verwerpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 15:01   #250
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons strikje beseft hier heel duidelijk dat door beledigen van een politiek tegenstander je eigenlijk het omgekeerde bereikt van wat je betracht.
Oud 2 november 2008, 15:09   #251
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk schril contrast vormt die video niet met wat de onderwerpmaker beweerde.
Altijd tof dat mensen de moeite doen om oude onderwerpen op te zoeken en boven te halen om nieuwe informatie of bewijzen toe te voegen. Dat vervolledigt verhalen in die mate dat je gefundeerde conclusies kunt maken.
thumbsup fredo2008!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 18:03   #252
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Staat intolerantie verdragen, gelijk met tolerantie?
Waarom zou FDW niet mogen opstappen na deze groffe, oneerlijke aanvallen vanuit de zogezegde 'progressieve' mediahoek?

Wat ik gezien heb staat voor mij weer gelijk met de zoveelste belediging door de dictatoriale machtshebbers en hun loopjongentjes, de media, tegenover een oppositiepartij die tenslotte 10 % van onze bevolking vertegenwoordigt en de mening verwoordt van 613.000 mensen en ondertussen waarschijnlijk al véél meer.

En dat kan niet. Hier op een forum of 'out there' in de media is een groot verschil.
Journalisten moeten op een objectieve manier hun mening weergeven en dat gebeurde hier in geen geval!

Nu nog, dat klopt. Maar voor hoelang nog, dat is de vraag.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 18:10   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nu nog, dat klopt. Maar voor hoelang nog, dat is de vraag.
Eigenlijk vind ik de achterliggende redenering van dergelijke berichten echt wel vreemd. Schijnbaar houdt men ervan steeds weer opnieuw te herhalen dat het einde van het Vlaams Belang nabij is zodra het bij een of andere verkiezing aan stemmenaantal inboet. Waarom horen we dergelijke geluiden dan bij andere partijen?

Iedere partij kent hoogtes en laagtes. Eens zal het Vlaams Belang aan zijn kiesplafond zitten: nooit zal iedereen voor die partij stemmen, dus ergens zit er een slot op een bepaalde groei. Wat geldt voor andere partijen, gaat ook voor het Vlaams Belang op.
Oud 2 november 2008, 18:14   #254
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik de achterliggende redenering van dergelijke berichten echt wel vreemd. Schijnbaar houdt men ervan steeds weer opnieuw te herhalen dat het einde van het Vlaams Belang nabij is zodra het bij een of andere verkiezing aan stemmenaantal inboet. Waarom horen we dergelijke geluiden dan bij andere partijen?

Iedere partij kent hoogtes en laagtes. Eens zal het Vlaams Belang aan zijn kiesplafond zitten: nooit zal iedereen voor die partij stemmen, dus ergens zit er een slot op een bepaalde groei. Wat geldt voor andere partijen, gaat ook voor het Vlaams Belang op.
Ik heb niet gesteld dat het het einde zou zijn van het VB. Maar ik denk dat het VB over zijn hoogtepunt heen is. Maar wie weet, een grote uitschuiver van één van de meerderheidspartijen zou het tij misschien kunnen doen keren. Maar of dat nu een permanente (mirakel) oplossing is voor het VB?

Sta me toe daaraan te twijfelen.

Laatst gewijzigd door system : 2 november 2008 om 18:15.
Oud 2 november 2008, 18:20   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gesteld dat het het einde zou zijn van het VB. Maar ik denk dat het VB over zijn hoogtepunt heen is. Maar wie weet, een grote uitschuiver van één van de meerderheidspartijen zou het tij misschien kunnen doen keren. Maar of dat nu een permanente (mirakel) oplossing is voor het VB?

U heeft dat inderdaad niet gesteld, maar het wordt wel door velen steeds weer naar voorgeschoven. Hoeveel keer hebben we al niet mogen lezen dat het einde van het Vlaams Belang nabij was? Of dat het Blok binnenkort zou imploderen? Of dat er in de nabije toekomst een scheuring zou ontstaan? Enzovoort.

Misschien zal het Vlaams Belang niet meer die hoge score halen van enkele verkiezingen geleden. Een van de redenen zal ongetwijfeld bij LDD liggen, want voor een gedeelte eten beide partijen uit eenzelfde korf. LDD heeft het voordeel een bijzonder kleurrijk boegbeeld te hebben die ook in de media vaak wordt opgevoerd. Het nieuwheidsgehalte is groot, en dat kan een aantal VB-kiezers ongetwijfeld bekoren. Wel geloof ik geenszins dat een mogelijke daling een teken van een nabij einde zal zijn. Daarvoor is een bepaald gedeelte van het VB-kiespubliek wel iets te verkocht aan de partij.
Oud 2 november 2008, 18:22   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U heeft dat inderdaad niet gesteld, maar het wordt wel door velen steeds weer naar voorgeschoven. Hoeveel keer hebben we al niet mogen lezen dat het einde van het Vlaams Belang nabij was? Of dat het Blok binnenkort zou imploderen? Of dat er in de nabije toekomst een scheuring zou ontstaan? Enzovoort.

Misschien zal het Vlaams Belang niet meer die hoge score halen van enkele verkiezingen geleden. Een van de redenen zal ongetwijfeld bij LDD liggen, want voor een gedeelte eten beide partijen uit eenzelfde korf. LDD heeft het voordeel een bijzonder kleurrijk boegbeeld te hebben die ook in de media vaak wordt opgevoerd. Het nieuwheidsgehalte is groot, en dat kan een aantal VB-kiezers ongetwijfeld bekoren. Wel geloof ik geenszins dat een mogelijke daling een teken van een nabij einde zal zijn. Daarvoor is een bepaald gedeelte van het VB-kiespubliek wel iets te verkocht aan de partij.
Oud 2 november 2008, 18:22   #257
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, is het belangrijk of het VB al dan niet ooit mee kan besturen? Hun aanwezigheid op zichzelf vormt reeds een ernstige belemmering van de huidige politieke kaste. Het is de reden dat partij na partij wordt afgestraft. Het is de reden dat ze met Grote beloften naar verkiezingen trekken. Het is de reden dat ze een hele soap moeten opvoeren om de kiezers te pogen wijsmaken dat ze die Grote beloftes aanhouden.
Stel eens dat het VB er niet zou zijn.
Welke onbeschaamdheid zouden ze dan niet aan de dag leggen in wat ze uitvreten?
De geschiedenis heeft zo tal van voorbeeldjes van regimes die door omstandigheden ongestraft hun smeerlapperij konden bedrijven.
Daar zijn we voor bespaard gebleven.
Dankzij de loutere aanwezigheid van een grote oppositiepartij met zero banden met hun belangengroepen.
In dat opzicht heeft het VB méér dan haar doelen bereikt: ze heeft de kiezers een alternatief gegeven voor de huidige politieke kaste en haar zo gedwongen tot beslissingen die ze anders onder hoongelach zouden wegwuiven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 18:30   #258
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wel, is het belangrijk of het VB al dan niet ooit mee kan besturen? Hun aanwezigheid op zichzelf vormt reeds een ernstige belemmering van de huidige politieke kaste. Het is de reden dat partij na partij wordt afgestraft. Het is de reden dat ze met Grote beloften naar verkiezingen trekken. Het is de reden dat ze een hele soap moeten opvoeren om de kiezers te pogen wijsmaken dat ze die Grote beloftes aanhouden.
Stel eens dat het VB er niet zou zijn.
Welke onbeschaamdheid zouden ze dan niet aan de dag leggen in wat ze uitvreten?
De geschiedenis heeft zo tal van voorbeeldjes van regimes die door omstandigheden ongestraft hun smeerlapperij konden bedrijven.
Daar zijn we voor bespaard gebleven.
Dankzij de loutere aanwezigheid van een grote oppositiepartij met zero banden met hun belangengroepen.
In dat opzicht heeft het VB méér dan haar doelen bereikt: ze heeft de kiezers een alternatief gegeven voor de huidige politieke kaste en haar zo gedwongen tot beslissingen die ze anders onder hoongelach zouden wegwuiven.
Het VB blijft al meer dan 30 jaar aan de kant staan. Niet alleen wegens het 'cordon sanitaire', maar ook omdat ze zich er goed bij voelen en omdat hun dat stemmen oplevert. Pas maar op dat het op de duur geen windeieren worden.
Oud 2 november 2008, 18:32   #259
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB blijft al meer dan 30 jaar aan de kant staan. Niet alleen wegens het 'cordon sanitaire', maar ook omdat ze zich er goed bij voelen en omdat hun dat stemmen oplevert. Pas maar op dat het op de duur geen windeieren worden.
Dat is uw bewering die ik evenwel als VB'er (en wat nauwer betrokken bij de partijleiding door mijn jarenlang lidmaatschap) helemaal niet deel. Net zoals Pim Fortuyn in Nederland ervoor gezorgd heeft dat bepaalde thema's uiteindelijk toch bespreekbaar werden, net zo heeft het Vlaams Blok/Belang een belangrijke rol gespeeld. Ook nu blijft die rol bestaan, want anders zouden de soms furieuze reacties van bepaalde politieke partijen onverklaarbaar zijn.
Oud 2 november 2008, 18:40   #260
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is uw bewering die ik evenwel als VB'er (en wat nauwer betrokken bij de partijleiding door mijn jarenlang lidmaatschap) helemaal niet deel. Net zoals Pim Fortuyn in Nederland ervoor gezorgd heeft dat bepaalde thema's uiteindelijk toch bespreekbaar werden, net zo heeft het Vlaams Blok/Belang een belangrijke rol gespeeld. Ook nu blijft die rol bestaan, want anders zouden de soms furieuze reacties van bepaalde politieke partijen onverklaarbaar zijn.
Het is de bedoeling een een politieke formatie door deelname aan de macht dingen te veranderen. Heel de sociale zekerheid, ziekte- en invaliditeitsverzekering, indexering der lonen, woonkredieten, het onderwijs en noem maar op, kortom heel de welvaart in onze streken hebben de mensen niet te danken aan de Vlaams-nationalisten die aan de kant zijn blijven roepen, maar wel aan de o zo verfoeide 'traditionele' partijen. En op het vlak van de federalisering van België is er vooruitgang geboekt voor de eerste keer toen een Vlaams-nationalistische partij, de VU, haar verantwoordelijkheid nam en in de regering stapt. En dat is politiek bedrijven.

Laatst gewijzigd door system : 2 november 2008 om 18:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be