![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Waal was aan het einde van zijn latijn...
8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beschaafd kunnen ze niet discussiëren als het over 12 miljard gaat...
![]() |
#243 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Parlementslid
|
![]() --
Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 april 2006 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En deze link ( http://www.google.be/search?hl=fr&lr...ition&ct=title ) zegd mij dat "Solidarität" betekend: "bezeichnet unter anderem eines der Grundprinzipien des menschlichen Zusammenlebens: das Zusammengehörigkeitsgefühl von Individuen und Gruppen (im weiteren Sinne auch von Staaten in Bündnissen), das sich in gegenseitiger Unterstützung und Hilfe äußert" en "beschreibt die wechselseitige Verantwortung und den Beistand zwischen Personen oder Gruppen" Citaat:
Citaat:
Ook als de Vlaming in die autofabriek een hekel aan Nederland heeft blijfd hij financieel solidair. Kijk eens hoeveel Vlamingen op deze forum een hekel aan Belgie hebben en toch blijven ze beweren solidair met ons arme taugenichts te zijn. Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 april 2006 om 12:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gooit weer eens alles door elkaar: het afwijzen van een bepaalde staatsvorm betekent niet dat men mensen verwerpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Parlementslid
|
![]() Ik praat niet over "mensen verwerpen" maat over "solidair" zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daar zie je, zelfs taalfaciliteiten in Nederland... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nog zit u fout: niemand zal bezwaren hebben tegen een beleidsmatige en gecontroleerde vorm van solidariteit. Dat is niet het geval met de institutioneel verankerde en warrige geldstromen binnen het federale niveau. Dit gaat immers over de werking van de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Parlementslid
|
![]() Jaja ik weet, ik zit weer fout.
Wat gebeurd er nu eigenlijk met mijne 30 Euro die ik naar Nederland transfereer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://www.n-va.be/programma/standpu...ail.asp?ID=136 http://www.belgiantransfers.org/ Jullie zijn echt wel makke tegenstanders hoor...
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En je bent leraar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
enkel de NVA telt verder tot 12, cfr. "[/FONT][FONT=Arial, helvetica][SIZE=2]Opgeteld met de geldtransfer via de staatsschuld, gaf dit voor 2003 een totaal van 11,3 miljard euro. Hierbij zouden dan nog de transfers moeten geteld worden die lopen via scheeftrekkingen binnen de federale overheidsbedrijven (vooral De Post en de NMBS) alsook de transfers via de Europese Unie (Vlaanderen draagt er meer toe bij dan het ervan terugkrijgt, voor Wallonië is dat omgekeerd)." Euh, vraagje, hoe kan je nu een transfer hebben door de staatsschuld? [/SIZE][/FONT][FONT=Arial] [/FONT] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb je vriend den Juul zijn tabellen eens vluchtig doorlopen, tenminste die van 1840 en 1850. Wat mij opvalt is dit: - waarom Brabant apart ?. Waarschijnlijk door Brussel ? - waarom geen woord over de waalse bedrijven, waarvan de maatschappelijke zetels hoofdzakelijk in Brussel gelegen waren en hun belastingen daar ook betaalden. - waarom geen woord over de vlaamse bedrijven waarvan de hoofdzetels meestal in oost-Vlaanderen en in Antwerpen gelegen waren. - waarom geen woord over de herkomst van de financiëringen van die bedrijven die praktisch uitsluitend frans waren, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Als je daar rekening mee houd krijg je al een heel andere visie. Wat betreft het verschil in kostprijs van de gronden in Vlaanderen versus Wallonië, dit is nu nog altijd zo. Aangezien de belastingen op onroerende goederen met percenten berekend wordt is het dan ook normaal dat men in Vlaanderen meer ophoest dan in Wallonië.
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 17 april 2006 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
|
![]() Wel, FONTamydal, als de ene hem afbetaald en de andere hem minder, en de ene hem meer maakt dan de andere... Is dat echt zo moeilijk? Of speelt u die onwetendheid maar?
![]() |
#260 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
2. hebt u daar cijfers over? Als de NVA zelf al geen link naar die bron kan aangeven, of er zelf geen verder dossier over heeft, plaats ik vraagtekens bij de conclusie. Over de reden ervan moet je mij niet inlichten. |
||
![]() |
![]() |