![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Mag voor u een verbod op hoofddoek in een KATHOLIEKE school? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
81 | 73,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 26,36% |
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boeken en films dragen de stempel van de auteur. Ik leef liever in de echte wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk ook niet dat men er bezwaar zou tegen hebben dat de moslima bij het verlaten van de school haar hoofddoek zou opzetten. Wat is uw probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bedoeling was om 'kennisoverdracht' en 'normenoverdracht' zwart-wit tov elkaar te zetten, kwestie van duidelijk te maken dat de school behalve kennis ook normen overdraagt. BTW, jij schreef over de leraar die zijn klas liet deelnemen aan de vakbondsacties bij Ford: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#244 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik ook bedoel is dat er steden zijn waar wel het overgrote deel van de criminele feiten gepleegd word door belgen van buitenlandse afkomst, awel dit moet gewoon eens toegegeven worden en men moet hier niet harder tegen gaan optreden al waren het echte belgen neen, maar men moet er wel meer tegen gaan optreden en deze mensen op hun plaats zetten en straffen. Dat is alles wat de meeste mensen willen in hun land die uit ellende en niet gehoord worden dan maar op het vlaams blok stemmen. Het zijn personen zoals filosoof die een probleem zelf niet kennen en het probleem van anderen dus maar ontkennen, maar het ergste van al de mensen ook nog beschuldigen voor rascist, misschien heeft hij het zo nog niet met alle woorden verteld maar je moet ook niet slim zijn om te merken dat het op het puntje van zijn tong ligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk zoekt een oplossing voor de kwestie van hoofddoekjes op scholen, nu twee moslimmeisjes zijn geschorst omdat ze hun sluier niet thuis wilden laten. Parlementariër Jacques Myard pleit voor het schooluniform.
In de strijd tegen geweld op scholen toonde Frankrijks plaatsvervangend minister van Onderwijs, Xavier Darcos, onlangs belangstelling voor de invoering van schooluniformen. Het Franse Kamerlid Jacques Myard behoort tot de rechtse partij UMP. Hij is lid van een parlementair team dat de dracht van religieuze attributen op scholen onderzoekt en maakt zich hard voor het schooluniform. Waarom een schooluniform? Xavier Darcos: ,,Een school is een seculiere instelling. Het uniform kan een einde maken aan twee misstanden. Allereerst zet het een streep door de zotte modes op scholen. Maar het kan ook een eind maken aan de opkomst van de profilering van geloofsgemeenschappen.'' Droegen Franse leerlingen vroeger een uniform? ,,Tot dertig, veertig jaar geleden bestond er de blouse, een soort overjas, die leerlingen over hun broeken en rokken droegen. Overigens niet op alle scholen.'' U pleit voor de herinvoering van zo'n overjas? ,,Nee, we moeten verder gaan, zoals in bijvoorbeeld Groot-Brittannië. Daar dragen leerlingen stropdassen en blazers. Daarmee geef je de school een identiteit. Dat is erg belangrijk. Leerlingen kunnen zich op die manier met hun school identificeren. Daar gaat een psychologisch effect van uit. Leerlingen voelen zich allemaal gelijk en uit hun correcte kleding spreekt respect voor de leerkracht. Ik ben behalve parlementariër burgemeester van de gemeente Maisons Laffitte. Als burgers naar mij toekomen in nette kleding, zie ik dat als een teken van beleefdheid. Nette kleding lijkt me noodzakelijk, juist in deze tijd.'' Het debat over uniformen is opgelaaid in verband met geweld op scholen. Hoe zou het schooluniform geweld verminderen? ,,Op scholen komt veel afpersing voor. Gozers stelen dure schoenen of leren jassen van rijkere leerlingen. Zij chanteren: Als jij me je jas niet geeft, dan ... Met schooluniformen zullen zulke bedreigingen minder vaak voorkomen. Het kan ook in meer algemene zin agressie verminderen en een zeker bewustzijn bevorderen. Kinderen leren zich weer aan regels te houden. Ze krijgen het signaal dat ze in een geciviliseerde maatschappij leven en niet in de jungle. Maar het schooluniform is heus niet de oplossing voor alle problemen.'' Bent u geen roepende in de woestijn? ,,Helemaal niet. Toen ik in een interactief televisieprogramma over dit onderwerp sprak, waren alle bellende kijkers het met me eens, op één na. De respons was enorm, dat heeft me erg verwonderd. Ik wil geen wet die het uniform verplicht, scholen moeten de vrije keus krijgen.'' Hebben uniformen wel effect, baseert u zich op onderzoek? ,,Ik ken dergelijk onderzoek niet, maar weet zeker dat het voor de discipline op school positief werkt. Kijk maar naar Groot-Brittannië. Vergeet niet dat het debat in Frankrijk net geopend is.'' Zullen ouders niet protesteren tegen de kosten van een uniform? ,,Een uniform is voor ouders juist goedkoper dan de aanschaf van dure merkkleding.'' Hoe verklaart u het meningsverschil over de hoofddoek tussen Frankrijk en Angelsaksische landen? ,,Frankrijk is een seculiere staat, Angelsaksische landen zijn daar minder principieel in. Religie is er voor het privéleven, niet voor het openbare leven. Andere landen geven zich bovendien onvoldoende rekenschap van het gevaar dat schuilt in de opkomst van het moslimfundamentalisme. De van school gestuurde Franse moslimmeisjes zijn geen terroristen, maar zij zijn duidelijk gemanipuleerd. In ons land zijn vrouwen vrij, bij jullie soms niet?'' AD - NL
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat is natuurlijk slechts een weinig ter zaken doende detail. Ik vind het doodeenvoudig een verkeerde reactie om dit 'probleem' aan te pakken. In België zou het bovendien sowieso al geen oplossing bieden omdat elke school zijn eigen richtlijnen mag opstellen en dus ook kan kiezen welke kledij zij wel en niet toestaan. Daarnaast meen ik niet dat schooluniformen meer goed dan kwaad aanrichten, laat iedereen maar vrij zijn in zijn kledingskeuze.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg je niet hoor Dies.
Een schoolgaand kind dat een uniform moet dragen, heeft uiteraard nog vrijetijdskledij nodig. Echter geen 7 verschillende pakjes in dat geval. Een beperkte outfit is dan voldoende. Bovendien zijn uniformen altijd van excellente kwaliteit en kunnen ze verschillende jaren gedragen worden. (beetje op de groei kopen hé!) Wat die mijnheer volgens mij bedoelt is dat indien een school een uniform of bepaalde kledingcode voorschrijft (vb. enkel donkerblauw/grijs etc.) er ook minder gezeur zal zijn over hoofddeksels (de grenzen worden dan veel duidelijker afgebakend) Het is natuurlijk spijtig dat we hier in onze maatschappij - die uiteindelijk geleerd heeft om vrijheid met vage grenzen te kunnen beleven - nu terug in een systeem met duidelijker grenzen moet geraken, enkel en alleen omdat een deel van de bevolking nog niet geleerd heeft om zelf de vage grenzen te kunnen herkennen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal mijzelf een beetje verduidelijken
![]() Citaat:
Ik ben het trouwens niet eens met wat je zegt over dat aantal pakjes. Dat zou kloppen wanneer mensen slechts zoveel kledij zouden kopen als echt noodzakelijk, maar dat is - bijna bij niemand - het geval. Maar goed dat is niet zo belangrijk in deze discussie.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Loop eens een bibliotheek binnen, leen het ( liest in 't Engels, er zijn wat minder goede vertalingen in de omloop) en je zal zien dat het een meesterwerk is. Orwell is een zéér goede auteur: Lees van hem ook eens Hommage to Catalonia (zeer verhelderend!) en Animal farm (een kostelijke satire) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daarmee bewijs je niemand een dienst! Ik ben compleet allergisch aan uniformen sinds mijn 18 maand kostelijke tijdsverspilling in het leger destijds. (Je weet niet wat het is: afgestudeerd op eigen kosten (jobstudent), je diploma op zak en dan 18 mnd koper, bottines en FAL poetsen.... en uniform strijken, met dagelijkse inspectie!!). Daarna een 35 jaar job waar het uniform "kostuum, gesteven overhemd en das" heette... (In een oud arbeidsreglement dat we ooit eens in een kast vonden stond zelfs dat "de heren verplicht een grijze stofjas moeten dragen in de lokalen van het bedrijf"!!) ![]() Ik kan me dus ook niet inbeelden dat een schooluniform goedkoop zou zijn: 't is hoe dan ook toch een extrakost voor 8 uur les per dag! Al eens de rekening gemaakt wat stijven en strijken van overhemden en uniformbloezen kost, als je niet de huishoudslaaf wil zijn?? De tijd van het zondagse kledingstuk is voorbij, of niet? Vrijetijdskledij is voldoende. Als sommigen daar een fantazie stijl hoofddoek (religieus of niet) bijwensen, laat dat HUN zorg wezen, maar tracht niet ALLES te reglementeren: reglementen genoeg in onze samenleving: alles is nu al overgereglementeerd! VRIJHEID BLIJHEID !! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De tijd dat ik boeken las ligt achter mij. Ik ben nu gepensioneerd, en u weet dat die geen tijd meer hebben om te lezen. Ik heb al geen tijd om al de post dit forum te lezen en te begrijpen, laat staan boeken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krantenberichtje woensdag 5/11
Deeltje van het volledige artikel. Bij Moeders voor Moeders aan de Helmstraat is dinsdagmorgen een rel ontstaan omdat een vrouw die hulp kwam vragen, haar hoofddoek niet wilde afdoen. De politie heeft beide partijen verhoord. Ook diversen zeker? Bron Gazet van Antwerpen, Stad en Regio. Ik zet hier maar een deeltje, want de aanklacht van deze altruistische Moeders voor Moeders organisatie is minder leuk, en stelt het oprukkende breindode Islamitisme in vraag. Nu de linkiewinkies?Of een Filosoof?
![]() |
#257 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb enkele jaren in het gemeenschapsonderwijs gezeten en zelfs daar was het dragen van een hoofddoek verboden! Elk allochtoon meisje tekende het reglement als zijnde akkoord maar gingen daarna wel discussiëren! Kijk, dat kan dus niet! Eens akkoord, altijd akkoord en anders moet je op een ander gaan, zo simpel is dat! Als wij een mutske droegen op school, was dat -12 op houding maar als zij dan dat doekje ophielden werd het getolereerd! Sorry, maar regels moeten dan maar strikt nageleefd worden! En of Allah het nu oplegt of niet, in een westerse maatschappij heb je nog altijd deze regels te volgen! Binnen je eigen 4 muren doe je wat je wilt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
over het breindodende zwartblok vergeet je te spreken... Bij Moeders voor Moeders afkomen met een hoofddoekje, is dat niet om moeilijkheden vragen? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Natuurlijk moet je dan wel wéten met wie je te maken hebt: ![]() ik heb een artikeltje gevonden over "Moeders voor Moeders": Citaat:
* Remi Verwimp was in 200 coördinator Werkplaats voor Theologie en Maatschappij Ik neem aan dat dat mevrouwtje met de hoofddoek niet wist wie er achter deze caritatieve organizatie zit.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien toch weer eerst wat verder lezen dan je neus lang is Filosoof:
http://users.pandora.be/moeders/ Moeders Mozes Mandje De politieke tegenstand rustte op twee oorzaken. Eerst en vooral lag de datum van de openingen ongelukkig, nl 1 week voor de gemeenteraadsverkiezingen. Deze datum was echter reeds 5 maanden tevoren, bij de start van de verbouwingen, vastgelegd in samenspraak met onze meter Dana Winner. Op zulk een gevoelig moment kan de Politiek slecht nieuws missen als kiespijn. Ons werd dan ook verweten een middeleeuwse praktijk terug tot leven te wekken. Vondelingen zijn echter ook nu nog een, gelukkig zeldzame, realiteit. Moeders voor Moeders heeft als hoofdactiviteit hulp bieden aan kansarme moeders. Wij delen kinderkleding, materiaal en voedselpakketten uit. Is dat dan geen middeleeuwse praktijk? De tweede doorn in het oog van de Politiek was de keuze van de genodigde die het luik officieel opende, nl Mevrouw Alexandra Coolen. Voor elk van onze 20 openingen nodigden wij iemand uit die wij wilden bedanken voor hun specifieke inbreng t.a.v. Moeders voor Moeders. Moeders Mozes Mandje werd geopend door Mevr. Coolen omdat zij ons als enige geholpen heeft om het juridische kluwen te ontwarren omtrent vondelingen en mogelijke hulpverlening voor hen in België. Noch Mevr. Coolen, noch Mvr. Miet Smet of Mevr. Wivina De Meester kwamen hier in hun hoedanigheid van politica, maar als geapprecieerde medewerksters van Moeders voor Moeders. Een vrijwilligers organisatie met meer dan 100 vrijwilligers kan zich niet veroorloven een politieke kleur te hebben: wij vertegenwoordigen alle kleuren van de regenboog, en politiek wordt hier gemeden. Moeders voor Moeders kan dus misschien beschuldigd worden van naïviteit als zij dachten dat de publieke opinie rijp was voor politici die ook een apolitieke daad kunnen stellen. mijn reakties bedraagt meer dan honderdvijftig karakters
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Allemaal een beetje middeleeuws, dat vondelingenluik, nee? |
|
![]() |
![]() |