Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2006, 11:08   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De Belgicistische partijen zijn er om ons te behoeden voor de afbraak van al het goede dat we in ons land mogen ondervinden.

Ze koesteren de menselijke waarden van directe democratie, vrijheid van meningsuiting en solidariteit.
Je kop kleurt toch wel rood terwijl je deze leugens uit je klavier klopt?
Oud 11 juni 2006, 11:18   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor het geval je het nog niet wist, Staafje.

De belgicistische partijen zijn al sinds 1830 aan de macht maar directe democratie hebben de 'Belgen' van hen nooit gekregen. Bovendien ziet het er niet naar uit dat ze ooit DD van hen zullen krijgen.

De vrijheid van menigsuiting is er dankzij de belgicistische partijen drastisch op achteruit gegaan, en gaat er nog elke dag een stukje meer op achteruit.

Wat jij 'solidariteit' noemt komt uitsluitend neer op vorstelijke salarissen voor de ene, via gelegaliseerde staatsdiefstal van de andere.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 11:36   #243
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kop kleurt toch wel rood terwijl je deze leugens uit je klavier klopt?
Knuppeltje, heb je ons programma al eens gelezen?
www.nationaleunie.be/programma.htm

Daar vind je alles terug waarnaar Staaf verwijst! Hij liegt dus niet...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 12:17   #244
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat de macht die de NVA binnen het kartel aan het verwerven is (doelstelling: grootste partij) je een doorn in het Belgicistische vlees is.
Kan jij mij [SIZE=3]1[/SIZE]
voorbeeld geven waaruit blijkt dat n-va op de besluitvorming binnen de cd&v weegt?
Oud 11 juni 2006, 12:27   #245
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Besluit : Staaf is een zeer gewiekste knaap en eigenlijk mag ik hem zeer graag. Hij is met straatlengten veer mijn beste politieke vijand.
Allemaal goe en wel, maar pleiten voor het intrekken vd dotaties voor het Belang, vind ik toch niet 'zeer gewiekst'.
't Enige compliment dat ik 'm wil doen, is, dat hij 't verdient om omgekocht te worden.
C'est tout.
Oud 11 juni 2006, 12:56   #246
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht

Aan JOUW goede bedoelingen twijfel ik niet hoor, maar de belgicisten hebben mijn Vlaamse land té lang de duvel aangedaan opdat ik één belgicist ooit mijn stem zal gunnen.
De dag dat jij Vlaanderen van dit corrupte koningdom wil helpen verlossen stem ik echter met veel plezier op jou.
Oud 11 juni 2006, 12:58   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Enige compliment dat ik 'm wil doen, is, dat hij 't verdient om omgekocht te worden.
Jammer genoeg is hij dat al...
Oud 11 juni 2006, 12:59   #248
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Allemaal goe en wel, maar pleiten voor het intrekken vd dotaties voor het Belang, vind ik toch niet 'zeer gewiekst'.
C'est tout.
Staaf zal op tijd en stond zorgen dat hij aan de goede kant staat. Hij is niet voor niets de laatste jaren druk bezig met vriendschapsbanden te smeden met flaminganten. En vice versa hoop ik op zijn bescherming te mogen rekenen als er ooit nog een Belgische repressie zou komen.
Oud 11 juni 2006, 12:59   #249
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aan JOUW goede bedoelingen twijfel ik niet hoor, maar de belgicisten hebben mijn Vlaamse land té lang de duvel aangedaan opdat ik één belgicist ooit mijn stem zal gunnen.
De dag dat jij Vlaanderen van dit corrupte koningdom wil helpen verlossen stem ik echter met veel plezier op jou.
Tja Knuppeltje, ik wil je stem graag hebben, maar Vlaanderen onafhankelijk helpen worden zal ik nooit doen...
Wat ik wél wil doen is het BROV in België ingevoerd krijgen. Als de burgers dan beslissen om te scheiden, dan zal ik me als volbloed-democraat daarbij neerleggen. (Al moet ik zeggen dat dat niet echt van harte zal zijn...)

Oud 11 juni 2006, 13:03   #250
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg is hij dat al...
Kom, kom.
Alles kan beter.
'k Zal voor hem 'ns een tete a tete organiseren met Maxima.
Hij zal rap Tillekes lange benen vergeten zijn, me dunkt.
En als da ni goe genoeg is, dan eentje met la Sandra.
Als Polleke in Amerika zit , natuurlijk.
Oud 11 juni 2006, 13:14   #251
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
De Belgicistische partijen zijn er om ons te behoeden voor de afbraak van al het goede dat we in ons land mogen ondervinden.
Ze tonen ons dat we het kind niet met het badwater mogen weggooien.
Ze waken erover dat we met open geest dankbaar blijven voor de talrijke zegeningen ons toekomend dankzij ons Zoete Vaderland.
Ze houden ons alert voor het verderfelijke discours van de secessionisten allerhande.
Ze waarschuwen ons ervoor om niet tenonder te gaan in twist en schande.
Ze koesteren de menselijke waarden van directe democratie, vrijheid van meningsuiting en solidariteit.
Ze herinneren er ons aan dat we de erfenis niet mogen laten teloorgaan, waar onze voorouders roemrijk voor gestreden hebben: vorst, vrijheid en recht.
De kolderbrigade van wijlen Romain De Koninck verzinkt hierbij in het niets. Heerlijke lectuur!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 13:21   #252
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dus je stelling is dat jouw Belgicistisch programma alleenzaligmakend is? Bescheidenheid is blijkbaar een term die niet in je woordenboek staat.
Oud 11 juni 2006, 13:35   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja Knuppeltje, ik wil je stem graag hebben, maar Vlaanderen onafhankelijk helpen worden zal ik nooit doen...
Daarom zal jij ook nooit mijn stem krijgen.

Citaat:
Wat ik wél wil doen is het BROV in België ingevoerd krijgen.
Daar mag je nog eens 175 jaar je best voor doen, het komt er NOOIT in Belgique.

Citaat:
Als de burgers dan beslissen om te scheiden, dan zal ik me als volbloed-democraat daarbij neerleggen.
Ik zie dat je heel goed weet waarom het BROV er in dit corrupte koningdom NOOIT zal komen...

Citaat:
(Al moet ik zeggen dat dat niet echt van harte zal zijn...)
Zoals ik al zei, daarom zul je mijn stem nooit vanzeleven krijgen.

[SIZE=1](Hoe zit het trouwens met het verzet dat jij ging aantekenen tegen het vreemdelingenstemrecht?)[/SIZE]
Oud 11 juni 2006, 13:45   #254
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=robert t;1753224]
Citaat:
De kolderbrigade van wijlen Romain De Koninck verzinkt hierbij in het niets. Heerlijke lectuur!
Toch wel.
Bruno Yammine doet het NOG beter.
Lees maar.

DE ONBREEKBARE VOLKSGEEST![SIZE=5]

[/SIZE]Vaderlandsliefde is een belangrijke en noodzakelijke herberg in deze onzekere tijden. Alle inwoners van staten zijn doorgaans fier op hun natie. In België proberen politici mensen te doen geloven dat ze geen Belg mogen zijn, maar Vlaming of Waal moeten zijn. Onder meer vanuit die optiek is het nauwelijks verwonderlijk te noemen dat het Belgisch volk -ons volk- zich in de steek gelaten voelt door haar leiders; Wij moeten onze medeburgers vertellen dat er hoop is. Dat we vertrouwen hebben in een betere toekomst die kan bereikt worden door een teruggrijpen naar de waarden van ons gedeeld collectief geheugen, naar de wortels van onze volksgeest

[SIZE=4]Deze volksgeest is wat ons bindt, onze hoop, gedachten en wensen die ons, bovenal, tot Belg verheffen. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Belgen zijn vreedzaam, maar waakzaam. Laten wij duidelijk maken dat we deze waakzaamheid moeten koesteren, zeker in deze tijd van politieke intriges door mensen die de band met hun volk verloren of, erger, doorgeknipt hebben.[/SIZE]

[SIZE=4]De volksgeest is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. De kracht die ervan uitgaat zegt ons dat we een sterk België willen. Een sterk en verenigd België. Daar kunnen we trots op zijn, wij moeten de wereld tonen dat we Belg zijn. We mogen niet vergeten dat vele landen ons het burgerschap van deze schitterende natie benijden. [/SIZE]

[SIZE=4]Als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen nog in een verenigd land leven, moeten we nu ingrijpen en de Wetstraat laten voelen: jullie krijgen ons niet kapot, ons volk leeft![/SIZE]

[SIZE=4]Laten we trots zijn om Belg te mogen zijn. Maar deze trots is ook een wapen dat men niet uit onze handen slaan kan, een gebalde vuist als het moet, een uitgestoken hand als het kan. Hard naar de buitenwereld die ons vaak bedreigt, zacht voor onze mensen. Voor de Belgische mannen, vrouwen en kinderen.[/SIZE]

[SIZE=4]Onze vrienden moeten deze boodschap uitdragen waar ze gaan. Ons volk mag niet vergaan, België moet herenigd, verenigd worden, wij willen één land met één regering. Deze woorden: eenheid, volksgeest, zelfverzekerdheid zijn geen loze kreten. Het gaat immers om de waarheid, van de Belgen, voor de Belgen. Het moet.[/SIZE]

[SIZE=4]Bruno Yammine[/SIZE]
Oud 11 juni 2006, 13:47   #255
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
(Hoe zit het trouwens met het verzet dat jij ging aantekenen tegen het vreemdelingenstemrecht?)
Wel, in die zaak heb ik eigenlijk brute pech gehad.
Ik weet dat men mij hier grandioos gaat uitlachen, maar uiteindelijk vind ik troost inhet feit dat zelfs het VB, de grootste tegenstander van het vreemdelingenstemrecht, op dezelfde wijze gepakt is...

Men heeft dat in alle stilte gepubliceerd in het staatsblad op pagina X-en dertig, zodat je enkel kon zien dat het wet werd, als je het gehele staatsblad week na week zou lezen...

Toen ik erachter kwam, was het al lang voorbij de termijn dat je verzet kon aantekenen, dus kon ik er niks meer aan doen...

Stom, maar ja: het is nu zo.
You win some, you lose some, the way of life...

Oud 11 juni 2006, 14:15   #256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij voelt je nogal vlug 'getroost' zo te zien.

Hoe lang duurt het voor een wet kracht van gewijsde krijgt? Drie maanden?

En jij las al die tijd ook al geen kranten? Of zwegen die plots als vermoord eens de vreemdelingenkogel door de Belzieke kerk was?

Héél stom ja, dan mag je nog je stroost zoeken in de wetenschap dat het VB zich eveneens zou hebben laten vangen.
Al goed dat ik in dit ereproject van jou geen geld heb gestoken....

Kan je mij uitleggen waarom jij een fascistisch koningdommetje zoals la Belgique, waar staatsoplichterij van dit en vele andere soorten meer regel zijn dan uitzondering, wil in stand houden?
Oud 11 juni 2006, 15:26   #257
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeft ook niet.
België is er.
Partijen zijn er om u wijs te maken dat ze uw dromen zullen vervullen:
Vlaanderen zelfstandig
Vreemdelingen buiten
Iedereen een halve auto per jaar boven hola
Congé payé op 11 juli i.p.v. 10 dagen later.
etc. etc.
België is er? Niet het belgië dat het leeuwendeel van de belgicisten willen (een unitair). Waarom bent u dan vrijgesproken van het argumenteren?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 15:46   #258
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Staaf zal op tijd en stond zorgen dat hij aan de goede kant staat. Hij is niet voor niets de laatste jaren druk bezig met vriendschapsbanden te smeden met flaminganten. En vice versa hoop ik op zijn bescherming te mogen rekenen als er ooit nog een Belgische repressie zou komen.
Is dat de houding van een fiere Groot-Nederlander? In het rampen-scenario van een nieuwe Belgische repressie is het je plicht strijdend ten onder te gaan voordat de repressie zich kan voltrekken. Denk je werkelijk dat krijgsauditeur Superstaaf van der Meersch enige verzachtende omstandigheid voor jou zou in overweging nemen? Als hij slechts 1/10de van je staatsgevaarlijke postings voor zich liggen heeft, ja dan kan je het wel schudden.
Oud 11 juni 2006, 15:58   #259
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In het rampen-scenario van een nieuwe Belgische repressie is het je plicht strijdend ten onder te gaan voordat de repressie zich kan voltrekken.
Zoals de grote Leiders die in 1944 hals over kop naar Duitsland vluchtten?

Citaat:
Denk je werkelijk dat krijgsauditeur Superstaaf van der Meersch enige verzachtende omstandigheid voor jou zou in overweging nemen?
Een kwestie van geven en nemen. Staaf weet dat de kans dat hij het nodig heeft fifty-fifty is.
Oud 11 juni 2006, 16:02   #260
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je werkelijk dat krijgsauditeur Superstaaf van der Meersch enige verzachtende omstandigheid voor jou zou in overweging nemen?
Je kan er Staaf, terecht, van verdenken geen fiere groot-Nederlander te zijn. Ik vrees zelfs dat hij niet eens fier is als Belg geboren te zijn. Hij heeft daar immers geen enkele verdienste aan.
Dat hij aan repressie en het muilkorven van andersdenkenden zou meewerken, geloof ik echter evenmin.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 juni 2006 om 16:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be