![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar de herhaling de moeder der studie is, zal ik nogmaals iets citeren wat me nauw aan het hart ligt: Wie zich in een discussie werpt op de taal- stijl- of spelfouten van zijn opponent, verraadt meestal een gebrek aan argumenten of inhoudelijke slagkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Minister-President
|
![]() Dit is totaal geen expiriment! Er zijn al homogezinnen waar kinderen opgroeien na een scheiding en die zijn perfect gelukkig, het is dus al bewezen dat dit kan! Ik vind trouwens dat je nogal enorm neerbuigend het woord experiment gebruikt! Mensen mogen dus voor u niet gelukkig zijn, dat is mijn conclusie, ze mogen niet huwen en geen kinderen adopteren! Maar soit, gelukkig ben jij een absolute minderheid en zullen we komen naar waar we willen, gerechtigheid voor iedereen, en openstelling van het huwelijk en daarna de adoptie! En komen zal het er!!! En nee ik spreek me zelf helemaal geen moed in, hetzij gewoon zo, de maatschappij zal dit toelaten, héél zeker!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner je je nog die Jambers reportage van enkele jaren geleden waar zulke gevallen aan bod kwamen (naast ook een gezin waar de man was "omgebouwd")? Die kinderen waren al goed in de twintig, en niemand heeft zomaar over zijn lippen gekregen dat het hen niets kon schelen. Blijkbaar waren ze in hun binnenste toch niet zo gelukkig met papa's keuze... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even info nemen voor je hierover uit de bocht gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn homoseksuelen dus ongelukkige mensen nu ze niet mogen trouwen? Betekent dit dan ook dat de vele ongehuwde normale koppels in en in ongelukkig zijn? Maakt dat boterbriefje uw geluk uit? Wel, dan moet ik u zeggen dat u het huwelijk ofwel als een soort wondermiddel ziet, ofwel niet goed weet waar het eigenlijk over gaat. Homoseksuelen kunnen gewoon niet huwen, daar een huwelijk iets tussen man en vrouw is. In geen enkele cultuur of beschaving is het ooit anders geweest. En kinderadoptie is natuurlijk zeker uitgesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij deze deed ik dat wel, niet uit kinderachtigheid of ongepastheid, maar louter om u te wijzen op een totaal onnodig gebruik van een Engels leenwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt dat u denkt dat ik de volmaaktheid zelve ben. Spijtig genoeg ben ik dat niet, maar toch mooi dat anderen dat denken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hier bovendien een discussieforum. Geen literair salon! Een beetje spreektaal, acroniemen, afkortingen en slang, zijn geen reden om iemand de bout te hachelen. Ik blijf erbij dat dit enkel kan uitgelegd worden als 'de man i.p.v. de bal spelen'. Een faux-pas om een gesprekspartner in discrediet te brengen, en zijn geloofwaardigheid naar beneden te halen, zonder op dat moment met terzake doende argumenten voor de pinnen te komen. Waar haalt u trouwens de autoriteit vandaan om mij de les te spellen over het al dan niet gebruiken van Engelse of andere leenwoorden? Mijn tekstjes zijn duidelijk gesigneerd met avatar bovenaan. Zo u de taal stijl of inhoud beneden uw niveau acht, sla ze dan gerust over. Maar spaar me a.u.b. van het belerende schoolmeesterstoontje. Als u zin hebt in dergelijke kinderachtige pietluttigheden en muggezifterijen bedenk dan dat dit een spelletje is dat steeds met twee gespeeld wordt. Het is niet omdat ik geen fouten signaleer dat ik ze niet opmerk. Ik vind het wél totaal irrelevant om er over te gaan zeiken. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongepaste leenwoorden gebruiken is een aanfluiting van onze taal. Kids, shoppen, car, en meer van die dingen die af en toe worden gebruikt zijn een miskenning van de eigen Nederlandse woordenschat. Dat is alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn goed recht om er zwierig mijn amusementsklieren aan te vagen. De nederlandse taal en haar complete woordenschat, en vooral haar miskleun van een nieuwe spelling, kan me ferm aan de reet roesten. Nogmaals mijn vorige vraag anders geformuleerd: ben ik dan uw schrijvende loonslaaf, zodat u mij kan opleggen een bepaald taalgebruik te beogen, dan wel te vermijden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is er geen nood de wetten te veranderen: het huwelijk is iets dat uitsluitend voor man en vrouw openstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Minister-President
|
![]() ER zijn idd koppels zowel hetero als homo waarvoor het huwelijk niet hoeft. Maar er zijn ook koppels die héél wat belang hechten aan het huwelijk, en dus daar heeft iedereen recht op en het zal zo komen ook. Homo's zullen mogen huwen, want in Nederland kan zal binnenkort ook in België kunnen. Onthou dit maar héél goed. Nu nog gewoon de oude garde politici wegwerken en er komt een nooit geziene meerderheid!!! Enkel het Blok zal dan nog tegen zijn waarmee ze bewijzen geen mensvriendelijke partij te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u weet toch ook nog hoe Aelvoet met veel getrom aankondigde dat het homohuwelijk er zeker zou komen. Haar woorden waren nog maar nauwelijks uitgesproken of daar was Verwilghen al om te zeggen dat hij dat sterk betwijfelde. Hij stelde immers onmiddellijk dat het juridisch bijzonder moeilijk zal zijn dit in België te veranderen. En hop, daar ging het voorstel voor de rest van de legislatuur in de ijskast, neen, in het diepvriesvak van Agalev. Homoseksuelen kunnen gewoonweg niet huwen, daar het huwelijk iets is dat uitsluitend een man en een vrouw toekomt. Al de rest is een soort schertsvertoning, een soort afkooksel van het echte huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u weet toch ook nog hoe Aelvoet met veel getrom aankondigde dat het homohuwelijk er zeker zou komen. Haar woorden waren nog maar nauwelijks uitgesproken of daar was Verwilghen al om te zeggen dat hij dat sterk betwijfelde. Hij stelde immers onmiddellijk dat het juridisch bijzonder moeilijk zal zijn dit in België te veranderen. En hop, daar ging het voorstel voor de rest van de legislatuur in de ijskast, neen, in het diepvriesvak van Agalev. Homoseksuelen kunnen gewoonweg niet huwen, daar het huwelijk iets is dat uitsluitend een man en een vrouw toekomt. Al de rest is een soort schertsvertoning, een soort afkooksel van het echte huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Minister-President
|
![]() Verwilghen heeft daar in het begin idd over getwijfeld maar nu helemaal niet meer, er zijn geen juridsiche bezwaren tegen zo'n huwelijk, dit is duidelijk uitgemaakt. En het homohuwelijk komt er zeker en vast. U bent zowat een absolute minderheid die dat niet wenst toe te geven Jan. Meer nog, het zou wel eens in het regeerakkoord van de volgende regering kunnen staan welke regering er ook komt want zowel VLD, S.P.A. als Agalev als CD&V zijn resoluut voor, aan de Waalse kant zijn er nog enkele liberalen die moeilijk liggen.
Het huwelijk was voor man en vrouw, maar dat is voorbijgestreefd, als 2 mannen of 2 vrouwen met elkaar wensen te huwen is dat verdorie hun goed recht. En blijkbaar zit je de ganse tijd te zeggen dat ik droom etc. maar ik droom niet, als je dagelijks met héél wat mensen in contact komt dan zie je dat een overgrote meerderheid daar totaal geen problemen meer mee heeft. Dus Jan het komt er, en ze zullen het zeker niet laten voor iemande als u dat niet door te voeren, met uw ouderwetse gezinsprincipes van de jaren stillekens. |
![]() |
![]() |