Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 17 oktober 2006, 17:15   #241
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ook niet vergeten dat moslimeiskes die met een vlaame jongen tesamen zijn door hun eigen mensen word uitgescholden van hoer en noem maar op,ze verstoten,bedreigen enz.....
Dit zijn niet mijn woorden maar hetgeen al meerdere jonge moslimmeiskes hebben gezegd die met een vlaamse jongen tesamen zijn.
Marie moet maar eens thuiskomen met den Ali, ge zou den Dre, de Jef en de Pierre nog al ne gang horen gaan denk ik.
Oud 17 oktober 2006, 20:44   #242
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Marie moet maar eens thuiskomen met den Ali, ge zou den Dre, de Jef en de Pierre nog al ne gang horen gaan denk ik.
wel basil, groot licht van Antwerpen... en randgemeenten

ga er eens de burgerlijke stand op na en kijk eens hoeveel Vlaamse meisjes getrouwd zijn met bvb. een Marokkaan en dan ook het omgekeerde : hoeveel Vlaamse jongens getrouwd zijn met bvb. een Marokkaans meisje...

het mag ook Turks zijn, maakt niet uit...

laat eens iets weten, ik ben heel benieuwd
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 18 oktober 2006, 06:21   #243
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Jazeker.
Ik denk dat PJ zichzelf niet als winnaar zou hebben uitgeroepen mocht hij de strijd om de sjerp verloren hebben.
Dat heeft Filip ook niet gedaan.
Oud 18 oktober 2006, 07:06   #244
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het probleem is wel de import van laaggeschoolde, nederlandsonkundige allochtonen.
Welke import? Er is wat migratie ja meestal van asielzoekers daar kan je moeilijk van eisen dat ze nederlands leren voor te vluchten he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 18 oktober 2006, 09:50   #245
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Welke import? Er is wat migratie ja meestal van asielzoekers daar kan je moeilijk van eisen dat ze nederlands leren voor te vluchten he?
Allé, laat ons dan een compromis sluiten en een basiskennis van de nederlandse taal eisen voor degenen die via gezinshereniging en huwelijken hier terecht komen (en veronderstel dat er dit heeeel wat meer zijn). Maar zelfs dan blijft het probleem dat ze laaggeschoold zijn, terwijl we al zitten met massa laaggeschoolde werklozen.
Bob is offline  
Oud 18 oktober 2006, 09:56   #246
k9

Standaard

Citaat:
Allé, laat ons dan een compromis sluiten en een basiskennis van de nederlandse taal eisen voor degenen die via gezinshereniging en huwelijken hier terecht komen (en veronderstel dat er dit heeeel wat meer zijn). Maar zelfs dan blijft het probleem dat ze laaggeschoold zijn, terwijl we al zitten met massa laaggeschoolde werklozen.
Ik vind dat iedereen verplciht nederlands/frans zou moeten kennen, dus inclusief die vluchtelingen, maar dan wel nadat ze hier zijn. En ja, daarom zie ik eerder een dubbel systeem, economisch migratie waar belgie van kan prifiteren (dus meer geld dan het kost) gekoppeld aan asielzoekers en vluchtelingen die geld kosten. Je kan dat wat balanceren zodat het hele asiel en migratie beleid amper geld kost.Waar ik ook voor ben is strengere asieleisen, strengere regels op gezinshereringingen , huwelijken,... Om het aantal economische migranten dat zo binnenkomt te beperken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 18 oktober 2006, 10:19   #247
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat iedereen verplciht nederlands/frans zou moeten kennen, dus inclusief die vluchtelingen, maar dan wel nadat ze hier zijn. En ja, daarom zie ik eerder een dubbel systeem, economisch migratie waar belgie van kan prifiteren (dus meer geld dan het kost) gekoppeld aan asielzoekers en vluchtelingen die geld kosten. Je kan dat wat balanceren zodat het hele asiel en migratie beleid amper geld kost.Waar ik ook voor ben is strengere asieleisen, strengere regels op gezinshereringingen , huwelijken,... Om het aantal economische migranten dat zo binnenkomt te beperken.
Op welke vlakken heeft belgie economische migratie nodig ? Welke zijn de knelpuntberoepen ? Zonder het zeker te weten, heb ik den indruk dat deze bijna uitsluitend te zoeken zijn bij hetgeen we handenarbeid noemen (misschien wat vorsers of ingenieurs - maar het is maar de vraag of men deze uit het buitenland kan aantrekken, integendeel het zijn juist deze belgen die emigreren). En wat voor zin heeft het dan om bvb Polen aan te trekken, terwijl het hier vol zit met werklozen, die dezelfde arbeid zouden kunnen verrichten (ne Pool aantrekken om te werken, en als tegenprestatie mag ne Afrikaan komen om te doppen, is toch maar al te gek).
Bob is offline  
Oud 18 oktober 2006, 10:44   #248
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

FDW is voor betere dingen bestemd.
john bell hood is offline  
Oud 18 oktober 2006, 11:00   #249
k9

Standaard

Citaat:
Op welke vlakken heeft belgie economische migratie nodig ? Welke zijn de knelpuntberoepen ?
Daar bestaan lijsten van, het gaat om verplegend personeel, in de bouw,... Allemaal werk waar je meer dan geoon handen voor moet hebben, je moet ze ook kunnen gebruiken.
Citaat:
En wat voor zin heeft het dan om bvb Polen aan te trekken, terwijl het hier vol zit met werklozen, die dezelfde arbeid zouden kunnen verrichten (ne Pool aantrekken om te werken, en als tegenprestatie mag ne Afrikaan komen om te doppen, is toch maar al te gek).
Ja, maar als je desondanks alle meoite de belgen niet kan aanzetten om metselaar te worden, wat moet je dan doen? De bedrijven en bevolking absurd hoge prijzen laten betalen (want slecht is voor de economie) om metsers? Of enkele importeren en zo de prijzen te drukken?

k9 is offline  
Oud 18 oktober 2006, 11:02   #250
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
FDW is voor betere dingen bestemd.
Compost?
Oud 18 oktober 2006, 15:09   #251
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar als je desondanks alle meoite de belgen niet kan aanzetten om metselaar te worden, wat moet je dan doen? De bedrijven en bevolking absurd hoge prijzen laten betalen (want slecht is voor de economie) om metsers? Of enkele importeren en zo de prijzen te drukken?
Totdat deze geimporteerden ook geen zin meer hebben, en vinden dat er maar andere moeten geimporteerd worden om te werken. De hoogste werkloosheidsgraad, buiten concurentie, zelfs de Walen worden met brio verslagen, ligt wel bij de geimporteerden van enkele jaren terug.
Dus importeren is ook de oplossing niet voor dit probleem. Kan het enkel zijn als er kwasi geen werkloosheid is (en dan nog, de bedrijven kunnen evengoed emigreren naar deze plaatsen waar er werkloosheid is).
Bob is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:16   #252
paul gooskens
Banneling

Standaard

Een ware lachwekkende reportage!

Zelden heb ik zo met die snotapen van het VB gelachen!
paul gooskens is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:22   #253
k9

Standaard

Citaat:
Totdat deze geimporteerden ook geen zin meer hebben, en vinden dat er maar andere moeten geimporteerd worden om te werken. De hoogste werkloosheidsgraad, buiten concurentie, zelfs de Walen worden met brio verslagen, ligt wel bij de geimporteerden van enkele jaren terug.
De migratiestop is van 78, mensen die dus tussen 60 en 78 geimporteerd om te werken zijn, zijn nu tussen de 50 en 65 jaar, en ja de werkloosheid van die categorie ligt hoog, dat geld voor zowel allochtonen als uatochtonen.
Citaat:
Dus importeren is ook de oplossing niet voor dit probleem. Kan het enkel zijn als er kwasi geen werkloosheid is (en dan nog, de bedrijven kunnen evengoed emigreren naar deze plaatsen waar er werkloosheid is).
Bedrijven die emigreren is wel goed voor belgie? Tuurlijk niet dat is nog slechter dan wat economisch migratie.

k9 is offline  
Oud 18 oktober 2006, 15:52   #254
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paul gooskens Bekijk bericht
Een ware lachwekkende reportage!

Zelden heb ik zo met die snotapen van het VB gelachen!
Aan uw reactie te zien is eraan te zien wie hier de grootste snotaap is.
Marlboro is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:13   #255
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De migratiestop is van 78, mensen die dus tussen 60 en 78 geimporteerd om te werken zijn, zijn nu tussen de 50 en 65 jaar, en ja de werkloosheid van die categorie ligt hoog, dat geld voor zowel allochtonen als uatochtonen.
Wat statistieken hebben over gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken met ne buitenlander ?
En om volledig te zijn, had ik moeten stellen "...ligt wel bij de geimporteerden van enkele jaren terug, of bij de kinderen van de geimporteerden van de jaren zeventig"
En dan spreken we over ouderdommen van 20 �* 30 jaar, en daar zijn de verschillen wel zeeer relevant.
Citaat:
Bedrijven die emigreren is wel goed voor belgie? Tuurlijk niet dat is nog slechter dan wat economisch migratie.
Uiteraard is dit goed. De werklozen in de landen van emigratie krijgen werk (dus moeten deze werklozen niet meer emigreren, moeten geen nederlands meer leren, hebben geen last van discriminatie, moeten niet aan gezinshereniging gaan doen, en kunnen huwen zonder dat de bruid zich in een avontuur moet storten), en de bedrijven maken meer winst. Voor de rest weet men hier geen blijf met het verkeer, dus ook weeral in de goede zin. Iedereen gelukkig.
Bob is offline  
Oud 18 oktober 2006, 17:15   #256
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Aan uw reactie te zien is eraan te zien wie hier de grootste snotaap is.
Zo lachen met marlboro zijn idolen, foei
Oud 18 oktober 2006, 17:16   #257
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ga er eens de burgerlijke stand op na en kijk eens hoeveel Vlaamse meisjes getrouwd zijn met bvb. een Marokkaan en dan ook het omgekeerde : hoeveel Vlaamse jongens getrouwd zijn met bvb. een Marokkaans meisje...

het mag ook Turks zijn, maakt niet uit...

laat eens iets weten, ik ben heel benieuwd
5
Oud 18 oktober 2006, 18:37   #258
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Zo lachen met marlboro zijn idolen, foei
Dat er ij u niets zinnigs uitkomt weten we hier ondertussen wel al.
Marlboro is offline  
Oud 20 oktober 2006, 07:27   #259
k9

Standaard

Citaat:
Wat statistieken hebben over gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken met ne buitenlander ?
Gedwongen? Geen, ooit eens een studie over gezein dat dit in belgie niet zo vaak voorkomt, zal eens zoeken of ik die terugvind.

Gezinshereniging zitten bij de gewone nationaliteisverklaringen .

Citaat:
En om volledig te zijn, had ik moeten stellen "...ligt wel bij de geimporteerden van enkele jaren terug, of bij de kinderen van de geimporteerden van de jaren zeventig"
En dan spreken we over ouderdommen van 20 �* 30 jaar, en daar zijn de verschillen wel zeeer relevant.
Nog steeds niet, zoals ik al toonde worden er sinds 1978 GEEN mensen meer geimporteerd. En die personen die toen 20-30 waren, zijn nu van 48 tot 58 .

Sindsdien zijn het enkel nog vluchtelingen via asielaanvragen, huwelijken en gezinsherenigingen.

Citaat:
Uiteraard is dit goed. De werklozen in de landen van emigratie krijgen werk (dus moeten deze werklozen niet meer emigreren, moeten geen nederlands meer leren, hebben geen last van discriminatie, moeten niet aan gezinshereniging gaan doen, en kunnen huwen zonder dat de bruid zich in een avontuur moet storten), en de bedrijven maken meer winst. Voor de rest weet men hier geen blijf met het verkeer, dus ook weeral in de goede zin. Iedereen gelukkig.
, je snapt toch dat die mensen verhuizen omdat er daar GEEN bedrijven naartoe gaan? Die bedrijven gaan liever ergens waar het stabieler is azie ed .

k9 is offline  
Oud 20 oktober 2006, 07:32   #260
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet, zoals ik al toonde worden er sinds 1978 GEEN mensen meer geimporteerd. En die personen die toen 20-30 waren, zijn nu van 48 tot 58 .
Kun je dat nog eens tonen, want ik geloof daar geen bal van.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be