![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Moet ik elke VB-stemmer verantwoordelijk houden voor de daden van hun ambtenaren? En vooral dan deze daden uit het verleden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En dat laatste geloof ik écht. Bij vele federale materie heb ik nog geen enkele keer een vlaams politieker een voorstel horen doen (buiten de splitsing) om de communautaire toestand te verbeteren. Laat staan van een onderhandeling hierover op te starten. (op een uitzondering te na gelaten) Bijvoorbeeld de geldstromen: immens vaak komen ze hier in het debat naar voor, maar hoe vaak zijn hier al voorstellen besproken om deze te verminderen (buiten regionalisering). Je zou verwachten bijvoorbeeld dat het VB een deel van zijn studiedienst liet voorstellen uitwerken om deze geldstroom te verminderen. Niets is minder waar. De oplossing is regionalisering, onafhankelijkheid of niets. Niet bepaald constructief en niet bepaald een toonbeeld van politieke wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Parlementslid
|
![]() Raf schreef :
Citaat:
In de praktijk heeft Raf even volkomen ONgelijk. Voorbeelden : 1. Baldewin én ... vul maar in (abortus zéker) ... 2. De koning heeft ook géén handtekening van een minister nodig om een building in Paris te kopen; 3. Toen het koninklijk poppenhuis naar de Generale belde dat niet mocht gefusioneerd worden met de AMRO Bank, maar wel met Fortis, dan kwam daar ook géén minister tussen; 4. Toen ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben ik nu volgens u ook een 'echte' vlaming of hoor ik er niet bij omdat ik links ben? ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 december 2006 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit voorbeeld ook maar iets aantoont, dan is het wel dat de koning geen macht heeft. Hij slaagde er ondanks zijn weerspannigheid immers niet in om die wet tegen te houden. Citaat:
Citaat:
... was het gedaan met de "argumenten"...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout. Linksen moeten ZICHZELF als echte Vlaming kunnen zien. Identiteit en politieke oriëntering hebben niets, maar dan ook NIETS met elkaar te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister-President
|
![]() Echte linksen kunnen enkel achter een Vlaamse republiek staan en nooit voorstander zijn van een Belgisch koninkrijk. In vele landen zijn het juist linkse bewegigingen die streven voor de onafhankelijkheid van hun gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En inderdaad in vele landen zijn het de linksen die het initatief nemen, maar dat kan in Vlaanderen veranderen met Meervoud en SFL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar België zou natuurlijk zichzelf niet zijn mocht het een uitzondering zijn op de regel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Gouverneur
|
![]() Waar kun je eigenlijk de uitslag zien van de stemmenkampioen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je dient je wel eerst te registreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Ik ben een donkerharige, bruinogige èchte Vlaamse Belg.
2. Ik ben géén voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen, en heb dus 'Neen' gestemd bij de Stemmenkampioen. 3. Ik heb '6' opgegeven als cijfer ter weging van het belang dat het onderwerp in mijn ogen heeft. Dat betekent dat ik mij niet erg hévig ga verzetten tégen een eventuele onafhankelijkheidsverklaring van 'Vlaanderen', hoewel ik het wèl geen goed idee blijf vinden. 4. Ik ben voorstander van een 'Referendum-Republiek België', waar voor mijn part ook het Groothertogdom Luxemburg, de Noordelijke Nederlanden en nog enkele gebieden méér zich bij kunnen aansluiten. 5. Ik ben absoluut géén voorstander van een al dan niet erfelijke monarchie. Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2006 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij Lauretje als éénmalige maatregel die sloebers allemaal zonder proces of verder tijdverlies een enkelband aanmeet. |
|
![]() |
![]() |