![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij lid van een politieke partij? | |||
ja, van spa |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,33% |
ja, van groen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,83% |
ja, van vld |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,50% |
ja, van vlaams belang |
![]() ![]() ![]() |
26 | 21,67% |
ja, van bub |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,67% |
ja, van lsp |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,17% |
ja, van nva |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,67% |
ja, van cd&v |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,67% |
ja, van vlott |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,67% |
ja, van spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ja, van nog een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,00% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 50,83% |
Aantal stemmers: 120. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij stelt dat nationalisme een vorm van collectivisme is , maar dat is zeer betwistbaar. Citaat:
![]() |
![]() |
#242 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er wordt van mij niet alleen solidariteit geëist met de Walen (Belgisch nationalisme) maar ook met de Vlamingen (Vlaamsnationalisme). Collectivisme dus: het gepercipieerde belang van de gemeenschap (door een welbepaalde elite) primeert op de vrijheid en de verantwoordelijkheid van het individu. Zie ook het eindeloze geneuzel van de vele VB-ers alhier op "het liberalisme", dat als de bron van alle kwalen wordt afgeschilderd. Tegen eenieder die een vorm van solidariteit eist, zou ik willen zeggen: de pot op, u hebt geen enkel recht op andermans leven, moei u eindelijk met uw eigen zaken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien zie ik een neiging tot collectivisme bij alle germaanse volkeren, dus het is ook logisch dat men zich hier eerder collectivistisch begint profileren. Wat niet wegneemt dat we allemaal tegen het etatistische, Belgische collectivisme zijn .(denk ik ![]() Citaat:
Samenleven gaat samen met rechten en plichten. Citaat:
![]() |
![]() |
#244 |
|
![]() Op sommige vlakken zouden wij nog goed overeen komen, C uit W.
![]() Gemeinschaft >> Gesellschaft Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 januari 2007 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
We zitten er zo gezellig ingeduffeld dat we het niet meer merken dat we bedorven zijn! U heeft helemaal gelijk (zij het niet dat ik toch vind vanuit eigen idee dat we toch een klein beetje solidariteit moeten kunnen tonen)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn liberalen/libertariërs niet tegen het solidair zijn met je medemens. Alleen heeft de door de staat in stand gehouden verzorgingsmachine niets te zien met echte solidariteit. Integendeel, die machine bedreigt juist de sociale cohesie binnen de samenleving. Wat zitten mensen nog met elkaar in, als de staat toch alles regelt? Echte solidariteit kan slechts op vrijwillige basis bestaan. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 9 januari 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben lid van de sp.a, passief lid. Ik kan me vinden in sommige standpunten van hen maar wil niet zeggen dat ik alles goedkeur wat zij doen en zeker niet welke maatregelen dat ze soms willen nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voelen? Maar C toch...
En als ik nu nee antwoord, ben ik dan een slechte Vlaming/flamingant/Vlaamsnationalist? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 11 januari 2007 om 14:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je dat echter gaat eisen van je medemensen, steek je de grens van welvoeglijkheid over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Burger
|
![]() lid van lsp, omdat er dringend iets moet verandert worden aan de huidige neo-liberale politiek en ik me hiervoor actief wil inzetten
![]() |
#252 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |