Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 20:32   #241
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ja, ik stempel idd sinds 5 maanden maar toch werk ik. Ik heb altijd gewerkt. Jarenlang vrijwillig in jongerenopvangecentra, in een dagcentrum voor volwassenen met een mentale handicap, in een school met mentaal gehandicapte en autistische kinderen, in een buurtwerking voor kansarme kinderen en jongeren,... Ik werkte sommige periodes fulltime en andere halftime als vrijwillige, 10 jaar via pwa cheques en tot voor 5 maanden met een halftime activa-baan. Nu werk ik weer deeltijds onbezoldigd als vrijwillige.

Of telt dat voor jou ook allemaal niet mee?
Nee, ik ben een luilak die niet uit zijn bedje wil komen hé.
Genoeg gelachen, nu serieus.

Dus als je vrijwilligerswerk doet, heb je geen probleem, maar als het werk betaald wordt, dan is het opeens erg lastig?
zie:

Citaat:
Tijdens heel die hetze tegenover werklozen vraag ik me eigenlijk wel af welke "misdaad" erger is?

Geen job hebben of niet voor je eigen kinderen zorgen? Wie niet werkt noemt men een luilak maar mensen die niet voor hun kinderen zorgen, dat zijn in mijn ogen veel grotere luilakken.

Voor alleenstaande ouders is het al een hele opgave om alleen je kinderen groot te brengen. Er zijn ook altijd periodes dat er zich kleine of grote problemen voordoen met één van je kinderen en het is een hele opgave om daar mee om te gaan zonder steun van anderen.

Alleenstaanden hebben makkelijk praten, zij hebben de "vrijheid" om te gaan werken en verwijten werklozen intussen dat het luilakken zijn. Ik heb niet eens de tijd om lui te zijn en soms zou ik wel eens willen ruilen. Gaan werken, thuis komen en wat rust hebben. Of zelfs eens een avondje iets buitenshuis plannen.
Ik hoop dan ook voor je dat niemand je ooit vraagt om hetzelfde werk dat je nu doet tegen betaling te doen.
Oud 26 januari 2007, 20:33   #242
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
beetje partijdig konijntje ? en voel je je nu stoer ? ga je vanaf nu ook werklozenbasher worden ?
ik ben niet van plan mezelf te bashen, nee.
en dat heeft niets te zien met partijdigheid. Debbie post iets belachelijks, en ik lach daar dan ook hartelijk mee, geconditioneerd als ik ben.
Oud 26 januari 2007, 20:36   #243
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het is toch waar waar zit de logica in massas werk verrichten voor het goede doel als je zelf niet goed rondkomt.
Je kunt toch best geld vragen voor wat je allemaal doet?

Ale ik zie er de logica toch ook niet van in...

Klinkt een beetje als overdreven voor niks gaan werken en wachten dat iemand je "lui" noemt om erop te springen van "ik werk meer dan u"... Ale snap je?
Ik heb er geld voor gevraagd, ik heb me ook de blubber gesolliciteerd. Maar ik heb het begrepen hoor, als je geen betaalde job vindt kan je dus maar beter thuis zitten en niets doen.
Ik vraag me wel af hoezo dan iedereen zo in de wolken is van het plan van konijnetand om werklozen dwangarbeid te laten uitvoeren.

Jullie weten echt niet wat je wilt hé
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:38   #244
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik ben niet van plan mezelf te bashen, nee.
en dat heeft niets te zien met partijdigheid. Debbie post iets belachelijks, en ik lach daar dan ook hartelijk mee, geconditioneerd als ik ben.
je hebt het mss niet door maar je bent hier wel al heel de tijd jezelf aan t bashen hoor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:38   #245
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus als je vrijwilligerswerk doet, heb je geen probleem, maar als het werk betaald wordt, dan is het opeens erg lastig?
zie:

Ik hoop dan ook voor je dat niemand je ooit vraagt om hetzelfde werk dat je nu doet tegen betaling te doen
.
Maar het geen debbie nu doet is eigenlijk werk afnemen van mensen die daar normaal voor zouden betaald worden,das armoede kweken dus hé
"Wij zouden de arme moeten leren werken voor een goed loon" was toch het geen Kobaf zij hé
Oud 26 januari 2007, 20:39   #246
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:

zie:

Ik hoop dan ook voor je dat niemand je ooit vraagt om hetzelfde werk dat je nu doet tegen betaling te doen.
Ik heb een tijdlang geprobeerd om fulltime te werken maar ik ben er helaas niet toe in staat. Vergeef me dat ik nog rond loop op deze aardbol, vergeef me dat ik nu dus van een uitkering leef.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:41   #247
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
ja ik ben het natuurlijk helemaal niet met je eens. maar apprecieer wel nog eens een inhoudelijke reactie hier.

ik vind economische soevereiniteit en dus vrijheid te belangrijk om aan collectiviteit op te offeren. Collectiviteit moet wel kunnen maar enkel op volledig vrijwillige basis. de enige garantie voor die vrijwilligheid is economische soevereiniteit.

dat de wereld van zichzelf is daar ben ik het natuurlijk niet mee eens - de wereld is geen porseleinkast - we mogen gerust zaken nuttigen maar moeten wel voorkomen dat de grote slokoppen niks voor de kleintjes overlaten en dat we het ecologische evenwicht om zeep helpen wegens te veel fossiele brandstof nuttigen bvb.

aah ja en het afschaffen van eigendom - nee als ik van een boom een kast maak dan neem ik die boom van de gemeenschap af en moet ik die aan de gemeenschap compenseren. Nadat ik dat gedaan heb kan ik met die kast doen wat ik wil. Ze is dan de vrucht van mijn arbeid.
Eerst over de stuurlui dat aan wal staat hij of zij is een stuurlui

Economische soevereiniteit behaal je door te werken(in het voorstel die ik deed).De wereld is van zichzelf maar wij kunnen er de vruchten van plukken,dit heeft niks te maken met een porceleinekast.
Over de boom:als die op zichzelf geen vrucht produceer die de gemeenschap consumeert zie ik niet in waarom je van die boom geen kast kan maken maar op voorwaarde dat je gans het woud niet kapt natuurlijk,men mogen de planeet niet ruineren zoals het heden gebeurt,he.
Oud 26 januari 2007, 20:43   #248
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er geld voor gevraagd, ik heb me ook de blubber gesolliciteerd. Maar ik heb het begrepen hoor, als je geen betaalde job vindt kan je dus maar beter thuis zitten en niets doen.
Ik vraag me wel af hoezo dan iedereen zo in de wolken is van het plan van konijnetand om werklozen dwangarbeid te laten uitvoeren.

Jullie weten echt niet wat je wilt hé
elaba klopt helemaal niet. Ik ben van oordeel dat liefdadigheidswerk doen heel positief is en je hebt er natuurlijk mijn respect voor...

Ik snap alleen niet dat je dit kan doen als je zelf geldproblemen hebt... Ale jawel. Maar het klinkt sterk alsof je dit express doet om het cliché tegen te gaan als rolmodel zo een beetje...

Trouwens het idee van "konijnentand" is heel wat complexer dan wat jij hier schrijft hoor...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:52   #249

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
elaba klopt helemaal niet. Ik ben van oordeel dat liefdadigheidswerk doen heel positief is en je hebt er natuurlijk mijn respect voor...

Ik snap alleen niet dat je dit kan doen als je zelf geldproblemen hebt... Ale jawel. Maar het klinkt sterk alsof je dit express doet om het cliché tegen te gaan als rolmodel zo een beetje...

Trouwens het idee van "konijnentand" is heel wat complexer dan wat jij hier schrijft hoor...
laat ik het zo proberen uitleggen dat ik en debbie lang vrijwilligerswerk en werk met nepstatuten hebben gedaan en dat we er dus alles van weten en dat we het beu zijn om inderdaad uitgebuit te worden en het nog langer vertikken. Behalve dan onze vrijwillige activiteit als vierde wereld militant.

Vanuit onze ervaring om uitgebuit te worden gedurende jaren waarschuwen we gewoon de werklozen voor wat men van plan is.

Wij zijn het in alle geval beu nogmaals - gedurende jaren hebben we aan opbouwwerk gedaan en heeft men ons flagrant tegengewerkt - op zeker moment hebben we idd besloten om voortaan enkel nog afbraakwerken te doen - en daar blijven we nu mee doorgaan tot de staat voor ons ook zin heeft - wat wil zeggen dat de grondwet ervan voor de verandering ook eens een keertje wordt toegepast
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 20:57.
Oud 26 januari 2007, 21:03   #250
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat ik het zo proberen uitleggen dat ik en debbie lang vrijwilligerswerk en werk met nepstatuten hebben gedaan en dat we er dus alles van weten en dat we het beu zijn om inderdaad uitgebuit te worden en het nog langer vertikken. Behalve dan onze vrijwillige activiteit als vierde wereld militant.

Vanuit onze ervaring om uitgebuit te worden gedurende jaren waarschuwen we gewoon de werklozen voor wat men van plan is.

Wij zijn het in alle geval beu nogmaals - gedurende jaren hebben we aan opbouwwerk gedaan en heeft men ons flagrant tegengewerkt - op zeker moment hebben we idd besloten om voortaan enkel nog afbraakwerken te doen - en daar blijven we mee doorgaan tot de staat voor ons ook zin heeft - wat wil zeggen dat de grondwet ervan voor de verandering ook eens een keertje wordt toegepast
Wat??? Kan jij ook iets anders dan deuren openstampen Dit had ik nooit verwacht...

Uw afbraak zal u niet verder helpen deze manier van discuteren zal dat wel vooral over een gevoelig punt als armoede...

Geen liberaal is voor armoede!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 21:05   #251
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kobaf eens lezen zou ik zo zeggen
http://forum.politics.be/showpost.ph...44&postcount=5
Oud 26 januari 2007, 21:09   #252
guerin
Minister

Standaard

Wat kobaf wil en ik ook maar via ander wegen is de emancipatie van de arme wat een heel ander verhaal is dan wat ik las op de link hierboven
Oud 26 januari 2007, 21:10   #253

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ik heb dat al gelezen - het eerste stuk valt nog mee - de rest is wat ik verwacht had en hier in openingspost aankaart

hij spreekt enkel over activeren van werklozen als maatregel - niet over een aanpassing van de arbeidsmarkt zelf, niet over maatregelen om het ondernemen vanuit de werkloosheid mogelijk te maken ...

door te zeggen dat werklozen moeten worden geactiveerd en daar steeds alleen maar op te hameren stigmatiseert hij de werklozen als lui - waar ik hem hier in openingspost een directe vraag over stel. waar hij blijkbaar geen antwoord op heeft.

zaken waar politici geen antwoord op hebben zeggen meer dan zaken waar ze wel op antwoorden

geen antwoord is van een politicus ook het duidelijkste antwoord dat je kan krijgen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 21:11.
Oud 26 januari 2007, 21:12   #254
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Wat kobaf wil en ik ook maar via ander wegen is de emancipatie van de arme wat een heel ander verhaal is dan wat ik las op de link hierboven
Maar er staat toch veel waarheid in ,sorry dat ik het zo zeg,enkel arbeid zal de armoede bedwingen!!!
Oud 26 januari 2007, 21:14   #255

Standaard

Citaat:
Maar er staat toch veel waarheid in ,sorry dat ik het zo zeg,enkel arbeid zal de armoede bedwingen!!!
allee arbeid die bvb 1 euro per dag betaald bedwingt die dan armoede ?

leg dan eens uit hoe
Oud 26 januari 2007, 21:18   #256
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allee arbeid die bvb 1 euro per dag betaald bedwingt die dan armoede ?

leg dan eens uit hoe
Das nog altijd meer dan vrijwilligerswerk hé,werken is gewoon vooruit gaan zo simpel is dat,aan je toekomst bouwen,uit de armoede geraken zelf al kost het wat moeite
Oud 26 januari 2007, 21:20   #257

Standaard

Citaat:
Das nog altijd meer dan vrijwilligerswerk hé,werken is gewoon vooruit gaan zo simpel is dat,aan je toekomst bouwen,uit de armoede geraken zelf al kost het wat moeite
da s geen antwoord op mijn vraag - werken aan 1 euro per dag is niet vooruit gaan en aan je toekomst bouwen

zo ja leg uit hoe

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 21:21.
Oud 26 januari 2007, 21:23   #258
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
da s geen antwoord op mijn vraag - werken aan 1 euro per dag is niet vooruit gaan en aan je toekomst bouwen

zo ja leg uit hoe
Maar man toch hoe kom jij aan die ene € ik werk heus niet voor één € per dag hoor!!!!
Oud 26 januari 2007, 21:25   #259

Standaard

Citaat:
Maar man toch hoe kom jij aan die ene € ik werk heus niet voor één € per dag hoor!!!!
doet er niet toe - ik ken mensen die van het ocmw gratis moeten werken

jij zegt dat werken altijd goed is en alleenzaligmakend

ik vraag jouw of werken aan 1 euro per dag ( stel dat je dus aan dat bedrag zou werken ) iemand uit de armoede haalt

en zo ja hoe dat dan zou gebeuren

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 21:27.
Oud 26 januari 2007, 21:40   #260
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je hebt het mss niet door maar je bent hier wel al heel de tijd jezelf aan t bashen hoor
Kritiek geven op King = werklozen bashen?
Je zou even goed kunnen zeggen dat ik mannen bash, of mensen met lang haar bash, of mensen met een baard bash, of mensen die ouder zijn dan ik bash, of...

Als ik morgen kritiek geef op bijv. Kim, ga je dan ook zeggen dat ik mezelf bash, omdat Kim een vrouw is en ik toevallig ook?

Gekke logica hou je er op na.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be